Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 169 ... 258 259
Timvideo

Etappe 20 is wel vlak, maar is tevens een tijdrit. Het is nog vroeg.

Koenniiee

Sorry gozer, 19. Meedenken is toegestaan. ;)

Timvideo

Dat doe ik graag. Ik denk dat Laporte een prima keuze is. Denk overigens ook dat er met zoveel sprintersambities weinig ontsnappingen voor zullen blijven in de vlakke etappes.

Rsw85

Pog, Rog, Thomas, Carapaz, Van Aert en Ala in m'n team.

Geen Demare of Ewan wel Sagan, Merlier, Coquard, Colbrelli, Van Poppel, Ballerini.

Paar klassements punchers en gaan

Donnie D

Is er iemand die zijn 500k parel met me wil delen? Ik zit er eindeloos naar te turen maar zie hem niet :(

Ketjap Manis

En wie is dan je kopman in de vlakke sprints? Wat mij betreft is je team niet in balans. Zou Thomas inwisselen voor Demare.

Kano3000

'@Timvideo daar zit bij mij ook nog de laatste twijfel. Porte of gaudu. Zeker omdat de laatste in bloedvorm is en porte gaat knechten voor Thomas. Porte heeft wel een goede tijdrit.

Pirata

Wat is er gebeurd met de 274k aanmeldingen op Scorito? Er zijn er nog maar 57k van over.

Rsw85

Ja Demare voor Thomas kan nog komen vanochtend. Kopman vlakke sprints is Merlier die ik veel kans geef met zijn vaste treintje tov van Demare zonder Sinkeldam en wellicht al lekker erin zitten dankzij VdP. Voor groene trui paar degelijke 'altijd meesprintende sprinters' 500k man is Naessen die ook mee gaat sprinten. Zoals het nu staat een gok maar ik zie Thomas als ultieme schaduw van Pog en Rog en met zijn tijdrit als cruciale schakel in het Ineos plan.

Antonini

Ik zit ineens heel erg te twijfelen tussen Pogacar en Roglic. Pogacar heeft natuurlijk klimmende kwaliteiten, maar met al die afdalingen neig ik toch te gaan voor de tijdrit kwaliteiten van Roglic. Wat zouden jullie doen?

Timvideo

5 Thomas
4.5 Carapaz
4.5 Ewan
3.5 Lopez
3.5 Mas
3 van der Poel
3 Matthews
2.5 Quintana
2.5 Porte
2.5 Kuss
2.5 Hart
2.5 Kruijswijk
2.5 McNulty
2.5 Cavendish
2.5 Philipsen
2 G Martin
2 Yates
2 Bol
1.5 Bouhanni
1.5 Stuyven

Zo, deze heren moeten het gaan waar maken. Zij zijn de enigen die nu nog tellen, de laatste linie. Hoe deze renners presteren gaan over de komende drie weken zal moeten uitwijzen waar we staan. Vijf en zestig miljoen aan pure power. Ieder puntje dat ze verzamelen kan het verschil maken. Haalt Mathieu Parijs, laat Ewan de beentjes geen moment stil vallen. Het kwartet van INEOS. Geen Sloveen te bekennen, gewoon Angelsaksische degelijkheid. Cavendish komt eraan om het record van Merckx te verbrijzelen. Yates heeft nog wat te bewijzen na de Giro. Het moment is bijna aangebroken. Nog maar enkele uren tot het startsein.

Als je veel namen uit het bovenstaande rijtje herkent uit eigen selectie dan zit je goed. En ik kan het weten, ik was in de Giro namelijk begenadigd. Maar liefst de helft van mijn team haalde Milan. De overige renners, daar hebben we het niet meer over. En bovendien, resultaten behaald in het verleden tellen nu nergens meer voor. De Tour biedt een nieuwe ronde aan met nieuwe kansen. De beker staat binnen hand bereik. Hierboven staan ze dan, helden van de toekomst. Geen enkele er van bevind zich in mijn daadwerkelijke selectie. Ik kan niet wachten tot ze te sterren van de hemel fietsen. Brailsford mag me een fan-pakket opsturen in dank. Deze titanen gaan ongetwijfeld door zon en regen van Bretagne tot Parijs zonder maar ook enige tegenslag tegemoet te komen.

Honourable mentions voor Aranburu, Ballerini en Cort. Ionneke Izagirre en Eekhoff, ik had ze er graag bij gehad, maar helaas. In eigen team net geen plaats meer vrij en hierboven wilde ik dat het toch 56 miljoen totaal was. Eekhoff vooral, wat een parel. Als Bol er niet was had ik wellicht het driedubbele voor je betaald. Helaas, het mag niet baten. Nog een paar kleine uurtjes, we gaan bijna beginnen. Kiezen we Wout of toch Geuns en onderbouw waarom want ik graag wil winnen. Een nieuws bericht hier, nog wat zand strooien daar. Nog maar een ogenblik en dan zijn we weer klaar.

Iedereen wil met een beker aan de haal, dus succes allemaal.

ps. Ik was aanvankelijk van plan om bij een aantal van de afvallers te onderbouwen waarom ik ze niet mee neem, maar in plaats daarvan werd dit bericht een soort van Sinterklaas gedicht.

Jun Allrich

Ben nu al 3 dagen Laporte + X en Coquard + Y aan het wisselen.

Nu heb ik Coquard maar de twijfel blijft....

Harderijder

Ik blijf G. Martin maar in mijn team houden. Na zijn sterke Vuelta een zwak voor hem gekregen, maar vraag me ook sterk af of 2 miljoen niet veel te duur is voor een rittenkaper. Toch kom ik telkens bij hem terug.

Rsw85

'@Ketjap Manis; ik vergat nog te noemen Mads Pedersen.

Andere optie is Pedersen, Coquard en Colbrelli eruit Demare en Laporte + 500k man erin zoals Rickaert, Van Moer of de Buyst voor de teampunten en als lead-out wellicht nog een paar keer top20 punten.

Dat wordt nog puzzelen

vevie

Wat is er gebeurd met de 274k aanmeldingen op Scorito? Er zijn er nog maar 57k van over.

Dat zag ik ook net. Heel vreemd. Zal wel een glitch of storing zijn of iets dergelijks.

Ketjap Manis

'@Rsw85 Ik zou met 8 vlakke ritten toch wel 7 zekere sprinters willen en een Demare of Ewan kopman. Merlier is qua snelheid hun gelijke, maar qua ervaring en positionering nog niet. Succes nog ff!

dvansteenis

Timvideo heel veel namen die ik nooit heb overwogen! Dat wil helemaal niks zeggen maar wel zeer benieuwd naar jouw score. Alles of niks, denk ik

daandej

Verwachten jullie dat laporte meesprint in vlakke etappes?

Timvideo

Guillaume heeft zich wel uitgesproken over voor de bollen te willen gaan. Probleem is dat renners nogal graag zo'n uitspraak willen doen en dan te vergeten zodra de ronde van start is. Zoals Guerreiro in de afgelopen Giro. Voordeel voor de filosoof is dat hij geen leider voor zich in het klassement hoeft te dulden, dus hij kan doen wat hij wil.

Hij is ook bij mij een van die Franse renners waar ik een zwak voor heb, maar vanwege de onzekerheid en wellicht ook wel het feit dat we maar 6 bergetappes krijgen heb ik hem in geen enkel spel erbij. Dat doet toch wel zeer, maar ik zal hem sowieso wel toejuichen als hij in zijn eentje de bergen over koerst.

Ik mis de goede oude tijd met Richard Virenque toch wel eigenlijk. En dan Johnny Hoogerland niet te vergeten.

vevie

'@timvideo: een heel gewaagd team zonder de twee favorieten. Zoals al gezegd hierboven: ben heel benieuwd waar dat gaat eindigen. 4 man van Ineos is risicovol wetende dat zij niet de topfavorieten hebben en er altijd iemand van hen het asfalt kust. Vraag me af of je het niet hebben van de twee Slovenen kunt compenseren als zij, zoals verwacht, op 1 en 2 eindigen. Je hebt vermoedelijk wel de rest van de top tien in je team minus wellicht Gaudu en Uran.

Wimbo

Leuk, Timvideo😉😁
Van de helden van de toekomst neem ik alleen Thomas en Ewan mee.

Pantano

Pfff Ewan of Demare jongens…wat een lastige laatste keuze. Kom er maar niet uit. Ewan de snelste/beste, Demare de meest steady en grotere kans op groen denk k.

Wie hakt voor mij de knoop door? 😉

Jeffrey81

Ewan!

Klaar... 👍🏻

embargo

'@Daan de Jager, dat is dus exact de vraag die het hele forum zich afvraagt en waar je dus ook geen antwoord op gaat krijgen.
Bekijk zn meest recente interviews en trek je eigen conclusies...

embargo

'@Vevie als de Slovenen 1 en 2 eindigen kan je het missen van hun natuurlijk nooooit compenseren. Ik ben op de eindafrekening van de Giro 5% gezakt omdat ik Bernal Caruso niet had.
Mochten 1-of beide Slovenen uitvallen ben je spekkoper (maar ik zie het niet gebeuren)

1 2 ... 169 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.