'@Jasper
Heb je niet een vriend die verstand heeft van fietsen? Op marktplaats komen genoeg goede racefietsen voor mooie prijzen voorbij. Het probleem is alleen dat je weet waar je op moet letten, ik ben zelf door schade en schande wijs geworden maar dat heeft mij binnen anderhalve maand wel 300 euro extra gekost. Heb je niet iemand die eventueel mee kan bij de aankoop? Vooral schakelen, scheuren in frame en tandwielen moet je extra op letten.
Qua kleding en schoenen zou ik alles bij de decathlon kopen dan ben je voor een beginnend wielrenner rond de 120 euro wel klaar.
'@jasper
Persoonlijk zou ik, als dit je eerste racefiets is, niet tweedehands kopen tenzij je een ervaren vriend hebt die je kan adviseren. Belangrijkste reden hiervoor is je ‘bike fit’ een goede bikshop doet dit voor je, bij tweedehands kopen moet je t allemaal zelf uitvogelen. Aangaande die eerste racefiets zou ik voor een aluminium frame gaan met een degelijke afmontage (Shimano 105).
Qua kleding. De broek en schoenen zijn het belangrijkst, met name de kwaliteit van de zeem. Een goedkope broek verpest al snel je fietsplezier. Shirt is verder niet zo spannend.
Met een budget van € 1.500 heb je een nieuwe, aluminium racefiets met 105 afmontage, helm, schoenen & kleding.
Succes ermee, verder zou ik het forum van fiets.nl raadplegen voor meer diepgaand en uitgebreid advies.
Niet besparen op een goede helm. Die moet je gaan passen. Verder lekker googlen en youtuben als je weet hoeveel geld je voor een fiets wil uitgeven. En de rest, bv pedaaltjes en de schoenen. Het loopt snel en hard op, daar moet je wel even rekening mee houden. Dat je straks wel een fiets, kleding, computer en helm hebt, maar geen geld meer voor pedaaltjes en schoenen.
Ik ken iemand die dat had..... hahaha
Veel veilige kilometers Jasper, 🍻👍.
De meerwaarde van een fiets kopen bij een racefietsen zaak is er in mijn ogen juist wel. Tuurlijk lopen er gewiekste verkopers rond, maar zeker als beginnend fietser kan je daar echt wel een mooi instapmodel halen waarvan je dus zeker weet dat alles het ook doet. Kleding en andere zooi kan je inderdaad wel bij Decathlon halen. Helm zou ik niet op besparen.
Lijkt me niets zo frustrerend als een 2e Hansje die na een paar ritjes uit elkaar valt. Goed/mooi materiaal is het altijd waard als je fietsen leuk vindt.
Buchmann is ook niet veel inderdaad, maar ik had gehoopt dat Konrad er al wat vaker bijgezeten had. Twee keer top 10 is niet slecht, maar er zijn al best wel wat mooie etappes geweest voor hem. Mur de Bretagne bijvoorbeeld en in het hooggebergte kan hij ook gewoon goed mee, maar als hij gevallen is in die eerste week dan doet ie het naar omstandigheden natuurlijk gewoon prima.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.