'@KJ
Wout kán er wel in als je dat wil. Waar het mij om ging is dat als je Wout er uit laat je niet opeens 4 vrije miljoenen hebt maar niets om ze aan te besteden. Je hoeft door dat budget minder goed na te denken over de overige plekjes. Ik hoef bijvoorbeeld geen 500k'ers (en eigenlijk ook geen 750k'ers) mee te nemen. Natuurlijk kan ik er voor kiezen om dat wél te doen zodat ik vrij gemakkelijk Wout er in kan passen, maar de vraag is dus of ik dat het gokje waard vind.
Ackermann is denk ik vooral een gokje of hij voor winst of of voor de 5e plek gaat rijden niet of hij überhaupt mee gaat doen. Overigens weet ik ook niet of ik 4 miljoen voor Ackermann wil uitgeven hoor.
'@KJ
Als je inderdaad in die categorie veel jongens hebt die je wil dan is dat prima. Ik denk echter dat een hoop mensen wel degelijk de 1-1,5 opties iets meer zekerheid vinden. Of liever iets teveel voor een Matthews-gokje betalen dan voor een Wout gokje. Of voor een Porte-gokje. Om maar wat te noemen. Het zal per persoon verschillen, maar ik vind het geen gekke gedachtes vooraf. Achteraf moet blijken wat het juiste is.
Je hebt inderdaad wel eens dat sommige categoriëen echt complete rommel zijn en dat je geld over gaat houden als je op categorieën daarboven bespaard. Dat die ik hier niet zo direct. Jouw 750k'er kan achteraf beter blijken dan een 1,5 miljoener, maar het kan ook andersom zijn straks. Ik denk dat ze in zekerheid en potentie niet zoveel verschillen, alleen in prijs. Dan is het maar net wie je persoonlijk liever hebt. Zelf vind ik het fijn om dan niet al gedwongen te zijn in de 750k categorie te shoppen.
Persoonlijk zie ik overigens maar 1 echte parel in de 750k categorie, en die heeft geen Astana shirtje aan ;)
'@nasibal: Dat heb je goed gezien;) Thomas vind ik een moeilijke. Wil hem in principe meenemen, maar zie hem meer als easy podiumplek dan als winnaar of geel-drager. Het lijkt me sterk dat ie deze 2 jongens gaat verrassen op zijn leeftijd. Dan zie ik haast meer in Carapaz, en die twijfel maakt het wat lastig. Porte en Hart zitten er dan ook nog, waardoor het in de breedte imo het beste team is, maar ik er niet de winnaar in zie zitten. Al met al vind ik het een draak van een ploeg om uit te kiezen. Het zou me ook niet verbazen als ze 3,5 en 7 eindigen ofzo...
Vind het knap dat je nu al 1 parel kunt uitkiezen, ik zie er afhankelijk van vormbevestiging en teamorders nog wel een stuk of 5:)
'@AJVenema
mijn probleem met géén Thomas is vooral de eindafrekening en truipunten gedurende de ronde. Pog en Rog gaan een 100% pickrate hebben. Gaudu zal zich ook wel in de top 10 nestelen, maar als hij teveel verliest in de ITT's en andere jongens goed klimmen kan het zomaar een 8e plek worden op dit parcours. Kelderman kan zomaar ergens een verkeersdrempel knuffelen, Porte is Porte, Mal heeft niet echt 'zijn' parcours hier, Mas zal lekker zubeldia'en naar een 6e plek Carapaz heeft ook de OS in z'n achterhoofd en hoeft in het team niet persé de laatste man te zijn. Dat kunnen anderen ook. Dan heb je jongens als Hamilton, Izagirre, Oconnor, Haig, Bilbao, Konrad etc etc.
Mat andere woorden, durf jij te roepen wie er op plek 4 t/m 10 gaan staan en in welke volgorde? Iemand die vanaf etappe 5 tot 21 in principe top 5 staat (ook al is het maar op een 3e plek) is dan denk ik heel veel waard. Sterker nog. Ik zie Thom nog wel 2e worden ten koste van Rog.
Vanuit die positie kan je overstappen op een als-mn-tante-een-piemel-had-scenario en stellen dat alleen Pog dan nog wat tegen moet komen en Thomas wint de Tour. Veel als als, maar wanneer je het als pure bonus ziet kan je best met als als rekenen denk ik. Natuurlijk zouden Carapaz en Porte in hetzelfde scenario verzeild kunnen raken, maar als Thomas door INEOS als kopman wordt uitgespeeld geef ik hem de grootste kans.
Wat betreft parels in de 750k categorie zie ik er wel een paar die het zouden kunnen zijn. Maar voor allen geldt dat ze ook absolute verspilling van een plekje kunnen blijken achteraf. Ik zie er echter maar 1 die ik zonder veel twijfel dat plekje wel durf te geven en het 'parel-gedeelte' komt er al dan niet wel bovenop.
'@nasibal: Ik durf zeker niet te roepen wie er op 4-10 komen te staan:) Het meest logische is inderdaad dat Thomas hier 3e/4e eindigd, maar als kopman ga ik hem niet snel gebruiken. Carapaz zou ik daar wellicht een aantal keer voor overwegen.
Ik heb niet het idee dat Carapaz zich gaat sparen voor de olympics. Wordt toch ook duidelijk als kopman gebracht door Ineos? Denk dat het winnen van de tour voor elke renner stiekem ook wel boven de OS gaat. Mijn probleem met Thomas is vooral dat ik hem op geen enkel gebied meer echt vind uitblinken, al kan dat ook weer anders zijn in de tour. Ik vind het ook gewoon een saaie renner:) Zie in hem de afwachtende pion, terwijl Carapaz het veel meer moet gaan hebben van aanvallen. Wat dat betreft zou ik ze haast beiden nog wel overwegen, al kom je dan dus weer in de knoop met de WVA'tjes van het pak.
Check nu net ff de uitslagen van Thomas, en dat is ook uiteindelijk wel prima... Lastig toch...
Tja, 1 op 1 vergeleken ongetwijfeld wel. Maar een OS kan je maar eens in de 4 jaar winnen en dan moet het ook nog een parcours op jouw maat zijn. Verder is een 2e en een 3e plek op de OS denk ik wél weer interessanter dan een 2e of een 3e plek in de Tour.
Ik heb geen idee wát het exact met Carapaz gaat doen. Alleen dat er een kans is dat het van invloed is en ik niet weet of ik dat risico wil lopen.
Dat is mijn probleem een beetje deze Tour. Er zijn een hele hoop renners die ik er echt niet in klik omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat het 'moet'. Thomas zal een hoge pickrate hebben. Als hij presteert kan je hem gewoon niet missen.
Van zover ik heb gelezen gaat Carapaz zich niet sparen voor de OS, maar gaat hij ook vol voor de Tour. Wil sterk aan de start staan voor de OS, maar droomt van het winnen van de Tour. Wie niet, trouwens.
https://www.google.nl/amp/s/www.cyclingnews.com/amp/news/carapaz-sets-sights-on-tour-de-france-glory-after-spectacular-first-season-at-ineos/
Ik zie Carapaz een cruciale rol spelen, maar Thomas toch als dé kopman. Het is echter wel duidelijk van het interview van Knaven dat Ineos het zelf ook doorheeft: ze houden alle opties open. Ze zullen echt wel met meerdere kopmannen wat moeten proberen tegen Pog en Rog. Ik ben dus wel benieuwd naar Ineos, deze Tour. Knaven hint iig op aanvallend rijden, dus we gaan het zien.
1 en 2 winnen zijn 100 punten. Etappe 3 en 4 zullen voor Philipsen en Merlier zijn. Etappe 5 verwacht ik geen uitslag voor VDP, 6 zal ook voor Philipsen/Merlier zijn. Etappe 7 kan hij dan nog winnen: nog eens 50 punten.
In 1, 2, 3 en 4 heeft hij dan de gele trui: + 40 punten
Nog wat losse puntjes voor groen en bollen in de 1e 4 etappes: 25 punten.
Eindstand na 1 week met 3 etappewinsten: 215 punten voor 3 miljoen.
Kopman voordeel zal minimaal zijn, aangezien iemand anders uit je team in deze 3 etappes ook wel top 5 zal rijden vermoedelijk.
;)
'@nasibal
Dus jij zal Thomas dan elke rit opstellen voor zijn 6 puntjes AK klassement ?
Voor "echte punten" zou ik hem eerste 7 ritten enkel in TT durven opstellen. Ook natuurlijk in laatste TT. Laat ons zeggen 2x 5de plaats maakt +- 60 punten.
Daarnaast enkel in 8, 9, 11, 15, 17, 18, waarvan dus slechts 3x bergop en 3x na afdaling waar hij vermoedelijk niet zo steady is en niet (meer) zo snel aan de meet én (nog belangrijker) waarin je hem volgens mij geen enkele keer kopman maakt (ook niet in de TT's).
Dan nog 60 punten in de afrekening, maar waarschijnlijk nergens zicht op teampunten.
Ervan uitgaan dat Pogi en/of Roglic iets tegenkomen, kan je natuurlijk altijd, maar bovenstaande lijkt toch meest "logische" scenario voor deze 35-jarige man ?
Dan lijkt 5 miljoen toch wel wat gortig? Ben er zelf trouwens nog niet uit hoor of ik hem neem :-) maar neig toch meer en meer naar de "neen".
Porte geeft trouwens wel aan dat hij zich zal wegcijferen voor Thomas en Hart. Ik ga er wel vanuit dat hij iig tot na de eerste tt hoog zal staan, maar we moeten dus niet vreemd opkijken als hij zich in etappe 8 en 9 helemaal leeg rijdt voor Thomas en helemaal weg valt:
Jack was always going to help me out and Ben closed the gap to a couple of those guys on the descent, but full credit to G because coming into this race he said he was all in for me, come July I’ll be hopefully returning the favour for him, helping to win the Tour.
As for the hard work to come before the start in Britanny at the end of June, Porte says it’s nothing compared to the demands of being a father of two young children, his latest being born during last year’s French Grand Tour: “I’ve got two kids under three at home, nothing’s hard compared to that,” he joked.
“No, I’m under no illusions that I’m here [at Ineos] to help out and I think the way that Tao and G and those guys helped me I would love to repay them,” Porte added of winning the Dauphiné ahead of his leader at the upcoming Tour. “I don’t need that stress and pressure, I don’t know how they do it. For me, this feels like a Tour de France victory.”
'@KV
Al stel ik hem maar 10 ritten op voor zijn 6 puntjes en pakt hij nog eens 60 punten in de eindafrekening dan zijn dat al 120 punten. Als je achter elke renner een % gaat zetten wb de kans op die 3e plek AK in etappe 4 t/m 21 lijkt Thomas me toch veruit het hoogste getal te krijgen. Als er een goedkopere optie met een benaderbaar % was zou ik daar voor gaan. Maar die zie ik niet, of heb ik al in mijn team.
Door zijn bedrag er aan te hangen maak je dezelfde denkfout als vele anderen. De duurste renners uit het spel gaan vrijwel nooit hun geld waard zijn en als ze dat wél zijn dan snoepen ze die punten van je andere dure renners af. Daar moet je je dus niet blind op staren. Wat je je af moet vragen is of je de punten van Thomas via hetzelfde bedrag op een andere manier ook kan halen (of het nou om 1,2,5 of 10 miljoen gaat). Juist door die relatief zekere truipunten door de ronde heen en na afloop t.o.v. de loterij tussen de alternatieven lijkt me dat heel lastig. Kies net de 2 verkeerde alternatieven en je gaat de boot in. Niet een beetje, maar kneiterhard.
Liggen de kansen op die top 5 allemaal een beetje op dezelfde hoogte voor een paar renners dan is het een ander verhaal. Dan kan je inderdaad beter voor de goedkopere optie gaan.
Met 6 ritten met bergen daarin en 2 ITT's kom ik aardig dicht in de buurt van 10.
Verder wel eens met wat je zegt, ook omdat Alaphilippe in best wel wat sprintritten een goede opvulling zal zijn. Maar voor mij is dat juist een reden om te beknibbelen op (dure) teamgenoten van Pog en Rog. Die stel je dus waarschijnlijk al helemaal nauwelijks op als opvulling en in de bergen heb je mogelijk ook beter of vergelijkbare opties. Het bedrag van Thom is daardoor makkelijker op te hoesten.
Wat denken jullie van Alaphillipe deze ronde?
Lees vrij weinig hier over hem, maar was bij mij altijd een zekerheidje. Dit jaar lijkt hij de punch nog wat te missen, maar er zijn wel veel etappes deze Tour op zijn lijf geschreven!
MvdP, WvA en Ala is denk ik te duur. Neig nu zelf naar Ala en Wout meenemen omdat ze wel willen uitrijden. In tegenstelling tot Matieu.
'@Harderijder
Zo denk ik er ook over. MvdP heeft sowieso de potentie om een topuitslag te rijden in zowel rit 1 als rit 2 maar daar stopt het dan ook. Andere opties zat die ook deze potentie hebben + dat beetje extra.
WVA kan die combineren met, eventueel, de net iets vlakkere aankomsten, mogelijks enkele bergritten, mogelijke teampunten met Roglic, de twee tijdritten.
Alaphilippe kan de potentie combineren met mogelijke teampunten van Bennett (net iets waarschijnlijker imo dan Phillipsen of Merlier), bergritten, steilere aankomsten, AK.
MvdP hier dus wellicht niet mee, met de nodige FOMO maar alledrie vindt ik, ook, een beetje to much.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.