Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 58 ... 258 259
MichielH

Wie kunnen we dus vooral verwachten in het geel na etappe 5?
*** WvA
** Thomas, Pogacar, Roglic
* McNulty, Dennis, Asgreen

Zoiets?

Laatst gewijzigd
Treenert

Ik snap waarom je het zegt. Het zou ook heel goed kunnen dat hij het geel niet pakt. Sterker nog, de kans dat hij het niet pakt is groter dan dat hij het wél pakt. Maar wat als hij na het het openingsweekend 2e staat, 3e? 4e? Is de daling in punten dan dusdanig laag dat hij dan opeens veel minder waard is dan wanneer hij wél het geel heeft?
Nee misschien niet maar als je de 100 punten/mln regel neemt kwam hij vorig jaar uit op 69%, dat is nog acceptabel maar lager moet het niet worden. Hij is wel weer één van de renners met kans op 150%. Datzelfde geldt, zoals eerder al gessuggereerd, voor MvdP en daar heb ik momenteel wat meer vertrouwen in. Die gaat de 70% 'sowieso' wel halen, het kan ook verdubbelen.

zomaareens

'@michielH: vingegaard, porte, lutsenko?

daandej

Porte?? Die moet gewoon knechten .

Denk dat de 2,5 miljoen klimmers kuss de beste is ivm teampunten en is gewoon altijd goed bergop

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@zomaareens

Chaves is toch helemaal niet zeker dat hij meedoet?

zomaareens

'@danussz: nee wist ik ook niet, lijkt er alleen verdacht veel op.

Lutsenko wel man die geel kan hebben na tijdrit denk ik?

Mats17

'@MichielH

Ik zou Porte en Alaphilippe nog aan dat rijtje toevoegen.

Malathion

'@arne Riis
Het vertrouwen in Flip voor 5 miljoen is mede gebaseerd op de focus op een algemeen klassement. Als je durft te vertrouwen op de geruchten (hij zou extra getraind hebben op TT), dan zal hij de vorm van 2019 (moeten kunnen) benaderen. Die Tour was zijn focus. En de TT daarin ging vrij aardig.

Laatst gewijzigd
MichielH

https://as.com/ciclismo/2021/06/11/mas_ciclismo/1623394463_354493.html

Artikel van vandaag over Landa.
Er wordt hier niet over de tour gepraat, maar over Olympische Spelen en Vuelta. Lijkt me dus zeker niet de tour worden.

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Michiel

Vooralsnog alleen Bilbao en Colbrelli erin staan, maar wacht even af wat de ambities zijn van het team.

Lo Zar

Van der Poel ‘verkouden’. In hoeverre kun je dit maken? Om straks ook weer vroeg af te stappen in de tour? Afspraak met organisatoren? En wat vindt de UCI hier eigenlijk van, of andere renners/teams?

MichielH

'@Lo Zar: lijkt me sowieso geen discussie voor hier

Lo Zar

Wat een nonsense

MichielH

Er is toch een artikel aan gewijd, ook daar kun je berichten posten. Ik snap echt niet waarom je hier dan een totaal ongerelateerd topic moet aansnijden.
Ik zie echter dat je nog nooit op een nieuws artikel hebt gereageerd. Dus misschien wist je echt niet dat daar ook berichten geplaatst kunnen worden.

En nu hou ik erover op, want nu maak ik mezelf schuldig aan off-topic reageren.

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@MichielH Die discussie an sich is inderdaad niet echt on-topic. Dit nieuws laat wel weer zien hoe makkelijk Matthieu straks na de tijdrit kan zeggen dat hij naar huis gaat. Dan kan hij maximaal twee etappes + gele trui op zak hebben. Daarmee is hij voor mij gewoon te duur. En daarna komt eigenlijk sowieso al alleen in etappe 7 nog echt een kans.

Laatst gewijzigd
Capra

Er zijn 3 bergetappes met de finish na een afdaling, dus de vraag is wie van de AK mannen kan het beste dalen en ook rap aankomen?
En dan gaat het niet om mannen als Mohoric, die ligt er ver voor de top al af.
Rog en Pog tel ik even niet mee, die kunnen alles.
Thomas vond ik in de Dauphine niet zo lekker dalen, Porte en Martin uiteraard niet, Izagirre is bv een goede daler maar kan hij tot de top mee met de besten?
Carapaz daalt niet verkeerd en is ook niet traag in een sprintje.
Welke topklimmers zijn de betere dalers?

Delric

(voorlopig) toch de knop doorgehakt: Carapaz voor Flip. Heb gister laatste uur gezien van de ronde van Zwitserland. Flip was de minste van dat groepje. Als daar in de tour nog meer kleppers bijkomen gaat ie er echt af. Had zelfs nauwelijks energie over voor eindsprintje op nagenoeg vlak, werd daar geklopt door de "slak" Uran. Carapaz heeft ook flink getraind op ITT. Zie Flip in dit veld echt geen top 10 rijden in de ITT. Pakt misschien wel iets meer punten in de eerste 2 etappes, al is de punch van Richard C ook zeker niet slecht. Verwacht Carapaz in de eindafrekening zeker hoger dan Flip. Liefst had ik ze allebei, maar welke klepper laat je dan "thuis"? Wout? Bennet? Demare? (pog en rog denk ik niet eens over)
Die 500k europunten die in op flip bespaar kan ik dan gebruiken om Cort te plussen naar een "zekere" sprinter. (punchers genoeg in het team)

Ajvenema

Nouja, ik denk dat de sponsoren dit wel prima vinden. Tour na een week verlaten is weer heel andere koek. Als ik iets geleerd heb van Zwitserland is het nog wel dat MvdP goed in vorm is, en zich absoluut niet in kan houden. Dat zegt mij dat het een hele linke is om thuis te laten, zelfs al heb je kans dat ie na 1 of 2 weken naar huis gaat.

JasperMollema

TBH zie ik Matje sowieso niet op de eerste rustdag afstappen, daar zijn de sponsorbelangen van Mathieu rondom de ploeg te groot voor. Tweede rustdag of iets daarvoor lijkt me logischer.

Lo Zar

'@MichielH Geen idee inderdaad. Toch vind ik, voor mij, persoonlijk, het een mooie discussie ivm met een tour die op zekere hoogte wordt beïnvloed door Tokyo. Organisatie zal het niet leuk vinden dat grote kleppers twijfelachtige deelnames gaan neerleggen. Ik zal eens kijken bij het nieuwsbericht, misschien wordt het daar allemaal besproken. Scoritotechnisch is het voor mij misschien wel het belangrijkste hoofdpijndossier; wie rijdt tot waar en geeft zich voor hoeveel. Bv laatste tijdrit Porte en McNulty. Ik neem gewoon ook aan dat Alpecin achter de schermen op hun vingers getikt wordt of misschien al is geworden. Wie weet rijdt van der Poel daarom wel twee weken in de tour ipv 1. Nogmaals mijn gedachtes, ik ga er wel buiten dit topic over bomen.

Laatst gewijzigd
Bissie

Ik kan natuurlijk niet voor anderen praten en al helemaal niet voor @nasibal maar volgens mij probeert hij heel eenvoudig te zeggen over Flip dat alles er op wijst dat Flip een goede Tour gaat rijden en zekere punten gaat halen.
Dit parcours is heel gunstig voor hem, hij is sowieso altijd een puntenpakker en hij heeft heel duidelijk aangegeven dat de Tour z'n hoofddoel is. Die zekerheid heeft een prijskaartje maar dat prijskaartje is er om een reden...

Voor iedereen zijn er redenen te bedenken om ze niet op te stellen maar feit is dat hij een hele goede TT kan rijden als het moet. Hij kan prima een berg over als hij dat wilt (en dat ging gister ook prima). Z'n punch hoeven we het sowieso niet over te hebben dus wat mij betreft is Ala er eentje voor de lijst van @laprimavera (een no-brainer).

Rim Brakes

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/maagvirus-bij-bikeexchange-hamilton-durbridge-en-grondahl-jansen-dns-in-zwitserland

Lucas Hamilton met een maagvirus. Dit is wel een heel slecht moment voor een virus.

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Of goed, nog even 2 kilo lichaamsgewicht verliezen op 'natuurlijke' wijze ;-)

Hangtieniedanstaatie

Die staat er gewoon hoor, die broer van Lewis.

Ajvenema

Hamilton vind ik net een tikje duur om zonder al te veel bevestiging te gaan kiezen. Als Uran het lekker blijft doen in Zwitserland zal ik die er eerder inklikken voor dat geld.

1 2 ... 58 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.