Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 39 ... 258 259
Phoenix0000

Maar dat Bahrein dit jaar, wat zit daar in het eten dat zelfs Poels dit soort etappes kan afleveren.

Caruso in de giro
Padun en Haig in Dauphine
Nu Poels in Zwitserland. Mader er ook nog lekker bij.

Ik vergeet Colbrelli nog even voor het gemak die de eerste 4 etappes eigenlijk had moeten pakken.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Ik twijfel tussen O'Connor, Cosnefroy, Paret-Peintre, Fuglsang, Aranburu, Lutsenko, I. Izagirre, Bilbao, Haig, Padun, Poels, Konrad, Asgreen, Cattaneo, Higuita, D. Martin, Woods, Hamilton, Benoot, Latour, Mollema en Nibali. Welke 4 zouden jullie nemen en waarom?

Phoenix0000

'@ DMR

Lijkt me no brainer... staan er vier tussen met een Bahrein shirt.

Ragnar Lolbroek

'@Doe Maar Renaat. Geef jij Kevinraar even zijn account terug. :)

Milanjacks

Ik zou Asgreen, Izagirre, Nibali en Benoot sowieso thuis laten.

Asgreen zie ik niet vaak een kans krijgen van de vlakke sprints zijn voor Bennett en de lastigere punch etappes voor Flip. Asgreen gaat misschien een keer als vooruitgeschoven pion worden uitgespeeld maar of de kopgroep het dan red en in welke etappe dat is lijkt mij onmogelijk te raden.

Izagirre lijkt mij toch meer in een diende rol voor Lutsenko en Fuglsang,Fraile? Izagirre word niet vaak als kopman uitgespeeld bij Astana in de grote rondes.

Nibali is gewoon niet goed genoeg en blijft vaak nog aanhaken voor een klassement, dit parcours is op zijn lijf geschreven maar ik denk echt dat het over is voor de Haai van Messina.

Benoot moet zijn rol als rittenkaper delen met een Roche die in vorm is, SKA en eventueel nog Eekhoff. Lastig te bepalen wanneer je Benoot moet gaan opstellen.

Laatst gewijzigd
MichielH

'@Milanjacks: hij heeft dan ook gewoon Bennett in zijn rijtje staan die als kopman ingezet kan worden.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Michiel

Ik moet minder drinken.

De Tourminator

'@milanjacks
Inderdaad Bennett als kopman voor de sprint, maar wil graag een 2e van die 4 er bij hebben en dan moet ik keuzes gaan maken met de andere kleppers....

Daan Brakenhoff

Over parels gesproken, zal MM ook in de tour niet stiekem doorrijden tot de meet en met grote kans op team punten ( en dus eigen punten) is het voor zijn prijs dan wellicht een mooi koopje voor de sprint etappes...

Laatst gewijzigd
Pantano

Is het niet slim om behalve Bennet altijd een andere topsprinter mee te nemen, zoals een Ewan of Demare?

Stel Bennet raakt betrokken bij een valpartij en ligt eruit, dan heb je geen fatsoenlijke sprinter meer als kopman.

Bij Roglic/Pogacar heb je altijd de ander nog als de een uit zou vallen.

Mee eens?

La Primavera

'@Daan Brakenhoff Parel zegt Bling Bling ;)

Die andere MM zie ik uiteindelijk uitzakken en weer aansluiten achter de 63 sprinters die aan de start staan.

@Pantano Uiteindelijk ga je toch ergens je budget aan uitgeven. Kom je vanzelf bij een tweede topsprinter terecht.

Laatst gewijzigd
De Tourminator

'@Pantano
Daar ben ik inderdaad mee eens.

John Bidon

Met 8/9 sprint etappes zou je juist moeten investeren in goede sprinters. Kan je zo 20M aan spenderen.

JvH

'@ Pantano: dan is de keuze toch snel gemaakt? Ervan uitgaande dat Ewan niet tot Parijs gaat komen.

Ludi

Ewan gaat wel tot Parijs komen vermoedelijk

Laatst gewijzigd
daandej

Micheal matthews of van der poel? Heb zonder matthews 6 sprinters

John Bidon

'@Daan de Jager,

Hoeveel keuzes ga je nog voorleggen? Zoals al eerder is gezegd, geef ons jouw analyse en dan krijg je betere discussie. Steeds 2 namen noemen voegt niets toe.

Valvuillerdemoz

Van der Poel is minstens net zoveel sprinter als Matthews inmiddels

Pantano

'@laprimavera @detourminator @jurgen ja toch, heb daarom Demare er maar ingefietst. Ook omdat ik ervan overtuigd ben dat hij, met 8 sprintetappes, meer punten gaat pakken dan Thomas….die ik er dus helaas uit moet halen.

Toch voelt het ook niet helemaal lekker, Thomas eruit halen. Mijn klassementsploeg is wel heel karig zo.

Milanjacks

'@Valvuilerdemoz

Deels mee eens als Matthews na twee etappes kort staat in het punten klassement dan sprint hij zeker mee voor de groene trui in de vlakke etappes 3/4. Voor MVDP durf ik dat niet met zekerheid te zeggen(zeker niet als die al een etappe zege heeft).

wielerfan80

Stel dat Ewan na een week en 2 ritzeges afstapt. Wie zou er dan voor Lotto Soudal gaan sprinten? Van der Sande? De Buyst? Degenkolb? Alle 3 tegelijk?

Milanjacks

Ik denk niet dat Ewan af gaat stappen na een week, etappe 10,12 en 13 zijn sprintetappes. Als die gaat afstappen dan gaat het waarschijnlijk aan het begin van etappe 15 zijn, dat is een bergetappe en daar zal zijn knie wel pijn gaan doen.

Ik heb ook maar de tour gids gekocht maar hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik baal van deze tour. Wat een ongeloofelijk schijt parcours. Er is echt heel weinig om naar uit te kijken.

Daan Brakenhoff

'@La Primavera

https://www.procyclingstats.com/race/volta-ao-algarve/2021/stage-3
https://www.procyclingstats.com/race/oxyclean-classic-brugge-de-panne/2021
https://www.procyclingstats.com/race/uae-tour/2021/stage-7

Om er maar een paar te noemen, lijkt dit jaar serieus langer door te rijden. Geen idee natuurlijk of hij dit 8x gaat doen deze tour (uiteraard niet voor plek 4-8, maar wellicht 7-12 met uitschieters naar boven) maar voor zijn prijs misschien wel een gokje waard. Bij een erg positief scenario pakt Bennett groen, Alaphilippe rijd een paar dagen geel, en hij eindigt 8x10e en je hebt echt een prima alternatief voor een 1.5mil sprinter die minder puntenpotentie heeft en 2x zo duur is...

Laatst gewijzigd
KV

'@Daan

Sssst :-p

Aan de andere kant, 8x 10de worden lijkt me mss wel een beetje veel verwachten

Daan Brakenhoff

'@kv
Dat was ook een erg positief geschetst scenario. Het zal natuurlijk geen “Caruso” pick worden maar ik denk eerder aan een “Foss” qua punten aantal. De “Caruso” zie ik overigens niet in de 750k categorie, tenminste niet normaal gesproken.

1 2 ... 39 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.