Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 163 ... 258 259
Guido Maltempi

'@jsprunk Mooi hoe dat gaat, hier is Porte inmiddels ook opgeknipt :) Ik heb nu 20 namen waar ik blij mee ben, waarbij Lonneke eigenlijk het enige slachtoffer is dat ik liever niet kwijt wilde.

ditisdavid

Op dit parcours had Van Aert met de juiste voorbereiding een prima tweede kaart voor JV kunnen zijn, maar het is natuurlijk moeilijk om een blindedarmontsteking statistisch te verwerken. Wat het beperkte nut van zo'n aanpak weerspiegelt.

Fiepke

'@Nasibal counterde mij gisteren scherp met mijn opmerking over m'n eigen team en het niet meedoen om de bekers. Altijd goed om getriggerd te worden. Vandaag toch maar heel het team omgegooid.

Drie opties nog open:

- Optie 1: de chauvinistische variant met MvdP erin. Resultaat is dat ik nog voor 1 miljoen een renner mee kan nemen voor luxe opvulling. Denk aan Mollema, Haig, O'Conner in het klimmersegment; Asgreen, Cort, Aranburu, Ballerini in het aanvallerssegment (met wellicht een keer een sprint of punch). Echt geen idee.

- Optie 2: V/d Poel één-op-één inwisselen voor Matthews; in dat geval blijft het 1 miljoen-vraagstuk staan.

- Optie 3: V/d Poel eruit en met het budget van 4 miljoen gaan voor een extra sprinter (Pedersen), aangevuld met klimmer/aanvaller.

In mijn hoofd hoor ik een stemmetje zeggen "welk optie zouden jullie kiezen en met welke renners?". Maar daar doen we niet aan. Het wordt nog een nachtje Mollemalen en dan morgenochtend te knoop doorhakken. Ga niet nog een keer heel m'n team omgooien. Betekent wel dat Flipje thuisblijft...die mag gelukkig in andere Tourspellen mee.

Succes allemaal en vooral veel plezier met de laatste overpeinzingen. Er zullen vast nog wel een paar pagina's bijgeschreven worden de komende uren.

Thomberg

Vooral de A of B vragen met verschillen budget vind ik irritant. Optie A 1miljoen of B 750k. Dat is echt ook raar. Kies je die 750k dan ga je er nog 1 kiezen dus nog 1 of 2 mensen vervangen.

Aub hou er mee op. Quintana voor groen is de enige strategie

Derailleurtje

Walscheid geeft aan dat hij als sprinter van de ploeg verantwoordelijk is voor de resultaten in de vlakke etappes. Daarbij geeft hij zelfs aan nog te twijfelen over of hij allebei de tijdritten volle bak gaat rijden. In tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Merlier en Philipsen, lijk je met Walscheid dus wel de zekerheid te hebben dat hij in ieder geval de man is voor de sprintetappes. Wat ik dan vervolgens van hem moet verwachten in die sprintetappes, vind ik lastig. Hoe schatten jullie hem in?

dazzler2120

Nja dan is 1mljn tov 750k nog eentje die ik me wel kan voorstellen @thomberg, ik kies soms ook liever een 500k renner dan de 750k categorie en houd zo 250k over.
Maar idd een vraag bv Uran of Porte pakken voor mijn laatste plekje? Wie zou ik doen?
Sja, misschien overwegen om 1mljn over te houden dan?

Arne Riis

Iemand eigenlijk enig idee wat iemand als Merlier gaat doen als zijn collega Philipsen de Alpecin-sprinter van de dag is? Zal hij moeten werken voor zijn collega? Blijft hij rustig achterin zitten? Gaat hij zonder de trein voor eigen kans (hij verklaarde immers ooit de groene trui te willen dragen)?

Wat is gebruikelijk in een ploeg met twee prima sprinters, ik kan me een vergelijkbare situatie niet voor de geest halen....

Ludi

Is het forum weer kapot? Oh we moeten weer omslaan..

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Soms zie je kleine ploegjes dat ze beide mee doen. Maar snap het probleem niet zo, ze moeten gewoon 100% voor Merlier gaan, en dan kan Jacobsen achter hem in de trein, of op zijn Sagans zelf een route vinden.

Dan hebben ze twee kansen. Zou dat liever hebben dan steeds voor de ene te gaan, en de ander op 10 minuten binnen laten komen.

Bovendien, je moet het ijzer smeden als het heet is. Nu is Merlier samen met Ewan veruit het snelst. Zou oliedom zijn om dan Jacobsen te spelen.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Jacobsen? Hoe moet ik nu vertrouwen hebben in Team Zadelpen als de teambaas renners ziet mee doen die niet mee doen. :(

Skatespeare

O'connor of Barguil?

barceman

Laporte lijkt niet te gaan sprinten, weet iemand of Godon gaat sprinten?

dazzler2120

Waar haal je dit nu weer vandaan @barceman

barceman

Op indeleiderstrui, hij geeft aan dat hij geen fan is van massasprints

Harderijder

Geen fan zijn is iets anders dan niet meedoen toch?

Treenert

Na het verlies van al je Zadelpennings een litertje Zzzzadelaar genuttigd?

Laatst gewijzigd
Krul12

Bonnamour of Dlamini?

arjenzvob

Laporte is voor mij ook een twijfelgeval geworden. Getver!

De andere kopman van Cofidis, Christophe Laporte (28) is gefocust op het nemen van ontsnappingen waar hij zijn snelheid kon laten zien. “Ik kom iets beter door de bergen dan de pure sprinters. Ik hoop in de tweede of derde week kansen te krijgen, op moeilijke etappes, in kleine groepen, benadrukt hij . Als ik dezelfde gevoelens heb als aan het begin van het seizoen, zou ik de middelen hebben om een ​​overwinning op deze Tour te behalen. Ik was vorige week een beetje ziek, ik weet niet hoe ik me dit weekend ga voelen. "

Excuus, verkeerde link
Bron: https://www.lequipe.fr/Cyclisme-sur-route/Actualites/Guillaume-martin-vise-une-victoire-d-etape/1265785

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Laporte gaat een Vendrame’tje doen dus!

barceman

Geen fan is zeker iets anders dan het wel of niet doen. Maar dan neem ik misschien liever een mindere sprinter maar die wel een trein mee heeft, van poppel..

Laatst gewijzigd
Dee Snider76

Neem nauwelijks aanvallers mee, dus als Laporte niet gaat sprinten heb er iig een aanvaller bij. Met de 8 sprinters (incl Laporte) kom ik een eind, hij gaat gewoon mee.

Arne Riis

Philipsen, Jakobsen, Pedersen, Andersen... patatoes, patatos. Ik snap wat je zegt, dank.

Zadelpen

Oh.... HAHAHA!!!

Hoe kom ik nou toch op Jacobsen? My bad... mwaha!

Zadelpen

Vorige twee berichten kwamen af van onze zojuist ontslagen stagiaire. Wij nemen afstand van zijn opmerkingen en delen zijn mening niet. Er kunnen ook geen rechten ontleend worden nav deze beschamende berichtgeving. U kunt de twee postings als niet verstuurd beschouwen.

Wij willen enkel en alleen mensen in dienst die het vak verstaan. Binnen anderhalve seconde je pitstop en weer weg. Dat is het nieuwe team Zadelpen.

Nu jeukt dat nog, maar dat gaat rond etappe 6 vanzelf over in juichen.

Jeffrey81

Hmm... Ik hou er niet van om meteen na elk nieuwtje veranderingen in mijn team te doen, maar dit Laportje zou de balans wel aardig verstoren... 🤔

1 2 ... 163 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.