Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 27 ... 258 259
Jasperdewaal11

Ik vind het altijd zo mooi hoe mensen nu al een (bijna) volledig team erin kunnen klikken zonder de teamorders en laatste voorbereidingswedstrijden uitslagen te hebben.

Eens het puzzelen vooraf is het mooist en een beetje schuiven met aantal sprinters en AK's begrijp ik goed. Maar de posities van 10 t/m 20 vullen vind ik knap als je dat nu al kan zeggen ;)

Er kunnen nog genoeg valpartijen, vormdippen, teamorders en persoonlijke ambities naar boven komen waar je niet op had gerekend.

Wicked Wout

'@pirata, ik verwacht een verschil van meer dan 100 punten tussen Porte en Thomas.

Laten we zeggen dat Thomas 3e wordt. Dat zijn 60 punten in de eindafrekening. Porte verwacht ik tussen 10 en 20, dus daar is het verschil minimaal 40 punten. Als we dan gokken dat hij een dag of 10 rond plek 3 rondrijdt zijn ook dat al 60 vaste punten voor zn plek in t klassement.

Daar komen dan de punten per etappe nog bij.

Tijmen 257

'@pirata ik twijfel om flip mee te nemen, want als mvdp de gele trui op het begin pakt en flip op de een of andere manier in het hooggebergte niet goed meekan dan heeft hij op het begin 2 etappes en tussendoor misschien 2 en voor de rest teamgenoten. Dan is 5 mil veel. Van dat geld kan je matthews en coquard kopen die gegarandeerd staan voor punten
Om op de kwestie thomas te komen ik heb hem er op dit moment in staan, maar twijfel, want stel thomas rijdt niet heel goed dan heb je meer aan hart en porte. Want hart lijkt in vorm en als porte goed rijd. En dan zou ik een mas kunnen nemen voor higuita. Kan ook demare doen maar verwacht met kristof, bol, coquard, colbrelly, matthews, Bennett, laporte, mvdp ,gva en asgreen voor het lastiger werk en goede team te hebben wie zouden jullie upgraden

Atapumafanclub

'@Jasperdewaal11: ik snap je verbazing. Ik ben een van die spelers die dit jaar heel snel iets heeft staan. Juist omdat er zoveel aantrekkelijke renners zijn, heb ik meteen wat harde keuzes gemaakt. Deels gevoel, deels kennis. Gekozen voor sprinters die alleen in een team zitten en wat klimmers waar ik een goed gevoel bij heb.

Uiteraard volg je de koersen die volgen, de valpartijen en de eventuele ambities van renners. Waar nodig pas ik wat aan.

Mijn manco is weleens dat ik te veel ga schuiven na alle overwegingen die op dit forum verschijnen.

Ben behoorlijk tevreden over de voorbije Giro(gekozen voor Bernal, ondanks veel eigen twijfel), en acceptabel in de 92% gescoord. Zonder Evenepoel en Almeida had dat ook helemaal anders kunnen zijn, als Evenepoel zo goed was al sommigen hem toedachten. Almeida had ik achteraf gewoon willen hebben uiteraard

Hoedanook ga ik deze Tour liever volledig op mijn bek door eigen keuzes dan de mist in door mijn eigen twijfel n.a.v. alle (lezenswaardige!) bijdrages op dit forum. Scoorde in 2017 en 2018 nog prima, ben sindsdien gaan meelezen hier en meeposten, maar het resultaat keldert eerder dan dat het stijgt ;-).

Bertsu

Haha, dat is ook de truck hé. Er staat soms iets leuks hier en vaak iets gezelligs, maar lang niet altijd iets nuttigs...

Bertsu

Truc ipv truck trouwens

Barrygoal

Ik hoor niemand over Sagan?
Die klik ik er meestal als eerste in... zijn doel is wederom de groene trui toch?

Pirata

'@Wicked Wout
Ik denk ook dat het verschil tussen Thomas en Porte wel meer dan 100 punten gaat zijn, maar als dat verschil bijv. hangt tussen 110 en 160 dan kan je team best zonder Thomas denk ik. Kleine kanttekening bij jouw verhaal; de punten van het AK tussentijds zijn inderdaad leuk om mee te nemen, maar daarbij ga je er dus wel vanuit dat je Thomas dus ook daadwerkelijk dan veel etappes opstelt, ook in sprint etappes en heuvel etappes waar hij misschien geen hoge notering zal rijden? En ik denk dat als je team goed in balans is je hem dan niet zou hoeven op stellen, DNF/DNS dan niet meegerekend natuurlijk. Want als opvuller is Pogacar (door ook met te doen met de witte trui) natuurlijk veel aantrekkelijker en ook Roglic die vaker mee sprint.

Astarloa

Al 27 pagina's 3 weken op voorhand is echt te veel hoor jongens xD

heuveltje af

'@atapuma selectief lezen is hier wel heel belangrijk.

Over het spel lijkt me zeer belangrijk dat je de doelen van de renners in ogenschouw neemt. Klakkeloos 20 namen erin klikken kunnen we allemaal..

Voorbeeld Tom Dumoulin rijdt de ronde van Zwitserland als voorbereiding Olympische spelen... Er zijn ook renners die de luxe niet hebben en van hun team de tour moeten rijden omdat ze van commerciële waarde zijn. Gaan die jongens zich testen in die 3 weken of gaan ze puur koershardheid opdoen?

John Bidon

'@Barrygoal, maandje geleden zei Sagan pas na de Giro te beslissen voor TdF. Hij wil ook OS doen. Zie hem de Tour skippen. Wellicht ook beter voor Ackerman.

Daarentegen, wil hij niet met Kelly recordhouder worden voor groen?

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Pogacar is nooit "gewoon een opvuller". Die rijdt zelf ook bijna elke etappe top20 namelijk. Zeker als ie vroeg geel en wit heeft, is het dagelijks 20+ punten, ook in de sprintetappes. Van Aert is ook zo'n type die eigenlijk altijd top 20 zit, (met dan wellicht nog truipunten via Roglic erbij) en in ietjes mindere mate Roglic en Flip ook.

Voor mij vier makkelijke Scorito clicks, bijna ongeacht hun prijs.

Laatst gewijzigd
Pirata

'@Jeffrey81
Ik bedoel er ook mee te zeggen dat je Pogacar en Roglic eigenlijk altijd op kan nemen in je etappe selectie, maar dat dit voor Thomas veel minder geld.

Dat Pogacar bijna elke etappe top 20 valt wel wat mee, en ook dat hij in sprintetappes dagelijks 20+ punten pakt. Vorig jaar toen hij de Tour won eindigde hij in de echte vlakke etappes als: 22e, 25e, 43e, 25e, 34e, 31e en 41e.

Jeffrey81

Ok, vooruit. Je hebt gelijk. Mijn herinnering was wat anders, maar de cijfers liegen niet inderdaad.

Denk dat ik m maar thuis laat dan ;-)

Pirata

Haha, dát zou ik dan ook weer niet doen :)

albert n

wie zouden jullie kiezen: Kuss of Vingegaard. Ik wacht nog ff met WvA

nasibal

Bernal corona, dat had ook wel 3 weekjes eerder gemogen.

@Albert

wie van de 2 zou JIJ kiezen als je géén advies van ons kon krijgen? En waarom? Dat lijkt me een mooie om mee te beginnen, dan kunnen wij daarna ons licht er wel over laten schijnen :)

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Goed punt @Pirata. Inderdaad iets te snel/te makkelijk gerekend ;-)

Timber

Volgens mij wordt er vergeten dat Porte als meesterknecht binnen gehaald is bij Ineos en niet als kopman. Vorig jaar zat het eindelijk mee dat klopt, maar toen was hij kopman. Bovendien vraag ik me af of Carapaz niet ook hoger in de pikorde staat.

Antonini

'@Atapumafanclub precies hetzelfde haha, enige waar je wat aan hebt zijn de updates over team orders en ambities. Zoals het last minute bericht van Colbrelli vorig jaar dat hij niet mee ging sprinten. Verder is het sowieso een educated guess, maar dat maakt het nog niet minder leuk.

de Tour

Boasson Hagen niet in Zwiterland. Jammer had hem graag nog even in actie gezien. Staat hier wel op de lijst als opvuller.

Treenert

Over een week of 3 hebben de teams de selecties aangevuld met namen als Boudat, Mclay, Smith, Stannard, Janse-R, Walscheid, Thijssen etc en kunnen we wat makkelijker schuiven.

Tot die tijd is het toch voornamelijk de grote lijnen bepalen. Wat mezelf betreft is dat voornamelijk het bepalen van een calamiteitenloos logisch scenario en welke renners zijn daarbij dan onontbeerlijk. Een dergelijke voorspelling is voor een eerste week redelijk goed te bepalen. Daarna gelden er andere wetten omdat belangen dan een grote rol gaan spelen.
Ik voorspel dat diegene die de Scorito eindzege pakt naast de winnaar óók de renner met de gele trui in etappe 6 in zijn team heeft. Dat zijn wmb een 7-tal renners waarvan ik er eigenlijk 2 niet wil maar daarom wel ga nemen.

Laatst gewijzigd
daanbrkh

'@treeneert
Al die teams hebben al een (betere) sprinter mee. Boudat zal de enige zijn en dan waarschijnlijk ook gewoon 1/1.5mil kosten, en of hij nou top5’s moet gaan scoren...

Verder zou ik het helemaal top vinden als er vandaag een Movistar renner wint, Thomas lost en morgen Thomas iedereen de vernieling in rijd. Om nog maar even ons extra te laten twijfelen over Thomas en een team zonder 2.5-5mil klassementsrenners. Vond Movistar gisteren toch wel goed voor de dag komen, deze tridente lijkt wel beter te werken...

albert n

'@nasibal
Ik denk dat ik voor Vingegaard ga kiezen. Scheelt 1 milj. Is een betere tijdrijder en is goed in vorm. Zal zich in de bergen wel moeten opofferen voor Roglic maar dat geld voor Kuss net zo goed. Ik vind Kuss een betere klimmer maar Vingegaard kan ook mee in een vlucht met perspectief

KV

Hmm. Waar zie jij die goede vorm bij Vingegaard? Alleen obv de TT zou ik dit niet durven zeggen. Wil uiteraard niet zeggen dat hij binnen 3 weken dezelfde klimvorm zal hebben.

1 2 ... 27 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.