Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 188 ... 258 259
Imbatido

Die Wout van Aert is toch wel onnavolgbaar. Is zijn doel nou de tijdrit winnen of geel pakken? Als je geel wilt pakken dan sprint je toch sowieso mee in etappe 3 en 4 (en na de tijdrit in 6) in de hoop om wat boni's te pakken en geen kans te laten liggen? Net zoals Mathieu gisteren all-in ging voor het geel en een grote inspanning deed voor die boni's. Want 31" op Mathieu, 23" op Alaphilippe en 17" op Roglic gaat hij anders toch nooit kunnen dichten? Ik snap er niks van. Daarom twijfel ik ook om hem toch maar mee te nemen ...

Vingegaard (heb ik zelf niet) is tot dusver een mooie keuze gebleken maar hij is ook vooral mooi geworden doordat Kruijswijk en Kuss veel tijd hebben verloren. Kuss staat inmiddels al op 20 minuten. Nu moet maar blijken of en hoelang ze hem ook in het klassement gaan/willen/kunnen houden, want in principe is hij mee in de Van Aert-rol als werkpaard in de bergen. Of hij dan eigen punten kan pakken is nog maar de vraag.

Jasperdewaal11

Teampie voor vandaag:

- Ewan (C)
- Demare
- Merlier
- Colbrelli
- Coquard
- Pedersen
- Laporte
- WvA
- Pog

Ajvenema

'@primavera: Dat klopt inderdaad, mijn zegen heeft het hoor, ik zit zonder Matje en van mij mag ie een miskoop blijken:)

@nasibal: Gok je weleens? Merk vaak dat het me rust geeft om een klein beetje in te zetten op de gevoels of rationele keuzes die ik níet heb:) Wat betreft van Aert was niet meenemen de rationele optie, maar dat was vooral VOOR het BK. En als daarna de interviews zo positief zijn wordt het ook wel een erg groot risico om hem niet mee te nemen hoor...
Herken de stress wel aardig, soms is de lol er daarmee wel een beetje vanaf, maar op zo'n moment gooi ik dus een tientje op mn unibet:)

Vingegaard is voor mij wel extra zuur omdat ik het gewoon een leuke renner vind... Uiteindelijk is die plek naar Hamilton gegaan omdat die in ieder geval voor zichzelf lijkt te mogen rijden (en ik 'm stiekem beter dan Haig vond in het verleden), maar die moet er blijkbaar nog even inkomen:)

Denk verder wel dat er een sweetspot zit tussen ratio en gevoel, maar zie die maar eens te vinden.
Zelf op het last minute nog wat in de 1-1.5 categorie zitten rouleren, en dat heeft dus Haig de kop gekost. Had rationeel gezien (ook vooraf denk ik) O connor moeten zijn, maar het werd dus Haig. Aan de andere kant heb ik Mollema er dan op gevoel wel weer ingefietst.

Starlynk

Ik stel Wout ook gewoon op vandaag hoor.. Alternatief is 4 "zekere" punten voor Roglic, of gokken op teampunten voor Asgreen als Cavendish wint.. Dan denk ik dat de kans dat Wout stiekem toch meesprint omdat die bonificaties best interessant zijn als je geel wilt na de tijdrit reëler is en ook nog eens veel meer punten waard. Mocht ie echt daad bij het woord voegen en niet meesprinten, dan kan ik morgen altijd nog op safe gaan.

Ajvenema

'@starlynk: Denk idd dat het voor Wout morgen een stuk logischer is om niet mee te doen dan vandaag. Zeker met die regen enzo wel kans dat ie ineens toch op een aardige positie zit.

nasibal

Dan de kwestie Vingegaard:

ik had Vingegaard in het begin ook in, maar er waren wel degelijk logische redenen om hem erbuiten te laten. In de Dauphine viel hij toch nog tegen de eerste ritten en zijn rol binnen TJV naast Kruiswijk en Kuss was gewoon onduidelijk.

Vingegaard rijdt het hele jaar al goed op meerdere plekken. 2 etappes in de Dauphine waarin hij wat minder is, terwijl hij later in de Dauphiné gewoon weer laat zien een goed niveau te hebben moet dan geen reden zijn om (zeg ik haha, na mijn vorige post) opeens aan hem te twijfelen. Zeker als er nergens een bericht over ziekte/blessure komt.

De rol met Kuss en Kruijswijk onduidelijk ben ik mee eens. Maar we weten twee dingen zeker: Krijswijk had beter vorig jaar met pensioen kunnen gaan en Kuss is heel onregelmatig dit seizoen (was hij al, maar lijkt nu nog meer het geval). Het kan dus heel goed dat VIngegaard ONDANKS de rolverdeling op papier straks een paar keer de laatste man van Roglic is. Zeker op dit parcours. In combinatie met zijn relatief lage prijs maakt dat hem een ideale 10e man voor je bergteam.
Tenslotte pakt VIngegaard dezelfde teampunten als Wout en zal in de ITT's geen 50 punten op hem toegeven normaalgesproken. Toen ik Wout inpaste heb ik VIngegaard ook alleen gesneuveld omdat ik nergens reden zag tot 3 (inclusief Roglic) Jumbo's in een dagopstelling. Anders had ik ze gewoon naast elkaar gehouden.

Ik denk dat Vingegaard een goede pick noemen wel degelijk een 'vooraf-kwestie' is en geen achterafgelul. Zowel voor de hele ronde, als voor gisteren. De uitslag op de muur gister was natuurlijk niet in de sterren geschreven maar:

- Dat hij op de muur de laatste ondersteunende man voor Roglic (en Wout) zou zijn leek mij wel aannemelijk. Dit is niets voor Kruijswijk en ook Kuss lijkt toch echt langere klimmen nodig te hebben.
- Wout én Roglic konden op papier deze etappe winnen en geel pakken

Vingegaard voor 1.5 miljoen op plek 10 in je klimteam kon alleen maar meevallen. Als hij tegen zou vallen kon je je er moeilijk een buil aan vallen. Alleen tja, toen kwam de Wout-gaat-meesprinten-stress.

La Primavera

De wissel Gaudu+Haig voor Hamilton+Woods en een upgrade van Higuita naar Uran pakt vooralsnog ook dramatisch uit.

Maar ach, zo'n Haig had ik nooit opgesteld in etappe 1.

Zadelpen

Iemand mee nemen die net een zware operatie ondergaan heeft, dat vind ik niet bepaald een keuze naar ratio. Wva kiezers lijken dit helemaal vergeten te zijn. Maar geloof mij, een blinde darm operatie is voor een lichaam een zeer zware ingreep.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@La Primavera: Nee, Haig zou je idd niet opgesteld hebben.. en die upgrade van Higuita naar Uran komt nog wel goed.. Ik baal er wel van dat ook ik die Hamilton heb genomen uiteindelijk. Die was eigenlijk gewoon te duur.. Had beter Kelderman en Mollema of Higuita kunnen doen i.p.v. Woods/Hamilton, maar ik durfde Kelderman (en ook Porte en Thomas bijv.) niet aan gezien de hectiek in de eerste etappes in de Tour en reputatie als iemand die er dan vaak bij ligt.. maar goed, dan zul je altijd zien dat Woods er dan wel bij ligt en Kelderman niet natuurlijk ;)

nasibal

'@Starlynk

Toch weer aan het scorito'en? :)

Hamilton gaat zn centjes nog wel laten zien, kelderman heeft z'n typische goede start van een grote ronde waardoor iedereen weer in hem gaat geloven. Die zit een beetje in de 'poulefase van het EK' zegmaar.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@Nasibal je ziet dan wel het bericht over het hoofd dat Vingegaard een achillespeesblessure had voor de Dauphiné.

Wat Kuss betreft speelt zijn wisselvalligheid vooral op als hij een vrije rol heeft (of kopman is). Zeker dit jaar lijkt hij zich dan gewoon te vergalopperen (wellicht uit bewijsdrang) in een bergetappe om vervolgens terug te vallen en slechter te herstellen. Die tendens is echt heel duidelijk als je 'm eenmaal ziet:

UAE tour (kopman/vrije rol na waaieretappe): Valt als eerste aan, wordt gecountered door Yates en Pogacar, probeert te lang aan te haken, moet in het rood en valt dan terug. Rijdt dan nog een stukje op kop voor Harper.

Catalunya (kopman): probeert Yates te volgen, moet te lang in het rood, valt terug. Eindigt nog 5e in de etappe, maar de rest van de rond eis het niet veel meer.

Dauphiné (vrije rol): Lijkt dik in orde, probeert als enige Padun te volgen, moet diep in het rood, eindigt nog verdienstelijk maar de volgende dag een slechte dag.

Als knecht heeft hij het voordeel dat hij puur door zijn opdracht in de koers gedwongen wordt zijn krachten beter te verdelen en dus is zijn wisselvalligheid een stuk minder. Ik verwacht hem daarom gewoon weer in de Poels rol dit jaar als uitstekende laatste man. Dat hij nu door een valpartij al op 20 minuten staat is wel een flinke streep door de rekening voor een top-15/20 van het AK, maar is niet zijn wisselvalligheid aan te rekenen.

Starlynk

'@Nasibal: yes, alleen de spelletjes die ik gratis kan doen en stop er een stuk minder tijd in dan voorheen :)

Imbatido

-

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Ik wilde al zeggen, op basis van wat geweest is zou ik niet zeggen dat de wissel haig - hamilton een mispeer is.
Ik zou beiden niet hebben opgesteld dit weekend, dus voor beiden 0-punten hebben gehaald. Wie sterker is in de rest van de GT moeten we nog maar 'even' zien. Zelfde voor Woods, jammer van gisteren dat ik hem niet opgesteld had, maarja hij is dus blijkbaar wel in orde. Een aanvallende Woods zie ik in potentie meer punten halen dan een GC Woods.

De enige hamilton waarvan ik nu wel durf te zeggen dat het een miskoop was is Lewis Hamilton in de F1 ;)

Laatst gewijzigd
Antonini

'@nasibal Waar ik toch steeds meer vanuit ga zijn de berichten zo’n 3-4 weken voor de start. Toen werd over vAert gezegd dat zijn niveau op hoogte heel matig was. Hij wint vervolgens een sprintje van Theuns, die (met veel respect) geen kandidaat is voor top klasseringen in de sprint.

Dat doet mij niet anders kijken naar vAert. Dat hij vervolgens 200x de vraag van Sporza krijgt “hoeveel ritten ga je winnen?” en zelfs mensen denken dat hij 3 weken mee gaat doen in het AK omdat ze de Tirreno op pcs hebben gezien, moet je dan proberen goed doof voor te zijn.

Terugkomend op je probleem met het overdenken, maak ik altijd een schaduw lijstje wanneer de renners net online komen. Wanneer ik dan mijn uiteindelijke team met dit team vergelijk, scoort mijn uiteindelijke team altijd beter dan mijn eerste team. Ondanks dat je een renner als Vingegaard mist in dit uiteindelijke team. Dus ook je “verlies” of slechte keuzes kun je overdenken, omdat je de goede aanpassingen voor lief neemt.

kevinraar

Mij team voor vandaag
Ewan
Sagan
Colbreli
Van poppel
Phlipssen
Coquard
Cavebdish
Van aert
Van der poel

Ajvenema

'@dazzler: Nou, Hamilton was er natuurlijk even uit met een maagvirusje, dus opzich logisch dat ie weer even moet inkomen. Wel een beetje zorgelijk dat ie niet 1 maar 2x net even moet laten lopen... Hopelijk is dat in etappe 7/8 beter. Daarnaast heb ik blijkbaar de punch van Haig ook wel een beetje onderschat:)

joris dor

Cavendish kopman vandaag... wil het nog zien van demare en ewan heb ik niet...
Normaal zou ik voor Merlier gaan, eerst maar eens bekijken hoe die vandaag sprint.

Voor mij is de teveel analyses lezen op dit forum bepalend geweest om colbrelli toch mee te nemen terwijl ik nooit geloofd heb dat die gaat uitblinken en Higuita waar ik hard in geloofde thuis te laten voor Connor. Hoop wel dat ik geen spijt ga hebben Ewan ingewisseld te hebben voor Demare die ook zijn snertdagen kan hebben... benieuwd wat de rest van de tour zal brengen ...

La Primavera

Ik wilde al zeggen, op basis van wat geweest is zou ik niet zeggen dat de wissel haig – hamilton een mispeer is.
Ik zou beiden niet hebben opgesteld dit weekend, dus voor beiden 0-punten hebben gehaald.
Punt bij Hamilton is niet dat hij niet in de punten rijdt, maar tijd verliest. Dat kan een voorbode zijn. Maar inderdaad misschien is dat straks in de bergen wel omgedraaid.

Antonini

Mensen die Colbrelli nu al afschrijven gaan wel heel kort door de bocht. Hij oogt sterk alleen rit 1 en 2 waren net te zwaar voor hem. Als hij zich echt toewijdt om te rijden voor de ereplaatsen dan kan hij nog een hoop top15 plekken bij elkaar rijden.

Daarnaast zal Bora en BikeExchange het toch weer zwaar willen maken waar mogelijk in de strijd om groen. Hier kan Colbrelli ook van profiteren.

Wanneer Ewan een paar bergen over gestuwd is, moet ik nog maar zien hoe groot zijn drift voor het groen blijft.

nasibal

'@Madeinstars

@Nasibal je ziet dan wel het bericht over het hoofd dat Vingegaard een achillespeesblessure had voor de Dauphiné.

Nee hoor juist niet ;) Die berichtgeving is een mooie verklaring waarom Vingegaard was lastig op gang kwam in de eerste etappe (Vergeet niet dat heel veel mensen daar sowieso moeite hadden). Zijn zeer goede laatste etappe geeft aan dat het met z'n blessure wel goed zat en wijst er op dat hij in de overige etappes waarschijnlijk gewoon lekker aan het sparen is geweest.

Wat Kuss betreft speelt zijn wisselvalligheid vooral op als hij een vrije rol heeft (of kopman is).

Klopt, maar ik denk ook dat er nog een factor is bij Kuss: Terrein. Je vergelijkt hem niet onterecht met Poels en het zou wel eens kunnen dat het enige wezenlijke verschil tussen die 2 uiteindelijk de achternaam blijkt te zijn. Beiden kunnen inderdaad aan het eind van een koers, in een knechtenrol, heel goed een lange zware klim op rijden. Kuss verwacht ik dus nog wel in de Ventoux-etappe bijvoorbeeld. Maar er zitten ook bergetappes bij waar deze kwaliteiten vele minder tot hun recht komen.

@Anton Bartus

Je verhaal onderstreept exact wat ik stelde. Rationeel moest je geen Wout nemen. Dat hij in de bergen niets ging laten zien was sowieso wel duidelijk. Dat hij in de ITT's en heuveletappes gewoon veel geld kostte ook. De grootste 'angst' was echter dat hij elke sprint mee zou gaan doen en daar dusdanig goed zou scoren dat hij eigenlijk gewoon een zeer goed betaalbare topsprinter met extra's zou zijn. Ik heb hem dan ook meegenomen bij mijn basis-7 sprinters, en niet als 8e man.

Als ik gewoon rationeel was gebleven had ik net als jij geconcludeerd dat het BK en de interviews echt geen reden tot paniek waren en niets aan de situatie veranderden. Maarja, dat lukte me dus niet. De angst nam het over.

@Joris Dor maakt in hetzelfde kader hier wel een interessante en tekenende opmerking vind ik:

Voor mij is de teveel analyses lezen op dit forum bepalend geweest om colbrelli toch mee te nemen terwijl ik nooit geloofd heb dat die gaat uitblinken

Wat hij, in mijn ogen, hier zegt is dat hij zelf geanalyseerd dat COlbrelli geen goede optie zou zijn. Maar door analyses van anderen(!) tegen zijn eigen ratio ingegaan. Dat doe je doorgaans alleen als je het 'gevoel' hebt dat anderen meer gelijk hebben dan jij, ook al ben je het er op basis van je eigen conclusies niet mee eens. Natuurlijk kan iemand je met rationele argumenten laten inzien dat je eigen analyse niet klopte, maar dat is wat anders. Dan heb je niet dat slepende gevoel van: 'Eigenlijk geloof ik het niet, maar stel eens dat hij slimmer is dan ik en ik het verkeerd zie'.

Als dat slepende gevoel er wél is dan heb je je laten leiden door angst en gebrek in vertrouwen van je eigen analyses, wanneer die haaks staan op die van een ander. Super menselijk,

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Anton

Maar wat is de meerwaarde van een Colbrelli t.o.v. een Bouhanni/Bol(mits in orde)/Coquard? Ik zie Colbrelli normaal gesproken op vlakke sprints niet heel veel meer punten pakken.

Een keer opstellen in een heuveletappe/bergetappe en hopen dat die een keer in de kopgroep zit is vragen om nulpunters.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@anton: ja, Colbrelli vond ik eigenlijkbest indrukwekkend in 1en 2. Verwacht ook wel aardige sprints (5-8) van hem, en wellicht dat ie er in wat milde bergetappes stiekem gewoon nog bij gaat zitten.

Zadelpen

Eerst vandaag maar eens sprinten zonder valpartijen en of lekrijders en dergelijke. Heb mezelf ook vaak rijk gerekend richting de sprints. En dan doen er drie niet mee van de 20, en dat zijn nou net de drie die jij hebt....

Zeker met zoveel sprinters, en allerlei andere belangen gaan ze niet zomaar in een treintje van beste naar slechtste over de finish rollen.

Ik ga nog steeds uit van licht verlies, dan kan het alleen maar meevallen. Onze tijd komt nog, later deze ronde.

nasibal

Maar wat is de meerwaarde van een Colbrelli t.o.v. een Bouhanni/Bol(mits in orde)/Coquard?

Het feit dat hij zich uitgesproken heeft over de puntentrui.

Verder heb ik bijvoorbeeld Bouhanni en Coquard ook gewoon in mijn team, dus het is geen of/of.

1 2 ... 188 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.