Heuveltje, sprint iets minder maar niet slecht en tijdrit, plus potentiele truipunten.
In een vacuum ja in deze Tour nee. Ze gaan bij Deceuninck vol voor sprintzeges met Bennett. En in de punchy etappes voor Flipje. Asgreen kan dan in de tijdrit opdraven maar is daarmee eerder een soort Cavagna dan een goedkope Van Aert.
Opzich is Quickstep er niet vies van om iedereen kansen te geven natuurlijk... Zie ze best scenario's spelen dat een Asgreen mee in de vlucht zit, en Alaphilippe mikt op de pelotonsprint. Zeker aangezien Alaphilippe vandaag de dag niet meer zo'n graag geziene gast is in de vlucht. Het is wel een beetje een gokje imo, maar eentje met gelimiteerde downside, als je de tijdritten en eventuele teampunten in overweging neemt. SKA trouwens ook heel goedkoop, maar betwijfel of dat wat wordt dit jaar met gebrekkige vorm en blijkbaar mot met de teamleiding.
Ik vind Hirschi ook wel een lastige. Ik hoop dat 'ie in Zwitserland of de stenen uit de straat rijdt of niet vooruit te branden is, dat zou de keuze al makkelijker maken. Met het oog op de tijdritten, de eerste twee punchy etappes, een par aankomsten bergaf en mogelijke teampunten wel heel interessant, maar we zullen hem vrijwel zeker niet in ontsnappingen zien dit jaar.
Van de 8 etappes waar er redelijk wat geklommen moet worden, zijn er denk ik maximaal 5 voor de klassementsmannen. Daarvan zijn slechts 3 (!) met aankomst bergop. Dus dat wordt of een lange ontsnapping in de afdaling (Mohoric, Astana?) of een sprint met alle klassementsrenners. Dan is Valverde wel een interessante, denk niet dat hij zich vaker zoals in LBL laat aftroeven.
Wat is de kans dat Alaphilippe na etappe 5 nog in het geel rijdt? Stel hij presteert erg goed in etappe 1 en 2 en pakt 14 bonificatie seconden ten op zichte van Roglic/Pogacar/Thomas. Dat lijkt me niet voldoende voor de tijdrit toch? Alaphilippe heeft toch niet zo'n super tijdrit? Het is vooral erg wisselvallig, in 2019 had die supervorm en vleugels van de gele trui, heeft die dat nu weer..? Als die de tijdrit overleefd dan houdt die het zeker vast tot 8, dan wordt ie wel bijna een musthave. Lukt dat niet vind ik het een duur grapje..
Asgreen is echt in bloedvorm, maar het is inderdaad lastig te voorspellen wanneer hij precies punten gaat opleveren. Ik ben er vrij zeker van dat hij zijn geld meer dan waard zal zijn op het einde van de Tour, door een karrenvracht aan teampunten en hier en daar een (heel) korte rituitslag, maar dan moet je hem wel perfect ingezet hebben. En hij neemt natuurlijk ook vaak een plekje weg van iemand anders.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.