Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 25 ... 258 259
Threeohthree

'@Made: Omdat Thomas 4de werd op het WK 2020? :p

Nul verstand

Haha foutje, bedoelde natuurlijk overschat. Carapaz heeft vorig jaar in de Vuelta een paar keer de achterkant van de fiets van Roglic gezien, maar verder.. Thomas is gewoon super sterk bergop en heeft nog een punch aan het einde. Precies wat La Primavera zegt. Grillige renner ook die Carapaz. Herinner me nog goed dat heel raar aan het rijden was op de Col de la Loze vorig jaar.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Dat zeg ik. Een feit ;)

La Primavera

Zo'n papieren feit zegt natuurlijk niks als Van Aert met z'n blinde darm voorbereiding niet vooruit te branden is. ;)

Laatst gewijzigd
PBA

Ik heb meer mijn twijfels van Aert en Alaphilppe. Veel goedkopere alternatieven zijn bv Fuglsang, Lutchenko, Woods. Van Aert en Alaphilppe hebben beide een goede tijdrit en kunnen kan het geel pakken na de tijdrit. Maar dan kan vooral Roglic of Pogacar ook al het geel hebben. Beide strijden om elke seconde in de 1e etappes. Dit geldt ook voor Thomas. Ik neem sowieso Roglic, Pogacar en Thomas. Moet ik dan ook de dure van Aert en Alaphilppe erbij nemen. Of de eerder genoemde goedkopere alternatieven. En dan is van Aert nog onzeker over zijn fitheid. Hoe denken jullie hierover?

PBA

Vergeet Valverde als goedkopere alternatief

Timvideo

'@Sate de enige die Valverde mogelijk thuis laat is de ploegleiding. Met dit parcours en een prijskaartje van 1.5m zal iedereen hem mee hebben (nouja behalve Tompot die een slechte ervaring met de dokter van Valverde lijkt te hebben). De enige discussie die hier over valt te hebben is of hij nou wel of niet mee gaat en daar weet niemand van ons nu het antwoord op.

de Tour

'@Sate Kambing Dit parcours is uitgetekend voor Flip. Nooit over twijfelen gewoon meenemen. Bij van Aert zijn er idd goedkopere alternatieven. Al zou ik de berichtgeving rond van Aert even in de gaten houden.

Laatst gewijzigd
vevie

Huh, hebben we dezelfde Vuelta en Giro gekeken? Zijn jullie vergeten dat Carapaz op de Angliru Roglic loste en op de voorlaatste dag van de Vuelta vorig jaar hem ook loste? Vergeten dat hij in de Giro 2019 meermaals bergop wegreed van Roglic? Ook in het roze, trouwens, reed hij twee etappes weg van Roglic. Begrijp me niet verkeerd, Roglic is allround beter en doet bergop niet veel onder, maar je kunt de beelden erop nakijken van de Vuelta 2020 en Giro 2019. Roglic loste hem 1 keer in de eerste etappe die hij toen won vorig jaar Vuelta en een keer in een punchers aankomst. Verder was Carapaz beter bergop.

Laatst gewijzigd
Bissie

Wout wordt nu ‘afgeschreven’ op zn eigen woorden.
Wout kan je echt niet vergelijken met een Lutsenko of Fuglsang. Wout staat er straks gewoon en pakt ook grwoon zn punten. 4 miljoen is wel een flink prijsje. Precies wat hij waard is.

zomaareens

Matthews gaat die mur de bretagne meedoen voor top tien?

De Tourminator

Maak ik even tijd om te kijken of er al iets gepost is voor de Tour, zijn we al 25 bladzijden ver.....

@ kevinraar, ik heb je team bekeken, maar je dark Horse is er 1 van 750K. Ik ben benieuwd Kevin, geef ons in ieder geval iets voor alles wat we jou ook hebben gegeven. In welke ploeg zit je dark Horse???

Verder iedereen veel succes met puzzelen. Even wat geklikt, maar je moet inderdaad het middensegment wat laten liggen om de toppers mee te kunnen nemen. Inderdaad veel goedkope potentiële puntenpakkers, maar dan moet je net de juiste kiezen ..... Even de teams afwachten, maar er doen veel toppers mee dit jaar.

KV

Pff, Matthews is zo’n renner die ik eigenlijk altijd wil nemen.
“Hij is toch zo multi-inzetbaar meneer”
Maar de laatste tijd erger ik me vaak aan zijn onvoorspelbaarheid.
Denk dat ik hem nu voor die prijs toch links laat liggen omdat hij toch wat over zijn top lijkt wat betreft sprinten en punchen en er in dit veld toch meerdere goedkope alternatieven zijn. Denk ook dat een eventuele groene trui niet aan de orde is met dit parcours.

Maar om op jouw vraag te antwoorden: een goede Matthews moet dit zeker kunnen ja, maar zijn Waalse Pijl was niet echt denderend dit jaar.

Laatst gewijzigd
daandej

Wat denken jullie van sagan sprint hij mee met vlakke etappes of wordt dat ackermann alleen

nasibal

Persoonlijk denk ik dat de klimkunsten van Roglic overschat worden. Niet veel mensen rijden hem er bergop af (Maar dat geldt eigenlijk doorgaans voor alle top 10 kandidaten natuurlijk) maar echt klimmen, en dan met name het hooggebergte en 3 weken lang, lijken in het totaal plaatje toch zijn mindere kant. Hij pakt in 'makkelijkere' ritten vaak veel tijd door z'n sprint (inclusief boni's) en in tijdritten. Zijn tijdsverlies in grote rondes is vrijwel altijd bij een bergop aankomst.

Jongens als Carapaz komen op andere punten weer 'te kort' als klassementsrenner, maar zijn intrinsiek wel betere klimmers. Landa en MAL vind ik een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Laat dat soort jongens 1 op 1 (dus zonder teams etc) een paar dagen de bergen in gaan met Roglic en hij wordt er gewoon afgefietst door ze. Z'n andere kwaliteiten en z'n goede team verbloemen dat.

Disclaimer: Ik zeg dus nergens dat Roglic niet kan klimmen ;)

Laatst gewijzigd
vevie

'@nasibal: precies. Ik vind ook MAL een betere klimmer dan Roglic. Een betere wielrenner allround? Nee, dat niet. Hebben we het echter over de ‘echte’ bergen, dus de monsters als een Angliru, Zoncolan, Stelvio, Bola del Mundo etc, dan rijden Carapaz en MAL Roglic weg. Hetzelfde geldt idd voor Landa.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ja en dan met name in 3 weekse rondes waar de opeenvolging van bergen ook gaat tellen. In een rondje als de Dauphiné waar eigenlijk doorgaans maar één of twee echte bergetappes (en dan ook nog niet eens super zwaar) zitten, is het een ander verhaal.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Roglic had er in de Vuelta al een Tour waarin hij tweede werd op zitten. Carapats heeft zich niet drie weken af hoeven lopen beulen in diezelfde Tour maar zijn ritjes uitgekozen in de derde week.

Laatst gewijzigd
KV

Klopt wel dat Roglic vaak onoverwinnelijk lijkt in 1-week rondjes en de eerste 1 à 2 weken in grand tours. De 3de week heeft hij het idd vaak wat lastiger in de bergritten.

bakfiets

Alaphillipe is.met deze eerste week bij mij een zekerheid.

Een eerste team met roglic, pogacar en Thomas ziet er nog niet eens verkeerd uit. Je moet dan alleen idd het midden segment van de klimmers overslaan en shoppen inde categorie eronder.

Hetzelfde geld ook voor je sprint team. Daar moet je keuzes maken. En daar ga ik toch flink puzzelen op mogelijke teampunten en combinaties.

nasibal

'@La Primavera

Voor individuele etappes is vaak wel context te bieden (al is lastig in te schatten welke impact die context precies heeft, vanaf de bank thuis) maar het is bij Roglic wel een patroon dat als hij het ergens aflegt dát juist het gedeelte is. Het is geen incident bij hem. Of het nou Carapaz is die hem naar huis fietst of een ander, als het op écht klimmen aankomt, over meerdere etappes, dan komt hij net iets tekort.

Ik moest ook 'lachen' om de kritiek in de Tour vorig jaar. Dat hij eerder afstand had moeten nemen van Pogacar in de bergritten. Ik denk gewoon dat hij dat echt niet kon en dat hij blij was dat hij in het wiel (of vlak er achter) kon finishen. Zelfs in de etappe waar Pogacar tijd 'cadeau' kreeg vraag ik me af hoeveel harder hij had gekund. Vast wel iets, maar als ze Pogacar hadden teruggepakt en hij was blijven aanvallen had ik het nog wel willen zien. Maargoed, dát zullen we nooit weten.

Pirata

In principe is deze Tour wel echt op het lijf geschreven van Roglic. Weinig aankomsten bergop en veel tijdrit kilometers. Al denk ik dat Pogacar toch sterker zal blijken. Ik denk ook dat ‘de grote drie’ ook daadwerkelijk de top 3 zullen innemen.

In principe kies ik voor Roglic, Pogacar, Thomas, Alaphillipe en van Aert. Vijf namen die op veel manieren punten kunnen scoren. Dat zal ook mijn team gaan vormen; renners met kwaliteiten om in diverse ritten punten te scoren. Bij de sprinters kies ik als echte topsprinter voor Bennett, Ewan en Demare laat ik links liggen. Ook omdat ik van mening ben dat een Ewan en Demare extra kiezen niet zozeer nodig is, omdat ik Bennett elke sprint etappe kopman maak. Daarnaast de twijfel over Thomas, ook met het feit dat ik hem waarschijnlijk nooit kopman zal maken en ik dan 5 miljoen best prijzig vind.

Overigens, relatief nieuw hier op het forum, loop der jaren wel eens wat berichten geplaatst maar begin het discussiëren en delen van analyses steeds leuker te vinden.

Ted de la course

De darke horse van Kevin is natuurlijk de Caruso van de Lage Landen...!

KV

Als ik Thomas niet zou kiezen, wordt het wss een Ineos loos team (omdat ik echt niet weet wie dan wel te kiezen) en dat voelt dus echt weer niet lekker

Pirata

'@KV
Waar ik in de Giro een Ineos loos team niet aan durfde (gekozen voor Moscon uiteindelijk), durf ik dat in deze Tour iets meer, al gok ik dat ik uiteindelijk zal gaan voor 1 Ineos renner. Ik zie Ineos eigenlijk geen trui pakken en al helemaal niet heel snel. Met de Giro waren de Ineos renners natuurlijk ontzettende puntenpakkers, omdat Bernal én vroeg in het roze en wit reed en deze vervolgens heel lang vasthield. Een soortgelijk scenario zie ik hier absoluut niet gebeuren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 25 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.