Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 216 ... 258 259
rosas

mm

bakfiets

Ik heb Philips en en merlier beide niet genomen omdat je vooraf niet weet wie sprint. Tot nu had ik ze idd wel kunnen hebben. Cav is bij mij een last minuten wissel geweest. Eruit helaas. Keuzes die nu verkeerd uitpakken.

Voor morgen een lastige. Er spelen veel belangen. Maar een type ala sagan en colbrelli winnen hier niet zomaar. Door de lange aanloop heeft een vlucht met types als valverde Woods d. Martin yates ook een kans.

Valvuillerdemoz

In 8 jaar Scorito heb ik nog nooit zo gebaald van het niet hebben van een renner als van Cavendish in deze Tour. Ik word er bijna missellijk van. Vrijdagavond in mijn team geklikt, samen met Cort en zaterdag toch maar weer teruggedaan naar Laporte en Coquard.
Oh oh oh ooh!!

Morgen Laporte er dan maar in. En Colbrelli. Verder toch maar de punchklimmers pv de heuvelsprinterds. Sagan en Coquard vallen af,

Pogacar
Roglic
Gaudu
Woods
Alaphillipe
Van Aert
Colbrelli
Laporte
Asgreen

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Met zo'n vlakke aanloop is het wel een loterij welke renners in de vlucht komen. Zul je zien dat er weer van die huis-tuin-en-keukenrenners in de vlucht komen.

Ik ga wel voor Sagan en Colbrelli, omdat Roglic, Uran en Kelderman ook maar zo nulpunters kunnen worden. Sagan is ook echt niet meer te peilen. Kan me nog herinneren dat die een jaar of 5 geleden met de besten de Mount Baldy beklom in Californië. Heb alleen het idee dat hij nu haast geen heuvel meer opkomt. Of verkijk ik me daarin?

floda

Twijfel ernstig over Laporte en sagan. Gaan de heuvels in peleton niet overleven, maar kunnen wel beide meezitten. Maar aangezien ik zonder wva en MvP zit kom ik tussen keus van klassementsrenners of de sprinters die een vlucht aankunnen. Want vrees inderdaad dat figuren als roglic, Porte en Thomas zonder punten thuis komen.

bakfiets

De dag daarna (zaterdag) is de eerste bergrit. Gezien de valpartijen zie ik jumbo en ineos deze etappe meer op de spaarstand rijden. Volgens mij is het voor een sagan en colbrelli gewoon te zwaar vanuit het peloton. Dan kom je bij ploegen als een Movistar, astana en isn. Daar staan er genoeg op achterstand om in de vlucht te mogen.

Dan moeten ze uiteraard nog wel in een vluchtgroep komen met genoeg voorsprong. Ik neem daarom al mijn renners uit die categorie mee. Dat zijn Woods, valverde, aranburu en fraile. Ik sta er zo slecht voor dat ik zelfs fraile als captain overweeg. En zo weer wat in te halen.

De andere optie is op save te spelen met een pogacar of alaphillipe als captain ( van de poel heb ik niet) en hopen op extra punten vanuit de vlucht van bovengenoemde 4 heren.

Ik ga daar nog een nachtje over slapen (niet wakker liggen :-)).

Fiepke

Hier ook veel twijfel. Gaan de AK-mannen meespelen, dan Pog, Rog en Carapaz mee. Of toch types als Sagan, Laporte, Colbrelli. Heb nu Asgreen en Kragh erin staan, maar ook nog Madouas op de bank...Nachtrust is denk rust.

Thomberg

Ik hoop op Woods morgen. Ideale etappe voor hem. Daarnaast gewoon m’n klassementsmannen we in + Colbrelli. Alleen Thomas en Hamilton op het bankie. Alhoewel ik nog een beetje twijfel om Thomas voor Uran te doen. Ala als Cappie

Hoop: Morgen wint Mollema!

Florian

Ik laat veel klassementsmannen thuis morgen, behalve degene op achterstand.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Ik hoor vaak mensen zeggen, die of die (bv Ala) zal zich wel inhouden want: de Tour is nog lang / dag erna zware etappe etc. Echter 30 seconde die je morgen pakt omdat het terrein je erg goed ligt (nogmaals Ala) is evenveel waard als 30 seconde op de Ventoux.

Als ik een type Ala was zou ik zeker wel vol gaan morgen. Het argument, ja maar dag erna bergrit geldt niet. Daar verliest hij toch bergop van Poga

Florian

Alaphilippe kan zijn klassement vergeten deze tour.

La Primavera

Ala, Matje en Wout gaan ze morgen nooit laten rijden. Zie ze bij DQS wel voor Asgreen gaan en die zie ik met een ferme solo ook wel winnen.

Aangezien het wederom dramatisch gaat introduceer ik hier de Juichcaptain. Asgreen!

Berend

Vandaag met 326 punten gestegen naar een mooie 97% overall, mijn sprinters dcen het goed! :-)

Morgen een erg lastige rit om te voorspellen, dus wordt smullen lijkt me!
Vooralsnog ga ik voor:

Alaphilippe (C)
Van Aert
Roglic
Pogacar
Valverde
Colbrelli
Sagan
Asgreen
Herrada (hoop dat hij voor de bergtrui gaat en mss kan winnen uit de ontspanning)

Toch erg het gevoel dat het te zwaar is voor Colbrelli & Sagan, in etappe 1 & 2 kwamen ze er ook niet echt aan te pas. Maar ik durf ze ook niet echt thuis te laten, kunnen in hun beste vorm zeker mee. De aanloop is zwaarder maar de finish zelf is natuurlijk minder stijl dan rit 1+2...

Op de bank: Carapaz, Kelderman, Uran, Lutsenko, O'Connor + sprinters

Nu maar hopen dat het geen groot AK-feest wordt want dan had ik graag Carapaz/Uran/Lutsenko opgesteld, maar die zullen toch vooral volgen en met de Alpen in het verschiet er nog niet voor gaan? Toch!?!? :)

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Berend: van Lutsenko ga je spijt krijgen

Berend

In het algemeen of op de bank morgen? ;-)
Ik zal nog es een wissel overwegen...

Treenert

Voor morgen uiteraard. Heb hem zelf immers ook ;)
Als AK kort zit; schrijf m dan maar op.

Berend

Ja... maybe :-)
Ook 5e in AK nu natuurlijk.

Herrada dan maar er uit....

Berend

Iemand een idee wat Asgreen kan morgen :P

Chef83

Laporte heb ik er toch maar uit gedaan voor kelderman en twijfel nu ook om sagan en colbrelli er ook uit te gooien of toch maar niet😃😀

Berend

Ik snap het dilemma Chef83.
Probleem is dat Sagan en Colbrelli ook mee kunnen in de ontsnapping en dan winnen mss? :P

Durf ze niet op de bank te laten.

Fiepke

Vooral benieuwd wie de koers wilt controleren. Als Alpecin trui vast wilt houden dan wordt het vanuit een ontsnapping voor mannen als Asgreen (binnen 2 minuten), Kragh (3 ofzo?) ook lastig. Hoewel Alpecin dan ook wel steun nodig heeft. Een Sagan of Woods laten gaan zie ik dan wel gebeuren. Ook mannen die op zo'n etappe azen.

Een DQS of TJV zou ook juist een slag kunnen/willen slaan...

Kortom, dagopstelling is nu mix geworden van puncheurs, aanvallers en beste AK-mannen.

John Bidon

2 opties vandaag.

1: ploeg met Sagan, Colbrelli en Laporte
2: ploeg met Woods, Kelderman, Uran

Sta je hoog zou je mixje kunnen doen maar Team Bidonneke heeft niets meer te verliezen. Ga all in op de klimmers/klassementmannen. Zit toch berg 2de categorie in.

Westland95

Ik gok maar op het scenario dat Mathieu en Alpecin kostte wat kost morgen die trui nog een dag vast willen houden, en Mathieu ook zijn laatste kans op een etappeoverwinning nog wil grijpen. Mathieu captain. Verder Asgreen en Kragh voor de eventuele vlucht erin.

Laatst gewijzigd
Rim Brakes

Het idee dat klassementsrenners het hier rustig aan gaan doen lijkt me niet te verdedigen. In het verleden zien we dat juist in dit soort etappes grote verschillen werden gemaakt in het AK. Puur omdat AK renners niet op zitten te letten.
En het punt van @Westland95 is ook een grote factor. MVDP gaat inderdaad zijn mooie trui niet zomaar weggeven, ookal verliest hij hem in de bergen.

Mijn grootste kopzorg: ik krijg Izagirre niet in mijn opstelling... Toch wel een etappe voor hem.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

Ik hoor constant mensen zeggen Asgreen en SKA uit de vlucht(ook op twitter). Echter SKA staat op 3:38 en Asgreen op 1:50. Die krijgen echt geen ruimte in de vlucht.

1 2 ... 216 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.