Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 189 ... 258 259
Milanjacks

'@Nasibal

Eens maar het kost je ergens geld. Ik voel mij veel fijner over een Cavendish dan over Colbrelli. De keuze voor Colbrelli kost je ergens ook wat(maar dat is zo specifiek dat je dat niet 1-2-3 kan zeggen).

dazzler2120

Ja? Wat vertelt jou dat Cavendish niet na 3 sprints leeg is en daarna een beetje uitbolt knecht en morkov / ballerini de overige sprints mogen verdelen?
Het is voor Cav zó lang geleden dat hij een GT reed dat Cavendish zijn succes helemaal geen garantie is. Zeker niet tov iemand die de heuvels en bergen redelijk over komt en uitspreekt voor het groen te gaan.

nasibal

'@ Milanjacks

Eens maar het kost je ergens geld. Ik voel mij veel fijner over een Cavendish dan over Colbrelli. De keuze voor Colbrelli kost je ergens ook wat(maar dat is zo specifiek dat je dat niet 1-2-3 kan zeggen).

Eh, ze kosten allebei evenveel?? Of bedoel je qua bankpunten? Daarnaast sprint Cav niet mee voor het groen, heeft een kleinere kans op uitrijden (en dus sprints missen) én doet buiten de biljartlakens niet mee. Het is zelfs niet zeker dat Cav in alle vlakke sprints ook aan sprinten toekomt. Dat moet Cav dan allemaal gaan goedmaken op Colbrelli in die vlakke sprints die hij wel 'gewoon' kan rijden. Dan moet je aardig wat plaatsen vóór Colbrelli gaan eindigen per sprint. Al heeft Colbrelli natuurlijk wel de punten van etappe 1 alvast gemist.

Ik ben het vaak niet met je eens, maar nu kan ik je al helemaal niet meer volgen. Ik had ook best graag een Cav gehad nog, maar zeker niet t.o.v. Colbrelli.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@milanjacks: ik voel me dan weer fijner bij colbrelli dan bij cavendish, maar vandaag zal allicht al wat duidelijk gaan maken. De 1+2 edge van colbrelli was er iig alvast niet:)

Antonini

Ik zie Cavendish echt de rol overnemen van Ewan in de Giro, een keer 1e, een keer 3e en dan zwaait hij af. Maar ik kan dat fout zien inderdaad. Ik heb in ieder geval een gokje genomen met Ballerini voor week 2 en 3.

En zoals @nasibal zegt is het niet of/of, naast Colbrelli heb ik ook gewoon Ewan, Demare, vPoppel, Coquard voor de rappe aankomsten en Sagan, Colbrelli en Matthews voor de zware.

In potentie zijn er 8 sprint ritten en met zoveel teams zonder klassement aspiraties verwacht ik weinig ontsnappingen die het makkelijk halen. Wel verwacht ik dat Bora en BikeExchange er alles aan doen de koers zo lastig mogelijk te maken voor Ewan.

Starlynk

Wat betreft Colbrelli: waarom hij wat mij betreft "meh" is, is niet omdat ie niet gewonnen heeft de afgelopen etappes, maar omdat zijn groene trui ambities nu wel in de ijskast kunnen (gisteren ook geen punten bij de tussensprint bijv.). Tel daarbij op dat hij in een echte massasprint toch niet gaat winnen, en dan kom je dus in de situatie waarin ie niet meer elke sprint volle bak gaat rijden, maar mogelijk gaat focussen op een paar specifieke sprints om mogelijk een etappe te winnen.. En dat wil je bij Scorito dus net niet.

Zelfde soort verhaal bij Hamilton: het zorgelijke is niet dat ie geen punten pakt in deze 2 etappes, want ik had hem idd toch niet opgesteld. Zorgelijk is wel dat ie nu al 2x tijd verliest en dus minder lijkt dan zijn concurrenten voor top 10. Dat kan misschien nog wat herstellen richting de bergen, maar meestal valt dat tegen in de Tour. Als hij zo doorrijdt, dan kan ie ook best nog plek 15 in het klassement pakken en 3e/4e bij de witte trui ofzo, maar dat wil je ook bij Scorito dus net niet, omdat 15e klassementsrenners in veel bergetappes 0 of heel weinig punten is... Dan kun je beter als een Woods op 10 minuten staan en vanuit een vlucht wat proberen dan dat je aanklampt voor schamele puntjes..

En bij allebei geldt dat ik ook nog een premium voor hen heb betaald. Voor de klimmers/klassementsmannen heb ik 1m als basis aangehouden en alleen de renners erin geklikt waarvan ik verwacht dat ze hun meerprijs t.o.v. die 1m categorie (Haig, Mollema, Higuita, Bilbao) waard zijn. Bij Hamilton heb ik dus wat dat betreft in mijn ogen 500k weggegooid (en ook al vooraf was hij m.i. de meerprijs eigenlijk niet waard).

Bij de sprinters 1,5m als referentiecategorie (Bouhanni, Laporte, Van Poppel, evt. Walscheid). Voor Colbrelli 1m extra betaald, maar of hij die 1m nu waar gaat maken t.o.v. bijvoorbeeld Laporte (die ik niet heb): twijfelachtig.

Maar goed, er kan nog van alles gebeuren uiteraard!

Milanjacks

Ik zie Cavendish als de betere sprinter op het vlakke + hij heeft meer kans op truipunten(dit wordt ook bevestigd door de bookies en recente resultaten). De upswing van Colbrelli na deze twee etappes zie ik niet echt meer. Het is leuk dat hij voor het groen rijdt en hij gaat zich vast mengen in de tussensprints alleen Cavendish gaat op die vlakke eindsprints niet laten lopen omdat hij geen ambities heeft voor de groene trui.

Dat Cavendish niet meedoet buiten de biljartvlakens dat klopt maar ik zie niet erg veel etappes waar ik Colbrelli op zou schrijven + mocht het groen uit het vizier blijven voor Colbrelli dan betwijfel ik of die 100% voor alle eindsprints gaat. Bij Cavendish heb ik dat met Morkov minder.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je met Colbrelli al twee keer een nulpunter in je dagopstelling hebt.

Natuurlijk zou Colbrelli nog twee keer top 5 kunnen eindigen in niet sprint etappes maar dat is zo lastig te voorspellen dat het je net zo goed twee keer 0 punten op kan leveren.

Exact wat Starlynk zegt hierboven. Daarom ben ik geen fan van renners als Stuyven/Colbrelli/Laporte etc.

Laatst gewijzigd
DerbertHijkstra

Laporte en WvA banken voor truipuntjes van Flip en Pog. Met Flip ook nog een klein kansje op teampunten als de Manx Missile wint. In principe zijn de zekere truipuntjes niet mijn stijl, maar aangezien ik nog bovenaan sta in een subpoule waar een krat Westvleteren te winnen valt toch voor de zekerheid gaan. :)

Dion

Gemengde gevoelens na het openingsweekend.

Cons:
- van Aert t.o.v. Ala / VdP blijkt tot nu een matige keuze. (wel keihard gejuicht gister).
- Porte, Hamilton, Woods, Sagan, Colbrelli vallen tegen, al gaan die allemaal hun punten nog wel pakken denk ik.

Pros:
- Zeer tevreden over Haig, Vingegaard, Kelderman, Uran. Die eerste 2 dag 1 niet opgesteld maar dag 2 uiteraard wel.
- Op de tussensprints afgaande vrij positief over mijn 8 sprinters, lijken allen ook wel voor groen te willen gaan. Heb Merlier last minute thuis gelaten en vervangen door Matthews wat wel eens goed kan uitpakken.
- Ewan komt tot nu toe beter voor de dag dan Démare.
- Carapaz verkozen boven Thomas lijkt tot nu ook geen slechte keuze, al pakte ik gister wel bankpuntjes.

Sta slechts op 46% maar had niet al te veel ingezet op het openingsweekend zoals veel mensen dat wel lijken te hebben gedaan. Lijkt toch alsof groot aantal deelnemers de grote drie allemaal mee hebben genomen, waar je met alleen van Aert nu dan toch onder presteert. Ga dit nog wel goed maken met breed sprint team (8 + van Aert), en breed AK/Klim team (10).

Antonini

Colbrelli kon je gister prima buiten de selectie laten. En wat betreft het groen zie ik hem inderdaad nu slechts als outsider, maar ik vraag me wel af wie jullie dan als favoriet zien.

Als dat Ewan is, dan ga je er vanuit dat hij de tour uitrijd en alle tussensprints blijft rijden. Sagan heeft een edge op de rest, maar Colbrelli moet het hem op inhoud toch nog wel lastig kunnen maken. Bouhanni geloof ik nog niet in als kandidaat voor groen qua snelheid + inhoud. Matthews en Philipsen zie ik als andere uitdagers van Sagan. Wie zie ik over het hoofd?

Zadelpen

Demare?

Fiepke

Bij deze nog mijn totale team met wat korte toelichting. Probeer me iedere ronde te verbeteren. Dit is nu mijn 5e deelname (Tour en Giro ’20, Klasssiekerspel ’21 en Giro ’21).

- Pogacar
- Roglic
- Carapaz
- López
- Urán
- Gaudu
- Woods

Thomas had ik geen goed gevoel over. Carapaz en López zie ik uiteindelijk samen met Pog en Rog deeluitmaken van de top 5. Van Gaudu verwacht ik een nette top 10-klassering (net als van Urán) en daarbij 2e plaats jongerenklassement. Woods voor de punch, etappes en wellicht daarbij ook nog aardige AK-klassering.

- Démare
- Sagan
- Laporte
- Van Poppel
- Colbrelli
- Coquard
- Merlier

Gekeken naar zowel sprinters voor de puur vlakke aankomsten en de zwaardere aankomsten. Om niet steeds m’n team weer overhoop te gooien steeds gekozen uit duo’s. Dus óf Van Poppel of Bouhanni; óf Merlier of Philipsen; óf Coquard of Pedersen.

- Van Aert
- Van der Poel
- Asgreen
- Madouas
- Kragh
- Bissegger

Voor de punch, heuvels, tijdritten en ontsnappingen deze zes meegenomen. Asgreen last-minute er in gezet mede vanwege teampunten Flipje. Madouas als ‘verrassing’ meegenomen. Bissegger vooral voor tijdrit in combinatie met mogelijk aanvallen (daarom de voorkeur boven Küng). Kragh zelfde als Bissegger: op meerdere momenten (mogelijk) inzetbaar.

Bij de laatste 4 renners wat minder doordacht keuzes gemaakt, waardoor de balans wellicht soms ook wat zoek is. Lange tijd aan het puzzelen geweest met varianten waarbij Flip wel mee ging en WvA niet en variant waarbij WvA en Flip niet meegingen en Ewan wel.

Nou, kom maar op met jullie kritische noten (mag ook zeker via PM 😊).

Na 2 dagen overigens op schrale 33,3%

Jeffrey81

Ik had Colbrelli er gisteren inderdaad ook naast gezet, net als Sagan. Alleen jammer dat Uran, Thomas en Aranburu dan alsnog voor drie nul-punters zorgen..... (lacht als een boer met kiespijn)...

Maar goed, ook geen bankpunten, dus daarmee wel een teken dat ik net als Dion niet per se extra ingezet had op etappes 1 en 2. Ik heb ook weinig keuzestress gehad die eerste twee dagen. Het ging om plekje 9 steeds maar om 2 renners eigenlijk.

Starlynk

'@Anton: Ewan is idd wat mij betreft favoriet voor groen en Demare een goede tweede. Sagan en Matthews de outsiders (maar met dit parcours wel in het nadeel t.o.v. sprinters met meer topsnelheid). De rest is m.i. kansloos nu (of Alaphilippe en VDP moeten opeens mee gaan sprinten ofzo ;))

Mindless

Kunnen de mensen die nu hun gelijk per renner halen na etappe 1 + 2, ook even per sprinter aangeven of een top 10 hartstikke overduidelijk is of niet?

Graag per renner.

Jeffrey81

Morgen Mindless. Morgen 😉

Starlynk

'@Mindless:
Dit is mijn inschatting:

Hartstikke overduidelijk: Ewan, Demare, Sagan
Zeer waarschijnlijk: Cavendish, Bol, Pedersen, Matthews
50/50: Van Aert (als ie sprint: hartstikke overduidelijk, anders niet), Degene die sprint van Merlier/Philipsen wel top 10, de ander niet ;)
Geen top 5, maar wel top 15: Colbrelli, Bouhanni, Van Poppel, Greipel, Coquard
"Sprinters" eerder buiten de Scorito-punten, dan top 10: Walscheid, Laporte, Mezgec, Cort, Aranburu, Boasson Hagen, Van der Poel

Ludi

Bankpunten hebben is prima, maar kelderman banken in 1&2 is wel gek. Leek me over alle renners top9 EV te hebben.

Normaal gesproken zijn er vandaag ongeveer 20 renners die top 10 kunnen rijden. In verwachting zijn Sagan demare Ewan de met het hoogste EV en dan om de top 10 compleet te maken coquard Pedersen bouhanni colbrelli 1x alpecin 1x DQS en een joker het meest waarschijnlijk denk ik. Die joker geef ik vandaag aan van Poppel. Omdat alpecin en dqs meerdere opties hebben zet ik ze niet hoger, lijkt me oneerlijk. Daarom heb ik ze ook niet overigens. Als dit niet mag kun je Matthews daar neer zetten. Bol lijkt me nog niet fit.

Laatst gewijzigd
Mindless

'@Jeffrey81, het is nu inderdaad wel lastig om heel hard te roepen dat Cavendish iedereen er natuurlijk in Baloise ook op legde of juist dat hij overduidelijk nog inhoud miste om elke sprintrit mee te doen. Maar het zou wel iets stoerder zijn dan het achteraf zeggen.

De mensen die nu dik in de 90% staan zonder WvA en MvdP moeten gewoon erkennen dat dat puur geluk is. Zo had ik zelf ook gewoon ingecalculeerd een tijdje achter de feiten aan te moeten lopen.

@Starlynk, ik teken voor jouw inschattingen.

Laatst gewijzigd
Florian

Matthews heeft wel een goede start voor het groen. Lijkt prima in vorm. Smullen!

Daan Brakenhoff

Hier ook een valse start aan deze tour. Etappe 1 was een ware bankpunten festijn, kopman met 0 punten en gelijk al tijdverlies voor 3 van mijn klimmers... etappe 2 zonder VdP verlies je dan uiteraard nog een paar procentjes en zo sta je op een procent of 45% :( . Maarja laten we het positieve er van in zien. Ewan lijkt voor groen te gaan (en dus uit te rijden ), Pog en Flip zijn al goeie opvullers voor mijn 6+wout sprintteam en we hebben nog geen uitvaller.

Nu komen eindelijk de voorspelbare etappes eraan en gaan vanzelf de betere selecties bovendrijven...

Guido Maltempi

RE: Colbrelli. Die zat er gisteren nog prima bij hè, toen ze de laatste km in gingen. Hij was alleen zo dom om op dat moment zelf te demarreren ipv lekker in een wieltje te blijven plakken tot de laatste 200m, anders had hij prima op plek 2-5 kunnen finishen.

Dan kun je achteraf roepen dat je het goed gezien had door hem te banken, maar eigenlijk had je het gewoon verkeerd ingeschat en word je gered door Colbrelli's eigen overmoed.

Ja ik had hem gisteren als enige heuvelsprinter een tweede kans gegeven tussen de klim/punch mannen (ten koste van Uran dus achteraf niet erg) en ja ik ben nog steeds boos op die domme demarrage van 'm :)

Laatst gewijzigd
Mindless

'@KJ, ik ben het met je eens dat Kelderman banken in 2 vreemd zou zijn, maar in 1, daar kan ik me echt niet in vinden. Ik vind 5e (boven Pogacar nota bene) buitengewoon goed van hem en in zo'n openingsetappe die toch wel voorspeld werd voor de klassiekere renners met ook nog types Colbrelli ertussen kan ik me goed voorstellen dat er veel twijfel kon zijn bij je dagopstelling, met zoveel kanshebbers. Zelf had ik hem in rit 1 ook gebankt, tot het laatste moment getwijfeld tussen hem en Lutsenko. Ik zit wel gewoon met samengeknepen handjes met m'n huidige team, dus wrok is er niet. Ik had 'm de nacht vantevoren nog wél in staan, en Luts niet. Nu roepen dat hij over alle renners EV top9 had, dan heb je wat mij betreft niet zo veel verstand van wielrennen maar vooral veel van captain hindsight.

@Guido Maltempi, helemaal met jou eens bijv., ik vind mijn niet opstellen van Colbrelli gisteren eigenlijk gewoon een fout. Ten faveure van Asgreen nog wel. Ongelooflijk. :)

Laatst gewijzigd
Lo Zar

1 Ewan
2 Merlier
3 Demare
4 Cav
5 Sagan
6 Boer Hannie
7 Pedersen
8 De Popelaar
9 Colbrelli
10 Coquard
🥸

Antonini

'@Zadelpen & @Starlynk ah inderdaad Demaré, maar die was gezien het parcours een no-brainer.

@Mindless je kunt nu uiteraard je gelijk nog niet halen, maar ik heb Merlier, Philipsen, Laporte, Bol en Pedersen allemaal thuis gelaten ivm teamorders, doelstellingen en blesures. Bouhanni heb ik ook niet omdat hij weinig resultaten heeft gereden. Ik zie hem het grootste Cimolai potentieel hebben, waarin hij weinig in de voorbereiding heeft laten zien maar er puur op instelling en basis snelheid toch 7 top10 plekken bij elkaar ziet rijden. vPoppel is mijn wildcard met een relatief lage pick-rate en Ballerini (vandaag niet opgesteld) mijn wildcard bij een abondon van Cavendish en geel voor Flip.

Daar mag je me op afrekenen :)

1 2 ... 189 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.