Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 29 ... 258 259
StijnvanA_

Bij mij was het VAR-alarm wel afgegaan, maar dat ging ook al bij de keuze van Wilco af. (Vaak Asfalt-toucherende Renner)

Ludi

Vorig jaar giro was Konrad 8e AK, met bv pernsteiner ook top10 en achter fuglsang en 2020nibali. ik schat Konrad hier nu niet top 10 materiaal.

nasibal

'@Luc van Dijk

Interessante bewering om eens naast de uitslagen te leggen vind ik. Vandaag wordt hij 23e.
Namen waar we denk ik over eens zijn die niet verrassend zijn zijn: Porte, Lopez, Kuss, Gaudu, Mas, Thomas, Valverde, Kelderman, Hart, Quintana, Izagirre, en Kruijswijk. Namen waar hij ook wel eens vóór eindigt, maar waar niemand van opkijkt als hij er achter eindigt.

De andere namen zijn: Haig, O'connor, Lutsenko, Parret-Peintre, Howson, meintjes en Gall en Hermans en Skjellmose. Dat zijn allemaal jongens die op een goede dag gewoon een prima stukje bergop kunnen rijden, of klimtalent zijn. Zou ik vooraf mijn hand niet in het vuur voor steken dat ze vóór Konrad eindigen, maar allemaal hebben ze het in theorie in de benen. Ik ben dus benieuwd wie jij hier zo verrassend vind.

De Giro tja. Daar kan je zeggen dat hij beter klom dan vandaag. Ik durf echter ook prima te zeggen dat hij met zijn klimniveau in de Giro vorig jaar er nog steeds niet aan te pas komt in de Tour dit jaar. Althans, in vergelijkbare aankomsten als vandaag.

Laatst gewijzigd
andre1973

Waarschijnlijk is Ploegleider te moeilijk voor sommige mensen. Het enige wat ik doe is mijn mening geven maar dat mag blijkbaar niet meer in Nederland.

Treenert

@Ploeglijder en Ricksorcist

Zijn jullie die 2 gasten die hier recent in de lokale macdonalds stonden te roepen dat het gek is dat iedereen daar niet gewoon bij de KFC ging eten?

Mijn voorstel is dat jullie lekker uitloggen voor het weekend en vervolgens netjes jullie wachtwoord vergeten. Dat is toch veel spannender?

Ik moest lachen, al helemaal omdat ik een beelddenker ben 🤭. Btw: EENS!

Ik vond Kelderman en Thomas ms juist wel in orde zo'n 3 weken voordat het moet gebeuren. Porte en Kuss krijgen nu de vrijheid waar ze straks weer met opdrachten rondfietsen. Wel van de longlist gaat Kruijswijk.

Bissie

'@ploegleider maar dat kan je dan toch ook prima op het ploegleider forum doen? Lekker met je ploegleider matties discussieren. Wat voor reactie verwacht je van ons?

Zadelpen

Gaat Kristoff mee of niet? Snap de lage prijs niet zo.

Ludi

Vermoedelijk niet, eerste reserve. Als ie mee gaat onduidelijk wat zijn rol is en of ie zelf iets mag

Arne Riis

In een grijs verleden wel eens een paar keer Ploegleider gespeeld. Frustrerend spelletje. Als ik het me goed herinner, vloog de ene keer in etappe 3 mijn complete sprintteam tegen een rotonde, en ging het jaar erop de belangrijkste klassementstroef in de eerste week tegen de kasseien. En dan ben je dus meteen klaar. Ik weet niet of ploegleider ook Giro doet, maar had ik vorig jaar meegedaan, dan was ik met een lege teambus geëindigd.

Bij Scorito had ik er nog 11 over. En dat is toch een stuk leuker. Mochten er een of twee toppers overboord gaan, dan mag je altijd nog hopen op Plan B: je hebt immers altijd nog 18 parels over om een team van negen man samen te stellen.

Bertsu

Best een prima spel hoor, Ploegleider.
Iedereen kan een keer pech hebben, maar een team samenstellen is net zo’n leuke uitdaging als Scorito of andere spelletjes.

Lo Zar

Ik ga het eens proberen dat ploegleider.. of kom je dan de McDonald’s niet meer in?

Lo Zar

Ik heb even bekeken en toch maar Sjaak Afhaak..

Imbatido

De Dauphiné is wel een beetje de Tour of the Alps van de Tour de France. Duiken veel interessante namen op maar de vraag is wat je er daadwerkelijk aan gaat hebben in de Tour.

Pim96

Ik ben wel benieuwd naar O' Connor in de tour. Laat al het hele jaar leuke dingen zien. Jammer dat hij zo geprijsd is, op eerste oog te gortige prijs.

Dingetje

Ik neem O'Connor wel mee denk ik. Goedkoop alternatief voor bijvoorbeeld een Mas. Mocht het ietwat tegenvallen zal die wel gaan aanvallen. Je loopt er weinig risico mee.
Sowieso weinig enthousiasme wat betreft de klimmers deze tour. Zoals het nu bij mij staat heb ik Roglic en Pogacar, Porte en verder geen klimmers boven de 1.5 mil. Of dat slim is zal vanzelf blijken.

KV

1 milj te gortig? En 750k zou dan niet gortig zijn? O’Connor kun je toch niet voor 500k verwachten?

Wel grappig dat velen nu Porte sterk overwegen. En wat als Carapaz volgende week (in een zwak veld) huishoudt in de Zwitserse bergen?

Laatst gewijzigd
Arne Riis

'@Bertsu: het punt is alleen: heb je pech met Ploegleider, dan ben je klaar. Heb je pech met Scorito, dan is er Plan B.

Voorbeeld: Stel Nacer Bouhanni beukt in etappe 4 Arnaud Demare en Ceel Bol de hekken in. Demare en Bol hebben bij elkaar 9 gekneusde ribben, vier gebroken wervels en drie hersenschuddingen en moeten opgeven en Bouhanni wordt uit koers genomen (Demare is immers een Fransman 😉) En laat je die nu alle drie hebben meegenomen... Bij Ploegleider betekent dat: Nog zes sprintritten zonder punten. Want dat waren je sprinters. Bij Scorito betekent dat: gelukkig hebben we Bennett, Merlier, Cocquard en Hofstetter nog, waarvan je er een kunt cappen voor dubbele punten. Als die 1-4 worden en je de rest opvult met klassementstoppers en teampunten, dan doe je nog lekker mee.

Voorbeeld 2: Ritchie Porte maakt in, vooruit, rit 7 een onhandige manoeuvre en neemt in zijn val Geraint Thomas mee. Einde Tour voor beide heren. Bij Ploegleider is het zo dat je dan klaar bent als je Thomas hebt meegenomen. Want geld voor Roglic en Pogacar heb je niet meer als je voor Thomas kiest. Bij Scorito heb je naast Thomas minstens een van de twee Slovenen meegenomen, die je dan met captainspunten ook nog extra belangrijk maakt, Het is even binnensmonds vloeken, maar de Tour is Scoritotechnisch echt nog niet over op dat moment.

Het zijn een extreme scenario’s, maar ik bedoel te zeggen: bij Scorito is er eigenlijk altijd nog hoop. (Soms tegen beter weten in, maar hey, het kan nog!). Bij Ploegleider is het meteen uitzichtloos.

Pim96

'@KV Gezien zijn seizoen natuurlijk een realistische prijs. Had alleen gehoopt inderdaad op een 0.75 of 0.5 miljoen. Soms moet je hopen dat renners een beetje onder de radar blijven. Dan had hij denk ik wel mee gegaan. Nu moet ik nog maar zien of hij "nodig" is voor mijn team. Een opvuller van 1 miljoen vind ik persoonlijk te gortig.

Wat betreft Ineos: waarom zouden ze niet gewoon alle 3 of zelfs 4 steeds bij laatste 10 bergop kunnen rijden? Dit zal waarschijnlijk een jaar worden dat ze de koers niet hoeven te dragen. Ze zullen dus niet snel zichzelf voor Thomas moeten opbranden. Dan kunnen ze al 4 toch gewoon van waarde zijn?

Timber

'@ Arne Riis. Maar ook bij Scorito ben je Thomas en Demare kwijt, dus scoor je nooit meer zoveel punten als dat je met die twee zou scoren.

Pantano

Mee eens Pim. Waarom Porte en Thomas niet beiden meenemen? Kunnen goed allebei top-5 rijden en pakken punten in de bergen en de tijdrit.

Zadelpen

Plan B in Scorito wordt wel heel erg overschat. Dat stelt vaak veel minder voor dan je hoopt. Je wordt links en rechts voorbij gemarcheerd door plan C en D-achtige alternatieven.

En dat is ons inziens met name doordat er teveel conjunctie zit tussen de plannen A en de daarbij verkozen plannen B. Alsof een hoogstwaarschijnlijke gebeurtenis toch niet plaats vindt, er daar dan automatisch een 2de hoogstwaarschijnlijkheid voor in de plaats komt.

En daar gaat het mis. Gaat plan A de mist in, gebeurt er veelal totaal iets anders dan de gebruikelijke plan B versie. Wanorde, en je kan met de beste wil die je hebt geen enkele connectie meer vinden tussen plan A en B.

Vandaar ons advies. Zorg voor twee stromingen die onafhankelijk van elkaar levensvatbaar zijn. Dan zult u ook hoge ogen gooien zoals de gekende topnamen als bv team Zadelpen.

arnoldv

Indien je geen Bernal meeneemt in de Giro dan kan een plan B, C of D in ieder willekeurig spelletje je niet meer tot grote hoogten doen stijgen. Of dat nou Scorito, Ploegleider, Sportpools of de poule met je collega's is.

Ludi

Ik denk dat al mijn plannen wel ongeveer 5 vaste namen bevatten en dat voor scorito er heel veel leuke renners zitten op 750-1m dat dat plan mogelijk zou moeten zijn

Arne Riis

'@Timber: Klopt. Maar ter illustratie: daar vertegenwoordigt Thomas of Demare meteen 18-20% van je budget. Hier nog geen 10. Je kunt in Scorito door het grotere aantal te kiezen renners beter je kansen spreiden. Ik heb de ervaring dat de gevolgen van tegenslag daar veel groter waren, maar ja, misschien had ik domweg pech. Voor mij zit Scorito veel beter in elkaar. Maar ieder zijn game 😉

Donnie D

Na het zien van de Netflix serie over Movistar wel overtuigd om niemand van dat team te pakken. Superman lijkt me daar niet erg gewenst. Ze zullen daar niet zo snel voor elkaar rijden

1 2 ... 29 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.