Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 21 ... 258 259
Landeirovic

Kristoff doet niet eens de Tour.

Milanos Kateros

'@stijnv10 Uran heeft nauwelijks nog gekoerst dit jaar zo te zien. Onduidelijk hoe zijn vorm is...
Is hij nu op hoogtestage als voorbereiding? Anders is wellicht Higuita wel de kopman. Veel leuke aankomsten voor hem.

hartstikkebedankt

Uran rijdt nog de Ronde van Zwitserland

madeinstars

Met het uitvallen van Ivo Oliveira is het wel weer iets waarschijnlijker geworden dat kristoff de tour rijdt.

hartstikkebedankt

Oliveira zou ook niet starten, het beoogde team zou zijn:

Pogacar
McNulty
Majka
De la Cruz
Formolo
Hirschi
Polanc
Bjerg

Ludi

Oliveira zou de tour sowieso toch niet rijden?

Pogacar, majka, Delacruz, formolo, hirschi, polanc, McNulty, bjerg (Kristoff eerste reserve)

Aanklampen

Wie wordt overigens de nieuwe "kaart nie' van de tour?

@Laprimavera, is dat niet een voor jouw handboek?

Laatst gewijzigd
Threeohthree

'@Wielerklant: Volgens mij zijn de prijzen inderdaad verhoogd. Wel opmerkelijk dat dat niet is aangepast. Je kan altijd even support mailen.

arjenzvob

Volgens mij kun je pas als de startlijst definitief is zien wie naast de tour OS rijdt, want nu zie ik nog niks:

https://www.procyclingstats.com/race.php?race=1053&filter=Filter&id1=tour-de-france&id2=2021&id3=gc&id4=startlist&id5=starting-in-other-race

Ted de la course

'@AJvenema Klopt, maar ik vraag me heel sterk af of hirschi voor zichzelf mag gaan. En voor de etappes waar dat eventueel zou mogen zijn er opties genoeg. Voor de sprints vind ik het toch lastiger.

Pieter_Pannenkoek

Ik ga een gewaagde uitspraak doen en ben benieuwd naar jullie mening; Asgreen is een goedkope WvA!
Heuveltje, sprint iets minder maar niet slecht en tijdrit, plus potentiele truipunten.

JoostEmpty

Agreen zie ik wel doen wat Kragh vorig jaar deed. Als de etappe te lastig is voor Bennett, maar de aankomst niet lastig genoeg voor Alaphilippe, dan zie ik Asgreen wel een nummertje opvoeren. Het parcours heb ik nog niet genoeg bestudeerd om te weten hoe vaak dit zou kunnen gebeuren.

Wicked Wout

Dat ben ik qua type renner wel met je eens Pieter Pannenkoek. Denk dat Kasper het in een onderling duel wel aflegt tegen hem. Dus de afweging is of de paar plekken lager in de uitslag opwegen tegen het geld dat je bespaart.

user26790

Neemt iemand Valverde, 1.5m, in overweging? Gaat deze vos in z'n laatste Tour nog verrassen? Kan op korte klimmen nog goed meekomen en sprint altijd mee. Voor plek 10-15 in het eindklassement. Levert ieder jaar nog flink wat punten op.

Atapumafanclub

'@Cyclekiller Ja, is zeker een overweging waard. In de punchetappes zal ie gewoon gaan meedoen(verwacht niet meteen dat ie gaat winnen), en in het AK zo lang mogelijk aanklampen en heel sneaky tussen plek 8 en 15 rijden.

Daan Brakenhoff

'@cyclekiller
Het probleem is dat Valverde waarschijnlijk niet gaat rijden. Anders wordt hij zeker overwogen...

La Primavera

Ik ga een gewaagde uitspraak doen en ben benieuwd naar jullie mening; Asgreen is een goedkope WvA!
Heuveltje, sprint iets minder maar niet slecht en tijdrit, plus potentiele truipunten.

In een vacuum ja in deze Tour nee. Ze gaan bij Deceuninck vol voor sprintzeges met Bennett. En in de punchy etappes voor Flipje. Asgreen kan dan in de tijdrit opdraven maar is daarmee eerder een soort Cavagna dan een goedkope Van Aert.

KV

Ik zie weinig ritten waar Bennett zal lossen of waar Flip niet zal worden uitgespeeld. Denk dat Asgreen toch vooral luxeknecht zal worden (behalve de TTs natuurlijk). Maar ik kan me vergissen.

Edit: wat Primavera dus zegt :-)

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Nu je het zo op een rijtje zet Primavera: dat kunnen de eerste week wel leuke teampunten worden met een potentiele gele trui voor flip en een groene voor Sam.

Ajvenema

Opzich is Quickstep er niet vies van om iedereen kansen te geven natuurlijk... Zie ze best scenario's spelen dat een Asgreen mee in de vlucht zit, en Alaphilippe mikt op de pelotonsprint. Zeker aangezien Alaphilippe vandaag de dag niet meer zo'n graag geziene gast is in de vlucht. Het is wel een beetje een gokje imo, maar eentje met gelimiteerde downside, als je de tijdritten en eventuele teampunten in overweging neemt. SKA trouwens ook heel goedkoop, maar betwijfel of dat wat wordt dit jaar met gebrekkige vorm en blijkbaar mot met de teamleiding.

madeinstars

Ik vind Hirschi ook wel een lastige. Ik hoop dat 'ie in Zwitserland of de stenen uit de straat rijdt of niet vooruit te branden is, dat zou de keuze al makkelijker maken. Met het oog op de tijdritten, de eerste twee punchy etappes, een par aankomsten bergaf en mogelijke teampunten wel heel interessant, maar we zullen hem vrijwel zeker niet in ontsnappingen zien dit jaar.

Boasson en Hagen

Van de 8 etappes waar er redelijk wat geklommen moet worden, zijn er denk ik maximaal 5 voor de klassementsmannen. Daarvan zijn slechts 3 (!) met aankomst bergop. Dus dat wordt of een lange ontsnapping in de afdaling (Mohoric, Astana?) of een sprint met alle klassementsrenners. Dan is Valverde wel een interessante, denk niet dat hij zich vaker zoals in LBL laat aftroeven.

Hork282

Wat is de kans dat Alaphilippe na etappe 5 nog in het geel rijdt? Stel hij presteert erg goed in etappe 1 en 2 en pakt 14 bonificatie seconden ten op zichte van Roglic/Pogacar/Thomas. Dat lijkt me niet voldoende voor de tijdrit toch? Alaphilippe heeft toch niet zo'n super tijdrit? Het is vooral erg wisselvallig, in 2019 had die supervorm en vleugels van de gele trui, heeft die dat nu weer..? Als die de tijdrit overleefd dan houdt die het zeker vast tot 8, dan wordt ie wel bijna een musthave. Lukt dat niet vind ik het een duur grapje..

madeinstars

Maar de echte snelheid is er bij Valverde wel af. Die wordt bij de klassementsrenners sowieso door Pogacar en Roglic geklopt en een Higuita lijkt me ook sneller.

Kannibaal van Schepdaal

Asgreen is echt in bloedvorm, maar het is inderdaad lastig te voorspellen wanneer hij precies punten gaat opleveren. Ik ben er vrij zeker van dat hij zijn geld meer dan waard zal zijn op het einde van de Tour, door een karrenvracht aan teampunten en hier en daar een (heel) korte rituitslag, maar dan moet je hem wel perfect ingezet hebben. En hij neemt natuurlijk ook vaak een plekje weg van iemand anders.

1 2 ... 21 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.