Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 24 ... 258 259
vevie

5 miljoen is zeker veel. Maar Thomas is echt niet minder dan Pog en Rog in de tijdrit. In die 2 etappes kun je hem echt wel C maken.

Timvideo

Dat klinkt dan weer interessant. Ik heb niet zo'n hoge pet op van Hart. Sowieso is het met Ineos lastig, ze hebben sinds de dagen van Wiggins en Froome al vaak een tweede man die ook hoog kan eindigen, en soms krijg je dan inderdaad een G die per ongeluk de Tour wint. Of Bernal met zijn zinloos vroege aanval waar de berg opeens naar onder dreef.

Je weet dus dat het zomaar kan dat niet de beoogde leider van de ploeg (in dit geval G), maar juist een ander hoger zal eindigen. Je moet alleen wel net wat geluk hebben dat je de juiste selecteert. In de Giro waren we genoeg mensen die tegen Bernal gegokt hebben maar juist daarom Sivakov mee hadden. En stel dat Bernal vroeg was uitgevallen dan was Martinez ook nog (makkelijk) tweede geworden, of zelfs eerste... En Martinez had vooraf in het voorjaar al niet bijzonder veel laten zien. Dan moet je toch wel geluk hebben dat zo'n keuze voor een renner als hem goed uitpakt.

Als we dan naar de Tour kijken kan ik zomaar inbeelden dat er van de 90% van de deelnemers die zowel Roglic als Pogacar meenemen er toch een hoop bij zitten die overwegen om Thomas thuis te laten, maar toch nog graag een andere kanshebber van Ineos er in willen. Kies je dan Porte, Hart of toch Carapaz? Niemand heeft een glazen bol om de juiste keuze vooraf al te weten.

Als de Slovenen fit en wel Parijs halen acht ik niemand anders in staat om top twee te halen, maar Ineos heeft vier renners die een gooi kunnen doen voor het podium of top vijf. Kies het maar, neem je net de juiste twee dan kan het je misschien een mooi bekertje opleveren, al is het voor mij een beetje een situatie als Sagan/Ackermann of MvdP, Merlier en Philipsen. Stel dat je uit KE/KO een man rond plaats 5 verwacht en eentje rond plek 15, om dan de juiste van de twee te kiezen is een op twee. Vergelijkbaar kunnen we wellicht praten over Ineos die hoogstwaarschijnlijk twee van de vier namen ergens tussen plaats 3 tot en met 8 zal hebben eindigen, maar om dan de juiste twee te kiezen is een kans van een op acht. Dat wordt snel meer gokken dan wijsheid dus zal ik zelf liever mijn aandacht focussen op zekerheidjes.

Overigens kan je ook denken dat je drie Ineos klassementsmannen wil met een opvuller als Dennis of Kwiato, dan heb je wel een grotere kans dat je de juiste drie hebt. Kost wel meer plekken en geld natuurlijk, ik juich het alleen maar toe als een aantal van jullie het proberen. We zagen in de Giro hoe het afliep voor de meesten met vier Quickstep renners (mij inclusief).

Dit alles gezegd hebbende, denk ik niet dat ik alle Ineos renners thuis laat, maar ik ga wel het parcours nog even driedubbel bestuderen en de resultaten dit weekend en in Zwitserland afwachten om pas zo laat mogelijk te beslissen. Ik zie vooralsnog geen enkel zekerheidje uit hun opstelling, al kan dit deels komen vanwege het feit dat G en Porte zo veel mogelijk iedere race met tenminste een Sloveen op de startlijst hebben vermeden.

kevinraar

een vraagje gaat fuglsang voor het klassement?

Pim96

'@kevinraar https://www.google.com/amp/s/www.wielerflits.nl/nieuws/jakob-fuglsang-als-het-aan-mij-ligt-ga-ik-niet-meer-voor-een-klassement/%3famp

kevinraar

ok bedankt voor 1.5 wel een koopje

heb nu 9 klassement/klimmers
6 sprinters
1 aanvallers

heb nog maar 6.25 over voor 4 renners

Laatst gewijzigd
vevie

'@timvideo: ik denk dat de meesten hier wel twee renners van Ineos in de top 10 zien. Op voorhand zou je dan zeggen Thomas en Carapaz. Maar met de tijdritten kan dat ook Thomas en Porte zijn, zelfs Thomas en Hart. Ik zie echter Hart niet sterk genoeg en Porte voornamelijk knechten. We gaan het echter zien. Er kunnen bij wijze van spreken 3 Ineos renners in de top 10 eindigen als Jumbo en UAE voornamelijk de koers gaan dragen.

Timvideo

Fuglsang wil inderdaad nooit meer voor een klassement. Is ook niet voor hem weg gelegd. Als hij nog eens wat vorm kan terug vinden zal hij ongetwijfeld nog mee kunnen doen voor een week races en misschien dat hij het zelfs deze Tour beter kan doen dan bijvoorbeeld Mollema afgelopen Giro. Een dagzege van uit de kopgroep is absoluut wel een mogelijkheid en de Denen presteren goed dit jaar, dus je hoeft hem niet perse thuis te laten omdat hij geen klassementsambities heeft. Maar met een 7e plek in de Tour acht jaar geleden en een zesde in de horror giro vorig jaar lijkt het me duidelijk dat je deze renner nooit voor een klassement zou willen overwegen.

Laatst gewijzigd
kevinraar

dit is het team wat ik nu heb
pogacar
roglic
kuss
kruiswijk
porte
kelderman
uran
mcnulty
fulsang
benett
sagan
colbreli
matthews
coquard
van poppel
van aert
van der poel
aranburu
morkov
mij darke horse die noem ik niet

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Haha @kevinraar gluiperd! Je dark horse voor jezelf houden! Gelijk heb je, dit jaar wordt jouw tour!

Tjaanameistro

zo, even kijken wat thomas gaat doen de komende dagen

Ragnar Lolbroek

De verdeling momenteel
AK: 5
Klimmer: 6
Tijrijder: 0
Sprinter: 7
Van Aert
Stuyven

Lijkt dat volgens jullie op iets?

Arne Riis

'@vevie: opmerkelijk dat je in elke combo Thomas noemt. Ik twijfel ook nog steeds ontzettend, maar ik zie best een scenario voor me waarin Thomas en Porte een goede tijdrit rijden, maar de eerste niet meekomt bergop en Carapaz samen met Porte de twee klassementsmannen van INEOS worden. Het is echt een lastige puzzel ditmaal.

Heeft iemand enig idee hoe de tijdrit van Thomas zich verhoudt tot die van Roglic en Pogacar? Ik kan ze in de recente uitslagen zo snel niet terugvinden.

kevinraar

herb ik een goede verdeling?

ik twijfel nog tussen fulsang en froome

ShotSamuel

'@kevinraar froome als dark horse!

kevinraar

nee dat is niet me darke horse heb hem nu niet in me team

rev

Heel fijn ride magazine is binnen via scorito. Mooi ff 212 blaadjes doornemen.

Tijmen 257

Mannen als higuita, teuns en izagirre, Poels voor de prijs op zich interessant. Zouden allemaal top 15 kunnen rijden en als dat niet lukt in de vlucht gaan

madeinstars

Ik schat Thomas zijn tijdrit een treetje lager dan Roglic en vergelijkbaar met Pogacar. Alledrie gaan ze het normaal gezien beide keren afleggen tegen Van Aert.

Boasson en Hagen

Top 15 plekken leveren alleen helaas bijna niks op. Met uitzondering van Poels zijn dit juist mannen die het vanuit de vlucht moeten proberen.

vevie

'@Arne: ik vind het van mezelf ook opmerkelijk. Ik heb zelf niks met de renner Thomas. Ik vind het een sympathieke vent, maar zijn manier van koersen is zooo saai. Het is alles waar Sky om bekritiseerd werd. Bijna nooit initiatief nemend, alleen maar in de trein zittend en dan in de laatste kilometer springt hij weg. Ze kunnen zeggen van Froome wat ze willen, maar hij viel ook vaak genoeg aan. Heb ik Thomas echt nooit op kunnen betrappen. Ja, zoals gezegd, in de laatste kilometer, maar nooit echt zelf de koers animeren.

Ik hoop zelf dat je gelijk hebt en dat het Carapaz en een andere combi wordt. Ik heb er echter een hard hoofd in. Het zou ook gewoon slim zijn om het gewicht van de koers bij Jumbo en UAE te leggen en gewoon zo lang mogelijk mee te rijden. Als het die kant opgaat dan zie ik geen reden waarom Thomas dan niet dé kopman daar wordt. Na de eerste tijdrit zou hij al een tegen een minuut voorsprong, of meer, moeten hebben op Carapaz. Waar gaat ‘Richie’ dat dan nog goed maken en mag hij dan nog van de ploegleiding weg springen en de kopman verlaten? Carapaz is zeker beter bergop dan Thomas. Sterker nog, op basis van de Vuelta en de Giro kun je ook gewoon zeggen dat hij sterker bergop is dan Roglic. Alleen helaas niet bergop sterk genoeg om echt flink van laatstgenoemde weg te rijden, waardoor het altijd een lastig verhaal wordt in rondes met een TT erin.

Thomas z’n tijdrit zou in principe beter moeten zijn dan die van Roglic en Pogacar. Getuige zijn tijdritten in de Tour. Hij won een tijdrit in 2017, dacht ik. En eindigde ook goed in de tt in 2018

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Carapaz zijn klimkunsten worden in het bovenstaande bericht duidelijk onderschat.

madeinstars

En Thomas zijn tijdritten worden overschat. Of die van Roglic onderschat op basis van een uitglijder vorig jaar.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@madeinstars: klassiek gevalletje van je eigen waarheid creëren omdat je overtuigd bent van van Aert en Thomas niet wil nemen. Of zie ik het verkeerd?

Ik ben er nog niet van overtuigd wat ik wil. Zowel als het gaat om Thomas als van Aert bijvoorbeeld. Kijken, vergelijken, onderbuik bij elkaar optellen en dan kiezen.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Carapaz is zeker beter bergop dan Thomas. Sterker nog, op basis van de Vuelta en de Giro kun je ook gewoon zeggen dat hij sterker bergop is dan Roglic.

Carapaz zijn klimkunsten worden in het bovenstaande bericht duidelijk onderschat.

@Nul Verstand Waar in dat bericht zie je 'duidelijke' onderschatting voor Carapaz? Ik vind dit eerder overschatting zelfs. Carapaz heeft echt nog niet laten zien bergop de betere te zijn van Roglic.

Laatst gewijzigd
madeinstars

'@Arjen die snap ik niet. WvA hoort bij de beste 3 tijdrijders van de wereld, Thomas absoluut niet. Dat is min of meer een feit.

1 2 ... 24 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.