Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 181 ... 258 259
Odin

Woods gaat er morgen zeker in hierzo! Komt wel goed met hem.

Milanjacks

https://newsreader.ie/dan-martins-tour-de-france-diary-today-showed-why-riding-the-tour-is-like-a-real-life-game-of-mario-kart/

Jammer dat die niet in mijn scorito zit maar anders had ik deze man morgen wel op durven stellen.

Tijmen 257

Ik ga morgen voor
Flip (c)
Rog
Pog
Mvdp
Sagan
Matthews
Gaudu
Mollema
Kelderman

Bank: Woods en valverde ( zul je zien dat ze nu wel goed zijn terwijl ik ze niet heb opgesteld)

Ragnar Lolbroek

Voor morgen
Alaphilippe (c)
Roglic
Pogacar
Gaudu
Kelderman
Woods: heb hem deels mee voor deze rit. Vallen of niet
Haig
Colbrelli
Van Aert

Bram93

volgende pagina

groppiestan

Zowel merlier als Pedersen gewond. Ben blij dat ik nog een beetje een breed sprintteam heb meegenomen🙈

Antonini

Morgen juichen voor Wouter Poels :)

Thomberg

Na vandaag is het niet logisch om morgen Colbrelli of Sagan op te stellen. Ok, Colbrelli had een inspanning nog om terug te komen maar werd hard uitvoer wiel gereden op het vlakkere deel van klim. Of zie ik dit verkeerd?

joris dor

Beetje baaldag... Woods, cocquard en merlier al zeker een pechmoment, poel misschat en de benen niet... carapaz net buiten de punten, latour die te vroeg bezweek en matthews, ewan, peren en kelderman deze ochtend nog gewisseld voor merlier, vdpoel, cavendish en Woods... op naar morgen betere 2de dag en hopelijk minder aksidenten op de weg...

Witte Willem

Ik zie dat velen er nu al van uit gaan dat Flipje die trui nog wel een week in zijn bezit heeft, maar vergeet niet dat die tijdrit 27 km is. Daar worden echt flinke verschillen gemaakt en dan kan bijvoorbeeld Roglic prima het geel pakken. Ook WvA staat pas op 18 seconden natuurlijk.

Roglic kan mogelijk morgen zelfs al de trui pakken als hij wat minder pokert met zijn Sloveense vriend.

Witte Willem

Mijn team, en hoe ik hier toe gekomen ben:

AK 10 renners, omdat er altijd wel 1 of 2 wegvallen gedurende een grote ronde.

Heb sowieso in bijna mijn hele team gekozen voor renners die in vrijheid mogen koersen. Dus liever een kopman als Haig en Mollema, dan een Bilbao, Kruijswijk, Buchmann, etc die uiteindelijk misschien toch moeten gaan knechten. voor de kopman.

Sprint 9 keer, omdat er altijd wel een paar wegvallen en ik de laatste 2 sprintetappes eventueel inclusief 2 bonusrenners (pog en rog?) nog allemaal puntenpakkers wil kunnen opstellen.

Ook hier gekozen voor zekerheid. Dus renners die niet met een extra sprinter in het team zitten die de sprints mogelijk verdelen, of die eventueel de vlakke sprints niet doen.

Nu Pedersen gevallen is zal ik hem vermoedelijk weinig opstellen, maar kies ik Flipje zolang hij in geel rijdt. Bij de klassementsmannen heb ik er 10, maar Woods lijkt inmiddels al afgeschreven. Zo'n verlies was dus al ingecalculeerd.

In principe heb ik 9 man in mijn team ook die bij de tijdrit potentieel in de punten rijden. En sowieso ook rekening gehouden dat ik een goeie kopman kan maken voor elke rit. Daarom moest voor mij dus sowieso Flipje of MvdP mee.

AK:
Roglic (wordt 1/2)
Pogacar (wordt 1/2)
Gaudu (Top 10 + Jongeren)
Porte (1 Ineos als soort van verzekering + prima tijdrit)
Kelderman (Top 10, prima tijdrit)
Uran (Top 10, prima tijdrit)
Woods (Top 10 was het idee met goeie punch...)
Haig (Kopman van de ploeg die idioot in vorm is moet je sowieso hebben natuurlijk)
Mollema (Zo maar top 10 zijn als hij er echt voor gaat)
Alaphillipe (Halve tour in het geel?)

Sprint:
Demare (stabiele kopman, maar dacht ook dat Ewan niet voor groen ging...)
Sagan (Is zijn geld altijd waard geweest, zelfs in mindere vorm)
Colbrelli (goeie vorm + punchy ritten, maar dat valt dus tegen)
Cavendish (Met Morkov zie ik hem eigenlijk elke rit top 5 rijden, en ook nog bonus Flipje eventueel)
Coquard (Stabiele top 10 sprinter leek me)
Pedersen (Gokje, als hij in vorm kan komen kan hij zo maar top 5 rijden met zo'n goede leadout)
Poppel (Zal zijn punten wel halen)
Walscheid (Gokje + optie in tijdrit)
WvA (Reken er op dat hij een aantal sprints wel doet, en dan combi tijdrit + punchy aankomsten + bonus Roglic?)

Tijdrit:
Kung (Nog een sprinter of AK man was een beetje overkill)

Quelbois

Hirschi schouder uit de kom. Morgen pas beslissing over doorrijden of niet.

nasibal

Verder zit iedereen met MVDP al met een knoop in zijn maag want alles had perfect moeten gaan om de drie miljoen waard te zijn, dat het na etappe één al -onverwachts- fout gaat maakt hem al bijna een miskoop

Merlier in de kreukels en Philipsen nog herstellende, het zou juist zomaar eens verkapt een hele goede dag kunnen zijn geweest voor de Matje-kiezers.

Papa Bart

De Tour is nog geen Giro voor papa Bart al begon ik die ook matig. Voor morgen:
MvdP (c)
WvA
Flip
Rog
Pog
Gaudu
G
Uran
Valverde
Ik laat Woods even bekomen op de bank morgen. Die komt er dan voor de zevende etappe met een rotgang weer in. Ik kan wellicht iemand er nog uitrommelen voor Asgreen maar ik wil eigenlijk nog niet voor de teampuntjes gaan.

Papa Bart

'@Nasi de reden is niet leuk, maar idd, Matje kon wel eens sprinter van dienst worden..

zomaareens

Morgen v aert of carapaz?

Vunky

Maandag wordt het sprinten, is het dan wel/niet logisch om de trui dragers mee te nemen of gaat het puur om de etappe uitslagen. Sorry noob question...

KV

Bwoa. Als Philipsen meegaat naar de Tour, zal die sprinten op het vlakke als Merlier niet OK is.

Vdp was vandaag vooral blij dat hij heelhuids aan de finish stond. Dan zal ie zich heus niet in een vlakke massasprint gaan smijten voor een eventuele 5de plaats want veel hoger kun je niet verwachten.

Laatst gewijzigd
Ted de la course

Zoek even de puntentelling op in de app via de i en dan puntentelling

Odin

Het gaat er juist om dat Philipsen ook nog niet fit is en alpecin ingericht is op sprint etappes dus dan zouden ze zomaar vdp kunnen uitspelen

KV

Philipsen niet fit? Ok, hij zal niet in topvorm zijn, maar Alpecin zal hem niet naar de Tour meenemen en even hopen dat een knieblessure met dagelijks op topniveau te koersen zal verbeteren. Dat lukt enkel met rust.

Met Tokio in het achterhoofd zal Vdp zeker geen risico’s willen nemen in iets waar hij bij voorbaat van weet dat hij quasi kansloos is. Voor die jongen telt enkel winnen. Als hij meesprint eet ik mijn schoen (maat 46 trouwens) op.

Zadelpen

Dan zou ik graag nog even de groetjes willen doen aan opa en oma.

🙈😡

nasibal

'@KV

De berichtgeving vanuit Alpecin was dat Philipsen eigenlijk nog niet in staat was om te sprinten in de eerste week, maar dat ze hopen dat het bijtrekt.

KV

Dat heb ik nergens zo gelezen.
Maar we zullen wel zien dan.

Timvideo

'@Milan aardig bericht van Dan Martin.

Hier heb ik hem er wel bij, heeft mooi energie kunnen sparen voor morgen en krijgt morgen mogelijk ook wat minder ogen op hem omdat hij al op zo'n grote achterstand staat. Maar of ik hem durf te cappen boven Primoz of Flip dat wordt de grote vraag van de avond. Wel blij dat er tenminste EEN van mijn renners op achterstand niet zwaar gevallen is.

Ik denk overigens dat er een beetje te licht gedacht wordt over het extra werk dat een aantal sprinters hebben moeten doen bovenop zelf nog te vallen. Als Matthews hier voorin zit verwacht ik dat een Sagan, Colbrelli en Laporte die de crashes kunnen ontwijken dat ook wel konden. Helaas daarom wel Gaudu, Kelderman, Haig en Uran op de bank. Maakt niet uit, maak me meer zorgen om de valpartijen. Zoals gewoonlijk is het weer flink raak.

Sagan, Colbrelli, Coquard, Merlier, Pedersen, Woods, Valverde, Kelderman, Roglic tegen de grond op de eerste etappe. Nu maar hopen dat het mee valt. Vijf sprinters al direct joh... Merlier, Pedersen en wellicht Coquard die hier toch wel gevolgen van zullen merken in de komende sprints. Woods en Valverde op achterstand, had voor hun vooraf geen hoop op hoge ogen in het algemeen klassement, maar direct zoveel tijd verloren is toch een tegenvaller. Kelderman en vooral Roglic die na vallen toch nog goed eindigen, Primoz zelfs op de fiets van Vingegaard. Dat is dan weer wel positief.

Hopelijk blijven we de komende dagen meer ellende bespaard. In de Giro was het in eerste instantie alleen Neilands die na de etappe zichzelf uit de koers sleutelde. Vervolgens ging het een aantal dagen erg goed, tot het peloton een date had met wat straat versiering. Daarna bleef het maar mis gaan en eindigde we met mijn halve Scorito team en welgeteld 41 uitvallers in totaal. Dat waren er twee minder dan het jaar daarvoor, maar de helft daarvan stapte uit de ronde vanwege positieve Covid tests. Dit leek me al een goede indicatie dat er weer veel stress rondom het peloton te vinden is. Tel daar bovenop dat we van tevoren al weten dat we over smalle Bretonse wegen moeten en er slecht weer was voorspeld en dat was voor mij voldoende reden om toch zwaar te investeren in een brede selectie.

Hopelijk hebben we morgen geen hond die de weg oversteekt of een kat die een zwembadje lek krabt.

1 2 ... 181 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.