Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 190 ... 258 259
Jeffrey81

'@Guido

Beetje onzin vind je niet? Ik verwachtte dat het te zwaar zou zijn voor hem, dus ik stelde hem niet op. En guess what? Hij redde het inderdaad niet. Maar nu heb ik volgens jou ineens geluk? 😂

Dat ie volgens jou dom was om te demarreren en anders 'prima 2e tot 5e' was geworden is natuurlijk gewoon gelul in de ruimte. Blijkbaar kon ie niet beter

Odin

Voor de mensen die hopen op een abandon van Cavendish is het niet te hopen dat ie vandaag wint... want dan gaat ie gewoon jagen op die 34ste

Mindless

Colbrelli heeft wel degelijk tactische fouten gemaakt gister.

@Anton Bartus, ik ben dan niet goed genoeg ingelezen, wat is die blessure van Pedersen? Begin me wat zorgen te maken.

Gladiool

Ja, of je kunt afgaan op wat de renners zelf aangeven. Leuk dat in een boekje staat dat de aankomst geschikt is voor sprinters die heuvelop kunnen, maar meerdere toppers gaven aan dat het zwaarder was dan dat men dacht.

Kelderman sprintte op een makkelijkere aankomst in de Dauphiné tussen de genoemde heuvelsprinters lekker naar een 5e stek. Dan ga je bij mij gewoon mee.

Als Colbrelli zich in etappe 1 al opblaast, en de renners geven aan dat etappe 2 nog steiler en zwaarder is (mede door de andere aanloop ivm andere jaren), dan gaat Colbrelli etappe 2 niet meer mee.

Ajvenema

Bwah, Colbrelli zat er echt wel dichtbij hoor... Een volgende keer zou het kwartje misschien net weer anders vallen. Geluk zou ik het niet noemen, gewoon een inschatting die goed uitvalt.

Antonini

En een gladiool kan het weten, gezien zijn klassering :).

@Mindless hersenschudding in de Dauphine, hele seizoen na Kuurne tegenvallend.

Jori

'@Anton Bartus: En vandaag bevestigde Pedersen zelf dat hij ging sprinten en dat het prima ging:

- The legs were surprisingly good, and I think it went quite well. I'm glad it's not worse. I should probably be ready for the sprint (today, red).

Are you also so ready that you go for a top spot?

- Yes, Mads Pedersen finished with a wide smile.

Guido Maltempi

'@Jeffrey81 hij had het steilste stuk van de klim overleefd, zat nog steeds vooraan in de groep en had blijkbaar genoeg energie over om te demarreren. Vervolgens blaast hij zichzelf op en knalt MvdP er overheen, waarna hij het laat lopen en uiteindelijk 27ste wordt, in dezelfde tijd (!) als de nummer 5.

Je zal het toch op z'n minst met me eens zijn dat Colbrelli in die groep de renner was met het (op papier) beste sprintje. En dat hij dus altijd had moeten wachten op een mogelijke sprint in plaats van zelf aan te gaan op 1km, met een stuk of 25 puncheurs en klassementsmannen in z'n nek. En dat hij, als hij dat laatste restje energie had bewaard voor een eindsprintje ipv die demarrage, waarschijnlijk (flink) hoger was gefinisht dan 27ste. Of is dat ook allemaal gelul in de ruimte?

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Guido

Maar je kiest toch de hele renner inclusief zijn tekortkomingen? Het was niet alsof die pech had hij deed dit toch echt allemaal zelf. En als die succesvol demarreert ben je spekkoper.

Primavoormij

Alsof je van tevoren al had ingecalculeerd dat er bij hem een grote kans bestaat op tactische fouten.

Ben het eens met Guido. Had Colbrelli zelf ook niet opgesteld maar dat was achteraf gezien niet de beste keuze. Vooral gezien het feit dat het alternatief in mijn geval Uran was.

dazzler2120

Zeker, denk dat mensen vooral discussiëren in de marge. De ene zegt dat Colbrelli niet goed genoeg is, en dat hadden ze vooraf voorzien, daarom kozen ze cavendish (2 totaal verschillende rijders imo). De andere zegt Colbrelli is goed genoeg, zat zondag heel kort, blies zichzelf op door 'dom' aan te vallen.
Zo 'zelfvoldaan' als sommigen reageren na 2 gereden etappes is gewoon bijzonder :-)

Capra

Einde voor Thomas......

dazzler2120

Ai! Thomas ga ik wel voelen als verlies.

Beerislos

Thomas maakte inderdaad wel een klapper, tjonge

Ajvenema

Dat is 'm denk ik, vooraf was niet opstellen best een aardig idee, maar dan had ik een paar 100 meter voor het einde wel echt met het zweet in mn handen gezeten hoor :)

En al heb ik 'm niet, Thomas nu al zo hard op zn plaat is wel heel wrang voor het spelletje hoor...

Laatst gewijzigd
Antonini

Mooi klote als Thomas eruit is. Ik heb hem er niet bij zitten, maar al die valpartijen maken het tot nu toe echt teleurstellend.

Jeffrey81

Sja, als Guido wil horen dat ik het verrassend vond dat Colbrelli nog zat waar hij zat dan is het antwoord "natuurlijk, anders had ik m wel opgesteld". Maar voor hetzelfde geld is hij gewoon leeg na dat steile stuk en is die demarrage nog een laatste wanhoopsactie. Dat hij zonder die actie makkelijk 2-5 had gereden (of uberhaupt met zekerheid top20) weet je gewoon niet, dus het heeft ook geen zin daarover te speculeren.

Thomberg

'@nasibal, ik snap jouw betoog en de stress helemaal. Ik ben nog nooit in te buurt geweest van goud (vorig jaar streed ik om zilver, werd brons) en ik had dat al. Om het leuk voor mezelf te maken, heb ik daarom voor de vlakke etappes een zeker team genomen. Los van alle andere argumenten was dat 1 van de grote redenen om WvA niet mee te nemen, dan ontbreekt de keuzestress. En het was me duidelijk dat hij voor de uiteindelijk winnende ploeg niet de doorslaggevende factor zou zijn.

Daarom 8 "echte" sprinters genomen hieronder. Als er 1 afvalt dan kan ik makkelijk 2 man opstellen voor teampunten. Stel iemand valt heel erg tegen vandaag (bijvoorbeeld der Max), dan kan ik morgen Poga er in zetten. Verder hoef ik voor vlak nergens over na te denken, waardoor ik de etappes wat meer kan genieten. Dat ik geluk heb gehad de eerste 2 ritten, want laten we eerlijk zijn, geluk had je ook nodig! (o.a. kelderman, mollema 2 x opgesteld) Nu sta ik op 98,9%.

Sprintteam:
Ewan
Demare
Colbrelli
Merlier
Coquard
Bouhanni
Walscheid
van Poppel
Ala

Edit: Ik zie nu dat Thomas valt, dat is natuurlijk heel zuur, zijn punten heb ik wel nodig deze Tour...

Antonini

'@Jori, tuurlijk heeft Pedersen een kans op punten te pakken. Maar uiteindelijk moet je je kansen ergens op baseren. Dan kies ik liever voor een sprinter die geen hersenschudding heeft gehad en ook een aantal resultaten heeft gereden de afgelopen 3 maanden.

Capra

Hij blijft het proberen, G. , dat siert hem. Precies door dit soort dingen verkoos ik Carapaz boven hem, maar het is wel jammer voor de Tour.
Ook Jumbo mist een belangrijke pion met Gesink, triest voor die jongen.

Antonini

Uitvallen van Gesink en verdere schade van Kruiswijk gaat ook zijn impact hebben op vAert en Vingegaard, wiens krachten nog belangrijker worden voor Roglic.

dazzler2120

Kruijswijk was niet betrokken bij die valpartij, dat was Gesink.
Carapaz was er overigens ook bij betrokken, bijna de volledige ploeg van Ineos lag daar erbij.

Thomberg

Hoezo laten ze niet meer mensen Thomas helpen denk ik dan? Kwiatko er bij en hij is zo terug. Lijkt toch mee te vallen op het oog

Jeffrey81

Volgens Scorito lag Kruis er ook bij.... maar ik heb zelf geen idee, want ik wacht op beelden via de TV en de NOS neemt zijn tijd met nóg maar eens nabeschouwen op gisteren.....*zucht*....

Starlynk

Rowe, Van Baarle en Castroviejo brengen 'm terug, maar het is vooral de vraag wat de schade is..

1 2 ... 190 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.