Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 62 ... 258 259
rkmmr

Vreemde sprint, toch veel namen voor de Tour die ontbreken in de top 10 (Merlier, Nizzolo, Bol, Bouhanni)

Laatst gewijzigd
Feike

Tering....wat een werk verricht met nog ruim 2 weken te gaan (62 pagina's). Voor mij is er maar 1 dilemma;
Wie van de 3? Of alle 3? Of 2?
WvA : blinde darm?
Flip: 5000000
MvdP: uitrijden, of in ieder geval 2 weken? Met daarbij een gezonde dosis chauvinisme

KV

Ewan moet mee he mensen! ;-)

Treenert

Ziet er niet fijn uit bij Phillipsen, fietst met één been, zekere DNS voor morgen. Hij mag 'hopen' op een vleeswond en geen knieproblemen.

Wat is dat toch met die mechanische problemen telkens voor Merlier vol in de sprint? Begint wel een dingetje te worden.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Waar zat die Nizzolo? En gaat Ackermann zich nog in de tourploeg kunnen knokken. Overmorgen heeft ie nog een kans

KV

Ik zag Nizzolo’s helm in de laatste km veel te ver (en alleen) zitten

johnnyvdlaar

Net als bij het klassiekerspel en de Giro heb ik ook voor de TDF een excel gegenereerd. Dit keer ook met de teamnamen er in en ik heb van procyclingstats het aantal keer dat een renner top 20 en top 5 heeft gereden. Voor gewone etappes en ook voor tijdritten.

Broncode: https://github.com/jvdlaar/scorito
Excel: https://github.com/jvdlaar/scorito/blob/main/tdf-2021.xlsx

Als de deelnemerslijsten wat completer zijn zal ik hem nog een keer bijwerken.

Laurenesi

Oké, ik ben na een dag weer door alle pagina’s heen en de hete hangijzers van vandaag zijn toch wel een beetje:
• Sprinter Olivier: Dark Horse, zandbak of zelfs Sahara?
• Is de broer van Lewis echt geveild of is het een goede natuurlijke manier om 2 kilo kwijt te raken?
• Wat moet Flip doen voor vijf miljoen?
• Alpecin kan je beter thuis laten (maar geldt dat ook voor Thieu en wat vinden zijn sponsoren daar wel niet van?!)

Genoeg stof om over na te denken al voelt het ook een beetje als komkommertijd. Olivier is geen Sam, beter twee kilo meer dan minder (of..??), veel (maar dat kan hij wel), niets nieuws onder de zon in dit veld. Een baguette is geen pasta.

Hopelijk hebben een aantal nog wat aan deze samenvatting ^^

basnijhuis

Is Morkov nog het overwegen waard? Of eindigt die toch wel buiten de top 20?

MichielH

Morkov eindigt met enige regelmaat nog wel in de top 20 (net als vandaag) nadat hij zijn kopman heeft afgezet.
Desondanks zou ik er niet op rekenen, als dat je enige reden is om hem te selecteren.

Laatst gewijzigd
KV

Die eindigde vandaag 3de

user27296

Ik heb voorlopig 7 sprinters allaphilipe en van aert maar ik twijfel nog ofvik een andere ploegmaat van roglic ga nemen en een sprinter ga uppen

Ik weet het nog ni

Jullie

Mindless

Wij ook ni

user27296

Ik denk dat ik pas echt ga beslissen, als er wat meer duidelijkheid komt rond de vorm van Van Aert

GoldenWallie

Wat houdt die 16+4 tactiek nou in? Wat een leesvoor hier 😂

Primavoormij

Alleen de non-mainstreamers weten dat.

Ludi

16+4 is, met de huidige 500k en Scorito die alles wat niet vierkant rond rijdt 750k of meer maakt, vrij onmogelijk voor mijn gevoel

Laurenesi

Eens, lijkt me met dit veld en deze prijzen niet de juiste tactiek. Laat me wel graag verrassen haha!

Laurenesi

Ik denk dat bijna iedereen hem een het begint met een t en eindigt met opsprinter noemt. Alleen SB is dit jaar sneller op papier. Zou hem overigens altijd meenemen, zal met zeven kansen ongetwijfeld een etappe pakken. Hetzelfde geldt voor Ewan. Ook een subtopper zal een keer winnen. Kan niet anders met zeven kansen, zullen nooit allemaal voor SB zijn.

Als zijn knie mee valt, zal hij doorgaans wel de meeste etappes pakken, met groene trui en in de eerste week potentiële gele trui punten voor Flip. Dat maakt het verschil, niet het wel of niet zijn van een t to da opsprinter.

Kannibaal van Schepdaal

Démare wint veel wedstrijden in tweede klasse en krijgt daarom een prijs van een ploeg uit eerste klasse. We zullen in de Tour zien wat hij kan in eerste klasse. Ik schat hem 1,5 miljoen te duur en kies daarom wellicht voor goedkopere alternatieven om meer geld in mijn klassementsrenners te steken.

John Bidon

'@johnnyvlaar,

Dank voor spreadsheet. Erg behulpzaam om te delen!

Wicked Wout

16+4 spelen werkt net zoals stiften toch?

arnoldv

'@Tompot; Hamilton rijdt niet de Tour? Die zit over een paar dagen toch gewoon weer op de fiets?

KV

Tuurlijk rijdt hij. Vraag is altijd hoeveel men verliest door kort voor de Tour ziekjes te zijn.

Antonini

16 stappen vooruit, 4 terughalen, elleboog in de beugels

1 2 ... 62 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.