Terugkijkend op het weekend heb ik - en ik denk vele anderen - mijn selectie iets teveel gefocust op de eerste twee etappes. Ik heb bv Valverde in mijn team gepuzzeld ten koste van Haig en Laporte gekozen tov andere 1.5 m renners.
Dit heeft me vooral gekost niet alleen doordat zij zaterdag geen punten opleverden maar vooral doordat zij een plek innamen van renners die ik anders wel had opgesteld zoals Kelderman die op 'plek 10' stond in mijn selectie.
Gisteren wel op kunnen vangen door de goede renners van etappe 1 wel op te stellen, maar mijn conclusie van het afgelopen weekend is vooral dat ik door minder op de punch te focusen meer punten had kunnen behalen.
Uiteindelijk komt het doordat ik etappe 1 niet goed heb ingeschat maar dat is natuurlijk precies de kunst van het spelletje, niet alleen de juiste renners kiezen maar ook wanneer ze op te stellen.
Valverde wel gewoon opgesteld gisteren, maar bv wel Colbrelli er uit voor Vingegard. Heb ook geen spijt voor mijn keuze voor deze renners, zullen hun punten nog wel pakken, maar uiteindelijk heb ik deze renners toch ook gelozen omdat ze een plusje hadden bij deze etappes. Vond het wel ironisch dat ik zonder die focus een betere selectie had gehad.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.