Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 171 ... 258 259
RemmertW

Zonder MvdP onzekere kopmankeuze vandaag.
Normaliter WvA maar is niet 100% betrouwbaar voor mijn gevoel. Alternatief Ala voor een zekere top 5

Florian

Bouhanni parel

WielerKlant

'@DerMeister tja ik heb geen idee wat goed scoort. Voor het eerst dat ik zoiets doe. Maar heb eigenlijk ook niet zoveel zin meer om het te veranderen want ik heb dan geen idee wie ik moet wisselen :0

appien jan

Ik zie Thomas geen top 5 rijden in de tijdrit zoals velen hier suggereren. Zijn toch wel 5/6 betere tijdrijders dan hem. Dus wat mij betreft zie ik hem zijn 5 miljoen niet waard zijn

vevie

'@wielerklant: idd te weinig sprinters. Minimaal zes meenemen, het liefst zeven zou ik zeggen.

@apien: hij hoeft ook geen top 5 te rijden, zolang hij maar beter doet dan de andere AK mannen. Als hij gewoon top 10 rijdt in de tt’s, 3e of 4e in het AK eindigt en kort eindigt in de ritten waar je hem opstelt dan is hij het al waard. Maybe niet als je 100 punten per miljoen hanteert, maar wel ten opzicht van zijn direct concurrenten. Pog en Rog even buiten beschouwing gelaten.

Laatst gewijzigd
Jari Litmanen

Poggie
Roggie
Kelderman
Uran
Lewis Hamilton
Richie
Mollema
Haig

Van Aert
Ala (c)
Kung

Ewan
Demare
Sagan
Colbrelli
Coquard
Laporte
Bouhani
Van Poppel
Cort
---
Let's go.

Jofferde

'@wielerklant ik heb geen vertrouwen in: McNulty, Hirshi, Buchmann, Formolo, Mollema, Cosnefroy

Je mist sowieso 3 sprinters in je team

mas22

Wakker worden en merken dat je pedersen nog in je ploeg hebt waar je werkelijk nul vertrouwen in hebt...

WielerKlant

'@DerMeister dat zijn alleen wel allemaal goedkope renners, kan ik niet echt sprinters voor terug halen

Guruburu

Last minute: Sagan en Laporte eruit, Merlier en van der Poel erin

Sagan heeft naar mijn idee op dit parcours te veel concurrenten die het gewoon beter gaan doen: In de vele sprintetappes de pure sprinters en in de eerste week de punchetappes de grote 3. Laporte geldt eigenlijk hetzelfde voor en heeft zelf ook al zijn twijfels uitgesproken. Kon zo precies de 2 klasbakken van Alpecin erin puzzelen.

Jofferde

'@wielerklant je hebt ook gewoon goede sprinters van 1,5 en 2 mil

wielergekkie

Uit eindelijk is dit het geworden; geen last minute aanpassingen want die pakken bij mij vaak verkeerd uit.

Roglic
Pogacar
Gaudu
Kelderman
Uran
Hamilton
Woods
Kruijswijk
Haig
Bjerg
Ewan
Demare
Colbrelli
Merlier
Pedersen
Laporte
Van Poppel
Alaphilippe
Wva
Asgreen

Benieuwd naar alle teams hier; tot in Parijs!

Maestro77

Ook ik ga dit jaar spelen zonder Sagan. Met al die vlakke aankomsten en zijn steeds minder wordende punch en sprint denk ik dat hij niet mee gaat spelen voor groen dit jaar. Heeft gezegd in een interview dat ritzeges nodig zullen zijn voor groen. En dat zie ik helaas niet gebeuren. Succes allemaal met jullie poultjes en veel kijkplezier de komende 3 weken.

daandej

Zoals? @dermeister

Treenert

Ik had gisterenavond zo'n Wicky-de-Viking-moment. Voor de jongeren onder ons; je wrijft dan langs je neus, onder je neus, knipt met je vingers en je krijgt een briljante ingeving zonder zelf intelligent te hoeven zijn.

Ik ben er zeker van dat de Slovenen gaan strijden om plek 1 en 2. Dat was vorig jaar ook zo en dat wordt dit jaar niet anders. Dat betekent dus dat de rest strijdt voor plek 3. Dat dat Thomas, Carapaz, Mal of Porte wordt ligt voor de hand. De 3e plek leverde Porte vorig jaar 285 Scoritopunten op. Veel te weinig voor de huidige prijzen van Carapaz en Thomas. Vanwege Mal zijn tijdrit Porte als enige Ineos-man mee hier en dat puzzelt me lekker kan ik vertellen. Dit staat nog los van het feit dat ik verwacht dat er wel eens gedonder zou kunnen komen op het Ineos-schip (Evenepoel-Almeida).

Ow ja, en nog iets: wisten jullie al dat Morkov een Steegmansje (2008) gaat doen op de Champs-Élysées? Geen Cav meer na 2 weken geeft hem de kans.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Kun je dat nou echt niet zelf verzinnen Daan? Jaag eens op wat goede namen.

De bavariaan

Zou demare vandaag niet zelf proberen te schade beperkt te houden?

Guruburu

'@Treenert: Helemaal eens met je ingeving. Heb Thomas al vanaf het begin niet overwogen. Hierdoor heel veel mogelijkheden elders, wat het trouwens ook niet makkelijker maakt en voor veel keuzestress heeft gezorgd 😁

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

Mijn teampje TOURMINATORS 2021:

T. POGACAR:
In mijn ogen is hij de topfavoriet, gaat veel punten binnen harken op punchy aankomsten, tijdritten, bergen en zeker het algemeen klassement. Nadeel zijn ploeg gaat meer de koers moeten dragen dan vorig jaar, maar deze is dan ook nog iets sterker geworden.

P. ROGLIC:
Is mede topfavoriet voor het eindklassement. Heeft volgens mij het 2de beste team in deze tour, al zijn ze misschien wel iets minder sterk dan vorig jaar (ik verwacht niet dat ze zoveel op kop gaan rijden dan toen). Hij heeft een goede tijdrit en kan zich ook goed plaatsen op punchy aankomsten.

R. CARAPAZ:
Is mijn 3de grote favoriet voor het algemeen klassement. Kan met aanvallen in de bergen misschien de 2 topfavorieten het moeilijk maken. Heeft het sterkste team in deze tour

L. HAMILTON:
Gaat voor het algemeen klassement, komt nog in aanmerking voor het jongerenklassement. Kan misschien nog teampunten van Matthews en Yates halen maar dat zal waarschijnlijk miniem zijn.

J. HAIG:
Gaat voor het algemeen klassement. Dark horse (of toch veel gekozen)? Teampunten Colbrelli bij winst of groene trui. Team Bahrein rijdt zeer goed de laatste wedstrijden.

M. WOODS:
Gaat voor het algemene klassement. Kan ook punten scoren in het openingsweekend dus op de punchy aankomsten in de heuvels. Mijn hoop is dat die zich ook gaat plaatsen bij de aankomsten in de bergen.

A. VALVERDE:
Zal in het eerste weekend nog wel zijn puntjes gaan scoren op de punchy aankomsten. Eventueel teampunten van Mal of Lopez. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij zelf ook wel wat puntjes in de bergen gaan scoren. Wat het algemeen klassement betreft hoop ik hier toch nog op een plaats rond de 15 stek of beter.

R. PORTE:
Ik verkies hem boven HART, heeft volgens mij een betere tijdrit. Heeft zijn goede vorm al laten zien. Heeft gezegd eventueel helper te willen worden indien nodig, maar zal toch hoog genoeg in het klassement blijven. Eventueel teampunten komen ook van pas.

B. McNULTY:
Teampunten van Pogacar? Heeft een zeer goede tijdrit. Komt ook nog in aanmerking voor het jongeren klassement. Wat kan hij in de bergen, heeft de potentie daar ver te komen (GC?).

J. VINGEGAARD:
Heeft al mooie dingen laten zien dit jaar. Teampunten van Roglic en Van AERT. Waar komt hij in het algemene klassement? Komt nog in aanmerking voor het jongerenklassement. Volgens mij ook inzetbaar voor de tijdritten.

C. EWAN:
Is de snelste sprinter van dit peloton. Zal zeker enkele ritten winnen. Volgens Ewan is de groene trui zelfs mogelijk.

A. DEMARE:
Zal waarschijnlijk ook mee doen voor de groene trui. Heeft de goede vorm te pakken. Wint ook zeker een paar ritten of zeker vele ereplaatsen. Topsprinter!

P. SAGAN:
Top kandidaat voor de groene trui. Rijdt overal voor de ereplaatsen in vlakke en heuvelsprints.

S. COLBRELLI:
Wordt door zijn ploeg dit jaar niet aan banden gelegd. Is in topvorm (ook Italiaans kampioen). Heeft uitgesproken voor groen te willen gaan. Hij kan het in heuvelsprints en weet zich dikwijls ook te plaatsen in vlakke sprints.

M. WALSCHEID:
Wordt door zijn ploeg in de sprints uitgespeeld. Heeft zelf als doel een keer een podiumplaats te halen. Indien hij niet te moe is wil hij ook in de tijdritten volle bak gaan.

N. BOUHANNI:
Volgens mij goede sprinter. Ze geloven erin bij de ploeg, heeft namelijk een hele lead out meegekregen

D. VAN POPPEL:
ook absolute kopman bij zijn ploeg. Zal wel wat puntjes bij elkaar kunnen sprinten op de iets moeilijkere aankomsten en de vlakke

W. VAN AERT:
Puncheur, sprinter, tijdrijder, klimmer, teampunten, ...
Kan eerste weekend op de punchy klimmetjes de nodige punten pakken. Doel is dan later in de tijdrit de gele trui te pakken en deze zo lang mogelijk te houden. De groene trui kan eventueel maar is niet waarschijnlijk. Zal later in de Tour zeker nog enkele sprinten uitkiezen.

A. ARABURU:
Puncheur, sprinter
Mikt op de lastigere sprints zoals het openingsweekend, maar het zou zomaar eens kunnen dat hij er zich bij de vlakkere sprints ook nog tussen gaat gooien

Dit is mijn team (laat de commentaar maar komen)

Is misschien te vroeg geplaatst maar de rest van het weekend ontbreekt me de tijd

Thomberg

'@stijn ik denk niet dat je commentaar krijgt en dat bedoel ik positief. Jij post je team met een goede uitleg. Voor alles is wel iets te zeggen dus ik denk voor jou de goede keuzes.

Persoonlijk zou ik minder op de teampunten inzetten (vooral mcnulty)

Ludi

Zullen we na 12:30 uur doen Stijn, goed geprobeerd ;) :p

Kaassoufflé

Laatste keuzestress is:

Alaphilippe/Porte

Beide goeden tijdrijders, kunnen hoog in het klassement eindigen en klimmen goed.

Of

Carapaz/MvdP

Bergenpunten voor MvdP in de eerste week, maar zal daarna niet veel meer opleveren. Carapaz is vooral voor de derde week, maar de vraag is op hoeveel minuten hij dan al zit na de tijdritten.

Wie helpt met mijn laatste keuze?

Sloddies

Ernstige twijfels ook bij de Sloddies of Laporte er wel volledig voor gaat in de massasprints. Maar ik ben en blijf sterk: hij wordt uit principe niet gewisseld voor Bouhanni!! Zit nog wel met het vage idee Greipel in zijn plaats te nemen, maar daarbij is de onzekerheid toch ook behoorlijk groot.

La Primavera

'@Timvideo Leuk alternatief team! Mocht je willen weten hoe dat team het gaat doen kan ik hem voor je draaien in mijn Scorito Excel. Hiervoor heb ik wel voor alle 21 etappes je 9 man + captain nodig. Stuur maar PB indien interesse. ;)

Stijn Lemmens

'@thombeg

Merci voor de positieve commentaar, maar ik denk dat ik Mcnulty toch ga houden als ik em niet neem kom ik naar mijn gedachten een rijdrijder te kort en ga geen extra pure tijdrijder nemen

1 2 ... 171 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.