Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 30 ... 258 259
Jori

'@Donnie D: Dauphiné niet gezien? Movistar werkt daar juist perfect samen: Lopez die tempo onderhield in etappe die Valverde won en vandaag Mas die vroeg aanvalt, Valverde die Lopez lanceert en uiteindelijk Mas die zich leegrijdt voor Lopez

-Wielerfan

Kan iemand mij vertellen als Woods kopman word of niet?

Zijn resultaten de laatste tijd zijn super..
1.5 miljoen valt ook wel mee.

Als hij als kopman word uit gespeeld denk ik dat de 100 punten per miljoen regel er zeker word uitgehaald.

Ludi

Ik denk dat Woods voor eigen kansen mag gaan. Maar Martin ook en misschien impey ook wel.

Donnie D

'@Jori ja dat klopt, maar wat als het straks in de tour is? Het lijkt me niet dat Mas zich erbij neerlegt dat die moet gaan knechten voor MaL. 2 kopmannen gaat geheid fout lijkt me. Almeida Remco pt2. Denk jij er 1 van die 2 in te gooien?

Ludi

Ik denk dat het niet echt fout hoeft te gaan. Ze hoeven alleen maar te volgen en kijken wie het beste is richting week 3.

Kannibaal van Schepdaal

Renners als Mas en Lopez zijn niet bepaald de meest explosievee renners. Mas lijkt een nieuwe Uran, die onopvallend top 10 kan rijden. Als je onopvallend bent, eindig je niet vaak vooraan en dus pak je niet veel punten. Lopez kan in topvorm als bij een aankomst bergop als een van de enigen echt wedijveren met Nog en rog, maar van dat type etappes zijn er niet veel, dus ook hij zal vermoedelijk te weinig punten opleveren in verhouding met zijn kostprijs. Zowel Lopez als (ondertussen) Mas hebben een patent op een top tien plaats in het eindklassement, en dat zorgt ervoor dat hun prijs zo hoog ligt. Het zijn in dat opzicht zekerheidjes, en daar betaal je voor. De andere renners in die categorie (Quintana, Kruijswijk, Froome) zitten in hetzelfde schuitje. Ze hebben een meerprijs vanwege hun grote naam, niet zozeer omwille van hun recente prestaties. Kuss, Majka en McNulty lijken dan weer een meerprijs te hebben vanwege hun teamgenoot die voor teampunten kan zorgen. Eigenlijk zijn alleen Thomas, Carapaz, Porte en Hart interessant in die categorie van 'duren AK-renners die niet Pogacar of Roglic heten'. Je moet dan wel de juiste Ineos-man kiezen. Vanwege de tijdritten (extra dagpunten + grotere kans op goede eindklassering) zou ik zelfs verder gaan en kiezen voor Thomas en/of Porte. Vanwege zijn voordeligere prijs neig ik voorlopig naar Porte. Want ook bij Thomas, is het de vraag of hij die torenhoge prijs kan rechtvaardigen, als hij zoals vandaag rond de 10de plek binnenkomt en je toch Pogacar of Roglic kopman maakt. Zelfs met die tijdritpunten in het achterhoofd.

Omdat er weinig echte bergritten zijn, moet je volgens mij bij elke klassementsman die niet Roglic of Pogacar heet (want die renners lijken bijna zekerheden voor de eerste twee plaatsen in de bergritten en het eindklassement) de vraag stellen of hij niet kan vervangen worden door een goedkopere renner, zodat je je sprintte kan versterken. Net omdat er zoveel goedkope opties zijn dit jaar die misschien wel bijna evenveel punten kunnen pakken als mannen als Lopez en Mas. Dan denk ik aan mannen als Kelderman, Konrad, Haig, Bilbao, Gaudu, Valverde, Izagirre, O'Connor, Paret-Peintre, Hamilton en Chaves. Alaphilippe is dan weer een geval apart. Eigenlijk geen klassementsrenner, maar misschien dit jaar toch weer wel. En in dat geval is hij op dit parcours misschien ook wel een man die heel vaak voor de eerste plaatsen meedoet en dus zo zijn geld kan waard zijn. Kies als dure mannen gewoon voor de mannen die heel vaak top drie eindigen in een rit (Pogacar, Roglic, Alaphilippe, Van Aert, Bennett, Ewan) en stop voor de rest zoveel mogelijk geld in je sprintploeg, en vul je klimmersproeg zoveel mogelijk op met goedkope mannen in vorm.

Dat gezegd zijnde, als er zoveel sprintetappes zijn, zou je dan niet gewoon de 9 sprinters moeten kiezen die volgens jou de meeste punten gaan pakken in de sprintritten, en met het overige budget je klimteam moeten proberen pakken met een zekere kopman. En als je dan moet kiezen tussen ofwel Pogacar ofwel Roglic, then so be it? Levert een Démare in zijn etappes bijvoorbeeld niet meer punten op dan Roglic in zijn etappes, als je denkt dat Pogacar de Tour gaat domineren? Op dit moment denk ik 'ik laat Démare thuis, want ik wil Pogacar én Roglic hebben', maar misschien is dat niet zo slim gelet op de kansen voor Roglic en de kansen voor Démare. Als Démare 8 keer gemiddeld 5de wordt, levert hij dan niet meer punten op dan Roglic als die 6 keer gemiddeld 3de wordt? En hij kost ook nog eens minder geld, waardoor je nog meer geld in je sprintteam kan steken als je dat zou willen (ik zie al een paar goedkope sprinters die ik sowieso in mijn team wil).

Anyway, nog genoeg stof om over na te denken de komende weken.

Laatst gewijzigd
Pieter_Pannenkoek

Interessante uiteenzetting Kannibaal, zo had ik het nog niet bekeken en ik dacht al een hoop scenario’s bedacht te hebben. Ik denk dat het hebben van Rog en Pog wel belangrijk is. Het zou vooraf een pure gok zijn om 1 van de 2 thuis te laten.

steefje9

Heb de naam G Martin ook nog niet voorbij zien komen. Lijkt toch elk jaar sterker te worden. Is duidelijk kopman en kan redelijk goed aankomen. Voor zijn prijs misschien wel een interessante optie..

michelb6

Als ik even naar het verleden kijk van Ewan:
- Giro 2019: 7x top 10; 2 keer gewonnen = 293 punten
- Tour 2020: 6x top 10; 2 keer gewonnen = 229 punten
- Tour 2019: 7x top 10; 3 keer gewonnen = 458 punten

Daar schrok ik toch best van. Dit jaar 8 mogelijkheden maar ook een sterk veld. Dus vraag me af of hij zn geld waard gaat zijn. Als hij al niet eerder afstapt.

vevie

G. Martin is zeker interessant. Die gaat net als vorig jaar de eerste 10 dagen heel goed rijden, alleen daarna kan hij zich niet echt meten met de besten. Een hele goede renner, maar voorlopig lijkt zijn plafond toch tegen plek 10-12 te zitten. Renners die, op basis van meer consistentie, voor hem lijken te gaan eindigen zijn: Pogacar, Roglic, Thomas, Carapaz, Mas, Lopez, Kruijswijk, Gaudu, Uran, Bilbao en afhankelijk van de hoeveelheid knechtwerk ook een Porte. Een Bilbao kan Martin op zich wel hebben, maar met 57 km tijdrit is Bilbao duidelijk in het voordeel. Van alle genoemde renners zullen er wellicht renners uitvallen, maar dan nog weet ik niet of je niet beter Yates voor 2 mil kunt meenemen.

steefje9

Ja, daar heb je zeker gelijk in. Maar zou bilbao nu wel volluit gaan. Zijn TT in dde giro was nou ook niet echt om te zeggen wauw

JvH

'@ Kannibaal: jouw uiteenzetting is interessant en heb ik ook voor mezelf in gedachte. Bij Movistar is het lastig te bepalen wie meer punten pakt. Je kunt de volgende opties overwegen: Mas + Lopez of Thomas + Porte. Verschil is 500k. Denk dat het Ineos duo de voorkeur heeft vanwege hun nieuwe manier van koersen, hoewel ik dat aanvallende bij Thomas niet zie gebeuren.

vevie

Bilbao gaat zeker voluit gaan. Hij rijdt nu voor eigen kansen. In de Giro was hij knecht voor Landa en werd er van hem verwacht dat hij kopman zou zijn na het uitvallen van Landa. We weten waar Caruso geëindigd is en het lijkt erop dat Caruso ook veel meer een prioriteit heeft gemaakt van de Giro dan Bilbao. Ik denk dat Bilbao veel beter voor de dag gaat komen dan in de Giro, maar of dat genoeg is tegen deze renners... Hij is de minste klimmer van alle namen die ik net noemde, maar heeft wel een goede tijdrit. Een plek tussen 8-10 lijkt mij het hoogst haalbare.

@Jurgen: ik denk dat je daar zeker gelijk hebt. Thomas is geen aanvallende renner. Daarvoor moet je bij Ineos bij Carapaz zijn. Het zou mooi zijn als ze Carapaz en Hart laten aanvallen en Thomas gewoon laten mee sluipen met de andere favorieten. Ineos is de enige ploeg die dat zou kunnen met renners als Thomas, Carapaz, Porte en Hart. Ze zullen hoe dan ook anders moeten rijden, want gesloopt worden in de laatste kilometer door Pogacar en Roglic gaat ze niks opleveren. Hoewel ze wel een mooie troef achter de hand hebben met een laatste tijdrit van 30 kilometer.

Pirata

Ik zie eigenlijk niet echt in waarom je Mas en/of Lopez zou moeten kiezen voor deze Tour. Ik vond Mas altijd best een interessante Scorito renner; heeft een degelijke tot prima tijdrit, eindigde vaak in de groep met favorieten (inderdaad wat Kannibaal aangaf niet iemand die super hoog dan eindigde in dat groepje, al valt dat ook best nog wel weer mee als je kijkt naar de Vuelta vorig jaar) en deed altijd mee voor de witte trui wat vaak extra punten met zich meebracht. Laat dat laatste nu net hetgene zijn waar Mas niet meer voor in aanmerking komt en kijkend naar het parcours van deze Tour vind ik 3,5 miljoen voor Mas echt teveel van het goede.

Lopez eigenlijk idem dito. Ook geen beste tijdrit, al moet ik zeggen dat ik zijn resultaten in ITT de afgelopen jaren best prima vind, had het idee dat hij slechter was dan zijn uitslagen doen vermoeden. Maar goed, Lopez is in de bergen natuurlijk erg goed, maar gezien het feit dat dáár juist zo weinig van in het parcours zitten is hij voor mij ook onaantrekkelijk. Dat geldt trouwens voor elke als aangemerkte klassementsrenner tussen de 2,5 en 5 miljoen, Porte nog enigszins uitgezonderd.

daandej

Kragh is wel een leuke pic

Titivoeckler

Ik speel scorito eigenlijk voor het eerst, dus ben nog een beetje zoekende, heb nu:
Poh, rog, porte, kelderman, uran, kuss, lutsenko, meintjes, bjerg, Bennett, demare, Matthews, colbrelli, merlier, coquard, bol, alaphilippe, wva, ska en stannard. Denken jullie dat de verhouding sprinters-AK wat is? Of teveel sprinters?

Maestro Mello

Over G. Martin gesproken, volgens L’equipe gaat hij door de vele tijdritkilometers geen klassement rijden.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/g-martin-rijdt-geen-tourklassement-gaudu-vreest-tijdritten-werken-verlammend

Denk ook persoonlijk dat het minder aantrekkelijk is om hem te selecteren want hij zal in mijn ogen niet hoger eindigen dan plek 10-15. Er zijn zoals hierboven al is vermeld een flink rijtje namen die ik hoger inschat, met de kennis van de TT’s en kwaliteiten bergop in het achterhoofd.

Hoekie13

G. Martin reed vorig jaar in de Vuelta ook geen klassement, maar pakte met veel ereplaatsen en de bergtrui veel meer punten dan in de Tour, waar hij wel voor een klassement ging. Belangrijk verschil is wel dat er in de Tour niet zoveel aankomsten bergop zijn.

kevinraar

heb nu fulsang eruit gedaan voor lutsenko
coquard eruit voor nizzolo
goede keuze?

heb dan 10 klassement/klimmen
7 sprinters
morkov kan ik ook inzetten voor de sprint etappes
aranburu
van der poel

Laatst gewijzigd
Pim96

G.Martin komt hier niet voor een klassement. Maakt dat hem dan meteen oninteressant? In de bergen zal hij tekort komen (Zie ook Dauphine), maar op de muren is hij interessant om mee te nemen. Daarbij zal hij ook makkelijker een vlucht kunnen pakken dan als hij aanhaakt voor top 10/15. Op dit forum is hij hier wel eens mini Valverde genoemd. Waarom zouden het dan wel ideale eerste 2 weken zijn voor Valverde en niet voor G.Martin?

Donnie D

Interessante benadering @Kannibaal. Ik denk niet dat ik een team zal maken zonder Rog of Pog, maar zeker wel zonder andere dure GC mannen.

Qua dure sprinters is Bennett #1, maar van Demare en Ewan weet ik niet zo goed of je zoveel top 5 plekken mag verwachten. Omdat er zoveel goede sprinters meedoen is de keuze voor de sprinters vrij lastig.

Voor mij staan er nog maar 4 renners vast, Pog Rog Gaudu en Bennett. Over de rest wacht ik nog een paar weken, maar blijft heerlijk om andere inzichten te krijgen hier.

arjenzvob

'@Kevinraar Allemaal leuk en aardig, maar we zijn vooral benieuwd naar je dark horse die je niet wilt prijsgeven.

Wat G. Martin betreft, je kunt het ook zo bekijken: Hij is, zoals vele andere renners wel, niet van plan een 8e, 9e, 12e plek te verdedigen in het algemeen klassement. Hij zal dus lekker aanvallen en wellicht wel weer voor de bergtrui gaan. Scorito-technisch veel interessanter.

Jori

'@Donnie: 2 kopmannen is niet zeker niet fout. Zo kan bijv. Carapaz straks als joker bij Ineos vol aanvallen en blijft Thomas in het treintje bij Pogacar en Roglic zitten in de hoop hun uit te lokken tot te werken, terwijl hij kan sparen. Carapaz moet toch tijd pakken vanwege de tijdritten, dus ook voor hem is het de beste tactiek.

Als je tegen zulke superieure renners als Pogacar en Roglic rijdt, is het ook makkelijker om het met zijn 2'en of meer te doen. Dan kan je ook om en om aanvallen en kijken of er 1 wat ruimte krijgt, terwijl de grote namen een staarwedstrijdje houden. Zelf gooi ik er denk ik geen van 2 in, hoewel Lopez altijd wel interessant blijft.

Overweging van Kannibaal ben ik het grotendeels wel mee eens.

kevinraar

mij darke horse krijg je naar de deadline

Ludi

Sowieso Poels.

1 2 ... 30 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.