Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 242 ... 258 259
Jasperdewaal11

Mannen even off topic:

Ik wil naast actief volgen nu ook een begin maken met het fietsen zelf.
Heeft iemand aanbevelingen voor een beginnend wielrenner waar betrouwbare informatie te vinden is aangaande aanschaf racefiets, materiaal, kleding etc??

arjenzvob

Van Aert bungelt achterin, Flipje voorin. Keuze voor Flip gemaakt. Ben benieuwd!

Milanjacks

'@Jasper

Heb je niet een vriend die verstand heeft van fietsen? Op marktplaats komen genoeg goede racefietsen voor mooie prijzen voorbij. Het probleem is alleen dat je weet waar je op moet letten, ik ben zelf door schade en schande wijs geworden maar dat heeft mij binnen anderhalve maand wel 300 euro extra gekost. Heb je niet iemand die eventueel mee kan bij de aankoop? Vooral schakelen, scheuren in frame en tandwielen moet je extra op letten.

Qua kleding en schoenen zou ik alles bij de decathlon kopen dan ben je voor een beginnend wielrenner rond de 120 euro wel klaar.

Jasperdewaal11

'@Milan

Zeker heb ik ook maar probeer overal tips te krijgen ;) thanks iig!

Milanjacks

'@Jasper

De meerwaarde van een fiets kopen bij een racefietsen zaak is vrij beperkt mijn inziens maar de prijs is wel aanzienlijk hoger. Ik zou marktplaats een tijdje goed in de gaten houden en niet gelijk toehappen.

Alex95

'@jasper

Persoonlijk zou ik, als dit je eerste racefiets is, niet tweedehands kopen tenzij je een ervaren vriend hebt die je kan adviseren. Belangrijkste reden hiervoor is je ‘bike fit’ een goede bikshop doet dit voor je, bij tweedehands kopen moet je t allemaal zelf uitvogelen. Aangaande die eerste racefiets zou ik voor een aluminium frame gaan met een degelijke afmontage (Shimano 105).

Qua kleding. De broek en schoenen zijn het belangrijkst, met name de kwaliteit van de zeem. Een goedkope broek verpest al snel je fietsplezier. Shirt is verder niet zo spannend.

Met een budget van € 1.500 heb je een nieuwe, aluminium racefiets met 105 afmontage, helm, schoenen & kleding.

Succes ermee, verder zou ik het forum van fiets.nl raadplegen voor meer diepgaand en uitgebreid advies.

Zadelpen

Niet besparen op een goede helm. Die moet je gaan passen. Verder lekker googlen en youtuben als je weet hoeveel geld je voor een fiets wil uitgeven. En de rest, bv pedaaltjes en de schoenen. Het loopt snel en hard op, daar moet je wel even rekening mee houden. Dat je straks wel een fiets, kleding, computer en helm hebt, maar geen geld meer voor pedaaltjes en schoenen.

Ik ken iemand die dat had..... hahaha

Veel veilige kilometers Jasper, 🍻👍.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

En wat zadelpen zegt. Bij decathlon kan je alles kopen exclusief helm. Daar zou ik wel minimaal 80 euro aan uitgeven. Lazer heeft een paar mooie modellen rond die prijsklasse die ook erg fijn zitten en stevig zijn.

AllezPinot

Nieuw kopen is sinds Corona wel echt wat lastiger geworden, de voorraden zijn niet bepaald groot. De goede maat van de fiets bepalen is wel enorm belangrijk.

Jasperdewaal11

Thanks mannen dit waardeer ik :) misschien krijg ik het nog wel voor elkaar om op den duur beter te klimmen dan ene Merlier :p

danusz1986

Van Aert rustig dagje denk ik.

Alex95

'@jasper

Haha. Vergis je niet, ook die sprinters fietsen aardig hard een berg op.

La Primavera

De meerwaarde van een fiets kopen bij een racefietsen zaak is er in mijn ogen juist wel. Tuurlijk lopen er gewiekste verkopers rond, maar zeker als beginnend fietser kan je daar echt wel een mooi instapmodel halen waarvan je dus zeker weet dat alles het ook doet. Kleding en andere zooi kan je inderdaad wel bij Decathlon halen. Helm zou ik niet op besparen.

Lijkt me niets zo frustrerend als een 2e Hansje die na een paar ritjes uit elkaar valt. Goed/mooi materiaal is het altijd waard als je fietsen leuk vindt.

Milanjacks

Gek gespeeld dit door Jumbo. Je geeft Vingegaard ondersteuning maar toch niet helemaal.

Zwarte paardjes Rui Costa en Majka die hier nog even 16de en 17de worden is toch een hele mooie bonus. Gestegen richting de 97.5%.

Laatst gewijzigd
Sloddies

Helaas vandaag Colbelli en Gaudu verkozen boven Woods. Die verwachtte ik morgen.

Tevens WvA kopman gemaakt. Gelukkig wel een puike prestatie van Higuita, waardoor nu toch ruim boven de 70%.

Het blijft afzien.

leek

Had helaas ook van Aert kopman gemaakt, maar heb een keer geluk gehad met Konrad en Woods.

Fiepke

Mooi dat Mollema wordt beloond! Vandaag weer wat procenten terug gewonnen met captain Woods en Madouas. Helaas met Kragh weer een uitvaller. Straks heb ik geen bankje meer nodig.

jenzrscl

Konrad rijd wel goeie tour! Zou ie morgen nog eens meegaan?

leek

Mwah valt wel mee toch? Ik had iig wat meer van hem verwacht, maar volgens mij heeft hij in het begin wat pech gehad. Hij lijkt nu in orde dus zie hem zeker nog wel een paar keer in de aanval gaan. Morgen is wel een mooie etappe voor hem, maar hij kan ook zomaar rustig aan doen ivm vandaag.

jenzrscl

Konrad valt allesinds pak meer op of buchmann

leek

Buchmann is ook niet veel inderdaad, maar ik had gehoopt dat Konrad er al wat vaker bijgezeten had. Twee keer top 10 is niet slecht, maar er zijn al best wel wat mooie etappes geweest voor hem. Mur de Bretagne bijvoorbeeld en in het hooggebergte kan hij ook gewoon goed mee, maar als hij gevallen is in die eerste week dan doet ie het naar omstandigheden natuurlijk gewoon prima.

Milanjacks

Buchmann is sinds 2019 al niet veel meer, die blessure nooit meer te boven gekomen.

Benzardi

Buchmann had ook aangekondigd dat hij ging knechten voor Kelderman en wat Milan zegt hij is de blessure nog niet boven gekomen.

leek

Zonde dat die blessure zo hardnekkig is. Hij klom in 2019 met de besten mee. Afgelopen Giro is ie helaas ook weer hard gevallen met een hersenschudding tot gevolg. Zo blijf je doorsukkelen.

kevinraar

125 punten gehaald gestegen van 97.8 naar 98.4 gaat echt super goed

1 2 ... 242 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.