Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 198 ... 258 259
ivo001

5 seconden voor deadline nog kopman merlier veranderd in demare. Als sluit ik niet uit dat Alpecin weer de 1-2 pakt.

Chaba

.

La Primavera

Ik heb allerlei problemen met reageren vandaag. Reactie komt niet door in dit topic, bij opnieuw proberen staat er dat het een dubbele reactie is. Nu kan ik het hele topic niet meer openen op de laptop en zie ik alleen een reageerveld.

Probeer het nu eens op mobiel. Iemand anders ook problemen?

marconeuvel

Als dit bericht zichtbaar is, heb ik geen problemen via desktop. :p

Lo Zar

'@Bert
Je komt kraakhelder over. Ik versta je tot in de puntjes..

mas22

Vandaag

Demare (C)
Sagan
Bouhanni
Alaphilippe
Colbrelli
Coquard
WVA
Laporte
Ballerini

Maar eens kijken of ze een beetje blijven zitten vandaag

LeoR 16

Blijft toch vreemd dat 'slechts' 65% van de deelnemers Ewan in zijn ploeg had. Gezien het parcours, én zeker na het nieuws dat Sam Bennet niet ging starten, kan ik me geen enkele reden bedenken om hem niet mee te nemen.

Gouden bekertje mét Ewan wordt best een lastige opdracht nu, gezien er bij die 35% (ondanks de bizzare keuze om Ewan thuis te laten) toch een deel zal zitten met een degelijke ploeg. Dat ik gisteren al van 99,1% naar 75% zakte zegt genoeg.

Zadelpen

Het is eigenlijk vreemd om te zien dat hier altijd vrij normale discussies zijn, maar op het nieuws gedeelte... man... daar zitten veel vervelende mannetjes zeg.

Nodigt niet uit tot mee doen daar. Wat een getrol en haat.

Zadelpen

Leo, mensen gingen er vanuit dat Ewan niet uit zou rijden, bovendien wel eens laat lopen. Ik heb daarom Merlier, goedkoper, zelfde issues. Wel om andere redenen, maar zo bizar vond ik het niet.

Als die van te voren had gezegd dat die voor groen ging, dan was de pickrate vele malen hoger geweest.

Laatst gewijzigd
LeoR 16

Zadelpe, met dit parcours en de huidige puntentelling ging Ewan automatisch voor groen, of hij dat zelf vooraf door had (en het ook zo communiceerde) of niet, maakte eigenlijk zelfs niet zoveel uit. :p

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

'@LeoR 15 en anderen
Snap niet zo goed waarom Ewan een no-brainer zou zijn. Ik had zelf maar ruimte voor 1 sprinter van 4,5 miljoen en ik ben voor Demare gegaan. Ewan is minder constant dan Demare, die de afgelopen 25 sprints die hij heeft gereden maar 2x buiten de top 3 is geeindigd. Bij Demare ligt het dal imo veel minder diep dan bij Ewan, terwijl de piek maar twee plekken scheelt (max 3e om 1e). Voor mij een reden om Demare te kiezen.

Ketjap Manis

De emotie maakt van Ewan ineens een must have no brainer. Ik ben voor Demare gegaan omdat ik hem een stabielere kopman vind. Ewan kan ook zo ineens zijn benen stil houden en dan als 10e uitbollen. Met het nieuws dat hij voor groen zou gaan zou hij idd hebben doorgesprint, maar dat wisten we vooraf niet. Om nu iedereen zonder Ewan weg te zetten als spelers met een slechte selectie is ook wat zwart-wit.

LeoR 16

'@ Wielerfan998,

Voor mij waren zowel Démare als Ewan 'no-brainers' (als je dat zo wil noemen), op papier de snelste sprinters, en met een volledige ploeg in dienst. Dat duo was voor de sprinters, wat Roglic en Pogacar voor de klassementsrenners zijn: onmisbaar.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ook als die zoals velen dachten, 1 a 2 etappes wint, en dan “ last krijgt van zijn ”, om fit naarde Vuelta te gaan?

Dan is het toch een no brainer om zo iemand thuis te laten? Zeker als er nog 1 redelijk zekere kopman mee doet.

rkmmr

'@Wielerfan999
Vertekent wel een beetje natuurlijk die uitslagen van Demare. Veelal in een minder veld en met name dit seizoen vooral in kleinere koersen gereden (en gewonnen). Normaal gesproken iets constanter misschien, maar met de sprints in deze Tour gaf ik Ewan toch echt meer winstkansen en vond ik dat een betere kopman. Ewan laat idd wel eens lopen, maar leek deze Tour toch wel te willen uitrijden en dan maakt hij automatisch kans op groen. Dat hij zelfs mee zou gaan doen in de tussensprints had ik niet verwacht overigens, maar gaf wel zijn ambitie aan om echt voor groen te gaan.

LeoR 16

'@ Zadelpen, neen als je er van uit ging dat Ewan ging afstappen, is het een logische keuze om hem niet te nemen. Maar het blijft toch raar dat 35% (uit het niets) speculeert op zijn exit? Het is niet dat hij dit zoals bij VDP vooraf had te kennen gegeven, en hij gaat ook niet naar de OS.

Was je verwachting misschien dat hij de tour ging laten schieten met het oog op de Vuelta?!

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Mensen zonder Ewan mazzelen, zo simpel is het:)

Gladiool

Ewan wilde op de Champs-Elysées winnen en gaf aan zeker aan de groene trui te denken. Dan neem je hem m.i. gewoon mee, omdat hij de snelste is, uit wil rijden en dus de grootste kans op groen maakt.

De overweging dat Démare stabieler oogt snap ik, ik heb Ewan ook pas zaterdagochtend erin gezet toen ik bovenstaand nieuws vernam. Dat was dus vantevoren bekend en niet pas achteraf.

Zadelpen

Nouja, speculeert, dat is het zeker wat we doen. Maar hij zegt al heel het jaar dat die een etappe wil winnen in alle grote rondes.

Dat was zijn plan. Wint vervolgens in de giro, stapt meteen af met een zere knie. En komt weer met het verhaal dat die dit jaar in alle rondes een etappe wil.

Een zelfde scenario als de giro, dat zag ik voor me. Plus dat ook al doet die dat niet, hij meestal niet alles mee doet. Voor dat geld. Met een prima vervanger, misschien wel twee met Merlier als logische kopman keuze over.

Die 35% zijn zo gek nog niet haha.

Guido Maltempi

'Bizarre keuze' lijkt me wat overdreven. Mijn verwachtingen over Ewan vooraf: wil Parijs halen, maar gaat niet voor groen. (Zijn uitspraken daarover kwamen op mij over als 'wenselijk antwoorden op vragen van de media' en niet als intrinsieke motivatie). Zonder groene ambities is het makkelijker om af en toe een verloren sprint te laten lopen, én het zou de drang om koste wat kost Parijs te halen wat minder sterk maken.

Daarom in mijn team op safe gekozen voor Démare en Sagan. Verkeerd ingeschat dus, want na het openingsweekend had het er alle schijn van dat Ewan veel meer punten zou gaan pakken dan die twee. En ja, mijn scorito krijgt nu een 'oneerlijke' boost doordat hij valt voordat er 1 sprint verreden is.

Aan de andere kant: na het wegvallen van Bennett waren er nog 9 dure renners (4M+) in het spel, met genoeg budget om er 6 of 7 mee te nemen. Heb je Ewan niet, dan is de kans dus groot dat je wel Wout en/of Thomas hebt. Dat lijken tot nu toe ook geen puntenkanonnen te worden, dus zo dramatisch hoeft het verlies van Ewan nou ook weer niet te zijn.

Zadelpen

Overigens, gelukkig maar.... heb ik precies dit verhaal aangehaald tijdens de team presentatie. Volgens mij ook een keer tussendoor. Nou toen wist nog helemaal niemand dat die voor groen ging.

En dat heeft die tot de eerste tussensprint niet heel explieciet gezegd. Maar goed...

Ik pak mijn ‘mazzel’ wel hoor...

LeoR 16

'@Ajvenema

En ik mij maar in bochten wringen om de sfeer niet te verpesten. :D

Misschien moet je dan maar ineens ook een sub-poule maken zoals in de Giro. In plaats van voor de teams zonder Bernal, nu voor de teams mét Ewan. ;)

Ajvenema

'@LeoR haha, ik denk dat het met Ewan iets minder erg is als bernal, maar het gaat waarschijnlijk wél een paar 100 puntjes kosten:)

Berend

Hier ook geen Ewan, dus ik mag van geluk spreken met mijn sprint-team. Ik koos uit de top 3 voor Démare en Sagan, als ik meer budget had gehad was Ewan uiteraard een optie maar hij haalde mijn selectie om hierboven genoemde redenen nét niet ;-)

Vandaag gegokt op Colbrelli (loopt lichtjes op en hij ziet er gebrand uit, gister moest 'ie uitwijken voor Ewan/Sagan en werd alsnog 5e), mijn team gooit hoge ogen met:

Colbrelli (C)
Sagan
Démare
Van Poppel
Merlier
Bol
Cavendish
Alaphilippe
Van Aert

danusz1986

Ik lees dat Laporte vandaag wel gaat sprinten. Zit op mijn bank arghh.

1 2 ... 198 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.