Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 41 ... 258 259
Milanjacks

'@Dazzler

De kans dat MVDP voor groen gaat lijkt mij compleet uitgesloten. De kans dat WVA voor groen gaat lijkt mij ook vrij klein.

Boasson en Hagen

Gaan we Padun nu de top 10 in schrijven op basis van 2 ritzeges, terwijl hij in het algemeen klassement een half uur verliest? In grote rondes tot nu toe een DNF, 84e en 70 plek. En Haig die in een voorbereidingskoers in vorm is wordt ook opeens een zekerheidje, terwijl Poels om die reden wordt afgeschreven? Normaal zou Bilbao nog het beste koopje zijn voor mij, maar die heeft zich in de Giro niet populair gemaakt bij me.

Milanjacks

'@Boasson en Hagen

Bilbao was in de laatste week wel dik in orde, had je scorito technisch niet zoveel aan maar verrichte wel beulenwerk voor Caruso. Viel in de eerste twee weken tegen.

Hork282

'@Milanjacks maar voor Ewan is het nog maar de vraag of die hem uitrijdt. Dan zou ik eerder Demare kiezen. Alleen dan moet je wel wel minstens 1 van Flip/WvA/vdP thuis laten. En dat zijn wel de renners die ik persoonlijk in rit 1 en 2 een goede kans geef op top 3, en dus een goede kans op geel (en zelfs groen nog de eerste 2 etappes). Met de tijdrit in 5 zouden van Aert en Alaphilippe het geel zelfs nog langer vast kunnen houden, en dan komt er in rit 7 weer een kans voor die drie, en ook rit 10, 12, 14 kunnen sprinten met een gereduceerd peloton worden. Dat zijn toch al een hoop kansen voor die renners. (dit is wel even heel positief benaderd voor die drie, dat geef ik toe)
Het probleem is namelijk, wie ga je dan opstellen in dat soort ritten? Tweede rang sprinters kan je zo aanwijzen, die voor plek 5 tot 14 sprinten en op die manier, als je er daar een paar van neemt toch een leuk aantal punten bij elkaar kan fietsen.
Alleen wie zijn je tweede rangs puncheurs? Higuita, Woods, Colbrelli, dat soort namen. Maar die gaan denk ik niet in elke rit waar van der Poel en van Aert een kans maken, ook top 10 rijden. Hirschi zie ik dat wel doen, maar hoeveel vrijheid krijgt die?
Kortom, als je in elk soort rit een goed aantal punten wil scoren, kom je wel snel uit bij allrounders als Flip, Wout en Mathieu. Zeker die eerste 2 zou je echt in bijna elke etappe wel kunnen opstellen en met trui/team/etappe punten genoeg kunnen scoren.

Guido Maltempi

Voorlopige conclusie na een klein weekje puzzelen: van mijn verlanglijstje Pog-Rog-Thomas-Carapaz-Wout-Flip-Bennett-Démare hoef ik eigenlijk maar één renner thuis te laten. Waarbij een downgrade van 2M (bijv. Carapaz>Porte of Flip>MvdP of Démare>Nizzolo) al voldoende is om een acceptabel team op de been te brengen.

De andere 12 renners in mijn team vallen dan binnen het segment 750K-2.5M. Daar zie ik eigenlijk geen logische opties meer om die 2M te besparen. Ik zou dan 2 of 3 flinke downgrades moeten doorvoeren, en dat is die ene extra topper mij niet waard.

Qua 'welke topper laat ik thuis' zit ik al een paar dagen in cirkeltjes te redeneren. Voorlopig lijkt Carapaz het slachtoffer te worden, al is er natuurlijk een scenario denkbaar waarin hij juist een enorme puntenpakker wordt. Even afwachten of iemand de komende dagen nog op z'n plaat gaat of een jankinterview geeft, dat zou de keuze wat makkelijker maken :)

Milanjacks

'@Luc

Ik kan je tot op zekere hoogte volgen maar ik ga er niet van uit dat na etappe 5 één van die kleppers in het geel rijdt. Dan valt het qua truipunten toch al weer heel erg tegen. Ik denk dat ik de gemiste punten van MVDP/WVA met een Oeroenburu, Woods, Lutsenko en Matthews goed op te vangen zijn. (al wacht ik bij Matthews ook nog even af wat er allemaal naar buiten gaat komen).

Ik denk dat als je een Bouhanni pakt in plaats van een klepper als Ewan/Demare/Bennett je met veel meer onzekerheden zit. Bij de dure sprinters heb je ook min of meer de garantie dat ze er niet afgereden gaan worden op een col van derde/vierde categorie (en als dat al gebeurd dan ligt Bouhanni er zeker ook af).

Ook heb je onder de 1.5 miljoen geen enkele acceptabele sprinter terwijl je bij de puncheurs genoeg pareltjes hebt van een miljoen/750k. Die pareltjes zijn niet van hetzelfde niveau als WVA/MVDP maar hebben wel meer vrijheden/garantie op uitrijden de tour.

Laatst gewijzigd
floda

Zie opvallend veel mensen die toch vinden dat je naast Bennet toch 1 van de 2 van demare/Ewan mee moet nemen. Ben benieuwd of hier na baloise tour nog wijzigingen in komen. Ik denk dat merlier en nizzolo hier wel erg dichtbij zitten.

Phoenix0000

'@floda

Ik heb ze nu alle 5

Milanjacks

'@Floda

Die Merlier en Nizzolo zullen vast in de eerste sprints goed mee doen maar die hebben niet de inhoud om drie weken te knallen. En mocht één van beide onverhoopt een etappe winnen zie ik ze ook wel snel de brui er aan geven.

Merlier zat na een week al aan zijn water en Nizzolo werd er in etappe 10 ook heel makkelijk afgereden. Dat die dan een sprint wint van Cimolai,Gaviria, Affini en Sagan in etappe 13 zegt mij niet zoveel de Giro was duidelijk geen sprintersbal. Vond het vooral opvallend hoe slecht Nizzolo bergen verteerde.

Ik vraag mij ook af hoeveel mensen Sagan mee gaan nemen. Hoe meer ik mij in het parcours verdiep hoe minder kansen ik voor hem zie. Peter de Grote wordt zo langzamerhand toch steeds meer Peter de normale.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Milanjacks Je bent er mee bezig he haha. Iedere pagina een stuk of 3 berichten van jouw toetsenbord. En dan moeten de echt concrete interviews en teamselecties nog komen.

Pirata

'@Phoenix0000
En dan heb je er ook nog 2 à 3 goedkopere sprinters bij? Ik denk dat je dan best een keer een etappe ronde kan winnen, maar dat je overall gezien teveel budget in je sprinters hebt zitten.

Boasson en Hagen

Ik denk dat de groene trui naar een massasprinter gaat. Vorig jaar won Bennett hem vrij gemakkelijk, ondanks dat Sagan er echt zijn best voor deed in de etappes met een heuveltje (Sagan kreeg wel puntenaftrek, maar toch). Dit jaar zijn er nog meer vlakke ritten en heeft Sagan Ackermann in de ploeg. MvdP rijdt niet uit, Ewan wellicht ook niet. Van Aert zal er geen doel van maken denk ik, die gaat liever voor etappes + geel voor Roglic. Bennett lijkt me weer de voornaamste kandidaat, met Démare als eerste uitdager.

zomaareens

Zijn er mensen die denken dat Lutsenko in de tour net zo goed zal zijn als in de dauphine, als in uitslagen?

madeinstars

'@zomaareens kort antwoord: Nee. Lang antwoord: Neeeeeeeeeeee.

Ludi

'@tompot: 2012 is echt verreweg de slechtste die ik me kan herinneren. Dit jaar is vergelijkbaar met 2017 qua matig parkoers denk ik. 2013 2014 zijn de beste 2 imo.

Fiepke

'@GuidoMaltempi, in grote lijnen ook bij mij deze strategie na een paar dagen puzzelen. De keuze is reuze, dus daarom toch maar voor mijn eigen 'must haves' gegaan. Maar daardoor in veel gevallen wel het idee dat degene die ik niet kies een puntenpakker zou kunnen zijn.

Hoewel ik de theorie van @nasibal op één van de eerdere pagina's wel logisch vind over het afsnoepen van punten van elkaar. Veel scenario's passeren bij mij zo wel de revue. Puzzelen nog lekker een weekjes verder.

Ajvenema

'@zomaareens: die zijn er absoluut!

zomaareens

gaat aranburu mee bij astana?

Teeke_de_Kapper

Superman MAL kun je ook alvast voor etappe 11 opschrijven.

Boasson en Hagen

Staan er geen verkeersborden naast de afdaling?

Imbatido

Op zich valt het parcours misschien een beetje tegen, maar doordat er 8 vlakke sprints zijn krijg je wel de hele wereldtop in het sprinten aan de start. Dat is op zich ook wel goed gezien, want door de Olympische Spelen komen er sowieso al een heel aantal klassementsrenners niet aan de start. En daarom is het parcours ook niet zo extreem waarschijnlijk?

En uiteindelijk kijk ik liever naar spannende sprints dan naar al die vluchtritten zoals in de Giro.

heuveltje af

'@Imbadito
Je bedoeld dat je dan maar 10 minuten de tv aan hoeft te zetten?

Giro was fantastisch imo de gevechten om in de juiste groep te zitten en weg komen.

42 bladzijde ondertussen en nog geen selectie bekend.

Odin

Ben gek op sprintetappes en etappes die voor de punchers zijn, dus ben zeer tevreden over het parcours! En veel berg etappes is ook lang niet altijd garantie voor vuurwerk.

Laatst gewijzigd
Imbatido

@heuveltje af Soms is dat best lekker ja.

En een vlucht kan ik op z'n tijd ook wel waarderen, en de strijd om de vlucht in lastige ritten, maar ik zie gewoon graag de beste winnen. In de Giro was het elke dag een vluchter die won ongeveer. Zelfs in de gravelrit. Zoals Van der Hoorn die het peloton verraste, dat vind ik dan wel mooi, (of De Gendt die het peloton net afhield in de Tour in 2019), maar al die 'cadeautjes' die het peloton weggeeft vind ik niks. 1 of 2 vluchten die het halen vind ik wel genoeg. Het is makkelijker om een rit te winnen in de Giro/Tour dan in pakweg Parijs-Nice of de Tirreno.

AKA34

Als de stagair nu eens snel Neilson Powless aan de startlijst zou toevoegen, dan had ik toch al 1 zekere naam in m'n team 😝

Laatst gewijzigd
1 2 ... 41 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.