Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 195 ... 258 259
Ajvenema

Ik wil hier nog even @anton bartus quoten van vanochtend😂:

“ Er kan nog zoveel gebeuren” of “nog geen conclusies trekken” zijn echt loze kreten om jezelf scorito-moed in te praten. Je weet nog niet of je ehm gewonnen hebt, maar je zie al wel met welke keuzes je hebt verloren.”

Wordt wel een beetje naar van die ‘het duurt nog lang tot parijs’ of ‘iedereen heeft hier last van’
Feit is dat ik net zo goed met wat dartpijltjes had kunnen gooien op de duurste mannen, dan had ik er zeker niet slechter voorgestaan dan met deze o zo zorgvuldig gewikte en gewogen selectie:)

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Ajvenema De Tour is het voorproefje op het WK Darts. ;)

niekp

.

michelb6

Ik denk dat vele hier op het forum er uren tijd in hebben zitten om tot een selectie te komen. Dan is het toch niet zo gek dat hier je gedachten daar naar uit gaan op het moment dat je jou gekozen renners op de grond ziet liggen?
Zoals @ajvenema zegt; als je gewoon op je eerste indruk een team had gemaakt zonder er veel tijd aan te besteden had je er waarschijnlijk nog beter voor gestaan en had je een werkdag kunnen werken in plaats van puzzelen ;)

Luke Rhinefield

'@ajvenema, er vanuitgaande dat je op mijn bericht reageert ;),

ik sta op 91% en heb weliswaar met Ewan en Haig wat verloren vandaag, maar sta er verder goed voor met de sterkste mannen in het klassement. Ik probeer mensen die misschien de fun van het spel niet meer in zagen weer een beetje moed in te praten inderdaad. Alles op dit forum valt bij mensen verkeerd merk ik (wellicht mijn reactie nu ook), maar vind dit een beetje een overhaaste conclusie van je.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

In het geval van Ewan mag je idd de conclusie trekken dat dat flinke invloed op je sprintteam gaat hebben. Hoe gaat het eigenlijk met Thomas?

Ted de la course

Ik was al bang voor een hoop drama vandaag gezien het parcours en het weer, maar dat het zo erg zou zijn.. Ongehoord om zo'n parcours meer te leggen maar de renners zelf treft ook blaam. Zo'n laatste valpartij in een sprint met kleine groep.. En ook op andere momenten moeten renners toch een betere inschatting maken van de risico's en hun eigen stuurmanskunst.

Scorito wordt er ook niet echt leuker op op deze manier. Theoretisch gezien zit je nu goed als je geen Ewan, Thomas, Roglic en wellicht Sagan hebt. Maar als je ze alle vier niet in je team hebt, dan kun je daar toch nooit heel goed over nagedacht hebben.

InHetGeel

Op zo'n dag als vandaag kan scorito me echt gestolen worden, ook al zitten er veel uren puzzelwerk in. De tour verliest gewoon zijn glans met alle toppers die op de grond liggen, ook al is het gunstig voor je team. Ik kan me niet voorstellen dat je nu met een lekker gevoel op de bank zit omdat je roglic of ewan hebt thuisgelaten. We krijgen nu (waarschijnlijk) geen ultieme showdown tussen de beste renners waar we met zijn allen al maanden naar uitkijken, en dat is verdomde zuur.

Ragnar Lolbroek

'@Jeffrey81: deze keer heb ik Uran ook. :)

Ab Normaal

Ik vind het vooral klote voor de sport.
De sterksten moeten winnen. Niet diegene die het minste vallen.
Scorito technisch ben ik Ewan kwijt en Haig (last minute voor Kelderman genomen) maar omdat ik geen Thomas en Sagan heb en wel De Buyst (sprinter van 500k nu) en Bilbao (zoals ik tijdens de Giro al zei in die lange discussie; die gaat voor de Tour), kan het best eens goed uitpakken voor mij.

Al blijft Scorito voor mij bijzaak en de koers zelf hoofdzaak.

Mas Nada

'@InHetGeel
Precies dat. Ik heb persoonlijk geen Ewan, en hoopte met Merlier dit iets af te vangen. Maar zeker niet op deze manier.

Antonini

'@Ajvenema dat was gebaseerd op vorm en koers niet op basis van een slachtveld.

bakfiets

Tja. Voor het posten van mijn team sprak ik al de vrees uit voor veel valpartijen. Dit slaat alles. Hier valt ook geen voorspelling op te doen. Ik baal daar bij de tour altijd echt heel erg van.

1. Je steekt er veel tijd in.
2. Ik zie toch liever de renners verliezen doordat ze niet goed genoeg zijn. Ook mijn gekozen renners.
3. Het maakt het kijken ook echt niet leuker. Althans ik kon vandaag niet genieten van deze sprint.

En de blaam ligt voor mij toch in het midden. Ja. Het parcours is idioot en vraagt om valpartijen. Maar als peloton kan je toch ook met zijn allen aangeven. We maken een statement en fietsen rustig?

Maar goed... mijn team moet door. Het doet me een beetje denken aan de tour dat froome en Contador uitvielen. Toen reed de derde favoriet ook naar de winst.

Dus kelderman in het geel in Parijs 😁

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Laatste keer Scorito.

Ajvenema

'@luke rhinefield: was niet specifiek naar 1 iemand hoor:) dit is dus zo’n situatie waar het nog wel lollig is als je op 91% staat, maar als je van 95 naar 65 ofzo gaat is het vooral heel kut..

Inderdaad, parijs is nog ver, maar je staat wel ineens buiten je schuld om op 3 minuten:)

KissMyAce2.0

Stelletje aanstellers

MarvinG

Mijn team heeft vandaag flinke klappen opgelopen. Heel kut, maar baal er het meest van dat de Tour nu toppers mist. Als liefhebber van de sport vind ik dat gewoon enorm zonde.

Milanjacks

Los van scorito trouwens Ewan en Sagan vallen gewoon omdat ze constant kwakken uitdelen in de sprints en rare manevroues maken(kijk de herhalingen vanuit de lucht maar eens terug) . Ik vind het nog het minst erg voor die twee. Verder is het pouletje naar de klote maar meer dan jammer is dat niet.

Heb wel vier UAE renners maar zonder de Australische klepper mis ik toch een hoop punten.

Ajvenema

Het is altijd vooral jammer voor de mensen die zwaar getroffen zijn, voor de rest is het zelden een probleem:)

stijnv10

Ik kom de afgelopen dagen nog redelijk door, maar wat een slagveld zeg... Het enige positieve is dat het wel heel lastig wordt om bankpunten te halen als dit zo doorgaat.

Pantano

Precies wat sommigen hier zeggen. Je hebt er wekenlang een hoop tijd ingestoken en dan ben je door die valpartijen na drie etappes weer klaar en kansloos om te winnen.

Ik heb mijn conclusies getrokken. Volgend jaar geen Scorito tourspel meer voor mij, maar lekker ontspannen genieten van de Tour zonder frustraties 😁.

Kannibaal van Schepdaal

Het spijt me jongens, ik heb de val van Ewan veroorzaakt.

Ik had hem kopman gemaakt.

Lo Zar

Kiss your own ace

kevinraar

ik morgen een gokje wagen neem cavendish al caiptan ewan is eruit sagan heeft denk te veel last

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Cavendish kwam op 5:28 binnen die zal vast ook niet zolang gewacht hebben omdat hij de stad Lorient eens rustig wou bekijken.

1 2 ... 195 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.