Ja, had wel verwacht dat ie het zou proberen, maar dan moet het ook nog lukken.. Ach ja, zie hem ook niet zo snel winnen vandaag, maar een top 10 plek zijn ook weer punten die ik er graag bij had gehad uiteraard ;) Heb de voorkeur gegeven aan de zekere punten van Uran (en Vingegaard en Pogacar). En voor de vluchtkansen de voorkeur aan Van Aert, Colbrelli, Asgreen, Alaphilippe, Izagirre, Woods en die eerste 5 hebben het ook geprobeerd, dus hadden net zo goed mee kunnen zitten. Alleen Woods spaart zich voor morgen, wat ik al wel had verwacht, maar ja, die had weer 4 "zekere" punten wat een mooie bonus is voor zo'n onzekere etappe. Nou ja, Benoit mag me verbazen en als ie voor Gaudu eindigt is het altijd goed :p
EDIT: ok, terwijl ik dit typte, ziet het er al weer heel anders uit :D Nou ja, dan lopen we iig niet veel punten mis :p
Morgen is echt weer zo'n etappe zonder zekerheidjes. Nou ja ééntje dan; Woods zit in de ontsnapping, samen met nog pakweg 20 anderen waaronder Poels, Quintana en ms v.Aert (twijfel ik over). Maar die trekken zich twee keer helemaal uit elkaar om op de 3e col tekort te komen? Of durft "de slimste" te wachten tot de Portet om daar de zege + dubbele punten + bollen te grijpen en daarmee ook te gokken op eventueel niets? Óf laten ze na de, voor de bollen, eventueel beslissende 2e col zonder enig respect voor Scorito allemaal weer volledig lopen? Óf denkt Pogacar: "Jullie hebben een paar etappes allemaal mogen spelen met de bolletjestrui maar nu is het klaar, hier met dat ding?" Wat doet de tussensprint vóór de 1e beklimming met de ontsnapping, óf wordt de ontsnapping nadien pas gevormd omdat Cav vóór drie zware beklimmingen nog ff wat puntjes wil pakken?
Mijn 'gok' is dat Woods durft te wachten en de ritzege ook pakt. Stond ik op 95% dan deed ik het maar nu cappen durf ik niet, ik ga voor de 'veilige' Pogacar denk ik.
Kortom, een heleboel vraagtekens. Meestal heb ik wel een, voor mezelf overtuigend, scenario maar deze vind ik erg lastig, als iemand er logica in kan brengen verneem ik het graag.
Ik verwacht dat, op hoogstens een drietal oninteressante aanvallers na, alles bij elkaar blijft en gecontroleerd naar de tussensprint wordt gereden. Op eerste klim zullen Woods,Poels, Quintana wel proberen weg te springen, maar vrees dat er veel AK ploegen zullen zijn die het gelijk hard willen maken. In de hoop dat er nog 1 of 2 totaal uit klassement wegzakken. Dus dat biedt weinig hoop voor vluchters morgen. De mannen voor bergtrui zullen hun wagonnetje zo lang mogelijk aanpikken bij AK mannen en zodoende bergpunten sprokkelen. Disclaimer: dat denk ik ;-)
Ah Wicky-the-Viking-moment. Ik begreep er al helemaal niets van dat Flip in de moeilijke etappes mee zit en vandaag niet thuisgeeft c.q. laat lopen: morgen Quatorze juillet.
(nb. ik moet bekennen dat ik vandaag niet in de gelegenheid ben geweest Tour te kijken dus ms is het wel aan bod geweest)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.