Scorito Tour de France 2021

1 2 ... 89 ... 258 259
Pim96

Wat ouderwets om een terrasje te pakken zeg. Beetje met de tijd mee hoor en een DM sturen...

El Matador

'@valvuillerdemoz Hugo Houle vergeten vorig jaar?

Valvuillerdemoz

'@El Matador: Eerlijk gezegd wel, ja.

Odin

Nou je ziet ze wel weinig in sprints inderdaad. Oscar Gatto een paar jaar terug in wat kleinere koersen.

nasibal

Vlasov vergeten deze Giro? ;) ;) ;)

TrEb

Welke ' jongere' zien jullie de eerste etappe meedoen voor ritwinst? Denk zelf aan Hirschi en Pogocar. Verder even afwachten op de definitieve selecties.

Hangtieniedanstaatie

Mijn glazen bol meldt dat hij weer in de oplader moet Treb, even geduld dus nog. Na etappe 1 zal ik het je kunnen vertellen schat ik.

GoldenWallie

Ik hoor niemand over Jasper Stuyven, die kan ook aardig wat punten binnenhalen?

La Primavera

'@valvuillerdemoz De Italiaantjes bij Astana waren toch vaak ook wel sprinters. Guardini, Guarnieri, Minali en onze Spanjaard Luis Leon deed het ook met regelmaat.

hansie pansie

Wat verwachten we deze Tour van mannen als: Woods, Lutsenko, Schachmann en the old but not least Alejandro Valverde!

Vind het namelijk allemaal interessante namen, en volgensmij allemaal wel in redelijke vorm.

Gladiool

Ik verwacht dat ze meedoen hè...

@Goldenwallie: Daar rijdt ook nog Pedersen rond, dus het vooral de vraag in hoeverre ze de boel weer verdelen.

hansie pansie

'@Gladiool Logisch... maar heb je ook verwachtingen dat ze punten gaan pakken. Aantal keer top 10 eindigen bijvoorbeeld. .........

Rim Brakes

'@hansie pansie, @Gladiool, Schachmann doet niet mee

zomaareens

Valverde zou toch gewoon niet gaan?

zitvlees

kan men een reden geven waarom Carapaz een miljoen meer waard is dan Lopez?

lijkt mij overal even veel punten te kunnen pakken, op de eindafrekening na.

is dit omdat hij geen sprint heeft voor boni's en dus wss achter in de groep finished? compenseert hij dit niet in de finishes die wel bergop zijn?

ik ben er nog niet uit.

Gladiool

Sja hansie, als ik een glazen bol had, dan zou ik het spel winnen hè.

Ik zou zelf naar het parcours kijken en naar de kwaliteiten van de renners die je noemt. Het blijft toch giswerk.

MichielH

Ook een kans op teampunten van bijvoorbeeld Thomas.

Jasperdewaal11

'@Gladiool anders vul je zijn gehele team even voor hem in ben je in 1x klaar ;)

Punchen of verzuipen

"op de eindafrekening na". Daar ga je al.

hansie pansie

Ik vraag het alleen om te kijken wat anderen van die renners vinden? of ze verwachtingen hebben? mag toch? gaat het hier alleen maar om elke renner komt wel voorbij -_-

zitvlees

stel carapaz wordt 3e en Lopez 8e, scheelt dat maar 32 punten.

daar kan je nog een aantal keer klassementspunten bij optellen. dan zou Carapaz meer dan 10 etappes 6 punten moeten krijgen (van plekje 3) om totaal op 92 punten extra te komen.

is dit waarschijnlijk?

kans op teampunten acht ik ook redelijk klein. tuurlijk kan je een scenario bedenken dat thomas AK wint en carapaz daardoor nog meer punten pakt dan Lopez, maar ik zie dat veel eerder niet dan wel gebeuren.

ik kom zelf niet zo gauw op een realistisch scenario met 100+ punten bonus voor Carapaz

Hork282

Als Carapaz 3e wordt en Lopez 8e dan is die toch ook in redelijk wat etappes voor hem gefinished? Of pakt die het allemaal in de tijdrit, TT-wonder dat die is.

Mindless

Carapaz is iets sterker dan Lopez.

Daarom denk ik.

Morfin11

'@Nasibal

Volgens PCS heeft Aranburu sowieso maar één keer enig resultaat behaald in een "vlakke" sprint, vorig jaar in de ronde van Burgus toen hij 11 werd in een sprint die gewonnen werd door Bennett en die met veel goede wil "vlak" genoemd kan worden.

https://www.procyclingstats.com/rider/alex-aranburu/results/career-points-sprint

zitvlees

'@Luc dan vergeet je mijn eerste aannam; dat ik verwacht dat Lopez nergens onderdoet voor Carapaz, behalve in eindpunch voor een boni en in de TTs. (in de TT's pakt carapaz niet meer punten, maar heeft wel effect op eindafrekening)

Daarnaast schets ik de situatie zo positief mogelijk voor Car wat ik nog realistisch vind, zo noem ik plekje 3 en 8.

zijn mijn aannames te kort door de bocht of zie ik iets over het hoofd?

Lijkt mij dat als je een hele sterke Thomas verwacht, dat je Carapaz eerder overweegt, maar als je geen teampunten verwacht van Thomas en je carapaz alleen in eindafrekening + tussendoor klassementspuntjes meer ziet pakken, dat Lopez minimaal even goed zijn geld waar zal zijn.

toch hoor ik Lopez veel minder overwogen worden, of misschien schat ik dát juist verkeerd in ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 89 ... 258 259

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.