Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 60 ... 258 259
zomaareens

Woods een klassement rijden, en dan met 2 tijdritten... an moet ie een hoop gaat aanvallen. das leuk:)

nasibal

Overigens heb je klaarblijkelijk voor 750k europunten nog steeds zo'n sprinter: Oliver Naesen ;) ;)

Malathion

– Je moet met zekerheid 2 renners hebben die constant tussen pakweg plek 7 en 14 eindigen. (je topper zal ook wel eens buiten de top 3 rijden)

Nu juist dit vind ik de uitdaging in dit sprintveld.

Daarbij: uitgaande van gelijk aantal sprinters compenseer je niet 2 op 1, maar 2 op 2; topper plus 1,5 versus 2 plus 1,5.

La Primavera

Vergeet voor 500k ook BH niet mee te nemen. ;) ;)

Of JD voor 750k zodra CE uitstapt. ;) ;)

Ajvenema

Ik denk stiekem dat Ewan hem gaat uitrijden, en dan ook nog eens top3 puntentrui rijdt.

KV

Is normaal gezien het plan om uit te rijden. Lotto vindt de sprint op de champs te mooi...

nasibal

'@Malathion

Daarbij: uitgaande van gelijk aantal sprinters compenseer je niet 2 op 1, maar 2 op 2; topper plus 1,5 versus 2 plus 1,5.

Maar wie ging er uit van een gelijk aantal sprinters? Juist bij de sprinters, waar vrijwel niemand er 9 meeneemt is hier flink in te 'spelen'

Nu juist dit vind ik de uitdaging in dit sprintveld.

Ik niet eigenlijk. Ja, of iemand 7e of 14e wordt is lastig te bepalen, maar zolang ze maar consequent méédoen met de sprint is redelijk in te schatten welke namen er voor die 7(!) plekken in aanmerking komen. Bergop vind ik dat een veel grotere loterij. Je hebt daar vaak tussen die plekken nog te maken met terugvallende kopgroepers en de jongens die per bergrit een enorm verschillend niveau hebben.

Ik ben te lui om het te doen, maar als je voor de afgelopen 5 grote rondes alle uitslagen zou pakken en de renners op plekken 7-14 zou noteren dat je in de sprintritten vaker dezelfde namen tegenkomt dan in de bergritten. Uitzondering is als er überhaupt al heel weinig sprinters aan de start staan, maar dat is nu juist niet het geval.

Laatst gewijzigd
Malathion

Je beide punten gecombineerd: omdat het beter te voorspellen is in sprints, kan het in deze Tour lonen veel sprinters mee te nemen. Zeg 7. Levert een derde topper onder die 7 sprinters je een dusdanig voordeel op tov van iemand die 7 sprinters heeft met twee toppers dat je aan het einde beter uitkomt? Of levert twee sprinttoppers met sterker AK je meer punten op?

Arne Riis

'@Nasibal: Je hebt helemaal gelijk, en ik doe precies hetzelfde, maar dan andersom. Ik neem in plaats van Flip (op dit moment) Gaudu en Woods mee, met het idee dat die in de Alaphilippe-ritten bij elkaar opgeteld net zo veel punten als Flip gaan halen.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Ik betwijfel zelf eigenlijk nog wat een Démare zou toevoegen t.o.v. een Nizzolo bijvoorbeeld. Stel Démare sprint wellicht 2/3 plekjes sneller per etappe, dan pakt hij ongeveer 12 puntjes meer dan Nizzolo. Voor het gemak pakt Démare ook nog eens 30 punten meer in het puntenklassement, en nog 25 meer in het eindklassement. Laten we zeggen dat een Démare ongeveer 110 punten meer gaat pakken dan een Nizzolo. In hoeverre zijn die 110 punten dan €2.000.000 waard? Ikzelf neem bijvoorbeeld WvA en Flip momenteel mee. Dan kun je verder de rekensom wel maken dat ik een van de toppers voor het AK thuis moet laten. Als ik Démare zou kiezen ipv Nizzolo zou dit betekenen dat ik én Thomas thuis laat én Gaudu thuis laat. Thomas zou ik vervangen voor Kelderman en Gaudu voor Hamilton (en dan nog een downgrade van Matthews naar Cort). Puur omdat het een beetje dezelfde punten gaat opleveren alleen dan een stuk minder. Nou vind ikzelf een Nizzolo een stuk “veiliger” dan een Kelderman of een Hamilton (nu met buikgriep). Ik denk als je jezelf met zulk soort keuzes in je team zit dat je best kunt overwegen om een tweede topsprinter thuis te laten. Enige nadeel is natuurlijk dat Nizzolo nogal vaak niet uitrijd. En je inderdaad geen veilige tweede cap hebt voor sprintetappes.

Om nog maar even een balletje te laten rollen, Matthews is vervangbaar door Cort/Laporte. En met Colbrelli en/of WvA hebt je Matthews waarschijnlijk niet nodig in je team.

Arne Riis

'@Daan: drie topsprinters meenemen betekent niet dat ik de rest van het sprintgilde thuislaat hè. Nizzolo gaat zeker mee, net als Colbrelli, Coquard en Hofstetter (op het moment). Ik wil 3 toppers hebben, en 4 die ook geregeld bij de eerste 10 rijden. De rest (Merlier, Philipsen, Matthews en consorten) die moeten of de sprintritten delen met ploeggenoten, zorgen mogelijk voor een Vendrama’s (alleen meerijden in de ritten dat ik ze niet opstel) of lijken me domweg niet goed genoeg.

Edit: Om Gaudu voor Alaphilippe te vervangen, zou ik Ewan dan dus eigenlijk moeten vervangen door Cees Bol (dat gaat meer dan slechs een paar plaatsjes schelen) of bijvoorbeeld door Merlier ( die mogelijk de helft van de sprintritten overslaat omdat Philipsen dan aan debeurt is).

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@arne riis
Als je zo veel kapitaal in je sprintteam stopt wil ik wel weten welke klassementskleppers je mee hebt :)

KV

Denk dat dit waarschijnlijk wel lukt om nog een redelijk AK team mee te nemen als je bespaart door bv Ala en Wout en Mathieu niet te nemen.

floda

Ik vind demare echt wel van andere categorie dan Ewan. Ewan en Bennett zijn gewoon het snelst en daarachter zitten merlier, demare, Phillipsen, nizzolo, en dan komt de rest. Waarbij niet gezegd dat die rest geen uitschieters kan hebben (Sagan, Cees bol of pedersen hebben dat het afgelopen jaar ook wel gehad). Dan heb je met MvP en WvA nog 2 mannen in de sprintcategorie 2 als ze meedoen.
Alleen het lastige is in mijn ogen dat Ewan niet zeker is in alle sprints, MvP en WvA niet op te rekenen is, alpecin en trek met 2 man gaan. Voor mij geld nu dat ik moet kiezen tussen WvA en Ewan. En wie ik ook kies, das automatisch weer boel gesleutel op andere plekken.

MichielH

'@Floda: Zet jij Philipsen echt in dat rijtje, zo had ik dat nog niet voor ogen. Boven bv Sagan. Toch nog eens zijn resultaten bekijken dan.

Laatst gewijzigd
nasibal

Je beide punten gecombineerd: omdat het beter te voorspellen is in sprints, kan het in deze Tour lonen veel sprinters mee te nemen. Zeg 7. Levert een derde topper onder die 7 sprinters je een dusdanig voordeel op tov van iemand die 7 sprinters heeft met twee toppers dat je aan het einde beter uitkomt? Of levert twee sprinttoppers met sterker AK je meer punten op?

Maar dit is de vraag niet. De vraag is: Levert 3 toppers, 4 'normale' sprinters en 2 opvullers méér op dan 2 toppers, 6 normale sprinters en 1 opvuller?

In beide situaties trek je geld uit het AK en stop je dat in het sprintteam, omdat je inderdaad constateert dat het sprintteam wel eens doorslaggevender kan zijn dan het AK team. In situatie 1 stop je dat budget in het upgraden van een sprinter en in situatie 2 in het toevoegen van een sprinter. Ja in situatie 1 downgrade slechts een AK renner terwijl je hem in situatie 2 helemaal weghaalt. Maar aangezien je in situatie 2 minder geld nodig hebt is de renner die je weghaalt waarschijnlijk sowieso al geen topper. In situatie 1 moet je waarschijnlijk een topper downgraden.

@KV
ja daar ligt ook zeker een sleutel.

Laatst gewijzigd
zomaareens

wie zegt eigenlijk dat aranburu meegaat naar de tour? heb hier een hoop berichten over hem gezien, maar staat nog op geen enkele startlijst toch?

floda

'@michielH

Philipsen wordt nog beter en en rijdt in voorjaar waar hij meesprint eigenlijk constant top 5 (op Parijs Nice na). Sagan kan eigenlijk alleen nog zulke plekken pakken in flinke heuveletappes. (Zie giro). Probleem is echter wel merlier

KV

'@zomaareens

Staat toch gewoon op pcs?

Laatst gewijzigd
MichielH

'@floda: Voor Sagan kun je exact hetzelfde zeggen, hij reed overal waar hij sprintte top 5, met uitzondering van 1 rit in de Giro. En die ritten kun je ook geen flinke heuveletappes noemen als je kijkt met wie hij sprint.
Daarnaast weet ik niet hoe ik de resultaten van Philipsen in Turkije moet waarderen qua tegenstand.

Laatst gewijzigd
Antonini

Zonder Merlier had ik Philipsen er voor 3 miljoen zo ingeklikt.

Ludi

Zonder Thomas had ik Carapaz er zo ingeklikt ;)

zomaareens

'@KV, ja maar cyclingfever is een betere voorspeller toch? PCS klopt gene kant van meestal tot de laatste dagen

zomaareens

daar staat viviani ook op bijv

Malathion

'@nasibal

Maar dit is de vraag niet. De vraag is: Levert 3 toppers, 4 ‘normale’ sprinters en 2 opvullers méér op dan 2 toppers, 6 normale sprinters en 1 opvuller?

Dat was voor jóu de vraag niet. ;-)

1 2 ... 60 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.