Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 186 ... 258 259
KV

Waarom moest ie nu ook weer het BK winnen. Anders had ik me echt niet laten verleiden...

Capra

That makes 2 of us🤔

Zadelpen

Lekker uit de wind, grote drieloos, wachtend op wat komen gaat, stabiliseren wij onze subtopplaats. En we maken ons langszaam gereed voor ná het post tt era waar wij de de gesel erover gaan gooien.

Sportzomer tot nu:

- Max ✅

- Van de Poel ✅

- team Zadelpen ✅

- Flapdrol de Boer 💩

Jari Litmanen

Cort en Van Aert op de bank, Ala (zekere punten) en Laporte erin. Maar ik twijfel nog enorm. Met name Cort, wat gaat hij doen? Iemand die het weet?

Laatst gewijzigd
mentsjov

'@nasibal

Ik heb inmiddels wel het gevoel dat je jezelf vanaf fase 1 tot nu teveel tekort doet in je selectie. Ik vermoed zomaar dat je nu ongeveer rond de 50% (?) staat. Terwijl je dit forum inmiddels vamaf pagina 1 domineerde en je jezelf dus had vastgehouden aan je mening vanaf die pagina je er vermoedelijk een stuk beter voor had gestaan.

Heeft het zin om alles dood te analyseren? Gemiddeld klik je je beste selecties erin vlak voor de deadline puur op gevoel ;)

Thomberg

'@nasibal wat Mantsjoerije hierboven zegt +1. O.a. Door jou focus op de plafonds en bodems berekenen ben ik ook nog meer zo gaan kijken. Daarom heb ik juist WvA er uit gelaten. Maar hij had ook goed uit kunnen pakken natuurlijk. Roglic wint wel de Tour

En tja nu was het vooral de goede 1mio keuzes maken maar alles ligt nog open. Ben zelf last minute voor Mollema gegaan omdat ik op 20 manieren kon berekenen dat hij 100 punten kon halen en nu het geluk dat het uitpakt. Alternatief was Higuita die zijn punten nu ook al waard is maarja die kies ik dan niet.

Lutsenko stond er vanaf dag 1 in maar uiteindelijk zijn 750 categorie thuis gelaten. Parijs is nog ver!

Cort zou ik niet opstellen vandaag. Kan me niet voorstellen dat hij zich gaat mengen

zomaareens

haha ik durf zelfs nu van aert niet te banken, omdat ik denk dat hij het niet kan laten mee te sprinten

Sies

Van Aert heeft echt uitgesproken niet mee te sprinten de komende 2 etappes, dus ik verwacht ook echt wel dat hij dit niet gaat doen. Ik vraag me vooral af of MvdP gaat sprinten ipv Philipsen of Merlier. Die zijn beide niet helemaal okselfris en een paar extra seconden verdienen in de sprint voor een langere gele trui om de schouders is misschien wel interessant....

floda

Vantevoren bedacht zonder MvP en WvA en Ewan te gaan. En dat geld te steken in Thomas en een breed sprintersteam. Ook bewust voor Porte gekozen ipv Kelderman. Wetende dat je daarmee eerste dagen wat lager zou staan dan normaal. Maar eerst gaan Woods en Valverde liggen en dan na gisteren met slechte Thomas en Ewan die ook tussensprints doet, toch een onrustig gevoel of mijn team wel goed genoeg is. Maar ja op 80% nu en nu maar afwachten op de komende dagen.

dazzler2120

Ik baal tot nu toe wel van mijn keuze voor Demare t.o.v. Ewan... Zelfs terwijl ze beiden 0 punten hebben tot nu toe! Ewan lijkt me toch een partijtje fit...

Jeffrey81

Valt wel mee denk ik dazzler. Zelfs als Ewan tien meter voor iedereen over de streep komt, wordt Demare in principe nog steeds gewoon tweede of derde. Zoveel punten scheelt dat niet.

#simplistischmaarwaar

mas22

Lastig vandaag, als WVA echt niet mee sprint moet ik een van mijn zogenaamd zekere sprinters eruit laten. Of zou het zand strooien zijn.

Vooralsnog wordt het:

Demare (C)
Sagan
Colbrelli
Coquard
Bouhanni
Laporte
Ballerini
Alaphilippe
Pogacar

madeinstars

Ik ben koppig en stel Van Aert toch gewoon op. Grote kans op regen en hectiek in een technische finale. Stel het breekt ergens en hij zit er wél bij, dan gaat hij toch echt wel mee doen. Het alternatief is die paar zekere puntjes van Pogacar en dat risico wil ik wel nemen.

Antonini

'@nasibal, ik had Vingegaard in het begin ook in, maar er waren wel degelijk logische redenen om hem erbuiten te laten. In de Dauphine viel hij toch nog tegen de eerste ritten en zijn rol binnen TJV naast Kruiswijk en Kuss was gewoon onduidelijk. Als hij naast Kuss en Kruiswijk had gelegen in de eerste rit had niemand het over hem gehad. Andere klassements renners van 1.5M zoals Woods, die logischer waren, zijn gevallen, dat maakt het extra zuur.

Mindless

Ik had het helaas wat druk tijdens het openingsweekend, maar ik ben wel nieuwsgierig, is hier uiteindelijk de algemene conclusie getrokken dat 1 te zwaar zou zijn voor Sagan, Laporte, dat soort jongens?

Zo ja, dan moet ik mijn prioriteiten eens gaan herordenen. Anyway, prachtig begin vd TdF zo, mooi winnaars van de eerste twee ritten, zure valpartijen en jammer dat Wout er niet aan te pas kwam - ook omdat ik echt nieuwsgierig was geweest hoe de teams zonder en met hem het tegenover elkaar hadden gedaan in het te verwachten scenario (met een goed scorende wout in 1+2).

Yskoud

Raar dit betoog over Vingegaard. Heeft sterke tijdrit, prima punch en beleeft dit voorjaar zijn grote doorbraak en rijdt in de ploeg bij Roglic. Geen moment aan getwijfeld in tegenstelling tot Hamilton en Woods.

Gladiool

Raar om achteraf dit betoog raar te vinden. Er waren inderdaad genoeg redenen om te twijfelen aan Vingegaard. Dat ie het nu goed doet en meerijdt omdat Kuss en Kruijswijk al zijn gesneuveld is makkelijk lullen.

Antonini

Vingegaard kwam terug van een blessure, dus zo raar is het niet. Daarnaast is Kuss steevast de nr1. knecht van Roglic in de bergen. Vingegaard alleen meenemen voor zijn 5-15e plek in de tijdrit is wat overdreven voor 1.5M. Dus zo raar is het niet.

Milanjacks

Vingegaard is ook maar 1% en 4% opgesteld in de afgelopen twee ritten(hij heeft een 9% pickrate). Dus tot nu toe is het niet echt een must have maar voor de echte kenner die hem twee keer heeft opgesteld is het een mooie bonus.

Antonini

Wat me verder heel erg opvalt is het wederom het hysterische rijden van INEOS. Met een treintje hysterisch voorop rijden om je kopman maar veilig te houden en iedereen onder druk te zetten.

G.Thomas is te zwak voor dit spel en de tegenstand te groot. Ik ben blij dat er deze tour wederom met deze manier van koersen afgerekend gaat worden.

Antonini

'@Milanjacks Vingegaard kan uitkomen op 300-500 punten als hij dit niveau haalt en Roglic in rit 5 of later het geel pakt. Hij is dus wel een must have.

madeinstars

Er is nog zo lang te gaan dat ik alle eulogiën en grafredes op de verschillende selecties wat voorbarig vind.

Fiepke

Vandaag over één plekje twijfel: WvA of Poga. Heb WvA wel hiervoor meegenomen, dus laat enkele zekere teampunten ook lopen.

dazzler2120

Ik denk dat het punt was: Achteraf gelul heeft weinig zin over keuzes natuurljik. Vooraf zijn er allerlei redenen te bedenken waarom je X wel en Y niet moet pakken. Soms pakt het uit, een andere keer tyft het volledige peloton op de grond en heb je gewoon dikke pech. Niks aan te doen.

HeldS

Mijn team vandaag:

Demare (c)
Sagan
Colbrelli
Coqaurd
Bouhanni
van Poppel
Mezgec
Alaphilippe
van der Poel

1 2 ... 186 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.