Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 229 ... 258 259
Antonini

'@Guido, helemaal mee eens. Als je in de top van het klassement kijkt dan heeft iedereen Roglic er gewoon bij zitten, dus dat is niet het probleem. Als ik mijn team met de top vergelijk zie ik eigenlijk 3 namen continue met mij verschillen: Bouhanni, Vingegaard en Cavendish. Wat je wel kunt beargumenten is dat Vingegaard er het meest onder lijdt dat hij geen punten pakt via Roglic. Maar dan had hij wel beter moeten zijn dan Pogacar.

Ik denk dat vooral het uitvallen van Ewan en Haig het meeste impact heeft gehad. Haig had echt een podium kandidaat geweest als hij zijn vorm had door getrokken. Mensen die nu boven in het klassement staan en hem niet hebben, mazzelen enorm. Ewan was voor sommige een gokje om niet mee te nemen door zijn kans op afstappen. Als je dan vervolgens een combinatie van Cavendish, Bouhanni of Philipsen hebt gepakt dan mazzel je daar ook enorm mee. Anderen kunnen hun gemis van deze 3 niet compenseren met Ewan (of Demare).

geelinlatourette

Vandaag moeten we de schade maar zien te beperken met de volgende namen:

Poga
McNulpunty
O’Connor
Sagan
WvA
Colbrelli
Bouhanni
Van Poppel
Flip

Dit weekend door de bergetappes geklommen van 66 naar 79%. Hoop dat de 21% boven mij allemaal Demare en Coquard hadden, zodat we de komende twee weken wellicht zelfs kunnen blijven steigen!

Twijfel ook nog wie vandaag kopman wordt maar door de veelzijdigheid van Woutje zullen we wel weer ‘op safe’ gaan en voor hem kiezen.

Jeffrey81

"Haig had echt een podiumkandidaat geweest als hij zijn vorm had doorgetrokken" "Mensen die hem niet hebben mazzelen enorm".

Dat zijn nogal uitspraken Anton ;-)

Aanklampen

Haha, obv 2 aankomsten iemand een podium kandidaat noemen.. moet niet gekker worden. Mollema zat er in die ritten ook goed bij en staat nu verdiend op het podium vlak achter PogyBoy..

Niet te veel doordraven hè. Haig verbaasde mij wel maar om hem nu een podiumkandidaat te noemen op basis van die twee ritten.. wie weet wat die verder allemaal was tegengekomen, of gewoon bevangen werd door de kou..

Jasperdewaal11

Laten we zeggen dat we vooral benieuwd waren naar het plafond van Jack Haig (ook ik had hem) maar garanties zijn en waren er uiteraard niet.

Lo Zar

Vooraf was Haig in mijn ogen top 10 kandidaat. Gezien de kandidaten voor het podium nu zou hij ook podium kandidaat zijn nu. Hij zou, denk ik, sowieso aardig wat punten bijeen hebben gesnoept. Ws hebben Jeffrey en aanklampen hem niet en ik dus wel. Iedereen predikt toch een beetje voor eigen parochie, ook ik dus. 😁

Jeffrey81

In dat kader hebben jullie allemaal mazzel dat Coquard gevallen is! Anders had ie zeker al 5 etappes gewonnen! ;-)

Lo Zar

Je hebt nu wel helemaal gelijk Jeffrey! Puntenpakker. 8x8e plek minimaal. 😄

kevinraar

Mij team voor vandaag
Cavebdish
Phlipssen
Van poppel
Sagan
Colbreli
Van aert
Pogacar
Uran
Mcnulty

Laatst gewijzigd
ivo001

Gisteren zowaar gestegen van 35,2% naar 48.5%...
Natuurlijk Colbrelli niet opgesteld, al had ik wel al Cavendish voor wat truipunten gekozen boven Thomas.
Cattaneo en O'Connor gaan wel lekker.

Vandaag moet ik vertrouwen op:
Cavendish (C)
Colbrelli
Pedersen
Laporte
Van Aert

En uit armoede schuiven deze mannen aan:
Cattaneo
Pogacar
O'Connor
Uran

Laatst gewijzigd
Starlynk

Pogacar met 16 "vaste" punten zou ik geen "armoede" noemen hoor :p En O'Connor met 10 "vaste" punten is ook prima. Ik houd voor mezelf iig altijd de richtlijn aan dat als ik renners met 10+ "vaste" punten moet banken in dit soort etappes, dat ik teveel sprinters in mijn team heb ;) 8+ "vaste" punten is prima als opvulling. Cattaneo heeft er maar 6, maar wel kans op teampunten dus dat is nog ok. Uran is wel een beetje magertjes als je die vandaag moet opstellen.

yoeri

Dit is toch echt onzin. Gezien de kandidaten voor het podium nu. Dus door opgave door valpartijen, niet presterende renners door valpartijen en door niet presterende renners door eventle andere factoren zoals de kou. En áls Haig zelf helemaal niets was tegengekomen, dus geen valpartij, andere blessure of ongemakken en niet bevangen zou zijn door de kou. Dan was hij voor de tussenstand in etappe 10 podiumkandodaat geweest. Zo lust ik er nog wel een paar. Als het hele peleton gevallen was en breuken had en ook nog eens bevangen waren door de kou. En Danny van Poppel zich goed had aangekleed, niet gevallen was en zich verder topfit voelde. Dan was Danny van Poppel favoriet tourwinnaar geweest voor de tussenstand in etappe 10 van de tour.

Punchbox

Daar heb je natuurlijk een punt maar Haig was wel echt in goede vorm en had zonder alle valpartijen waar renners bij betrokken waren zeker top 10 kunnen fietsen en wellicht wel top 5. Ik denk dat hij dan nu wel had kunnen staan waar Vingegaard en O'Connor staan qua positie, puntenaantal en potentie voor het eindklassement.

Maargoed we zullen het helaas nooit weten door zijn valpartij, ook voor de spanning in het klassement (achter Pogacar) was het leuk geweest als hij er nog bij was.

PieterZegen

'@LeoR oke ik ga met je mee. Kan ik een schadevergoeding van je krijgen als Cavendish toch de etappe wint? ;p

LeoR 16

'@PieterZegen,

neen helaas, ik zal dan zelf immers ook een van de gedupeerden zijn ;)

BrackenRidgeCycling

Ozzie ozzie ozzie

BrackenRidgeCycling

1

Antonini

Je hebt per definitie geluk als een rijder valt wanner jij die niet hebt en hij wel goed rijdt. Wat je verder ook van Haig vindt.

Lo Zar

'@Youri Nogmaals, in mijn ogen was Haig vooraf een zekere top 10 kandidaat. In jouw ogen dus niet. We zullen het nooit weten. Volgende keer neem ik hem, mits goed geprijsd, weer mee. Ik hoop jij en vele anderen niet. 😅

Antonini

Dat vandaag Cavendish favoriet is, is natuurlijk ook mooi voor iedereen die Cavendish heeft gekozen. Feit is wel dat Demaré is gevallen in rit 1, Ewan abandon in rit 3, Merlier op het 2e plan is gezet door Alpecin.

Een duel Cav & Bouhanni, zitten we wel gewoon naar het 2e en 3e garnituur te kijken. En dat in een tour met 8 sprint etappes.

Pietje Precies

Sommige van jullie doen net alsof er allerlei aparte als, als, als redenaties gemaakt worden qua Haig.

Ik zou zeggen: kijk wat Haig in de Dauphiné + eerste dagen Tour (op terrein wat hem eigenlijk matig ligt) liet zien. En combineer dat met welke podiumkandidaten er nu nog over zijn: O'Connor, Carapaz, Uran, Mas, Vingegaard en Kelderman. Dan had Haig nu vrij zeker ook in dat rijtje gestaan. Geen idee of hij dan 3e, 5e of 7e was geworden, maar vrij zeker wel iets in die range.

Ik ging er vanuit dat Haig een dusdanige pickrate zou hebben dat zijn uitvallen niet zo heel veel uit zou maken. Maar met slechts 21% pickrate (en zo'n raar verlopen Tour waardoor een hoop bijzondere teams hoog staan) is het dan gewoon een fors gemis.

----
Qua Vingegaard. Die lui hebben wat mij betreft helemaal niets te klagen. Ze pakken inderdaad geen teampunten waar wel op gehoopt was, maar als je Pogacar de afgelopen week aan het werk hebt gezien. Hoe groot is de kans dan dat een fitte Roglic deze Pogacar had kunnen volgen of zelfs beter was? Vrij klein wat mij betreft.

In het scenario met een fitte Roglic was Vingegaard gewoon een knecht geweest, die vermoedelijk plek 15-30 eindigde in rituitslagen? Nu is het 'opeens' een top-5 kandidaat + jongerenklassement.

Begrijp mij niet verkeerd: fraaie Scorito-keuze! Maar momenteel juist eerder een hoop mazzel dan pech.

Laatst gewijzigd
Dion

'@Anton

Mijns inziens was Demare nemen riskant gezien zijn uitslagen dit seizoen allemaal gereden zijn in matige sprintersvelden. Merlier eveneens riskant gezien de plannen vooraf onduidelijk waren bij Alpecin met ook Philipsen mee. Heb zelf deze dan ook beide niet meegenomen.

Als je dan kijkt naar goede vlakke sprinters (want laten we wel wezen, een Sagan, Matthews en Colbrelli hebben toch wel redelijk wat aan sprintsnelheid ingeleverd) dan waren in mijn ogen alleen Cavendish en Bouhanni nog over. En Ewan uiteraard, die heb ik dan ook verkozen boven Demare. Nou wil ik niet zeggen dat die 2 topsprinters zijn, maar Scoritowise waren ze met dit parcours voor mij en bovengenoemde argumenten vrij makkelijke picks en in dat opzicht dus niet echt 2e dan wel 3e garnituur.

----

Vingegaard inderdaad juist wat mazzel nu, daar ben ik zeker niet rouwig om :). Had van tevoren dan wel de inschatting gemaakt dat ze dit jaar niet dezelfde fout ging maken als met Dumoulin en Vingegaard dus zouden inzetten als 2e man die hoog in t klassement moet blijven staan. In combinatie met z'n goede tijdrit en puntjes voor de witte trui bij de eindafrekening was hij voor 1,5M al best een goede optie. Alle mogelijke teampunten van Roglic waren dan eventueel een leuke bijkomstigheid maar niet per sé nodig. Bij knechten van Poga zag ik er geen 1 die zijn kosten waar ging maken zonder teampunten, al was de verwachting natuurlijk wel dat je daar met meer zekerheid teampunten van kon gaan verwachten met minimaal de witte trui.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@Dion (bijna) helemaal eens, ik had wel voor Ewan en Demaré gekozen, met het idee dat je 2 zekerheden had op het super vlakke.

Demare had inderdaad minder aansprekende koersen gereden, maar verder toch prima uitslagen. Hij is gevallen in de eerste rit en zegt hier veel last van te hebben. Had hij het anders wel gehaald, zullen we nooit weten. Maar thuislaten van Demare kan ik rationeel mee leven en is een bet die gewoon goed uitpakt.

Ewan had gezien zijn vorm denk ik meer dan de helft van de sprint ritten kunnen winnen, inclusief rit 3. Hij reed echt met gemak iedereen weg in de tussensprint, mensen die hem thuislieten (bijvoorbeeld de nr 1 en 2 in de tussenstand) mazzelen echt enorm. Aangezien je dan een makkelijkere keuze hebt voor bv Cavendish en Bouhanni, die nu ook nog eens meer punten pakken, zijn deze toch echt ook wel wat lucky.

Sagan ben ik het ook niet helemaal mee eens, die zat er in rit 3 goed bij en rijdt normaal gezien altijd wel top6-7 met een uitschieter naar boven, wanneer hij niet zo’n enorme val maakt. Het is een wonder dat hij nog zo rond rijdt.

LeoR 16

'@Dion,

Versta mij niet verkeerd, ik heb zowel Démare als Bouhanni in mijn team. Maar dat je de ene een risico noemt, en de andere een zekerheid is dan toch omdat je het prijsverschil in rekening neemt mag ik hopen? Ik zag het van tevoren immers omgekeerd, zelfs ondanks het prijsverschil.

Eén van de koersjes die Démare won was trouwens onder meer tegen Bouhanni.

yoeri

'@Lo Zar; Ik volg Haig ook al langere tijd, omdat hij in zijn eerste jaren al veelbelovende eindnoteringen in grote ronden behaalde. Tot dit jaar vond ik hem daarin nog niet echt doorpakken. Ik had ook verwacht dat haig kon gaan verrassen. Maar zeker niet mee zou gaan doen om de podiumplaatsen bij een normaal verloop. Top 10 was zeker een mogelijkheid, voor mij dezelfde zekerheid als Gaudu had op een top tien notering. Niet heel zeker, maar wel mogelijk.

@Pietje Precies; Alles wat je nu doet is toch juist als, als, als redenaties maken? Áls Haig zelf niet was gevallen, áls Haig de kou wel goed had verteerd, áls Haig wel het moordende tempo van het afgelopen tweeluik (na een bizar snelle tijdrit; waarin hij voor het klassement voluit had moeten gaan) wel goed aangekund had in tegenstelling tot veel andere renners met niet te onderschatten kwaliteiten. Je ziet dat renners met inhoud zoals Stuyven, Colbrelli, Pedersen en Cattaneo komen bovendrijven in deze bizar zware etappe's; daar zou ik Haig zeker niet per definitie onderschuilen. Dán had Haig een goede kans gehad op plaats 3, 5 of 7. En dan hebben we het er ook nog over, dat alle renners die met Haig ook een flinke dosis pech hebben ervaren deze ronde de pech wel moeten blijven behouden. Maar Haig dan als enige niet. Dat zijn nogal wat 'alsen' volgens mij?

1 2 ... 229 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.