Wat een heerlijke etappe hebben we weer gezien, wat Pogacar vandaag liet zien is net zo mooi, wat van der Poel deze week deed.
Wat een heerlijke sport is dit ook.
Maar nu even iets over De Duracelli's ..............................dit clubje heeft de vrije val zonder parachute weten te stoppen.
We zijn weer gestegen naar 74,5% met maar186 puntjes.
Heb ik eindelijk es een goed AK-team (Roglic valt bij 90% van de mensen weg dus dat speelt niet zo'n grote rol), blijken ontsnappingen te werken (of iig blijft er een deel van over)... Zit je dan met Uran, Kelderman, Carapaz, O'Connor en Lutsenko. Hoop niet dat ze morgen weer 14e-20e worden.
Wel mooi om Pogacar te zien rijden!
En hup: Herrada & Valverde, ga morgen eens in de aanval! Flip misschien ook mee?
Stonden er gisteren nog 14688 scorito kleppers voor Papa Bart, na vandaag zijn dat er nog 10920, dussssss.. na zo’n pracht etappe ook nog eens lekker gestegen, middels een dikke 200 puntjes, lekkerrrrr. Morgen zal het scorito technisch wel een loterij worden. De AK strijd lijkt wel gestreden, dus er zal wel een giga kopgroep wegrijden, en natuurlijk geen enkele die in mijn dagopstelling wensen te verkeren. Consolideren dus…
Woods
Pog
WvA
Flip
Uran
Gaudu
Lutsenko
Valverde
Bjerg.
Morgen flip ? Heeft 18 min gepakt. Zou ie zijn zinnen op bergtrui zetten? Zien we iets van hamilton? Ik hoop stiekem dat ineos van begin op kop gaat sleuren. Gewoon overnemen van uae en helpers uae afmatten. In deze tour weet je nooit. Iedereen rijd tegen iedereen zonder echt een ploeg die de boel onder controle houd.
Had voor vandaag niet veel vuurwerk verwacht met oog op de rit morgen. Flip was kapitein met oog op de afdaling. Kon er niet meer mis zitten.
Had tevens laatste plekje aan Dan Martin gegeven, die gisteren nog in een interview vertelde hoe de tour voor hem pas vandaag in de Alpen zou beginnen. Nou niet dus. En dat voor een renner die nog helemaal niet gevallen is, grote tegenvaller.
Ik ga ervan uit dat van Aert op die lange klim niet kan volgen , ik ga vandaag voor de volgende negen met plaats voor mijn 2 500 K aanvallers
Pogacar
Majka
Mc Nulty
Urán
Lutsenko
Kelderman
Alaphalippe
Guerrero
Roland
Op het bankje vandaag Roglic , v Aert , Kruiswijk en Woods ( die ik niet nog een keer verwacht )
Neem een gokje met mijn 2 aanvallers om te kijken of in mijn poule weer omhoog kan komen
Team vandaag:
Pogacar (C)
Carapaz
Gaudu
Kelderman
Uran
Porte
Izagirre
Alaphilippe
Van Aert
Deze zal wel naar een vluchter gaan. Zullen wel een paar renners overblijven, met de AK mannen die de top 10 en 20 wel verder zullen bezetten. UAE heeft er geen baat bij om hier echt te gaan controleren. De Terminator hoeft alleen maar te volgen en rijdt z’n concurrenten op de slotklim weer op een hoop.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.