Vandaag had ik Turgis en Ballerini mee in de kopgroep, hierdoor hebben De Duracelli's 109 punten bij elkaar geproost en zijn we gestegen met 1,8% naar 82,%
Morgen word Bjerg mijn Cap. en voor de rest heb ik nog Castroviejo, Pogacar, Vingegaard, Thomas (Uran) als tijdrijders.
O, ja ............ gisteren zei ik dat het Lopezdag zou worden, mijn excuses hiervoor, want die was vandaag om 9.07 uur. :)
Sinds wanneer moet je uitrekenen wie er de slimmere captain is als je de ene op P1 verwacht en de andere op P3?
-------------
Prettig dat het vandaag geen massasprint werd. Jammer dat Ballerini vervolgens wat teleurstelde. Morgen hoop ik dat mannen als Porte, Alaphilippe, Uran, Kelderman nog wat in de benen hebben (en er zin in hebben).
Voor mijn team heel gunstig dat de teams met Cav ook niet veel scoren vandaag. Met 68 punten zit ik zelfs 1 punt boven het gemiddelde. Én, van Poppel krijgt hierdoor 2 extra ‘rustdagen’ om zich op te laden voor de sprint in Parijs. Het zal wat zijn als hij straks Cav van zn record afhoudt. Nog altijd vertrouwen in Danny. Morgen ook een leuke dag voor mn team: Küng (C), Pog, Car, Gaudu, Kelderman, Uran, Bjerg, van Aert en Asgreen. Etappe,- Klassement- en teampunten gegarandeerd lijkt me. Weet iemand hoe goed o’connor kan tijdrijden? Die heb ik nog als optie, maar weet niet zeker of hij een lekker tijdritje heeft.
Vingegaard , goede dagopstellingen en het niet sprinten van gisteren zorgt ervoor dat ondanks de 6 uitvallers (voor > 20 mln Scorito euto muntjes) een bronzen beker inzicht blijft.
Vandaag moet er weer een sprong voorwaarts gemaakt worden want morgen volgt een duikeling (of van Poppel / Colbrelli moet winnen). Aardig deftig team straks met oa Pog, Vingegaard, Bjerg, Asgreen, Uran, Kelderman. Laatste twijfel hier ; gaat Porte (9e in ITT 1) zich warm rijden voor de spelen? En meer punten halen dan Alaphilippe (incl zijn 6 zekere puntjes)? Nu staat Alaphilippe erin maar twijfel of die er nog voor gaat vanmiddag .
'@Treenert
Je mag er toch wel vanuit gaan dat een Matthews geklopt gaat worden door Cavendish. En zelfs gebeurd dat niet dan is de groene trui alsnog prima in zicht.
Ik vond het niet des DQS koersen. Het is een tactiek die ik snap als je een mindere sprinter hebt die het groen heeft(Sagan). Maar als je zo dominant bent in je sprints moet je gewoon alles aanpakken.
Maar als je zo dominant bent in je sprints moet je gewoon alles aanpakken.
Ik twijfel zéér over mijn captain Pogacar. Ik zie eigenlijk wel gebeuren dat hij het een beetje 'laat lopen' en op een minuut 12e wordt of zo. Ik heb ook Wva en Bisegger maar laatstgenoemde bakte er niet zoveel van 2 weken geleden. Dan maar WvA, of is hij juist dé favoriet?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.