Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 197 ... 258 259
Aanklampen

Volgens de Denen was Mads niet gevallen, alleen opgehouden.

De Gorilla

Eens met @Treenert en aanvullend op @Ab Normaal, negatieve aandacht is ook aandacht. Steden en dorpen betalen grof geld voor aankomsten in hun centrum, en dat vindt de organisatie belangrijker dan het welzijn van hun renners.

maarten26

Vandaag dan eindelijk een keer scoren, want ben al 3 dagen ongelukkig met kiezen kopman.

1e etappe Van Aert
2e etappe Alaphilippe
3e etappe Demare

Ik kies nu voor Merlier, maar hoop stiekem dat Van Aert wint. Gun het jumbo!

MichielH

Ik zou niet voor Merlier kiezen nu, kans is aannemelijk dat de beurt aan Philipsen is. Ik zou voor Demare kiezen.

Jeffrey81

Altijd van Aert kiezen! Je weet maar nooit! ;-)

rkmmr

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Lees toch wel erg veel berichten over Philipsen die ook kopman wil zijn, toch een risico om Merlier dan kopman te maken lijkt me. Maar wie dan nu Ewan is uitgevallen? Heb dan eigenlijk weinig kopmanmateriaal. Sagan is gehavend, maar hoe erg en zal nog steeds voor groen willen gaan. Colbrelli lijkt goed, maar blijft toch geen pure sprinter. Wie van de 3?

Il Partigiano

Ik ga voor kopman Colbrelli vandaag. Vanwege de licht oplopende finish verwacht ik dat Alpecin voor Philipsen gaat en vanwege diezelfde finish verwacht ik dat Colbrelli kort zal eindigen. Sagan te onzeker gezien de valpartij van gisteren. Eeuwig zonde dat Ewan zichzelf en mijn Scorito-team zo uit de wedstrijd rijdt.

MichielH

rkmmr: ik zou van die drie voor Sagan gaan, en anders Colbrelli. Merlier kan, maar is echt een groot risico, de kans dat voor Philipsen gegaan wordt acht ik wel groter.

Guido Maltempi

Wat een puinhoop gisteren. Voor mijn team valt de schade relatief mee (geen Ewan, wel Haig en ook Thomas) maar voor de Tour is dit dood en doodzonde. De beste sprinter naar huis, en voor de spanning in het ak is het echt te hopen dat Roglic en Thomas morgen in staat zijn om een enigszins normale tijdrit af te werken, anders kun je die ook doorstrepen.

Mijn 7+1 sprinters lijken vandaag gelukkig allemaal weer op de fiets te stappen, al is het nog maar de vraag of ze ook allemaal in staat zijn om te sprinten. Kopmankeuze wordt lastig - even afwachten wat de berichten over Démare zijn, bij twijfel wordt het Bouhanni of Colbrelli.

Rsw85

Ewan niet geselecteerd omdat hij zou afstappen. Dat het op deze manier ging is triest natuurlijk. Ga vandaag toch maar voor van Aert. Finish loopt licht op, Van Aert is nog weinig gebutst en is een meester in de plaatsing. Demare zal wel een dagje moeten bijkomen en met de poep in de broek rijden na gisteren.

Sloddies

Tjonge wat een rampzalige tourdag gisteren. Waarom moeten de AK mannen zoveel risico nemen om het laatste 3KM punt te bereiken? Bedenk daar een goede regel voor. De risico's zijn gewoon te hoog.

Sloddies voor vandaag gaan toch maar weer door. Toch maar gewoon Demare (c). Stel de gekneusde Sagan toch maar op, het is een stoere jongen. Coquard daarentegen laat ik op die bank. Bekken en onderrug gekneusd, die moet eerst maar een keer bijkomen. Voor hem stel ik EBH op, Turgis is inmiddels twee keer aan de beurt geweest, wie weet.

Verdere de rest van mijn sprintploeg Colbrelli, Pedersen, Laporte en Walscheid. Ook Alaflip voor AKpunten. En WvA, die wil in ieder geval voorin zitten om geen seconden te verliezen en er willicht een paar pakken om morgen het geel te grijpen. Dan zou hij zomaar weer 15 kunnen worden, ook al sprint hij niet voluit mee.

Laatst gewijzigd
Lo Zar

Ewan zou helemaal niet afstappen.. m.i. een misvatting.. dat hij direct ook vol voor groen ging was voor mij wel een verrassing

Starlynk

Ja, dat is natuurlijk wel (pool-wise) het treurige van dit soort ontwikkelingen. Mensen die dus vooraf foutief hadden geredeneerd dat Ewan af ging stappen en niet voor groen zou gaan, worden nu in feite "beloond" terwijl het er tot die val eigenlijk uitzag alsof ze keihard zouden worden afgestraft. Kan zo tientallen procenten in Scorito eindresultaat gaan schelen voor de mensen zonder Ewan :)

Maar goed, zoals door anderen ook al aangegeven: de impact op de pooltjes is wel het minst belangrijke van deze hele situatie.

nasibal

Ach, uiteindelijk is dit nog steeds een specifiek topic over scorito. Daarin kan scorito denk ik altijd besproken worden, ongeacht hoe belangrijk het is in het totale plaatje. Er zijn vast ook fora over bloemschikken, spijkerpoepen, Ajax.. Om maar wat te noemen.

Jeffrey81

Dat is zo, maar aan de andere kant: als iemand nog altijd dacht dat Ewan af zou gaan stappen, dan heeft diegene hopelijk ook andere dingen niet goed gevolgd/ingeschat en dan kun je daar nog altijd het verschil mee maken ;-)

Eén van mijn vrienden in mijn vriendenpoultje heeft bijvoorbeeld Merlier én Philipsen mee. Gisteren natuurlijk spekkoper, maar ja.... ik maak me nog altijd geen zorgen of ik hem kan verslaan, haha.

fringale

Laten we maar denken, "elk nadeel heb zijn voordeel", wie Ewan zag uitvallen, heeft nu misschien een plekje voor WVA, en wie weet verandert Jumbo nog tijdens de rit het geweer van schouder, omdat Primoz Mummie aangeeft dat het geen zin heeft. De aankomst moet WVA uitstekend liggen.

Zadelpen

Ik heb dan dat ‘meevallertje’ van geen Ewan. Maar verder heb ik nog +- 3 renners die niet gevallen zijn. Wonderbaarlijk nog geen uitvaller, maar iedereen rijdt gekwetst rond.

Jammer, want had een prima team denk ik. Nu is het weer kansloos lijkt me.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Fringale

En wat voor schrale troost is er voor de mensen zonder WVA en met Ewan en Sagan?

Ajvenema

Ik denk dat mensen zonder ewan/haig al snel een meevallertje hebben hoor.. vallen zeggen amper wat, volgens mij is bijna driekwart al op zn bek gegaan:)

Ketjap Manis

Nu Van Aert 4e staat zie ik hem vandaag geen risico nemen voor de tijdrit van morgen

Zadelpen

Denk dat de daadwerkelijke schade pas duidelijk wordt over een dag of twee. Vandaag de sprinters, dan de ak mannen en de tt rijders ook nog.

Eens kijken wie nog echt fit is.

Florian

We begonnen zo goed. Heb zo veel gepuzzeld om die Ewan derin te fietsen en gebeurt dit. Ontzettend pijnlijk.

rkmmr

Alpecin-Fenix zal vandaag voor Philipsen rijden in de sprint. “We zijn met twee sprinters, we moeten allebei kansen krijgen”, aldus Merlier, de winnaar van gisteren. Philipsen gaf gisteren al aan niet alleen als lead-out te willen functioneren. Vandaag krijgt hij dus de kans om zich te bewijzen.

Ab Normaal

'@Milanjacks
Jasper de Buyst. Een sprinter voor 500k.

Guido Maltempi

Als Merlier en Philipsen om beurten elkaars leadout blijven doen en vervolgens doortrappen tot de streep, zou beiden meenemen zomaar een prima keuze kunnen worden.

Logisch besluit trouwens wel van Alpecin. Je hebt al twee etappes gepakt, nu hou je ook je 2e sprinter tevreden. Maakt hij het waar dan kun je blijven rouleren, valt hij tegen dan heb je een duidelijke reden om vanaf nu voor Merlier te kiezen.

1 2 ... 197 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.