kan men een reden geven waarom Carapaz een miljoen meer waard is dan Lopez?
lijkt mij overal even veel punten te kunnen pakken, op de eindafrekening na.
is dit omdat hij geen sprint heeft voor boni's en dus wss achter in de groep finished? compenseert hij dit niet in de finishes die wel bergop zijn?
ik ben er nog niet uit.
stel carapaz wordt 3e en Lopez 8e, scheelt dat maar 32 punten.
daar kan je nog een aantal keer klassementspunten bij optellen. dan zou Carapaz meer dan 10 etappes 6 punten moeten krijgen (van plekje 3) om totaal op 92 punten extra te komen.
is dit waarschijnlijk?
kans op teampunten acht ik ook redelijk klein. tuurlijk kan je een scenario bedenken dat thomas AK wint en carapaz daardoor nog meer punten pakt dan Lopez, maar ik zie dat veel eerder niet dan wel gebeuren.
ik kom zelf niet zo gauw op een realistisch scenario met 100+ punten bonus voor Carapaz
'@Nasibal
Volgens PCS heeft Aranburu sowieso maar één keer enig resultaat behaald in een "vlakke" sprint, vorig jaar in de ronde van Burgus toen hij 11 werd in een sprint die gewonnen werd door Bennett en die met veel goede wil "vlak" genoemd kan worden.
https://www.procyclingstats.com/rider/alex-aranburu/results/career-points-sprint
'@Luc dan vergeet je mijn eerste aannam; dat ik verwacht dat Lopez nergens onderdoet voor Carapaz, behalve in eindpunch voor een boni en in de TTs. (in de TT's pakt carapaz niet meer punten, maar heeft wel effect op eindafrekening)
Daarnaast schets ik de situatie zo positief mogelijk voor Car wat ik nog realistisch vind, zo noem ik plekje 3 en 8.
zijn mijn aannames te kort door de bocht of zie ik iets over het hoofd?
Lijkt mij dat als je een hele sterke Thomas verwacht, dat je Carapaz eerder overweegt, maar als je geen teampunten verwacht van Thomas en je carapaz alleen in eindafrekening + tussendoor klassementspuntjes meer ziet pakken, dat Lopez minimaal even goed zijn geld waar zal zijn.
toch hoor ik Lopez veel minder overwogen worden, of misschien schat ik dát juist verkeerd in ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.