Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 8 ... 258 259
nasibal

'@Pim (edit: en KV)

Tour 2019, zie etappeuitslagen
Vuelta 2019 als kopman, zie etappeuitslagen.
Vuelta 2018, vooruit, niet slecht slecht, maar scoritotechnisch ook niet echt briljant.
Vuelta 2017, deze was inderdaad zeer goed
Tour de france 2016, zie etappeuitslagen

Verder terug gaan is niet helemaal eerlijk, aangezien hij toen net kwam kijken, rustig gebracht werd en er andere kopmannen waren.
Leuk dat hij achterin de top 10 in het AK eindigt, maar daar haal je geen scoritopunten mee. Verder is dit de Tour, niet de Vuelta.

Ik denk niet dat ik Kelderman tekort doe eigenlijk. Ik denk dat jij Kelderman in grote rondes overschat op basis van wat hij in kleinere rondjes van een week laat zien. Soms zit alles mee en komt het er wél uit. Zoals in de Vuelta van 2017. Vergeet niet dat Tejay ook wel eens 5e geworden is in de Tour natuurlijk. Maar dat soort uitschieters zijn niet altijd representatief voor het patroon.
Giro vorig jaar kan je ook noemen, maar ik heb me denk ik al vaak uitgelaten over hoe vertekenend ik die Giro vind. Mijn punt is dat een goede Dauphiné voor Kelderman gewoon geen garantie is op een goede Tour, zoals KV suggereerde. Niet dat Kelderman door het jaar heen niet vaak kort rijdt. Want dat doet hij ook inderdaad.

Dit is misschien wel een leuke renner om naar te kijken: https://www.procyclingstats.com/rider/simon-spilak
Reed in rondjes van een week ook enorm sterk. Kan me weinig goede grote rondes van hem herinneren. Nu is hij niet helemaal vergelijkbaar met Kelderman, omdat Kelderman uiteindelijk wel enkele klassementen heeft gereden, maar hij is wel een perfect voorbeeld dat 1 weekse rondjes iets heel anders zijn dan 3 weekse rondjes.

Laatst gewijzigd
KV

OK. Nooit in de voorbije jaren dan :-D

Froome heeft ooit ook nog eens een goed resultaat gehaald.

Ludi

Ik had rui Costa, fuglsang, Woods of teuns verwacht bij de klik, maar dit is ook prima

La Primavera

'@nasibal Precies dat.. ik voel nu alweer een scoutperiode aankomen waarin ik opzoek ga naar middelmaat renners buiten de grote drie. Mannen zoals Bilbao, Konrad, Gaudu, G. Martin en zelfs een Fuglsang. Zullen nog wel meer van dit soort mannen toegevoegd worden aan de startlijst en dan krijg je weer een mooi rijtje aan potentiele kutopties. Die rijden of fantastisch of het is drie keer niks.

Kelderman toch wel een soort fomo gevoel gezien zijn Giro vorig jaar, ploegwijziging en zijn goede vorm. Lijkt weer plezier te hebben in het fietsen iig. Scorito-wise is het een jankerd maar ik zie daar toch wel op enig moment verandering in komen a la Porte in de Tour. Willunga Hill is niet verreden dit jaar dus het universum is helemaal niet in ere hersteld! Zie hem in goede vorm wel top 5 rijden, mindere vorm zit hij tussen plek 5-10. Maarja de vraag blijft of je zijn notoire valgedrag kán negeren.

Bilbao zijn benen heb ik niet overschat, ik heb zijn doelen overschat. Dat hij de Tour mocht gaan rijden was voor de Giro al bekend dus is het uiteindelijk niet gek dat hij in de Giro rustiger aan deed. Kan ook zijn dat het alsnog een kwestie was van totaal niet kunnen, maar zo zag het er niet uit als hij over de finish druppelde. Hij deed ook niet zijn best om er met man en macht aan te blijven haken. Voor 2 miljoen zou ik het wederom wel een prima pick vinden aangezien dit parcours hem beter moet liggen. Vraag is echter wel of ik dan voor Bilbao moet kiezen of voor één van al die andere zelfde type renners. Meer dan twee miljoen mogen dat soort mannen ook niet kosten.

En wat betreft TJ. Die werd zelfs in 2019!!!!! nog tweede in de Dauphine.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@La primavera

Willunga Hill is niet verreden dit jaar dus het universum is helemaal niet in ere hersteld!

Jawel, maar in een andere (virtuele? kan ik me niet zo goed meer herinneren) koers. Porte won.

La Primavera

Oké dat heb ik dan gemist.

Kelderman out.

nasibal

'@La Primavera

Gevonden: https://www.wielerflits.nl/nieuws/richie-porte-wint-ook-in-alternatieve-tour-down-under-op-willunga-hill/

Niet eens virtueel :)

Laatst gewijzigd
Ludi

Al die memerenners zijn toch te enig. Voor een laag bedrag wil ik ze nog wel eens meenemen als juichrenner 😂

La Primavera

Mooie aan die memerenners is dat ze als juichrenner niet eens in je team hoeven te zitten. Ik zou echt uit mijn dakpan vliegen als TJ nog eens kan gaan strijden om de ritzege in een grote ronde. Je mag me wegdragen als hij er eentje kan winnen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Ja dat zou echt geweldig zijn, gun ik hem ook wel.

Ajvenema

Die Porte is echt zo’n type die ik niet eens overweeg om mee te nemen, véél teveel tegenslag gehad. maar kan dan ineens wel heel sneaky top5 rijden...

Maestro Mello

'@ajvenema dat is precies het gevoel dat ik vorig jaar had bij Porte waardoor ik hem voor het eerst in jaren niet selecteerde en prompt op het podium belandde..

La Primavera

Porte kan zijn podium van vorig jaar evenaren als:
- GT uitvalt
- Carapatser alles op de Vuelta zet
- <3 het wiel van Dennis niet kan vinden
- Hij uit de buurt van Wilco en Mikel lijft
- Hij geen eenzijdig ongeval heeft
- De alternatieve Willunga Hill van dit jaar niet meetelt
EDIT:
- Als hij zelf ook goede benen heeft

Laatst gewijzigd
Ludi

Ik noem <3 ook altijd lessthanthree 😂👌

Charlie33

Dit is wederom de tour van de koppeltjes. Sagan en Ackerman, Pogacar en McNulty, WvAert en Laporte, Merlier en Mathieu, Thomas en Carapaz, Roglic en Kuss.

Pietje Precies

Leuk filmpje van TJ laatst: https://twitter.com/EFprocycling/status/1396488174029901831

Gladiool

'@Charlie: Voor WvA en Laporte ben je nog een jaartje te vroeg.

Aanklampen

Merlier is eerder een koppeltje met Jasper... En van Ineos en Jumbo kun je bijna kwartetjes maken (Ro, Kruis, Kuss. en Jonas tegenover G, Porte, Carapaz en Hart)

vevie

Bijna live. Ben benieuwd.

Ketjap Manis

Sprinters zullen gemiddeld wel een miljoen duurder zijn met al die vlakke aankomsten.

Ajvenema

'@aanklampen: MvdP, Merlier en Jasper is meteen ook wel een heel naar scorito-koppeltje, beetje in de lijn van de Trek-Tridente met Stuyven Theuns en Pedersen:)

vevie

Budget 56 mil, let’s go!

Pogacar 7 mil, Roglic 6,5 en Thomas 5.

Zat er dus redelijk dichtbij qua prijzen. Carapaz namelijk ook 4,5 mil. Alleen Pog en Rog half miljoentje meer.

Laatst gewijzigd
Mazza

Pogacar 7mil
Roglic 6.5 mil
Thomas 5 mil

marconeuvel

Zo, Poga 7 miljoen, nieuw record zeker? Roglic 6.

Bilbao 1 miljoen. Klik!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Hierbij de link naar de forumpool

https://www.scorito.com/subleague/382645/tour-de-france-2021/wielerflits-forum/029345bf-ddb9-41a8-bc27-d96933d50222

De prijzen zijn denk ik ongeveer zoals verwacht, wel stevig voor Poga en Roglic

1 2 ... 8 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.