Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 40 ... 258 259
Arne Riis

Het Ineos-vraagstuk helemaal zat zijnde heb ik voor de gein een team zonder Ineosrenners gemaakt. Porte en Thomas eruit geknikkerd. Met MAL en Gaudu extra voor de bergen. Heb nu Matthews in mijn sprintteam kunnen upgraden naar Van Aert en Laporte naar Nizzolo. (Als ik goed reken, ik heb flink geshuffeld)

Ik weet niet of ik het voor mijn definitieve team aandurf, maar je houdt wel ruimte voor veel leuke andere renners over als je die club thuislaat...

Laatst gewijzigd
Ludi

2x Mont Ventoux is wel top etappe, verder is dit easy top 3 slechtste parkoers van afgelopen 10 jaar

JvH

'@Milanjacks: dan heb je gelukkig dit forum en Scorito. Dan kun je bijna 3 weken puzzelen en posts plaatsen.

fthunnie_924531

Is er volgens jullie nog een kans dat Stannard kansen krijgt in de vlakke(re) etappes, of moet die zich helemaal wegcijferen voor een 7e plek van Matthews?

Verder denk ik dat je Thomas thuis kunt laten. Voor de helft heb je een bijna gelijkwaardige teamgenoot die niet veel minder punten gaat scoren. Verschil met andere jaren is dat er 2 andere ploegen erg sterk zijn, waardoor we Ineos veel minder op kop gaan zien. Dan kan Ineos beter met meer man kort blijven staan om Pog en Rog te bedreigen.

Padun lijkt zekerheid na Dauphiné, maar wie zegt dat hij niet gewoon te vroeg piekt?

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik weet niet of Padun een zekerheid is, hij blijkt slecht tegen echte hitte te kunnen.

Ab Normaal

'@redmachine
Piekt te vroeg. De Bevin van de Tour.

Jasperdewaal11

Of de cepeda van de tour

fthunnie_924531

Haha dank voor jullie reacties, ik ben het er helemaal mee eens. Ben benieuwd in hoeveel teams hij toch ineens te voorschijn komt

Rawolf

De meest inconsistente man van t noordelijk halfrond laat ik lekker thuis

Pirata

'@Redmachine
Met die bijna gelijkwaardige teamgenoot die niet veel minder punten gaat scoren ga ik er voor het gemak even vanuit dat je Porte hiermee bedoeld. Leuk en aardig dat Porte de Dauphine wint, maar die weet ook heel goed dat hij hier de ruimte kreeg en in de Tour lekker moet gaan knechten voor Thomas en Carapaz. Voor mij dan ook niet aantrekkelijk voor Scorito, zal vast wel in de top 15 eindigen, maar die kan ook zomaar een keer zichzelf helemaal leegrijden in de bergen voor die twee.

Als er niks geks gebeurd dan zie ik Pog Rog en Thomas gewoon 1, 2 en 3 eindigen en dat kan ook zomaar vroeg in de ronde zo staan in het klassement. Je zou inderdaad Thomas kunnen missen, al moet je dan wel juist dié renners kiezen die dan scorito technisch veel punten opleveren. En eerlijk gezegd, zie ik die optie niet echt voor mij in mijn huidige team.

mrtheyoung

Bahrain heeft het zo goed gedaan de afgelopen weken dat de doping geruchten weer massaal opduiken : https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/bahrain-victorious-weerspreekt-anonieme-dopingbeschuldigingen-werken-volgens-de-regels

over Padun :
We voelen ons allemaal idioten', quote het medium. 'Dat hij op La Plagne huishoudt, oké. Maar hij heeft niet het fatsoen om zich de volgende dag te verstoppen. Er heerst een viezig gevoel dat ons herinnert aan de zeroes. Maar ja, zolang je geen bewijs hebt, blijf je maar stil.'

gekke vraag maar maakt het uit of je 2 dagen achter elkaar volle bak voor de winst gaat?

on topic: ik ga denk ook maar voor : Poga, Rog, Flip, Bennet, WvA en MvdP, en daar wat leuks omheen bouwen, thomas twijfel ik nog over .. maar we hebben nog even

Milanjacks

'@Jelle

De tweede dag op rij zou je normaal wat minder moeten zijn na zo'n inspanning. Waar rook is..

fthunnie_924531

Het zijn zeker opvallende resultaten, maar anonieme (verliezende) ploegleiders zonder bewijzen...?

Treenert

Padun pakt tweede ritzege in Dauphiné op rij: 'Ging eigenlijk best makkelijk!'
🤣🤣🤣 iedere ochtend een smaakje aan de Qahwah en gááááaááaán!!!

Bilbao, Poels en Padun dan ws 1, 2 en 3 in de TDF of zou dat teveel opvallen?

Laatst gewijzigd
Franky122

Dat Jumbo-Visma vorig jaar elke koers maar won die er maar te winnen viel was te wijten aan goed materiaal, goeie coaching etc. Bahrain wint een paar etappes, hmmmmmmmmmmmm. Aan de schandpaal!

Ajvenema

Echt ja, de gemiddelde klassementsman is sowieso weken achter elkaar op niveau, dan mag padun best een x 2 dagen achter elkaar. Had Teuns ook een handje van in z’n goeie tijd, en dat in de tour.

Phoenix0000

Flip, maar vooral Wout en Matthieu gaan denk ik de grootste missers worden in deze tour.
Dan ga ik er even vanuit dat de twee laatstgenoemden geen massasprints gaan rijden.

Geld wat je in deze 2 steekt kun je beter in goede sprinters steken. Heb je de 'opvulling' bij evt geel van 1 van deze 2 ook niet nodig en heb je gewoon iemand die 8x 35-40 punten binnenharkt.

dazzler2120

'@milanjacks is niet altijd vuur, er kan ook een rookmachine staan. Mensen springen lekker snel naar conclusies, zonder bewijzen waarbij ze wel wijzen naar het verleden dat het toen ook zo was.
Dit ziet gewoon uit naar zand strooien, helemaal anoniem in een nieuwsmedium is dat lekker gemakkelijk.

Primavoormij

'@Phoenix0000 eens

Niballie

Helemaal mee oneens

Pirata

Als van Aert niet mee doet met massa sprints zou ik hem ook niet mee nemen inderdaad ;-)

Milanjacks

Is het gek als je met 8 vlakke sprints de veldrijders en Sagan thuis laat en alle drie de dure sprinters mee neemt?

marconeuvel

'@Phoenix0000 dan ga je er voor het gemak dus wel uit dat die vervangende sprinter 8x op plek 3 of 4 eindigt. Er zijn er niet veel die dat behalen, zeker als je er vanuit gaat dat iedereen echt al wel óf Bennett óf Ewan in zijn team heeft (ook de mensen die MvdP, Flip én Wout hebben).
Bovendien tel ik zelf 'maar' 7 pure sprintetappes.

Milanjacks

'@Marcel

Als een Ewan 8x 5de wordt(gemiddeld genomen) + 70-80 punten aan eindklassement/dagwinst/truipunten over een hele tour dan heb je gewoon 336 punten zonder dat je hem ooit captain maakt, dit lijkt mij nog een aardig conservatieve schatting.

Ik zie MVDP/WVA dat soort aantallen niet bij elkaar fietsen(zonder kopman punten want dat is lastiger vergelijken).

Laatst gewijzigd
dazzler2120

'@milanjacks dat ligt er dus compleet aan wat ze mogen en gaan doen.
Gaan ze voor groen, dan zijn ze topfavoriet, rijden ze ook iedere vlakke sprint top 6 + heuvels punten + truipunen, zonder evt. captainpunten mee te tellen. dan kom je 'gemakkelijk' over de 336 punten heen voor minder geld. De vraag is echter, verwacht je dat ze dat gaan doen.

1 2 ... 40 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.