Voor iemand als Hirschi lijkt het me minder van belang dat hij naar de spelen gaat dan voor een Valverde. Hirschi zal absoluut niet eerder naar huis mogen van UAE zolang Pogacar kans heeft op winst. En al doet hij het een paar dagen rustiger aan, dan kan hij nog steeds zijn geld waard zijn als opvuller voor teampunten. Wat Hirschi maakt of breekt, is of hij de eerste week voor eigen kansen mag rijden. Etappe 1, 2, 7 en 8 hoort hij in topvorm tot de favorieten wat mij betreft.
'@Luc van Dijk Zijn de eerste 2 ritten te zwaar voor Van der Poel en Van Aert? Anders zouden dat goedkopere alternatieven voor Alaphilippe zijn. Nadeel voor Van Aert is zijn blinde darm, dus gokken naar zijn vorm. Nadeel voor Van der Poel is dat hij na de tijdrit sowieso geen gele trui draagt. En met vlakke etappes heeft hij 2 snellere mannen in zijn team.
Het lijkt mij dus juist méér van belang in zo'n geval. Iemand die die 3 weken móet rijden zal die 3 weken héél anders rijden dan iemand die 2 weken rijdt en dan afstapt. Zeker in de teams waar er veel renners zijn die de zwaardere rollen op zich kunnen nemen zal iemand die 3 weken moet rijden het vaker wat rustiger aan doen vermoed ik. Dat is bij renners als Hirschi, maar bijvoorbeeld ook Carapaz niet voordelig.
Ik lees veel over tijdrijders, maar zijn die niet juist veel minder belangrijk dan bijv. in afgelopen Giro? Toen waren (met name) Ganna en Cavagna op voorhand de grote favorieten. In de Tour zijn er relatief veel van je klimteam die ook meer dan goed in de tijdrit zullen presteren. Is er dan nog wel zoveel noodzaak voor het opnemen van pure tijdrijders in je team? Mijns inziens niet of nauwelijks.
Mooie win van de oude Spanjaard hier. Morgen gaan we weer naar La Plagne. Wie herinnerd er nou niet die legendarische win van Boogerd met zijn pearly whites? Het zou mooi zijn als er morgen een vergelijkbare winnaar komt, ik zeg, goede kans voor Gaudu om zich nog een keer goed te tonen voor de Tour.
Hij gunde echt geen enkele overwinning. Hij kon gewoon niet beter. Toen Mas over hem heen vloog, zette hij ook aan om daarna snel weer te gaan zitten. Ik ben het echter niet eens dat zijn laatste eindspurt weg is op basis van deze aankomst. Hij kan ook simpelweg gedacht hebben: ‘ik blijf gewoon rustig’. Je kunt hier ook weer niet teveel uit opmaken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.