Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 224 ... 258 259
Treenert

'@Kevin; denk niet dat je wat aan McNulty gaat hebben vandaag

kevinraar

zekere 11 punten werwacht van kruiswijk en porte ook niet veel

Treenert

Heb je helemaal gelijk in, ms wel 21/24 zelfs (my mistake). Ik keek vnl. naar Porte die ik ook wel verwacht vandaag😁

Ted de la course

VDP eindigt deze tour dus op 288 scorito punten. Rond het maximale wat ik verwacht had, en zeker z'n geld waard. Maar geen must have. Sprinters als Philipsen, Cavendish, Matthews en Merlier en wellicht ook Bouhanni zie ik allemaal wel meer punten halen.

Donnie D

Het is aardig stil hier, ben ik niet gewend.

Komt dat door:

A: De tour is zo voorspelbaar waardoor er geen behoefte is aan discussie;
B: Het aantal "patat - friet" vragen tot ongekende hoogte gerezen is;
C: De ietwat onvriendelijke tonen die over en weer gegooid worden alsof we op iemand anders kermis-territorium suikerspinnen aan het verkopen zijn, 5c onder de richtprijs;
D: alle hierboven beschreven punten.

zomaareens

Higuita iets tegengekomen gister? Of gespaard?

Ludi

Ik denk dat het grotendeels ook komt doordat het forum af en toe berichten blokkeert, er weer een bug is met opslaan van pagina, steeds meer mensen geen PB meer kunnen sturen en dus alternatieven gaan gebruiken en door het feit dat veel spelers waarschijnlijk enorm teleurgesteld zijn over hun team tov de verwachtingen vooraf

Daan Brakenhoff

Wat @KJ zegt dus. Nadat captain Ewan viel op 200 meter van de meet en ook nog Sagan meenam was voor mij de fun er wel uit. Keek wel uit naar de bergen maar Pog is gewoon te sterk. Hoop toch dat we nog iets leuks te zien gaan krijgen komende weken, strijd om het podium is wel nog spannend.

Milanjacks

Waar zijn nu al die mensen die zeiden dat van der poel een must have is? Alles viel op zijn plek(behalve de eerste etappe) en alsnog is het geen must have. Ik zou veel liever Boerhanni/Cavendish hebben dan een MVDP

Harderijder

Het hangt allemaal van de rest van je team af. Ik had hem er maar al te graag bij gehad, maar dat is ook omdat WVA de eerste etappes tegenviel en ik Flip niet heb. Met captainpunten erbij had het voor mij de ideale oplossing geweest voor de eerste week. Maar dat hij nu af zou stappen zou niemand moeten verbazen en ingecalculeerd moeten zijn.

Guido Maltempi

Ik denk dat het ervan afhangt wat je definitie van must have precies is. MvdP must have voor een duimpje? Nope. Must have om scorito te winnen? Dat lijkt me wel ja.

Zijn punten kun je uiteindelijk wel compenseren met een andere renner. Maar de eindwinnaar heeft die andere renner waarschijnlijk óók, naast MvdP. Feit is gewoon dat hij met slechts 7x opstellen bijna 300 punten heeft gepakt, waarbij hij alleen in etappe 1 (en wellicht ook 8) wat bankpunten van andere renners heeft veroorzaakt. Dat is echt extreem efficiënt.

Ludi

MVDP als kopman voor 7 was wel heel handig geweest. Voor 1/2/3/4/5 had ik normaal gesproken genoeg andere opties als C en als 1-9 dat het niet hebben van MVDP me in verwachting niet genoeg ging kosten dat ik dacht hem nodig te gaan hebben. Dat alles vanaf 2 boven de hoogste estimate viel maakt het wat lastiger. Maar dat is dat. Lijkt me nog steeds een pick met heel veel variance, in principe geen ideale kopman voor 1 en 2 en geen extreem hoog plafond. Dat allerlei renners van 4m+ structuteel tegenvallen en (uit)vallen (demare, Ewan, roglic, Thomas, ...) Zal vast zorgen dat hij in het winnende, ideale en fictief optimale team zal zitten.

Capra

Voorlopig 3 man in de kopgroep, O'Connor, Hamilton en Woods.
Jammer dat ik Pogacar gecapt heb...

Jommelb

Oei, dat worden bankpunten met Hamilton... Was helaas poppetje 10 gezien zijn tour tot nu toe

Guido Maltempi

Hier ook Hamilton op de bank. Eerste grote ronde als kopman dus het leek me sterk dat hij gisteren bewust had laten lopen... maar blijkbaar wel dus.

Merlier abandon btw.

MarvinG

En ook Merlier raak ik kwijt. Gaat heerlijk! :)

De Tourminator

Door drukke omstandigheden niet eerder kunnen reageren. Even flink wat pagina's gelezen. Door het uitvallen van Ewan nog maar weinig kans op een bekertje.
Voorlopige een mooie Tour gezien met een geweldige MvdP, Pog en Cav.

Vooral slechte Caps van mijn kant. MvdP in 1, Ala in 2 en 7, Ewan in 3, Demare in 4 en 6, WvA in 5. Voorlopig toch weer van 70% aan het klimmen naar voorlopig 87%.

Thomberg

Merlier komt op de zwarte lijst. Pannenkoek is het. Waarom zou je nu uitstappen, rijdt gewoon een ronde uit man.

Ewan, Roglic, Thomas, Merlier als dure mannen er al uit of uitgeschakeld. Haig als ik puntenpakker ook. Wordt onmogelijk op deze manier. Daarom ook weinig op dit forum denk ik. Er zijn niet veel tactische keuzes te maken. Mensen kunnen nu nog maar 7-8 logische keuzes opstellen en die 9de doet er niet veel toe als dat dan Colbrelli of Thomas moet worden omdat je op een teampunt wonder hoopt

Ab Normaal

Alaphilippe ook een miskoop

Milanjacks

Woods niet opgesteld, vandaag. Soms over analyseer je dingen, al is er nog een kans dat die er helemaal doorheen zakt.

ditisdavid

Colbrelli gaat hier gewoon eigen punten halen @Thombeg ;)

Thomberg

Haha ja precies, zal je zien…

MarvinG

Houd geen sprinters over zo...

Jasperdewaal11

Pff onthoofde ploeg maar goed wel blij met O'connor :)

Mazza

Thomas ook opeens veel beter als gister maar niet opgesteld

1 2 ... 224 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.