Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 227 ... 258 259
jenzrscl

Pure Massasprints zullen er denkik toch niet zomaar komen? De mannen voor groen (matthews colbrelli sagan ) gaan th liever zonder cavendisch naar finisch denkik. Maandag is er bergje voor tussensprint, daar gaan ze sws proberen hem er af te rijden, helaas is het dan wel nog ver, maar je weet nooit, als de drie teams wat samen werken krijgen we mss toch intressante rit. En zou er kans op waaiers zijn?

bartje

Vandaag weer 11.571 scoritonaars voor me oftewel een beetje gezakt. Zo gaat dat..

Overigens kreeg ik zojuist de waarschuwing dat de site en onze wachtwoorden gecompromitteerd zijn.

Desondanks…even een dagje afkicken.. morgen maar over de opstelling dubben..

Dion

Na het uitvallen van Ewan en Haig even gedacht dat m'n scorito naar de vaantjes was maar met de uitvallers van vandaag toch weer hoop.

M'n sprint team staat nog als een huis met Cav, Bouhanni, Sagan, Colbrelli, Matthews, van Aert (en Laporte toch misschien eens?).

Pietje Precies

Wat een onverwachts mooie Scorito-dag!

Ik rekende weer op een nare kopgroep en de AK-top slechts beperkt in de punten, maar dit valt reuze mee. Getwijfeld om O'Connor captain te maken, maar ik verwachtte dat ie net even 1 a 2 minuten te kort stond om deze vrijheid te krijgen. Niet dus. Maar goed, Pogacar eindigt ook prima.

Naast dat O'Connor vandaag 60 punten pakt, doet ie ook een bizar goede zaak voor de rest van de Tour. Zie die nog maar eens van het podium af te rijden! Is nu ook een prima opvuller voor de sprintetappes. Met zijn lage pickrate is dat nog een leuke bijkomstigheid. Wat een maffe Tour.

Het voelde ontzettend zuur om Démare een betere keuze te zien worden dan Ewan (terwijl Ewan zo goed oogde in de tussensprints). Zeer fijn dat dat niet gebeurt. Nu is een goede eindscore opeens weer een stuk plausibeler. Inmiddels kan ik in sprintetappes denk ik juist leuk stijgen i.p.v. dalen.

Hopelijk blijft er voldoende animo om te controleren. Al zou je denken dat DQS, Alpecin en Arkea dat wel willen doen nu ze weinig andere troeven meer hebben en een goede kans op ritzege. Wellicht wil DSM of TJV vervolgens ook nog wel een handje toesteken. Coquard eruit is wel jammer voor mij, maar ik denk niet dat het veel punten kost gezien zijn blessure.

Op de tijdrit na ga ik vanaf nu denk ik Colbrelli in iedere etappe opstellen (vandaag helaas bank). Wat een beest! Ook leuk trouwens dat Nairoman voor de bollen gaat. Op voorhand verwachtte ik dat de top van AK tevens het BK zou domineren, doordat er in 3 etappes super veel punten te pakken vallen. Inmiddels kan het denk ik alle kanten op!

Fiepke

Interessante discussie of er nog veel massasprints komen of juist ontsnappingen. We zijn nog maar bij de 1e rustdag. Er is al veel gebeurd maar ook voor veel teams nog genoeg te winnen lijkt me. Waarom zouden ploegen met een sprinter er niet gewoon voor gaan?

Niet gaan rijden voor een sprint omdat Cav dan in de groene kaart wordt gespeeld.. Alsof je dan bij voorbaat de handdoek gooit. Ook dat is voor Cav deels in de kaart spelen.

Ik verwacht juist meer spektakel omdat teams/renners op andere manieren dan vooraf wellicht beoogd nu kansen zien op succes.

Boasson en Hagen

Vind het een beetje jammer dat de Tourwinnaar al bijna vastligt, maar voor Scorito is het nog steeds spannend. Iedereen heeft uitvallers, iedereen heeft met dezelfde pech te maken. En voor de punten maakt het niet uit of iemand 2e wordt in een massasprint, of 2e op 20 minuten na Pogacar. Zelf op een degelijke 91% en maar 3 uitvallers (Roglic, Coquard en Ewan). Kan nog een prima sprintteam opstellen en een heel sterk bergteam.

Ajvenema

'Iedereen heeft met dezelfde pech te maken' zou echt verboden moeten worden, Boasson :P

dazzler2120

Dat soort opmerkingen voelt alsof er een flinke portie zeezout op een wond wordt gewreven

Jasperdewaal11

Laten we zeggen dat voor de meeste de spanning van de tour en binnen scorito wel klaar is. Hoogstens nog de gevechten voor het podium, en groene/bollen trui zijn interessant.

Ik hoop eigenlijk dat we nog een verschrikkelijke waaier etappe krijgen waardoor ik nog iets heb om naar uit te kijken.

Yskoud

Het is qua Scorito natuurlijk nog steeds een bagger Tour. Ik snap echt niet dat mensen nu kunnen spreken over goede keuzes als er zoveel valpartijen zijn geweest. Je hebt geluk of pech meer niet.

Zelf heb ik pech met Ewan, Haig, Roglic en Thomas. Demare is geen pech maar is gewoon slechter dan verwacht.

Geluk heb ik met Vingegaard en O’Connor

Geel truitje

Omdat FDJ niet meer wil sprinten en qockie
gaan we niet meer sprinten ?

Deze ploegen deden r toch al geen reet voor
Ok voor alpacin word t wat lastiger maar zullen er nog
Steeds voor gaan

Sagan wil gewoon sprinten ziet op dit moment ook wel dat groen ver weg is bouhanni pedersen bol cav en zo nog wel meer ploegen
Ok mathews niet
en Bahrein niet maar die kunnen tegenwoordig mij net iets te veel die hebben een wonder dokter

Denk dat t gewoon in 5/6 gevallen gesprint wordt
En dat morgen op t stukje 5km 4,5% sagan mathews colbrelli er een klap op proberen te geven al is het erna nog een eind

Punchbox

Dit gaan nog een pijnlijke twee weken worden met nu al 6 uitvallers. Ik had tot gisteren nog wel het idee dat een 90%+ er wel in kon gaan zitten voor deze tour (waar ik nu nog op sta) maar ben bang dat de vrije val nu wel ingezet gaat worden.

Gelukkig heeft iedereen last van uitvallers maar uiteindelijk verlies je er per dag toch op waardoor de topklassering er al niet meer in zit. Voor de sprintritten heb ik gelukkig nog Bouhanni over die het boven verwachting goed doet en waarschijnlijk de captain zal gaan worden in de resterende sprintritten.

LeoR 16

Laten we positief zijn, en stellen dat de kans op bankpunten toch stillaan aan het dalen is ;)

Boasson en Hagen

Was niet bedoeld om zout in de wonden te strooien, maar juist om te relativeren en op te beuren. Je heb altijd wel een mafketel erbij die de Tour in gaat zonder Roglic, Ewan, Demare, Thomas, etc. Die wordt van tevoren voor gek verklaard, en terecht natuurlijk, dat heeft niet zoveel met wielerkennis te maken. Maar die blijkt nu spekkoper en zal wel gaan winnen. Maar het gros van de actieve spelers heeft wel 3 of 4 van die namen, waardoor je met de percentage niet extreem zal zakken.

Bij de Giro was het voor de meeste een keuze: óf Bernal, óf Evenepoel. Als je daar de verkeerde had gekozen was je sowieso kansloos voor een top 20%. Nu is het wat meer te overzien, aangezien bijna iedereen zowel Roglic als Pogacar heeft. Het komt dus wat meer aan op details, dagopstellingen en kopmankeuze, wat het spelletje nog wel interessant maakt.

Dus geef de moed niet op!

joris dor

Dan staje met een stevig gebalanceerd team aan de start, kan je veel tegenslagen opvangen en 99,1% bekleden bij scorito, krijg je ineens 5 renners minder... benieuwd wat mijn dark horses nu nog gaan kunnen verrichten en hopen dat cavendisch blijft sprinten tot het einde 😊

LeoR 16

Ik snap Boasson en Hagen wel, al spelen de prachtige naam en foto zeker ook een rol.

Zeker de vergelijking met de giro gaat voor mij wel op, waar ik een renner met rugproblemen links liet liggen, met alle gevolgen vandien. Op zich heb ik nu 'slechts' 4 uitvallers, al zegt dat absolute aantal niet zo veel. Het gaat enerzijds ook over de budgetaire waarde (welke renner(s) heb je voor deze renner uit je ploeg gelaten), en of het uitvallen onverwacht is (vb. Roglic/Ewan vs. VDP).

Maar los daarvan probeer ik me vooral op te trekken, aan de renners die ik wel nog heb (Pogacar+ploegmaat, Carapaz, Cavendish, Bouhanni, etc.) én aan de geflopte renners/valkuilen waar ik vooraf niet ben ingetrapt (genre Thomas, Porte).

Maar ik geef toe dat zelfs dan de verleiding groot blijft om te balen van het verlies van een groot deel van mijn 'vlakte'-sprinters, niet alleen voor hun misgelopen potentiële punten, maar ook doordat de teams die (ondanks het parcours) ingezet hebben op heuvelsprinters (genre Sagan, Matthews, Laporte of Colbrelli) mij nu massaal gaan inhalen.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

'- Roglic maakt niet uit want die heeft iedereen.
- Vrijwel iedereen zal minimaal 1 van Ewan/Démare hebben. Had je ze allebei, dan heb je wel pech ja. Helemaal als je daarnaast ook nog Merlier en/of Coquard had.
- Thomas lijkt er doorheen te komen en zou dus nog wat puntjes kunnen sprokkelen. Gaat zijn prijskaartje nooit meer waarmaken, maar is (nog) geen absolute miskoop.
- Haig is ontzettend jammer, die leek op weg naar een mooie Tour. Maar het is nou niet alsof je vanwege Haig een andere topper thuis moest laten. Je kunt nog steeds prima O'Connor/Uran/Vingegaard/Cattaneo/... in je team hebben, los van wel/geen Haig. Pech dus als je hem had maar geen onoverkomelijk drama.
- MvdP telt niet mee, die had aangekondigd dat hij zou afstappen en heeft zijn prijkaartje meer dan waargemaakt.

Conclusie: als je drie of vier van de uitgevallen sprinters had, dan wordt het waarschijnlijk een lastig verhaal. Voor de rest valt het per saldo allemaal wel mee. Kop op jongens, Parijs is niet zo ver meer!

Ted de la course

'@guido toen ik gisteren de abandon van Merlier in beeld zag kreeg ik weer wat hoop om in te kunnen lopen in de sprint etappes. Toen ik vervolgens over de OTL van Demare en Coquard las, werd die hoop meteen weer de grond in geboord. Die had ik beiden, net als Ewan. De zekerheidjes vooraf blijken door de valpartijen juist uitgevallen te zijn. Terwijl een Philipsen waar vooraf openlijk over z'n fitheid werd getwijfeld al een puntenkanon is en er nog heel veel bij kan pakken.
Zo zie je maar dat gokjes soms heel goed uit kunnen pakken. Dat is maar goed ook anders zou niemand de gok wagen.

Milanjacks

'@Guido

Er zijn genoeg teams met MVDP, WVA zonder Ewan en Demare. Het is gewoon ontzettend zuur dat je nu eigenlijk alsnog beloond wordt voor de keuze van WVA en MVDP.

Chaba

"dat je nu eigenlijk alsnog beloond wordt voor de keuze van WVA en MVDP."

Erm laten we het hopen, want WvA heb ik gewisseld op het laatste moment omdat ik het niet zonder hem aandurfde na al die positieve verhalen in de media. Vingegaard en Cavendish daarom geslachtofferd dus zou fijn zijn als het mee zit met een meesprintende van Aert! ;)

Aanklampen

Overigens is Demare ook 'pech', door die val in de 3de etappe sprint is daar niet mee, in etappe 4 nog niet goed, vervolgens in 6 wel redelijk maar dus gewoon last van die val. Ook zijn waardes (WATT) waren bijna maximaal en nog niet meekunnen terwijl hij normaal toch best klimt (GIRO in ieder geval).

Met 2 uitvallers valt schade mee. Waar ik meeste van baal is de keus van Lucas H tov Vingegaard. Jonas had aantal dingen voor (Teampunten, maar ook tijdrit) op Hamilton en toch voor Hamilton gekozen.

Dat Matje uit zou stappen was duidelijk. Dat Merlier niet goed klimt ook.. Wel apart dat hij met zijn beste waarden gewoon niet kan volgen. Alles heeft te maken met de kou.

Qua sprinten denk ik dat Cav moet sprinten voor de zege wil die Groen kunnen krijgen. Er zijn te veel tussensprints waar hij niet bij gaan zitten. Het zou mij niet verbazen als je BEX en BAH koers ziet maken op momenten dat je het kan om bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat Cav niet aan een tussensprint kan meedoen.... Dat soort momenten zou ook kopgroepen in kunnen luiden.. Bouhanni is mijn grootste verrassing. Ingeruild voor Laporte (hou niet van massasprints). Matthews voor Sagan was optie geweest, maar Sagan lijkt best snelheid te hebben, terwijl Matthews bijna achteruit sprint....

Platje

Ewan, Demare, Merlier, Coquard, Haig en Roglic out en een tegenvallende Van Poppel en Hamilton.. kansloze tour voor mij

Aanklampen

'@platje, Danny werd 1 keer opgehouden en 1x mechanische pech. Hij heeft dus 1 sprint een beetje verklooid. Moet nu toch wel top 10 halen, vooral als er uitdunning optreedt

leonstar

Ik heb precies diezelfde uitvallers. 5 vd 7 Alleen haig niet.

Heb ook van poppel

Maar gek genoeg sta ik nog op 99,8%

4 mannen van quick step halen aardig wat punten!
Ik hoop dat cav nog wat ritten wint dan kan ik nog hoog blijven staan. Anders kansloos ook.

Du uitvallers zijn wat minder belangrijk dan de pareltjes in je team denk ik

Heb je meerdere van:
Cavendish
Vingegaard
Cataneo
O connor
Bouhanni
Philipsen

Dan komt t wel goed!
Iedereen is toppers kwijt dus nu moeten de goedkopere renners je tour redden!
Ik heb overigens alleen cataneo en cav van deze 6 dus zal wel niks meer worden….

Jeffrey81

Het stomme van die Cattaneo is dat ik hem voor 1 miljoen eerder in mijn team gehad had dan voor de 750K die hij nu was... ;-)

1 2 ... 227 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.