Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 191 ... 258 259
Zadelpen

Ging al tevreden zijn met een klein verlies vandaag, had als enige wens iedereen zonder vallen over de finish.

En het is al weer gedaan.... pfffff.... zo frustrerend.

Gladiool

Blijkbaar was zijn schouder uit de kom geraakt.

@ Guido: Ik zat ook zeker te zweten met Colbrelli op de bank. Maffe actie ook van em om te demarreren daar. Uiteindelijk baal ik harder ervan dat Matthews en VDP van beentje hebben gewisseld tijdens de nacht. Voor Scorito dan. Verder was het fantastisch om naar te kijken.

Zadelpen

Gesink ook zo sneu... Zo vaak terug geknokt, en nu daar ligt die weer zonder dat die er iets aan kan doen. Het hoort bij de sport, maar verziekt wel iets te veel vind ik. Maar zou ook niet weten wat je er aan moet doen.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Wat is er gebeurd eigenlijk? In elkaar gehaakt? Straatmeubilair? Truus met een kartonnen bordje?

La Primavera

Ik gok een zwembad.

Zadelpen

Het was moeilijk te zien, maar volgens mij lag er een aantal van die witte ‘drempelbolletjes’ op de weg. Ipv een drempel, een rij van die dingen. En Thomas had dan denk ik zijn stuur niet goed vast.

Laatst gewijzigd
Malathion

'@nasibal

Heel herkenbaar, de woelnachten. Dacht dat ik de enige was.

Jeffrey81

Ah ok, dus hij was de eerste die viel, en de rest ging overoverheen?

edit: nvm, ik zie dat WF er allang een artikeltje over heeft aangemaakt. Je m'excuse!

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Nee Thomas veel als eerste leek het.

Guido Maltempi

'@jeffrey @dazzler @gladiool Het is inderdaad een beetje discussiëren in de marge. Ik wil ook zeker niet beweren dat Colbrelli zonder die demarrage makkelijk even top 5 had gereden. Alleen: hij had een prima KANS om dat te doen, en die heeft-ie eigenhandig om zeep geholpen.

Ik denk dat dit mijn punt was? Geen idee eigenlijk waarom ik hierover begon haha... ik denk dat het me extra frustreert omdat mijn doel (punten pakken voor Scorito) redelijk overeenkomt met zijn doel (punten pakken voor groen). En dan doet zo'n tactisch onverklaarbare kamikaze actie gewoon een beetje pijn.

vevie

Dan toch blij met de gok om Thomas niet te selecteren. Is altijd een risico, maar hij gaat toch echt vaak op z’n plaat. Dat hij hier ook neer gaat verbaasd me niet. Dan is 5 mil een keiharde prijs om te betalen. Voor de niet Thomassers zou het gunstig zijn als hij de finish niet haalt, maar ik zie liever dat hij gewoon in de koers pijn wordt gedaan dan weer op deze manier. Die jongen zal er ontzettend van balen dat dit hem zo vaak overkomt. Word je toch ook gek van.

Antonini

'@vevie dit is natuurlijk echt een kolder argument. Omdat hij vorig jaar uitgeleed over een blikje of bidon in de Giro, selecteer je hem deze keer niet voor de Tour?

La Primavera

'@Anton Bartus Thomas is een notiore asfaltkusser. Je kan daar prima op selecteren, net zoals je altijd moet afvragen of je een Porte/Kelderman/Sivakov/Uran/Dan Martin in je team opneemt. Dat is geen kolderargument.

Je klinkt trouwens een beetje verbitterd vandaag.

Laatst gewijzigd
Antonini

Ik heb G. Thomas niet in mijn selectie en sta er prima voor voorlopig, dus als ik verbitterd ben, komt het in ieder geval niet door Scorito :).

Arne Riis

Het is misschien een kolderargument, maar voor mij was het inderdaad de reden om hem niet mee te nemen, zeker voor die prijs. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar er zijn blijkbaar renners die vaker in dat kleine hoekje zitten dan anderen.

Bovendien lijkt het ook dat sommige renners vaker last hebben van de fysieke gevolgen van valpartijen dan anderen. (Iets medisch? Brozere botten, zwakkere pezen, slechtere gewrichten, who knows?) Roglic lag bijvoorbeeld op zijn kop in dag 1, maar lijkt weer als een zonnetje te fietsen. Die arme Robert Gesink valt, en kan (weer) meteen naar huis.

Fijn om te zien dat Thomas weer op de fiets zit, dat wel.

Mindless

'@La Primavera, 't is wel wat kolder om zoiets nu aan te halen als je dan wel Porte, Kelderman of andere renners hebt gekozen die ook regelmatig tegen dit soort dingen aanlopen. Vind ik.

La Primavera

'@Mindless Verschil is alleen dat Thomas 5 miljoen is en de rest een stuk goedkoper. Het is dus maar net hoeveel risico je wil nemen. Ik zeg niet dat je Thomas alleen op basis van valkans niet meeneemt, maar het is wel iets wat je serieus in overweging kan nemen. Om dat dan als kolderargument weggezet te zien worden vind ik bijzonder.

Mindless

Roglic ligt ook vaak op de grond. Thomas heeft tenminste de Tour al eens gewonnen. T is niet dat het onoverkomelijk is bij hem. Niet dat ik hem zelf mee heb overigens. Maar gaan verwachten dat hij gaat vallen ofzo of dat een risico noemen en dan als er iets gebeurt je gelijk halen, vind ik wat oneigenlijk. Houd die reacties gewoon voor je.

Milanjacks

Roglic dat is een oud-schansspringer die landt altijd weer keurig op zijn pootjes, compleet onvergelijkbaar.

dazzler2120

Pfoe, had je de eerste 3 jaar van Roglic in het fietsen moeten zien @Milanjacks
Zo vaak landde hij niet op zijn pootjes toen ;)

La Primavera

'@Mindless Er is hier niemand die zijn gelijk aan het halen is volgens mij, dus geen idee op wie je doelt.

dazzler2120

'@la primavera, denk dat het om deze reactie van @vevie ging;

Dan toch blij met de gok om Thomas niet te selecteren. Is altijd een risico, maar hij gaat toch echt vaak op z’n plaat. Dat hij hier ook neer gaat verbaasd me niet. Dan is 5 mil een keiharde prijs om te betalen. Voor de niet Thomassers zou het gunstig zijn als hij de finish niet haalt, maar ik zie liever dat hij gewoon in de koers pijn wordt gedaan dan weer op deze manier. Die jongen zal er ontzettend van balen dat dit hem zo vaak overkomt. Word je toch ook gek van.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Was Roglic vroeger schansspringer? Jammer dat ik dat soort nieuwtjes nooit hoor bij de NOS.

danusz1986

Demare voor Ewan lijkt nu al een verkeerde keuze. Hopelijk valt de schade mee.

De Coltrui

Waarom Demare een verkeerde keuze? Ewan wil soms de sprint nog wel eens laten lopen. En als Demare 2e wordt is het verschil ook redelijk beperkt natuurlijk.

1 2 ... 191 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.