Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 196 ... 258 259
Ab Normaal

Misschien werd ie gewoon opgehouden en peddelde hij daarna rustig verder.

Mas Nada

Hij werd inderdaad opgehouden, wat materiaal pech verder niets. Dus je kan de gok wagen.

Thomberg

En Cavendish ging kijken bij Ewan

kevinraar

anders moet ik phlipssen kopman maken werd wel 2de vandaag morgen kan het zomaar zijn dat het een normale sprint ord alles balen voor melier gaan dan word het niks met phlipssen

Odin

Cavendish had iets met zijn spaken begreep ik. Gaat morgen gewoon meedoen voor de winst

Pietje Precies

Poeh, wat zag het er na gisteren fijn uit. En wat zag het er 1km voor de meet ook nog fijn uit (behoorlijke mazzel tot dat moment). En wat ziet het er nu beroerd uit :(

Na het wegvallen van Bennett en nieuws van Aert ging mijn selectie natuurlijk wat op de schop. Dat leidde uiteindelijk min of meer tot het vraagstuk Alaphilippe of Démare? In geval van Démare was de balans beter, maar mijn vertrouwen in Alaphilippe was te groot en het vertrouwen in Démare te beperkt.

Bij de keuze voor Alaphilippe vond ik dat ik er ook op moest vertrouwen dat ik 2 fraaie opvullers zou hebben in etappe 3, 4 en 6 (met Alaphilippe, Pogacar en Roglic). Daarnaast was er geen 'gewone' 8e sprinter te pakken voor 750k-1m. Vervolgens reken(de) ik op exit Cavendish en zodoende besloten om Ballerini op plek 8 mee te nemen.

Met de hoop dat Alaphilippe in geel & groen uit etappe 2 zou komen (droomscenario) en ik dan Ballerini in etappe 3 & 4 'gratis' kon opstellen en anders zou hij tot etappe 12 ofzo op het bankje blijven.

De Tour begon dus geweldig en qua opvullers ging het ook prima. Al 'verpestte' Mathieu het feestje gisteren. Daardoor moest ik vandaag gokken op Wout of gokken op Ballerini. Helaas op Wout gegokt. Maar goed, Ewan was mijn onbetwiste kopman in de makkelijke sprintetappes en Sagan in de potentiele waaieretappes. Nu heb ik een vet probleem en moet ik denk ik Bouhanni kopman maken...

Vandaag (Ewan captain + Sagan) + die andere 6 of 7 kansen + winst (?) puntenklassement + kopmanschap gaat mij helaas zo gruwelijk veel punten kosten. Hopelijk is er op een gegeven moment te weinig animo om de kopgroep te controleren door het wegvallen van Lotto Soudal + goede presteren van Gaudu + Alaphilippe in geel.

Selectie:
Pogacar, Roglic, Alaphilippe, Carapaz, Gaudu, Porte, Kelderman, Uran, Haig en O'Connor

Ewan, van Aert, Sagan, Colbrelli, Coquard, Bouhanni, v Poppel en Ballerini

Asgreen

Pacher

Laatst gewijzigd
Timvideo

Over de rit vandaag, wat een slagveld of moet ik zeggen; slachtveld.

Wat ik een paar dagen geleden al plaatste, in de Giro waren al onevenredig veel uitvallers. Vandaar voor een breed team gekozen. Haig kostte 1 miljoen en daarnaast was iedere renner minimaal 1.5 miljoen. Wellicht zal het niet veel mogen baten want afgezien van Pogacar, Gaudu, Uran en Alaphilippe heb ik al 16 renners in mijn ploeg die in de eerste drie dagen gevallen zijn. Het voordeel van renners van 1.5m is dat ze sneller een uitvaller kunnen opvangen dan een renner van 500k die wellicht wel veel kan opleveren, maar toch wat minder waarschijnlijk natuurlijk. Daarbij kwam dat er een boel goede renners te vinden waren voor een zacht prijsje.

Ik sluit me daarnaast bij aan een opmerking van Primavera eerder. Het is zinloos om per definitie een renner niet te selecteren omdat hij wellicht waarschijnlijker tegen de grond gaat. Het heeft wel zin om het te laten meewegen in de beslissing, tezamen met het kosten plaatje. Als zo'n renner misschien net 500k-1m te duur is, maar je hem wel graag erbij wil is het wellicht een reden om het toch niet te doen. Als een renner juist te goedkoop is, dan laat ik me er absoluut niet van weerhouden om hem mee te brengen. Thomas was in mijn mening dus al te duur en Kelderman/Uran te goedkoop. Daardoor, niet de eerste en wel de tweede. Een WvA is dan een mooi voorbeeld van een renner die hier eigenlijk toch net iets te duur is, maar toch door veel mensen gekozen is. Ondanks dat hij in de tijdrit een paar jaar geleden zelf tegen de hekken aanfietste is hij toch wel een renner waar we normaal van verwachten dat hij met zijn stuurkunsten iets waarschijnlijker valpartijtjes kan ontwijken. Als hij een reputatie had als Porte dan verwacht ik dat hij deze ronde 20-40% minder gekozen was in Scorito.

Porte is zelf dan ook zo'n figuur, die was denk ik perfect geprijsd en ik vind het niet vreemd dat zoveel mensen hem mee hebben. Die heb ik zelf alleen op vrijdagavond laten vallen omdat mijn team een renner met tijdrit & klimmen kon missen en ik daarmee een extra sprinter kon bekostigen.

Ik vraag me trouwens ook best wel af hoeveel mensen er daadwerkelijk voor alle 21 etappes een team proberen op te stellen voordat de ronde van start is gegaan. Ik weet dat het regelmatig geadviseerd wordt, maar hoeveel mensen het dan ook daadwerkelijk doen is een tweede... Een team dat na twee punches goed staat, zal niet noodzakelijk hoog eindigen na een tour waar we wellicht nog maar een punch resultaat krijgen (etappe 14 zie ik waarschijnlijk naar een ontsnapping gaan).

ps. Wat heb ik smakelijk kunnen lachen op een hoop commentaar van gisterochtend. Mensen die hun gelijk komen halen over renners die blijkbaar niet goed genoeg zijn. En dan vooral al die renners die al gevallen zijn en daarna net te kort komen want die specifieke valpartij hadden die al die slimme mensen natuurlijk vooraf al ingecalculeerd!

Aanklampen

ik check wel altijd de etappes en vul ze in. Vaak kun je al snel van 2 goede opvolgers uitgaan als je Flip, Rog, Nog of de groene trui hebt. Ik heb nog 7 sprinters, met van Aert (dat had wellicht Matje moeten zijn), en ook Turgis (voor de heuvelettappes en zijn meesprinten (zoals gisteren)). Daarmee heb ik voor vandaag weer een afweging, wie pak ik mee als 9de renner. Wout (toch meesprinten nu roglic een beetje in de kreukels ligt) of Turgis..

Het gebeurt mij niet vaak en ik kijk echt alles maar gisteren was MI echt niet normaal. Matje die een paar keer de motor binnendoor inhaalde, zo hard naar beneden en alleen maar bochten etc. Benieuwd of vandaag nog een reactie komt van de renners. Zal wel niet. Een blok vormen van ploegen is in wielrennen oh zo moeilijk

Uitvallen van Ewan raakt mij niet, maar je wilt gewoon niet zoveel valpartijen zien. Ik heb liever dat Thomas bergop gelost wordt.. Ik wilde nog reageren op de val van Thomas i.r.t. Roglic, niet gedaan, en vervolgens valt Primoz. Primoz valt MI ook te vaak, maar heeft daarnaast tov Thomas als voordeel dat hij aan de meet gewoon heel rap is en daardoor vaak boni pakt..

Ik hoop dat vanmiddag iedereen rechtblijft... Kopman weet ik nog niet. Demare ligt voor de hand.

Westland95

Ik: hmm 2 sprinters uit dezelfde ploeg, ik kijk wel verder.
Merlier en Philipsen:

De Coltrui

Ik speel bijna 40 jaar TdF en wielrenspellen, en kom op jongens (zijn er vrouwen op dit forum?), het (vroeg) uitvallen van toppers gebeurt altijd. Nu even balen, en dan gaan we weer over tot de orde van de dag.

ik verbaas me er wel over dat na elke etappe zoals gisteren er moord en brand wordt geroepen, en dat er nu toch echt iets moet en gaat veranderen. En dat gebeurt nooit, en de volgende dag liggen we weer met z'n allen op de grond.

dazzler2120

Is het echt zo gek/moeilijk voor te stellen @de coltrui dat dit soort dingen uitgebreid besproken worden & dat mensen over dit soort etappes een mening hebben?

zomaareens

Mads Pedersen gister weer gevallen? of alleen oponthoud? anders een goede optie voor vandaag zeker?

InHetGeel

'@De Coltrui ik denk dat de frustratie hier bij de meesten niet zit in het naar de klote gaan van de poultjes, maar in het naar de klote gaan van de tour ansich. Tuurlijk heb je elke tour valpartijen in de eerste week, maar slachtpartijen als dit met de bijbehorende schade heb ik nog maar weinig gezien. Kan me geen tour herinneren dat na 3 etappes meerdere van de belangrijkste kanshebbers voor geel én groen de tour door valpartijen hun strijd hebben moeten opgeven, nog voordat we een berg zijn opgereden (even er vanuit gaande dat de klassementsambities van Thomas en Roglic klaar zijn en dat Sagan ook geen lekker sprintje meer kan trekken).

Starlynk

Geloof dat Kelderman zo'n beetje de enige renner is die nog geen pech heeft gehad! :p

dazzler2120

Wat echt een prestatie an sich, Kelderman, de man die een 10-strippenkaart heeft op valpartijen heeft gewoon nog niet op de grond gelegen :')

Westland95

Ik dacht dat Kelderman in etappe 1 wel op de grond had gelegen.

Treenert

Ik snap alle reacties/hectiek omtrent 'alle' (Roglic en Ewan vallen op deze manier ook op een weg die 100 meter breed is) valpartijen gisteren wel maar soms is het handig die frustratie niet onmiddellijk vol adrenaline (zoals Madiot) naar de buitenwereld te verkondigen. Hij vreet er zelf ook van en veronderstel je eens wat er met de wielrensport gaat gebeuren als zijn woorden van gisteren vandaag door een ongeval bewaarheid worden.

Dat er wat moet gebeuren is helder. Er zijn een aantal dingen die ik niet zo goed snap.
1. Waarom wordt er op de dag van de betreffende rit pas 'gedemonstreerd' tegen de aankomst? Ik begrijp daar echt helemaal niets van. Je zou toch verwachten dat iedere aankomst bij ieder team ruim voor de start van de TDF bekend is of is het echt nog zo amateuristisch (ik kan er geen ander woord voor bedenken) en krijgen we misschien nog wel 2 van zulke aankomsten?
2. Waarom wordt er zo spastisch gedaan over de laatste 3, 5 of 8 km door de instanties? Stel een rennersraad samen en laat deze beslissen of het vandaag 3, 5 of 8 km wordt.
3. Waarom niet verplichten dat in de laatste 10 km de straten een minimale breedte moeten hebben? Er zijn toch genoeg steden en dorpen te vinden waar je zonder problemen prima kunt afsprinten?

Laatst gewijzigd
dewim

Klopt, eerste rit Kelderman tegen de vlakte. Rijdt met een ingetapete ellenboig rond. Valt mij trouwens op dat de pantzerwagen er ook elke keer bij ligt.

MichielH

'@Treenert:
Punt 3: Dat maakt niet uit, de sprinters zoeken de uiterste hoeken en elkaar dan alsnog op.

DerbertHijkstra

In vlakke ritten moet de tijdsopname gewoon 15km voor de finish liggen. Nu heb je op 4km voor de finish zowel treintjes van sprinters als treintjes van klassementsmannen om maar die 3km streep te halen. Op 15km voor de streep zijn de sprinters nog niet heel prominent van voren aanwezig, en als daar de tijdsopname ligt zijn de klassementsmannen er daarna ook niet meer. Scheelt toch de helft aan treintjes, dus minder gedrang.

groppiestan

Iemand iets gehoord hoe demare er nu aan toe is?
Sprintfit of mee fietsfit?

BerryKrabbel

Die gaat sprinten.

geelinlatourette

Denken jullie dat Lotto zich nu gaat richten op de Buyst voor de sprints?

Jeffrey81

Dat ligt wel voor de hand toch?

Ab Normaal

'@Treenert
Punt 3: de Tour leeft ook van de bedragen die finishplaatsen neertellen om de finish bij hen te krijgen.
Dan is het logisch dat ze een beetje promotie willen en het binnen de stadsgrenzen willen en niet 5 km daarbuiten op de snelweg. Ik denk dus dat dit niet altijd mogelijk is.
Maar in dergelijke gevallen zou je inderdaad de tijd stil kunnen zetten net buiten die stadsgrenzen.

Verder volledig eens met je.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 196 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.