Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 168 ... 258 259
Guruburu

Team staat! Thomas of Carapaz niet meenemen geeft genoeg mogelijkheden om een prima team in elkaar te zetten.

danusz1986

En hoeveel eindafrekeningpunten ga je halen zonder die 2 mochten ze gewoon uitrijden.

Hangtieniedanstaatie

Aardappel, altijd welkom! Het wordt drukker en drukker!

Ludi

X-100+Y @danusz

InHetGeel

Om met de woorden van commentator Hans van Zetten te spreken: Hij staat! Hij staat! Het is ongekend!

Helaas heeft Ala moeten sneuvelen voor Carapaz om het laatste 500k puzzelstukje vrij te maken, maar al met al tevreden en vooral blij dat ik met een gerust hart kan gaan slapen (en geen nieuwssites meer hoef te refreshen). Als er nu even niemand meee op zn snufferd gaat in een verkenningsritje of opeens besluit niet meer mee te sprinten, dan ben ik weer vrij om tijd aan mn vrouw, kinderen en andere hobby's te geven.

daanmeels

Ik heb ook een groot vraagteken bij konrad. Of het pakt heel goed uit en hij wordt opeens kopman als wilco toch niet goed blijkt te zijn of hij moet alleen maar knechten. Op dit moment kies ik de veilige weg met o connor..

groppiestan

Hier staat mijn teampje ook. Flip bij mij ook niet mee. Nu nog de discipline vinden om er morgenochtend af te blijven😅 Dat is mij pas 1 x gelukt en leverde meteen een gouden bekertje op.

Guruburu

'@danusz1986 ik verwacht meer punten te halen met degene die ik wel kan nemen door hun thuis te laten. Daarnaast vind ik de rolverdeling binnen Ineos niet duidelijk genoeg om met zekerheid Thomas erin te klikken en vind ik het parcours minder geschikt om Carapaz er zomaar in te klikken voor dat geld.

master-pieter

Ik heb dus nog 1,25 mil over. Heb van de grote drie voor het klassement alleen Roglic en het voelt slecht om Poga en Thomas niet te hebben. Wel Carapaz maar idd wat zijn aanvallende klimmers ala Carapaz en Lopez waard met deze tour..

De winnaar gaat denk ik gokken tussen alle drie toppers meenemen of gaan voor dat Ineos weer eens alles weg blaast en daardoor Poga en Roglic achterwege laat. Lastig lastig lastig..

Zitten we ook nog met Alaphilippe natuurlijk

user26778

De beslissing om Demare thuis te laten omdat Sagan voor het groen gaat voelt nog steeds niet goed.. maar Sagan (of Ewan) thuislaten voelt ook niet goed.. dat wisselt nog wel een aantal keer tot morgenmiddag :)

Timvideo

Zo, na mijn Jonas opmerking vanochtend leek het even een paar pagina's op te houden maar sinds een uur of 5 was het toch wel weer erg heftig met de 'A of B' vragen.

Wel weer een aantal leuke posts voorbij zien komen, wie van jullie is verantwoordelijk voor Touw Geuns?

Nog maar een halve dag trouwens, welke etter gaat er morgen vroeg nog even zeggen dat Pogacar in de warming up van zijn fiets afgevallen is?

Odin

Hoor dat pogacar vandaag in de verkenning is gevallen.....

Timvideo

Tsjonge jonge, zo dom ook om zo laat nog even de route te verkennen zonder fietsverlichting, dan verdien je het ook een klein beetje.

TdFer

Aranburu/Bissegger? Aranburu enkel voor het openingsweekend of ook voor overgangsetappes? En Bissegger voor de tijdritten en waarschijnlijk ook in de aanval? Wat zou het meeste punten opleveren?

En wie van de klassementsmannen zien jullie het beter doen? Uran/Kelderman? Beide degelijke tijdrijders en bergop aan elkaar gewaagd lijkt het.

John Bidon

Complimenten aan Scorito. Gezien alle discussies hier hebben ze mooie mix van prijzen gemaakt.

En succes iedereen met alle last minute wijzigingen waarvan je spijt gaat krijgen:)

Don Gielius

Nog maar een halve dag trouwens, welke etter gaat er morgen vroeg nog even zeggen dat Pogacar in de warming up van zijn fiets afgevallen is?

De laatste voormiddag verloopt toch steeds weer hetzelfde. Radio Sahara brengt non-stop extra nieuwsbulletins met het laatste nieuws uit Brest. Bij menig volwassen man slaat de twijfel om in hysterie en worden er renners ingeklikt die ze de voorbije week niet eens overwogen. Aan de kindertafel vraagt iedereen zich wanhopig af of ze nu Bouhanni of Froome moeten nemen en waarom niemand eindelijk eens zegt hoe veel punten die nu juist zullen halen. En 5 uur later tellen we allemaal hoe veel van de 40 gekozen sleutelbeenderen we nog intact over hebben.

Graag wil ik wel weer iedereen bedanken die bijdragen heeft aan de 170 pagina's indirecte hulp met leuke discussies over van alles en nog wat. Hopelijk komen er door de meer dan 200,000 deelnemers massaal veel gouden bekers onze kant op.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik heb net heel wat triples naar binnen gewerkt maar ik geloof nog steeds niet in Kelderman.

embargo

'@Milanjacks dan kan je in ieder geval veilig op dat oordeel vertrouwen.

embargo

Is het een slecht teken als de vogels buiten alweer voorzichtig beginnen te fluiten terwijl jij nog bezig bent met je Scoritopuzzel?
Ik vraag dit voor een vriend..

danusz1986

Thomas/Poppel, 500k of Gaudu/Kelderman/Merlier is mijn enige hoofdbreken. In de etappes waar Thomas het moet gaan doen staan Carapaz en Gaudu hoger aangeschreven. Voor Thomas spreekt daarintegen het voordeel dat hij vroeg in de top 5 kan staan na de 1e tijdrit en dus al wat truipunten kan vergaren + hij is beter is in de tijdritten dan deze 2 mannen.

mvdk

ik vind het eigenlijk wel lekker om wat renners mee te nemen die een wat mindere tijdrit hebben. Moeten tijd goed maken en kan je lekker juichen als ze in de aanval gaan. Plus dat ze hoog eindigen in bepaalde ritten omdat ze tijd goed moeten maken. Hierbij denk ik vooral aan Carapaz, maar ook aan bijv. een Woods. Ja ik heb wat gedronken, voor als de vraag komt.

Laatst gewijzigd
Team Rood

Ik voel mee met jullie. Veelzeggend als je om 4:30 uur door de jongste telg van Team Rood wordt wakker gekrijst en je vervolgens niet meer in slaap kunt komen omdat je misschien nog een laatste ‘geniaal’ puzzelstukje voor je team hebt gevonden, waarvan je vannacht om 00:30 bij het dichtklappen van de laptop dacht: zo, die staat!

Ik wil jullie in deze eerste post wel hartelijk bedanken. Fijn dat er voor wat ik (en vooral mijn vrouw) de laatste tijd meer als afwijking dan als hobby zie een online hangplek bestaat. Dat sterkt me!

Over naar de inhoud. Het verbaast me na de discussie over kopmanschap in de sprints een inmiddels heel aantal pagina’s terug dat dit bericht: https://sporza.be/nl/2021/06/25/caleb-ewan-sluit-groene-trui-niet-uit-dit-jaar-kan-een-goede-kans-zijn~1624625112588/ niet tot meer discussie heeft geleid. Ik ben namelijk weer aan het twijfelen gebracht. Had redelijk rock solid de keuze voor Démare over Ewan gemaakt als sprinter naast Sagan. Want Ewan heeft me als kopman in de Giro inderdaad wat in de steek gelaten door een keer de benen stil te houden, Ewan heeft historisch gemiddeld een lager puntentotaal dan Démare (zie vorige reden) en ik verwacht Démare toch wel steady top 3 a 4. Is natuurlijk scoritoeuropuntenwise een makkelijke wissel, en Ewan is de snelste sprinter. Mooi detail overigens dat hij zichzelf impliciet benoemd als de beste sprinter in dit interview. Ben er dus al met al nog niet uit. Misschien nog maar ff een half uurtje slaap proberen te pakken. Vrouwlief heeft inmiddels de honneurs ten aanzien van de kleine waargenomen.

Timvideo

Mijn laatste aanpassing is Porte eruit. Dat betekend ongetwijfeld dat hij weer podium gaat rijden. Sla jullie slag zou ik zeggen.

@danusz86 ik heb Gaudu, Kelderman en Merlier er in ieder geval bij. Van Poppel trouwens ook, maar Thomas blijf ik ver van vandaan.

@Erik, er gaan morgen tenminste tien sprinters van start die overtuigd zijn dat ze de snelste zijn.

Laatst gewijzigd
Koenniiee

Laporte zegt niks raars toch. Hij heeft beter dan ooit ervaren hoe sprinten bergop is. Dat hij geen fan is van massasprints zegt werkelijk niets. Gaat er gewoon in bij mij.

Zie overigens ‘maar’ 6 pure sprint etappes. In het overige zijn de sprinters moe (20), gaat het op de kant (13) of zie ik aanvallers (net als 20) er nog wel vandoor gaan (14) en vooruit blijven. Prima etappes om als Laporte er nog wel bij te zitten.

En op de Champs-Elyssees zou ‘ie er dan zeker wel bij zitten in de Top 10.

Edit; etappe 20 = 19

Laatst gewijzigd
Mazza

Walscheid geeft aan dat hij verantwoordelijk is voor het resultaat op de vlakke etappes voor zijn ploeg. Hij geeft ook aan 1x podium moet lukken

1 2 ... 168 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.