Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 36 ... 258 259
Rim Brakes

Ik ben ook benieuwd hoe Uran ervoor staat in Zwitserland na de geboorte van zijn kleine. Kan aardig klassement rijden mits in goede doen, en dat voor 1,5 miljoen.
Hij heeft wel al aangegeven dat hij het kopmanschap niet keihard gaat afdwingen, aangezien er genoeg talent is binnen EF. En hij praat zelfs al over zijn pensioen...

https://www.pulzo.com/deportes/rigoberto-uran-compara-con-egan-bernal-dice-cuando-va-retirar-PP1056459

Ajvenema

'@KV: Ik denk daarom vooral dat Porte weer eens aan de beurt is:)

Stanro

Interessante uitspraken van Uran in dat interview!

De moeder is meer omdat wij vaders anderhalve chimpansee waard zijn

Flugel

Het was even puzzelen maar uit eindelijk is het toch gelukt om
Pogacar, Roglic, Thomas, Alaphilippe, MVDP, Bennett & Démare/Ewan (nog kijken welke van de twee ik meeneem)
In een team te krijgen en er toch nog een mooi resterend team bij te hebben met 2 goedkope pareltjes.

callmeal

Zelfs als G een "zekerheidje" was voor plek 3 zou een flinke Ineos delegatie de kosten niet waard zijn imo.

Westland95

Ik ga de zwarte lijst trotseren en zelfs Porte én Wilco meenemen.

Delric

David Gaudu eventually outsprinted the favourites’ group for fifth place, thus securing his ninth place overall and his white jersey. “I’m satisfied,” he said. “The final position in the general classification does not mean everything. Most importantly, I felt I had good legs yesterday going on the attack, and again today. It’s nice to fight at the front. At the top of Joux-Plane, there were only a handful of guys left. I am happy with the condition over the last two days. It is really promising. The Dauphiné was on our way towards the Tour. We got here without knowing where I would stand. We wanted to take the stages day by day, and I wasn’t necessarily at my best at the start. In the end, I’ve been up there in the past two days and it’s always nice to finish a race with a distinctive jersey.” (van de site van Groupama)

ronvisser

Ervan uitgaande dat Roglic en Pogacar de grote favorieten voor deze Tour zijn, wil ik van beide renners minimaal een ploegmaat mee hebben in de bergen. Maar dat is nog lang zo makkelijk niet:
TJV
- Kuss - Zou ik er normaal gesproken blind inklikken, maar ik vind hem dit seizoen verre van overtuigend. Daar komt ook nog bij: een matige tijdrit + niet iemand die goed aan kan komen. Dat maakt hem met 2,5 miljoen scoritopunten een dure jongen met dit parcours.
- Kruijswijk - In de afgelopen jaren is al vaker aangehaald dat hij geen Scoritopuntenpakker is. Lijkt nu ook niet bepaald in vorm, dus valt wmb sowieso af.
- Vingegaard - Rijdt een geweldig voorseizoen en kan ook nog eens goed tegen de klok rijden. Was in de Dauphiné wel wat wisselvallig (kwam terug van een kleine blessure) en ik vrees dat het team hem gaat oproken vóór Kuss en Kruijswijk, waardoor een goede daguitslag er niet echt in zit.
- Van Aert - Gaat zeer waarschijnlijk mee bij mij, maar zal ik niet zo snel in de bergen opstellen.
UAE
- McNulty - Reed aanvankelijk een goed voorseizoen, maar zakte er in de Dauphiné een aantal keer flink doorheen. Liet tegelijkertijd wel weer zien een aardige sprint in de benen te hebben, maar ik vrees dat hij in de bergen te snel moet afhaken.
- Majka - Heeft eigenlijk nog niks laten zien dit seizoen, maar staat er meestal in de grote rondes wel. Ik vind de gok echter te groot als hij nog niks van vorm heeft laten zien.
- De la Cruz - Vind ik persoonlijk een beetje een saaie en nietszeggende renner, maar liet in de Giro vorig jaar toch wel wat aardigs zien. Is natuurlijk wel een flink goedkoper alternatief dan de twee hiervoor genoemde mannen.
- Hirschi - Natuurlijk een fantastische renner die in de heuveletappes kan gaan vlammen, maar zal in de echte bergetappes geen top-20 gaan rijden. En juist in de bergen zou ik een teammaat van Poga willen opstellen. 2 miljoen is voor Hirschi overigens toch wel een koopje.

Dan zijn er natuurlijk nog goedkopere opties als Gesink en Bjerg (goeie TT), maar die zullen normaal gesproken in de bergen ook geen top-20 gaan rijden. Conclusie: het wordt nog 2,5 week wikken en wegen en vooral de interviews in de gaten houden.

floda

De twijfels nemen gedurende alle voorbereidingskoersen alleen maar toe. Groot deel van budget gaat voor iedereen op aan Pog, Rog, Thomas/carapaz, Bennett, WvA, MvP, Ewan/Demare. Vraag 1 is wie laat je van deze kleppers thuis. Zeker omdat meerdere van die mannen ook nog wat vraagtekens hebben over hoe fit/ander ambities ect.
Dan volgende vraag geef je nog wat geld uit aan de dure klassementsmannen die net onder de top 3/4 zitten of besteed ik dat aan duurdere sprinters (al dan niet met punchprofiel). Met de onzekerheid van sagan/ackermann, laporte/viviani, merlier/phillipsen.
Derde vraag is dan neem je ploeggenoten mee van pog/rog zoja welke en gaan die uberhaupt punten opleveren naast wat truipunten.

Waarbij het me opvalt dat tendens in forum ook weer neigt naar 1 mening, en daarmee is een groot deel van de actieve leden in de giro min of meer door ijs gezakt.

Blijft in ieder geval over dat wat je ook kiest uit bovenstaande “grote” keuzes er in ieder geval een aantal mensen uit de 1/1,5 categorie gehaald moeten worden. En man man man wat een keus. Mannen in vorm in voorbereidingkoersen (oconner, haig, asgreen, lutsenko, izigarre) mannen die nu ff niets doen al dan niet omdat ze giro hebben gereden (higuita, mollema, bilbao, martin ect).

Mijn grote twijfel is zelf WvA, zeker over wel of niet meesprinten in eerste week.... bij niet, is het wel erg dure man voor 2/3 punch, 2 tijdritten, en misschien wat teampunten en als hij niet meegaat, dan moet ik qua teampunten jumbo weer wat anders doen en ook weer andere punchmannen pakken.
2e grote twijfel is Thom.... is combi porte + mas uiteindelijk niet beter? Dit wordt twijfelen tot laatste moment. Alle interviews en teamorders maar goed in de gaten houden komende week.

madeinstars

'@ronvisser waarom zou je Van Aert in hemelsnaam niet opstellen in de bergen??? Heb je de tour vorig jaar gezien?

Van Aert is als hij fit is een absolute must-have. Die fitheid is echt het enige dat je ervan zou moeten weerhouden om hem mee te nemen. Vorig jaar dacht ook iedereen: "hmm zou hij wel meesprinten?" Nou dat hebben we geweten en toen ging hij ook nog even in bergetappes sprintjes voor de derde plek winnen.

Laatst gewijzigd
ronvisser

'@madeinstars Van Aert krijgt dit jaar toch een totaal andere rol dan vorig jaar? Hij krijgt dit jaar de volledige vrijheid om voor eigen succes te gaan in de sprint- en heuveletappes. Vorig jaar werd hij hier enigszins in beperkt. Ik verwacht echt niet dat Van Aert zijn energie in de bergen gaat verspillen. Zal vast wat trek- en sleurwerk voor Roglic moeten doen, maar gaat met dit deelnemersveld toch geen top-20 rijden in de bergen lijkt me. En dat is mijn punt: ik wil een Lotto Jumbo'er mee die in de daguitslagen in de bergen er ook goed bij zit.

madeinstars

'@ronvisser nee dat heb je zeker verkeerd begrepen. Het nummer één doel is weer gewoon met Roglic de Tour winnen. Van Aert krijgt meer vrijheid, maar die vrije rol heeft hij net zo goed bergop. Hij zal juist nog langer aan gaan haken, omdat zijn werk waarschijnlijk pas later (misschien zelfs na Kuss, zeker op de makkelijkere aankomsten) zal beginnen, als hij al moet knechten bergop. Zie maar zijn resultaat op Prato di Tivo hoe dat kan uitpakken. Lijkt mij bergop juist de meest waarschijnlijke top-20 puntenpakker van alle 'knechten' van UAE en Jumbo samen.

Ik zie niet in waarom een Van Aert die nog een jaar beter is (en meer specifiek op het klimmen heeft getraind) in dit deelnemersveld geen top-20 kan rijden als hij dat vorig jaar al kon op Col de la Loze en in de laatste bergetappe.

Laatst gewijzigd
MichielH

'@madeinstars: ik hoop dat je gelijk hebt, lijkt me zeker een interessante ontwikkeling. Maar tegelijkertijd vind ik dit een zeer onwaarschijnlijke voorspelling.
Vorig jaar was hij juist alleen op de Col de la Roze goed voor een top 20 (19e)....maar Kuss was toen 4e....

Laatst gewijzigd
ronvisser

'@madeinstars Hm, in dat geval is dat 'probleem' direct opgelost haha. Van Aert kan je dan toch eigenlijk ook niet thuislaten. Enige kanttekening is natuurlijk die blindedarmontsteking...

madeinstars

'@MichielH dat klopt, maar vorig jaar moesten zowel Jumbo en Van Aert natuurlijk nog een beetje ontdekken wat er mogelijk was. Hij schoof toen elke bergetappe eigenlijk een stukje op in de hierarchie.

Op de Col de Portet is een goede Kuss in principe beter, maar in de overige bergetappes denk ik dat Van Aert heel ver kan komen.

GoldenWallie

Zijn er ook nog andere poultjes dan Scorito?

Ajvenema

'@floda: Welke mening, en hoezo door het ijs?:)

Ik neem WvA ook niet per se mee voor de bergetappes, al stel ik 'm graag op als blijkt dat ie weer zo goed is. Ik vraag me dat echter wel een piepklein beetje af. Ik vind hem dan ook ietsje te duur, maar voor dit soort renners hoef je over het algemeen niet moeilijk te doen over een miljoentje meer of minder.

nasibal

Een Van Aert die naar de Spelen wil én meer vrijheid krijgt gaat zichzelf echt niet op willen roken in de bergetappes zoals die dat vorig jaar in de Tour deed. Ik denk dat z'n conclusie na de Tirreno ook was dat dit veel krachten heeft gekost. Zo'n risico gaat die jongen niet nog eens willen lopen. (Net als het risico in de volkomen vlakke sprints onderuit gekegeld te worden misschien)

Daarnaast heeft Jumbo, als ik het goed begrepen heb, geleerd van hun manier van koersen vorig jaar én heeft UAE een veel sterkere ploeg dan vorig jaar. Pog zou ook zomaar na etappe 5 in het geel kunnen rijden, dat hoeft niet persé Rog te zijn. De kans dat Wout (of wie anders) uberhaupt hetzelfde moet doen als vorig jaar is ook een stuk kleiner.

Laat ik het anders zeggen: Misschien gaat het wél gebeuren, maar ik zou het retedom vinden. Ik weet ook niet of ik 4 miljoen voor dat gokje wil neerleggen. Als ik het me goed herinner was hij vorig jaar slechts 1,5 miljoen toch?

Ludi

Eigenlijk is het budget dus ook helemaal niet 56m voor 20 plekjes maar ongeveer 28m voor 15 plekjes. ;)

arjenzvob

'@GoldenWallie

Probeer eens: ga naar google en 'tour de france pool'. Laat me weten of je wat gevonden hebt!

Mannen als Van der Poel, Carapaz, Guillaume Martin, Gaudu, Barguil en van Aert willen allemaal naar de Spelen. Zijn dit dan meteen no go's? Ik weet dat het een ruime vraag is, en per persoon kan verschillen qua puntenpotentieel, maar voor mij zijn de 'Spelengangers' niet per definitie zeker van een plekje in mijn equipe.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@KJ

Dat lijkt me inderdaad een uitstekende conclusie haha.

@Goldenwallie
Ga je een poolparty organiseren?

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@nasibal: Ik weet ook niet of ik 4 miljoen wil neerleggen voor een gokje, maar ook niet waar ik dat geld dan wél voor overheb:) Ik zie niet echt in waar ik voor dat geld meer zekerheid krijg, als je poga/rogla/bennett/demare/ala al hebt staan.

Pirata

'@floda
Bij je 2e twijfel heb je wel een aspect niet meegenomen, namelijk dat je 1 renner (Thomas) vergelijkt met 2 renners (Porte+Mas). Ik zie wel vaker zulke vraagstukken voorbij komen hier op het forum die eigenlijk onderdoor gaan aan het feit dat je met plekken werkt en met budget. De combi Porte+Mas is bijv. 6 miljoen waard terwijl Thomas 5 miljoen is. Om tot een goede afweging te komen voor je vraagstuk moet je dus een vergelijking maken van 2 renners vs. 2 renners. Dan krijg je bijv. leveren Porte+Mas meer punten op dan Thomas+Konrad/Haig/Bilbao/Higuita?

Je 1e twijfel vind ik een hele makkelijke ;-)

nasibal

'@AJ Venema

1 op 1 niet inderdaad, maar verspreid over meerdere plekjes kan het goed uitkomen. Jongens als Gaudu, Matthews, Colbrelli en Nizzolo worden dan wel weer iets makkelijker betaalbaar. Verder heb je Thomas niet in je rijtje staan zie ik ;)

@Arjen
Ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is met renners die de Vuelta gebruiken als voorbereiding op het WK. Of het een No-go is hangt af van de prijs + wat verwacht je dat ze gaan doen 'in voorbereiding'.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik zie Ackermann als meer gokje dan 2021WvA (tenzij de operatie dat verpest heeft), maar zal wel aan mij liggen 🤔 Gaudu, nizzolo en Thomas staan er hier gewoon ook in, naast 7+6.5+5+5+4.5. die ruimte mis ik eigenlijk niet echt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 36 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.