Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 161 ... 258 259
Rim Brakes

Nairo Quintana schijnt een goede sprinter te zijn.

Ketjap Manis

Hier 7 sprinters excl Van Aert en Turgis.

Laatst gewijzigd
Aardappel

'@ajvenema

Pff dat ik niet aan Froome heb gedacht, werd toch duidelijk als wegkapitein aangeduid. En als kapitein wordt je natuurlijk bij elke etappe uitgespeeld.

Hahaha oke het is nu weer genoeg. Had net even nodig. Bedankt @ajvenema

😁😋

Behatzailea

'@rim dan zal ik mijn team maar weer overhoop gooien zeker.

Valvuillerdemoz

Liever geen consensus over het aantal sprinters. Laat iedereen vooral lekker zelf kiezen 7 of 9 sprinters en wel of geen WVA als mogelijke extra sprinter. Doen we er nog een 500k sprintertje bij die iedere keer 0 punten kan halen of Mezgec die misschien wel echt knecht is en alleen maar voor Bling moet poetsen? Of zouden dat toch de pareltjes van deze Tour worden? En blijven twijfelen tot morgen half één 😛

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Gisteren na lang wikken en wegen de knoop in m'n maag doorgehakt.
Flip: OUT. In: WOUT.

Vervolgens met het extra miljoentje m'n tijdrijdende 1.5M-sprinter omgetoverd in Porte, zodat alles weer in balans is. Ik heb nu een ietwat saai maar op papier oerdegelijk team, met 9 klassementsrenners + Lonneke en Bennie de Komkommer, 8 sprinters (waaronder Wout) en nog 1 aanvallende tijdrijder. Sterk in de bergen, sprints en ITT's, en meer dan genoeg punch opties voor 1/2/7. Alleen in 14 en 16 wordt het even op de tanden bijten (lees: duimen dat er twintig 500k prutsers vooruit blijven).

Ik heb nog wel zitten puzzelen op een variant waarin ik Porte en mijn 8ste sprinter inruil voor MvdP en Asgreen. Dat biedt veel meer opties in 7/14/16, maar gaat wel ten koste van de breedte van de klim- en sprintteams. Blijft iedereen tot Parijs op z'n fiets zitten dan is deze variant waarschijnlijk de beste optie, maar mijn verstand zegt toch dat ik mijn MvdP-FOMO moet onderdrukken en gewoon op safe moet spelen.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@Valvuillerdemoz er is zo veel informatie en meninkjes beschikbaar online. Als je echt denkt dat jouw stukje mening nog impact heeft op het gewicht van 285.000 tour selecties dan lijdt je toch enigszins aan zelfoverschatting.

Hoekie13

Ik heb nu 9 sprinters (Op dit moment zonder WvA, mocht ik toch voor WvA gaan, gaat dat ten koste van Ewan, Sagan of Demare).

Ik heb vrij goede ervaringen met een breed sprintersteam, zeker in een Tour waar de de sprintritten vrij verspreid liggen. Je verliest er altijd wel een of twee. Als je met 7 begint, heb je met één uitvaller al drie opvullers nodig. Zeker in deze editie zou ik minimaal met 8 starten.

jsprunk

Haha Guido, die switch heb ik gisteren ook gemaakt. Inmiddels heb ik Porte ook opgeknipt in goedkopere renners om het goedkope aanvalsgrut weg te kunnen doen en bij mijn definitieve selectie te komen.

Valvuillerdemoz

'@Anton Iedere mening kan een verschil maken . En voor hetzelfde geld ook niet. Maar dat is mijn mening 🙂

Laatst gewijzigd
zomaareens

matthews+cav of laporte+sagan

Risje89

2+1 of 1+2

danusz1986

Het enige echte vraagstuk waar ik nog mee zit is de Sagan, Demare en Ewan tombola.

Ewan
Voor: Snelste sprinter van het peloton
Tegens: Laat soms zijn sprint lopen, en is geen top 4 kandidaat voor de groene trui volgens mijn mening.

Demare
Voor: Meest constante sprinter waarschijnlijk en gaat misschien wel voor de groene trui. Daarbij neem ik dan Scotson mee de tijdrijder voor teampunten en de tijdrit
Tegens: Meest constante, maar ik zie hem niet veel etappes pakken zoals Ewan dan kan gaan doen.

Sagan
Voor: Groene trui, kan heuvels verteren wat de andere 2 niet kunnen.
Tegens: Heb WVA al in mijn team. In de sprintetappes komt hij tekort op de Ewans en Merlier's. En veel concurrentie in de niet sprintetappes. Neem je alle drie is het waarschijnlijk weer overkill. Je kan er maar 1 captain maken.

Laatst gewijzigd
de Tour

Heerlijk die stress hier!

Maar waarom die 9 sprinters mensen...als je voor de winst gaat moet 7 heel misschien 8 voldoende zijn.

Treenert

ultieme dark hose
@Tim ik geloof niet dat ik wil weten wanneer je die aan trekt

Laatst gewijzigd
rkmmr

'@danusz
Zelfde dilemma nog steeds hier. Kijkend naar (scorito-)resultaten uit het verleden lijken Démare en Sagan de betere keuzes, maar Ewan is in principe de snelste. Zou Ewan toch graag meenemen om kopman te maken (al kleven ook daar risico's aan) en voor nu gaat dat dan toch ten koste van Démare. Die kan ik ook het minst goed inschatten omdat hij weinig wedstrijden heeft gereden met echte tegenstand. Mijn vraag is of ik die kopmanpunten daarmee te belangrijk maak..?

Wout van de kaart

Denken jullie dat mcnulty/vingegaard een beetje kort kunnen eindigen rondom het klassement in de eerste week? of zullen ze het gelijk laten lopen. Mbt de tijdrit vind ik ze beiden heel interessant, waardoor ze wellicht meteen top 10 kunnen staan + jongeren klassement. Het voelt toch een beetje high risk high reward. En hoe kun je nou ooit winnen zonder wat gokjes mee te nemen!

Skatespeare

Ik heb me ook ingeschreven in jullie subleague (naam Thommie). Heb niet veel tourpoulende vrienden dus fijn dat ik kan aanschuiven. Volgens mij heb ik een leuk team samengesteld, maar hoe meer ik hier lees, hoe meer de twijfel toeslaat :P Ik denk dat dat ik dus maar gewoon zie waar het schip strandt.

jsprunk

Je wint juist door geen slechte gokjes mee te nemen ;)

Antonini

Ik wilde Vingegaard heel graag inpassen in mn selectie, maar helaas niet gelukt. McNulty vind ik echt te duur, dan zou ik eerder nog Hirschi proberen. Maar wie weet, rijdt hij mee in het hooggebergte.

Rim Brakes

Stel je kiest van de beste sprinters maar 1 uit, omdat je er maar 1 captain kan maken.
En die valt uit door blessure oid.
Dan is je scorito-klassement aardig naar de knoppen.

Antonini

'@RimBrakes als een van je toppers valt dan is je klassement sowieso naar de knoppers

Rim Brakes

Nee hoor. Heb genoeg toppers. No stress.

Treenert

No stress is goed maar als er ergens 4,5 mln in de greppel ligt ga jij Scorito niet winnen.

Rim Brakes

5 miljoen renners zijn meestal renners met een enorm hoge pick rate (uitzonderingen daargelaten: zal flipje deze keer misschien niet zijn). Dus over het algemeen veranderd er niet veel met 4,5 miljoen in de greppel. Lees: heeft op het klassement geen invloed als je het goed kunt opvangen.

1 2 ... 161 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.