'@John
Nee dat is niet mijn team.
Mijn team is
Roglic
Pogacar
Gaudu
Uran
Woods
Valverde
Porte
Majka
Lutsenko
Kung
Bjerg
Alaphillipe
Rui Costa
Sagan
Demare
Ewan
Matthews
Cavendish
Coquard
Greipel
Vandaar dat ik zo baal van al die valpartijen. Ik kan Woods en Porte wel gebruiken als klassementsmannen.
'@La Primavera
In theorie kon ik wel nog Carapaz of Uran opgesteld hebben maar verder maar 9 kandidaten voor vandaag ja (Haig reken ik daar dus niet bij). Kelderman heb ik zelf niet, maar zou hem wel opgesteld hebben.
@Rawolf: Gaudu stel je toch ook op vandaag en die gaat toch ook voor een klassement?
De zin in de Tour is na 1 dag toch al flink verminderd. Al minstens 3 van mijn mannen serieus gehavend.
Pedersen zal ook wel niks meer worden vrees ik. Heeft niks gebroken blijkbaar maar “ Normally he will be able to continue racing” klinkt toch niet echt veelbelovend.
Gelukkig is er nog een EK :-)
'@Vevie
Alles valt en staat met een (enigszins vroege) gele trui van Pogacar.
Tuurlijk mag Woods morgen maar ik denk niet dat je veel van Woods hoeft te verwachten voor de eerste rustdag. Ik stel hem morgen niet op in ieder geval denk dat ik Cavendish een plekje geef dat zijn veel zekere punten.
Ja, ik stel ook wel de lead out op morgen. Het wordt toch weer een loterij waarschijnlijk (wie zal er nu weer vallen, wie is voldoende hersteld van vandaag...). Dan zijn 14 quasi zekere punten wel lekker (met mooie kans op 24 punten).
Toch wel pijnlijk om Woods te moeten banken. Voor deze ritten heeft iedereen hem toch gedeeltelijk meegenomen.
'@milanjacks: dat zou zeker helpen. De verwachting is echter dat Alaphilippe ‘em tot de rustdag (uiteraard zonder pech/valpartij) in zijn bezit houdt. Als we weer een Alaphillipe zoals 2019 krijgen dan houdt hij em nog langer vast. Je zou zeggen hij kan de trui makkelijk verliezen in etappe 5, maar als ik denk aan zijn tt in 2019… Wordt weer een gevaarlijke klant.
Teamselectie:
Laatste wissel voor de deadline Hamilton en 500L eruit; Hiquita en Haig erin.
Dat lijkt uiterst positief maar deze heren zaten helaas wel op de bank. Toch wel vertrouwenwekkend gedaan.
Ook Kelderman voor bankpunten, helaas.
Sloddies hadden gekozen voor Woods (hoe gaat het hem), Sagan en Colbrelli in de basis. Hoewel ik van tevoren alweer dacht: meeste sprinters kansloos. Positief: wel Alaflip als kopman. En van Aert was niet zo slecht; heeft vol op kop gereden voor Roglic. Matthews was overigens erg sterk,en die heb ik helaas niet......
'@Vevie
Ik denk dat Alaphillipe wel 30 seconde verliest op Pogacar/Roglic op deze minder technische tijdrit. Al gaat het wel close worden.
Over morgen: Sagan op zijn allerbest kon hier niet winnen. Kijk naar de uitslagen van de laatste drie keer dat de tour finishte op de muur en de namen die in de top 10 stonden. Het feit dat Dan Martin een keer won en een keer tweede werd lijkt mij duidelijk genoeg. De enige uitzondering van sprinters die ik zou maken is Colbrelli/WVA maar de rest zou ik allemaal lekker op het bankje laten zitten. Ik verwacht dat dit echt te zwaar is voor MVDP(maar ben blij dat ik de afweging niet hoef te maken want het blijft Mathieu).
morgen verwacht ik dat het gaat tussen Ala , Roglic en Pogacar .
Woods zou ik normaal hier ook verwachten maar die is hard gevallen en verwacht ik nu niet
Sagan zou het moeten kunnen , weet niet of die ook gevallen is , want verwachte ik vandaag ook , maar kwam met veel achterstand binnen , maar die stel ik nog wel op
Verder Kelderman , Uran , Lutsenko , van Aert en Ballerini als negende renner voor mogelijke team punten
Van de sprinters zijn pedersen, coquard en merlier enigzins gehavend uit de strijd gekomen.
Zowaar een onverwachts 'luxe" probleem voor morgen.
Verwacht Woods morgen eigenlijk nog wel op afspraak morgen, maar stel toch maar de klassementsmannen op die vandaag ook goed waren. Wellicht alleen nog een plekje inruimen voor WvA of Colbrelli, betekend wel daar er waarschijnlijk een puntenpakker op de bank zit, op dit moment zijn het Woods en Lutsenko die daardoor op de bank zitten.....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.