Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 6 ... 258 259
nasibal

Met dit verschil dat Hatta Dam echt in geen enkele zin vergelijkbaar is met deze aankomst. Niet qua profiel, niet qua koers, niet qua aanwezige puncheurs. Hatta dam is maar een km in totaal enpas in de laatste 100-200 meter echt heel stijl. Dit is een 1,5 KM heel stijl, dan een stukje oplopend (5%) en dan moet je nog over vals plat naar de finish.

Dat wil overigens niet zeggen dat Bennet heir geen top 10 kan rijden. Maar met een aantal sterke puncheurs die hier voor geel willen gaan en goed punchende AK mannen die niet op dag 1 al op een klein gaatje willen zitten lijkt me toch dat er heel hard dat stukje opgeramd wordt. Vervolgens is het aan hen die op dat moment vooraan zitten en kunnen doortrekken wanneer het iets afvlakt.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Pim96 Heel goed. Ik hou van zo'n tijdschrift in m'n handen en lekker kaartjes bekijken. Al is alles op internet te vinden, nou en!

Wellicht dat Ride Magazine er ook vol mee staat ;) Anders maak ik wel erg veel reclame voor een ander tijdschrift dan van Wielerflits ;)

Hoe vaak mensen Hatta Dam aanhalen in combinatie met Ewan.... Natuurlijk zegt het iets, maar inmiddels ook al aardig wat voorbeelden gezien dat Ewan toch niet z'n karretje kon aanhaken. MSR daarentegen deed ie wel weer netjes.
Ewan voor 5 miljoen? Wie biedt? Hij rijdt m niet uit he. Nee dank je, doe mij maar Bennett. Ja, hij gaat DQS verlaten maar dat is nou niet echt een team, en de renner ook niet naar, om te laten lopen.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Ik denk wel dat een Matthews, Sagan of Colbrelli dit nog wel aan moet kunnen. Ewan, Bennett en Démare geloof ik niet in

Ludi

Hoe dan ook zal etappe 1 een mega bankpunten spektakel worden denk ik, zowel qua team en truipunten als qua kopman en renners die ineens 9e worden. Of Demare het kan is bijvoorbeeld al een lastige.

Laatst gewijzigd
Rawolf

3km is echt te lang voor de pure sprinters, een Colbrelli/Matthews zie ik wel als een optie naast de alleskunners als MvdP, WvA, Alaphilippe etc de favorieten.

Daan Brakenhoff

'@kj
Daar sluit ik me volledig bij aan. Als Thomas, Gaudu en weet ik wie dan nog meer hier stiekem top15 gaan rijden ben ik zeker bang voor een Vuelta achtige bank...

nasibal

Hoe vaak mensen Hatta Dam aanhalen in combinatie met Ewan…. Natuurlijk zegt het iets, maar inmiddels ook al aardig wat voorbeelden gezien dat Ewan toch niet z’n karretje kon aanhaken. MSR daarentegen deed ie wel weer netjes.

Tja, Ewan kan zo'n punchklimmetje heel goed verteren. 'Klimmen' is dan weer heel wat anders.

Hoe dan ook zal etappe 1 een mega bankpunten spektakel worden denk ik, zowel qua team en truipunten als qua kopman en renners die ineens 9e worden.

ja dit gaat genieten worden als je niet oppast met je totale selectie.

Laatst gewijzigd
Ludi

Vooral als je dan een dan Martin of valverde speciaal hiervoor mee zou nemen en hij doet weer zoiets:

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2019/stage-3

Het gaat heel erg van de vorm van de dag afhangen en het koersverloop of bv een Cort ofzo etappe 1 kan.

Daan Brakenhoff

'@kj
De huidige Valverde zal niet zo laten lopen als toen. Die is maar wat bezig met die UCI puntjes binnenharken

Antonini

Nu de prijzen bekend zijn ga ik voor:
Pogacar
Roglic
Mas
Thomas
Carapaz
Tao
Hirschi
McNulty
van Aert
Stuyven
Alaphilippe
Bennett
Woods
Bouhanni
Demare
Gaudu
Philipsen
Sagan
Cosnefroy
Bol

Ik vind vooral Philipsen echt weer een koopje.

Zadelpen

Morgen is pas de scorito tour puzzle geopend, en jullie zijn al onderweg. Valse start! Team Zadelpen meteen op 6 pagina’s achterstand.

Hoewel..... lekker uit de wind die eerste 2 weken voorselecteren, daar kunnen we wellicht ons voordeel uit halen.

floda

Bij etappe 1 is 2e deel van klim nog best lang minder steil. Das toch iets mee vlaamse klassieker werk, etappe 2 is gewoon muur van huy finish met de laatste 500 meter een stukkie vlakker aangeplakt. Ik denk dat bij 1 mannen als colbrelli, sagan, matthews nog eind zullen komen. Bij etappe 2 lukt dat niet meer. Krijg je echt roglic, ala, poja, ect

En waarom neemt alpecin in vredesnaam vdp, phillipsen en merlier mee. Is toch heel onhandig voor mijn poule

Antonini

De discussie over de prijs van een coureur is ook vrij overbodig als je niet weet wat je totale budget is toch? of is dit altijd hetzelfde?

hartstikkebedankt

Ik moet nog zien of Merlier meegaat, dat zou afhangen van de Giro en daar was hij wel aardig op na toch een beperkt aantal etappes

Franky122

Persoonlijk vind ik het wel bijzonder dat Thomas hier als mindere kanshebber wordt gezien dan Poga-Roga. Ineos heeft toch al met hun gigantische aankopen en getuige hun zege in de Giro laten zien dat ze als team nagenoeg onverslaanbaar zijn. Zelfs als Thomas zou tegenvallen hebben ze met Porte, Carapaz en TGH genoeg kanshebbers voor de eindzege. Wat mij betreft zou Scorito zich compleet belachelijk maken als ze Thomas niet minstens zo duur maken als zijn Sloveense concurrenten.

Dat gezegd hebbende, mega veel zin in deze editie van de Tour! Geniet ervan allemaal!

Antonini

Ik denk dat Alpecin met volle ploeg aantreed en hoopt op 1 a 2 ritzeges. Er zijn zo'n 5 etappes voor vd Poel in de eerste 2 weken en ontelbaar aantal sprint mogelijkheden voor Merlier en Philipsen, waarbij de laatste ook de wat zwaardere etappes goed verteerd. Helaas houden ze zich niet echt bezig met scorito poultjes.

Antonini

'@Franky122 Je hebt niet zoveel aan het beste team als je niet de beste rijder bent. Wanneer Thomas op het hooggebergte Poga-Roga kan volgen dan kan Ineos op het vlakke erbij blijven en beslissen wie er weg rijdt. Maar wanneer Thomas niet kan volgend heb je niet zoveel aan je ploeg.

Ludi

Franky is toch die speler die altijd Ineos roept? Vorig jaar tour 4x ineos

vevie

Wat Anton, zegt. Ineos kan de sterkste ploeg hebben, maar als Thomas en Carapaz Rog en Pog niet bergop kunnen volgen, dan is het snel klaar. Thomas is wel zeker een mindere klimmer dan de Slovenen. Carapaz komt er meer in de buurt, maar heeft de minste tijdrit van de 4. Ik hoop echt op een hele goed Carapaz. Ik zit echt niet te wachten op de manier van rijden van Thomas. Geef mij maar het aanvallende en attractieve koersen van Carapaz.

Daarnaast kun je moeilijk zeggen dat Porte en TGH kanshebber zijn voor de zege. Porte is nu een meesterknecht, Hart staat onder Carapaz in de volgorde. Getuige Catalonië en Romandie is het ook duidelijk dat Thomas kopman nummer 1 is en dat eerder Carapaz dan het moet opnemen tegen Hart (of wellicht Porte) om de status van kopman 2. Zeker met de tijdritten deze Tour. Ze hebben aangegeven dat zowel Thomas en Carapaz kopman zijn, maar ik heb wel het idee dat Thomas ervan uit gaat dat hij hoger in pikorde staat. Wat als Brit ook wel zo zal zijn.

Laatst gewijzigd
luuk66

Heeft er iemand eignlijk iets ontvangen van een magazine van de giro van scorito?

Ajvenema

Ewan wil volgens mij vooral graag winnen dit jaar, wordt denk ik liever 1x eerste en verder niks dan 10x 2e in deze tour. Hij heeft het zelf ook weleens over welke benen ie onder heeft, en volgens mij gaan dat voor de tour niet z'n klim maar z'n sprintbenen zijn:) Ik zou hem zelf iig liever niet opstellen in etappe 1, maar het kan in theorie wel natuurlijk...

Ludi

Daar ben ik het dan wel mee eens. Denk ik.

Jeffrey81

G is in ieder geval zojuist 1 miljoen goedkoper geworden ;-)

Zadelpen

Dat kan je ook op twee manieren lezen....

Stel hij wordt eerst 3 x 2de, zal die nog steeds op jacht blijven op die overwinning. Een Ewan die steeds net niet wint, kan goud waard zijn haha.

Antonini

Ik hoop op relatief lage prijzen voor de Ineos mannen. Ik denk dat de eerste 2 weken de spreekwoordelijke koren op de molen zijn voor Pogacar en Roglic, met een punch aankomst op etappe 2, ITT etappe 5 en vuurwerk etappe 9. Omdat beide mannen elkaar weinig ontlopen, zal het vanaf het begin bal zijn. Zoals TJV al aangaf willen ze het niet op een rechtstreeks duel in de laatste week laten aankomen.

Pogacar heeft qua scorito het grote voordeel dat hij ook nog punten voor de jongere trui gaat pakken. Dus dat speelt wel mee wanneer je knechten gaat uitzoeken. Daarnaast is er een buitensporige hoeveelheid sprint kansen (e4,6,12,13,21 zeker e3,10,19 grote kans), of heuveltjes voor vd Poel, Alaphilippe etc. (e1,2,7,14).

Al met al maakt het de Ineos mannen voor mij nogal onaantrekkelijk.

1 2 ... 6 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.