Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 7 ... 258 259
Pim96

Thomas en Porte doen natuurlijk niet onder voor Pogacar en Roglic in een tijdrit. Daar zullen ze niet veel tijd verliezen gok ik. Zeker de Ineos mannen rijden erg sterke tijdritten dit jaar. Wel eens dat op de punch aankomsten Roglic en Pogacar van een ander niveau zijn.

Ajvenema

'@zadelpen: Ja, scorito technisch is het denk ik het beste als ie flink vaak 2e wordt, maar ik denk dat als ie kan kiezen tussen goed zijn op de moeilijk aankomsten, óf sneller zijn op het vlakke, hij voor dat laatste gaat:)

arjenzvob

Lutsenko.... Die overweeg ik altijd. Nu hij ook nog eens goede benen lijkt te hebben en tijdritten gaat winnen.... Benieuwd naar zijn prijs!

Ludi

De aandelen van lutsenko stijgen met 250k vandaag

KV

Ter info:
- Valverde zal in principe de Tour niet rijden
- Ewan zal in principe de Tour (proberen) uit te rijden (volgens Lelangue althans)

Timvideo

Oei, ik heb na nu al een aantal jaren tegen Valverde te hebben gegokt eindelijk zin om hem erbij te hebben, mits de juiste prijs, vooral vanwege het parcours. Jammer in dat geval.

La Primavera

Had helemaal nog niet in de gaten dat er al een Tour topic was. En er is gelijk al voor het spel open is 7 pagina's volgeluld. Lekker gewerkt mannen! Zag een oproepje van @Condor om het draaiboek weer te plaatsen, weet niet of er verder nog behoefte voor is maar hier in ieder geval weer het Scoritoforum draaiboek!

PS: Welkom terug klagers, we weten allemaal dat jullie gewoon weer mee doen. ;)

Het Scoritoforum draaiboek:
1. “Budget is veeeeel te ruim, we kunnen iedereen nemen die we willen.”
2. “Wie start er een budgetspel?”
3. De usual MUST HAVES zoals in het verleden Valverde, Sagan etc wordt over gediscussieerd.
4. De 100 punten per miljoen regel.
5. De eerste cryptische omschrijvingen van parels.
6. De Scorito stagiair leest mee / kan er niks van / is een van ons / maak renner X 500k please
7. De Barbero-award en andere gelijksoortige memes zoals TJ.
8. “Weet iemand hoeveel vrijheid renner X krijgt van zijn ploeg?”
9. De koppeltjestactiek.
10. “Kunnen er teampunten worden verdiend voor de winnaar in de tijdrit?”
11. “Wie zijn de koopjes bij de sprinters?”
12. Zandbak.
13. De zwarte lijst.
14. De A of B vragen.
15. Klachten op de A of B vragers / vroeger was het hier nog inhoudelijk.
16. Hele team overhoop door een dure man die besluit het asfalt van dichterbij te bekijken en niet meer meedoet.
17. Zandbak promoveert tot sahara.
18. Uiteenzettingen van Nasibal/Jori/WC-Eendt/Pietje Precies of Starlynk waarom het lastig is om renner X op te vangen dor renner Y en Z
19. De scorito-tips van Youri en de bijbehorende benaming voor geld. Scoritopunten.
20. Team Zadelpen heeft grootse verwachtingen.
21. kevinraar post zijn team voor de deadline.
22. Happers op de kevinraar posts komen weer langs om de les te lezen.
23. De welbekende last-minute wissels. (die altijd leiden tot drama)
24. Type Kelderman ligt in de verkenning van de openingstijdrit op de grond, weer paniek bij een aantal pouleurs.
25. Deadline.
26. Teams+keuzes worden gepost/toegelicht.
27. Complimenten en discussie over teamkeuzes voor de start van de ronde.
28. Gelijk meerdere uitvallers bij velen. / Team is meteen kut.
29. Beelden neutralisatie laten type Sivakov op achterstand zien, paniek!
30. Eerste bergrit zakt helft klimteam er doorheen.
31. Gezoute mensen met uitvallers zeggen vast: “Tot de volgende ronde.”
32. Nieuwe accounts met 0 posts komen hier melden hoe geweldig ze het wel niet doen.
33. Kopmanstress.
34. Aanvaller X valt altijd aan als die niet in de dagopstelling staat.
35. Team Zadelpen maakt grootse verwachtingen niet waar.
36. “Welke opvullers voor morgen?
37. Het aantal ‘gebankte’ punten berekeningen
38. Overpresterende renner: “Renner Y heb ik ook nog in mijn selectie gehad tijdens het puzzelen.”
39. Foute keuzes komen door het forum, goede keuzes dankzij eigen inzichten.
40. “Waarom sprint renner X niet mee?”
41. “De voorbeschouwing klopte niet en nu heb ik Kenny van Hummel als kopman in een heuveletappe”
42. “Nog maar 10 renners over”
43. Eindstand is bekend. Herhaling van puntje 32.
44. Nabespreking met ‘is het geluk of skill?’
45. Nog wat klagers die zeggen dat dit de laatste keer was op het forum. (zijn er volgende ronde gewoon weer bij.

Ludi

Eigenlijk mag er wel een puntje 0 bij: het spel is nog niet open op scorito, de eerste discussies zijn al bezig in een bestaand topic / er is al een topic gestart. De eerste must haves, zwarte lijst renners, zand en parels komen al voorbij zonder dat er ook maar iets bekend is.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Dat we al bezig zijn gaat eerder tegen het draaiboek in. Als ik het goed heb opent een MOD altijd pas een topic rond de start van een Scoritospel.

Ik voorzie trouwens na het Bilbao debacle een nieuw vergelijkbaar scenario opdoemen in de vorm van Konrad. Kelderman valt als de Landa van de Tour uit. Konrad als de Bilbao vooraf in goede vorm maar tijdens de Tour ruk en een derde Bora gaat er als een Caruso met de prijzen vandoor. Nu nog erachter komen wie de derde klimmer bij Bora gaat worden. @nasibal gezien onze discussie vooraf aan de Giro over Bilbao ben ik toch erg benieuwd hoe jij tegenover Konrad staat.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@Primavera: Hartelijk dank, echt goud dit!

Ludi

Konrad is vergelijkbaar aan Bilbao. Leuk voor 750-1.5, zeker wanneer ie geen akkopman voor zich heeft en vooral in de giro/vuelta en wanneer het team niet rijdt zoals Bahrein zou rijden (alle ballen op Landa). Ik zou Kelderman ook niet vergelijken met Landa en bora niet met Bahrein. Bora neemt mogelijk gewoon 2 sprinters mee 🙈 Kelderman / Konrad zal bijzonder weinig ondersteuning hebben lijkt me. Ik zie Kelderman moeite hebben met een hoge top10 plek te veroveren (schat hem in rond ~8) en Konrad daar gemiddeld gezien een stukje achter.

Laatst gewijzigd
vevie

Kelderman en Konrad hebben ook niet veel ondersteuning nodig. We weten allemaal wie de topfavorieten zijn en wie de sterkste teams aan de start brengen. K&K moeten gewoon bergop zolang mogelijk in de treintjes aansluiten en hopen dat ze in staat zijn om het dan tegen de kopman op te nemen, wanneer het treintje is opgerookt. Iets wat Pogacar goed deed in de Vuelta 2019 en vorig jaar Tour. Kelderman zou hier mee kunnen doen voor top 5. Konrad max voor plek 9-12, denk ik.

Laatst gewijzigd
JvH

Welke ploegen kunnen op tegen TJV, UAE en Ineos? Bora is sterk, maar dan houdt het op. Mijn tactiek op voorhand: 4*3 en dan zoeken naar puncheurs en splinters.

Ludi

Splinters zijn vervelend, moet je mee uitkijken.

Movistar heeft een redelijk team, EF ook, er zijn wat goede individuen.

Ik zie Kelderman gemiddeld gezien niet als top5 renner hier.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Konrad is voor mij vooral een leuke voor de punchy en heuvel etappes. Zal net wat tekort komen in de bergen. Als ie benoemd wordt tot knecht zou ik ‘m niet nemen, als ie een vriie rol heeft wellicht wel.

nasibal

'@La Primavera

Konrad voor mij iets interessanter dan normaal omdat ik eigenlijk helemaal niet zo geïnteresseerd ben (vooralsnog) in de meeste kopmannen van de ploegen buiten de gfote 3. Dan kom je al snel bij types als Konrad uit. Er liggen ook iets meer aankomsten waar hij voordelig kan zijn én hij heeft een beetje hetzelfde trekje als Caruso: Doorgaans ook een eigen agenda, no matter what de ploegleiding wil.

Ik vermoed dat er in het parcours overigens voldoende straatmeubilair is opgenomen waaraan Kelderman zich kan bezeren. Vorig jaar was een beetje een gek jaar, omdat Porte niet won op Willunga Hill, maar dit jaar is het universum weer in ere hersteld. Al hou ik een slag om de arm, voor zover ik weet is Tejay niets overkomen in de Giro.

Uiteindelijk gaat het als puntje bij paaltje komt net zo als bij Bilbao ook gewoon éérst van z'n eigen benen afhangen. Bilbao's benen vond ik voor de Giro zwaar overschat door menigeen en dan is een prijs van 2 miljoen sowieso al veel te hoog in mijn ogen. De vraag is dus ook een beetje welke prijs ze aan Konrad hangen nu. En hoe dat in verhouding staat tot de andere opties.

Nu we het er toch over hebben trouwens, wat als Bilbao weer maximaal 2 miljoen kost nu?

Laatst gewijzigd
Ludi

Bilbao zal wel vergelijkbaar duur worden. Parkoers lijkt me iets beter voor hem. Geen echte kopman en geen sluwe Caruso lijkt me ook wat fijner.

KV

'@Kj

Als Kelderman in het weekend bevestigt, schat ik in de Tour “in theorie” (vooral dus met de tijdritten én op voorwaarde dat hij op zijn fiets blijft zitten) maar 4 à 5 man hoger in voor het eindklassement, dus top 5 zou in principe wel kunnen volgens mij.

nasibal

'@KV

Kan je je herinneren hoe Tejay enkele jaren beregoed reed in de Dauphiné?

KV

Denk dat we best informatie van Bahrain afwachten (zijn ze meestal wel duidelijk in) naar de doelstellingen/rollen van Bilbao/Poels/Haig/Colbrelli.

Pim96

Nou nou @Nasibal, ik vind dat je Kelderman daar wel tekort doet. Kelderman is voor scorito meestal best interessant. Hij rijdt meestal wel top 20 in een tijdrit en sprint bijna altijd mee op de heuvels. Sleept echt genoeg top 10 plekken binnen vaak voor zijn prijs (of hij moet nu een "Hij won bijna de Giro prijs" krijgen). Het tabelletje met top 10 plekken vond ik wel typerend voor Wilco. Vaak top 10, maar vaak net niet goed genoeg. Hij gaat dus ook zeker de Tour niet winnen en denk persoonlijk ook niet top 5, maar punten komen wel binnen. Wel allemaal afhankelijk natuurlijk van of hij op de fiets blijft zitten.

Bilbao voor een prijs rond de 2 miljoen zal ik wel overwegen. Werd hij niet juist als kopman naar voren geschoven in de tour? En de giro voor Landa? Of had ik dat gedroomd? Wellicht probeerde hij wel gewoon te pieken naar een mooie tour. Was overigens vorig jaar de 2de grote ronde ook sterker. Ik sluit hem dus zeker niet uit. Alles afhankelijk van de prijs uiteraard.

KV

'@nasibal

Zou die vergelijking nu niet maken. Vorig jaar bijna de Giro gewonnen (OK, je mag het overblijvend deelnemersveld in vraag stellen) en jaren daarvoor telkens top 10 vuelta. Dat heeft Tejay nooit klaargespeeld.

Ik zeg zeker niet dat ik hem neem, maar zijn huidige vorm lijkt zeker niet slecht.

Ik zie hem op de Tour cols (steady) redelijk lang meegaan en gaat (net zoals Konrad) vaak voor een mooi plekje bij meer punchy aankomsten (cf gisteren), in tegenstelling tot bv een Quintana, Uran, Mas of MAL.

Edit: wat Pim dus ook zegt :-)

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Kelderman is wel echt gokken hoor... 50% kans dat ie keihard op z’n smoel gaat. Wat niet wegneemt dat ik ‘m wel overweeg voor je juiste prijs.

Fiepke

Fanatiek gestart alweer, kon even 7 pagina's teruglezen en dan zal morgen als het spel open gaat niet anders zijn.

Ik ben ook één van die liefhebbers van zo'n tourgids op papier. Ride Magazine, WielerRevue, Pro Cycling, welke is het meest compleet?

Veel plezier allemaal morgen met de eerste puzzels :)

Ludi

Ho even

https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2017

TJ top10 Vuelta

Zelfs top5 tour

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2014/gc

1 2 ... 7 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.