Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 103 ... 109 110
geelinlatourette

Vandaag een aantal heuveltjes en een nerveuze finale —> Démare wordt er dus wederom af gereden in de laatste kilometers. Dan blijven alleen Aberasturi en Matthews over om kopman te maken. Beide verwacht ik niet in de top 5 (Mezgec zou ook nog kunnen sprinten vandaag). Dan maar Bernal Captain?:P Wat een drama Vuelta…

Odin

Ik geef Demare gewoon weer de kans als (C). En heb er een goed gevoel bij.

Verder:

Cort
Matthews
Dainese
Aberasturi
Allegaert
Minali
Pidcock
Bagioli

Laatst gewijzigd
Mazza

Gross niet opgesteld dus zal bij een uitverdund peloton wel meesprinten voor de top 10

Chef83

Gross hier er gewoon in 😁🥳

Pom titcock

Simmons in de vlucht, wereldgozer

Platje

Simmons leeft nog..

Milanjacks

Simmons laatste minuut er in gezet in plaats van Vlasov wat een baasje.

Valpartijen van Mas, Ciccone is dan weer minder nieuws.

Laatst gewijzigd
LeoR 16

pff Ciccone :(

Aanklampen

7de uitvaller... tis echt een Vuelta van de verkeerde keuzes.. Alleen 'blij' met Cort, Storer, Kron, Roglic, Kuss en Bernal. Rest is matig, veel is gewoon flop..

ditisdavid

Ciccone leek er doorheen te komen het voorbije weekend, erg jammer dit. Zit hem ook niet mee dit jaar.

maxverton

Hodver das alweer uitvaller nummer 8. Veruit mijn slechtste grote ronde ooit met scorito deze vuelta. Zit niet mee en ook gewoon alle verkeerde keuzes gemaakt😄

floda

Door uitvallen ciccone zit ik nu alweer op 6 uitvallers, dus wordt langzaam wel erg moeilijk om zo voor podiumplaats te gaan

Timvideo

Het wordt wel @aanklampen met zoveel uitvallers joh, valt me op hoeveel enkelen van jullie kwijt zijn geraakt hier. In de Giro was ik zelf de klos en haalde de helft van mijn team Milan niet, maar er waren ook bijzonder veel uitvallers. In de Tour weten we ook hoe veel valpartijen er dagelijks wel niet waren.

Op dit moment tel ik 23 uitvallers na 16 etappes, in de Giro na 16 etappes waren dat er 40 inclusief een hoop meer 'goede' renners'. In de Tour na 16 etappes 41 uitvallers. Als ik nu kijk naar het lijstje uitvallers in de Vuelta dan zou ik stellen dat de enige renners die ik zelf wat serieuzer zou overwegen het volgende lijstje zijn:

Valverde
Carapaz
Carthy
Ciccone
Cimolai
Schachmann
Molano
Prins Rein
Aranburu
Philipsen

Ik heb zelf 3/9 uit dit rijtje met Carapaz, Ciccone en Aranburu. Hoeveel hebben jullie dan wel niet uit deze namen?

Zadelpen

Nog even snel nagelopen, en kom idd aan rond de 300 bankpuntjes, dat is wel inclusief truien. Echter.... als je de kopmankeuzes er ook nog op los laat..... ik laat echt zoveel liggen deze ronde, niet te geloven. Nog nooit zo gehad.

Wie de grootste schade levert... het is best evenredig verdeelt. Maar Caruso en Majka winnen een rit met een kopman die een nul scoort. Dan gaat het hard natuurlijk. Dat zijn er al 100 zonder de kopmanextraatjes.

Maar tsja.... het team was ook niet heel sterk, dus beter nu dan als je echt een goed team hebt. Maar toch wel frustrerend. Zie nu ook Simmons voor het eerst.....

Pffff

arjenzvob

6 uitvallers:
Carapaz, Carthy, Ciccone, Molano, Schachmann, Aranburu
Tel daarbij op het hebben van Démare en tel uit je winst.... Vandaag heb ik hem wel lekker eigenwijs kopman gemaakt.

MarvinG

Van dat lijstje had ik er 4; Carapaz, Ciccone, Aranburu en Molano.

Zadelpen

Ik ook best een prijzig rijtje:

De 4 C’s...

- Carapaz
- Ciccone
- Carthy
- Cimolai

En Philipsen

Carapaz twijfelachtig, Cimolai had ik niet moeten nemen, maar sta nog wel achter de andere drie. 5 valt op zich wel mee, maar toch een dure grap.

Laatst gewijzigd
LeoR 16

'@Timvideo,

Van jou lijstje heb ik de weggepeste Molano en de vandaag gevallen Ciccone.
Aranburu stond ook op de longlist, maar dat is typisch een renner die voor veel bankpunten zorgt.
Philipsen had op voorand min of meer gezegd dat hij niet ging uitrijden, Carthy viel al tegen in de Giro en van Carapaz had ik verwacht dat hij te vermoeid ging zijn, dus gezien hun dure prijskaartje deze 3 nooit overwegen. De rest van jouw lijstje zie ik eerder als opvullers of niet echt grote puntenpakkers.

Uitvallers is trouwens maar een deel van het aspect. Met Simmons, de gevallen Vanhoucke, Pidcock, de ziek geworden Aru, Oomen en Landa in je team heb je amper uitvallers nodig om snel te kunnen selecteren voor de volgende rit. Al blijft het wel balen van Ciccone. Die had me, als mijn 7de nog goed geplaatste klassementsrenner, de komende dagen nog richting de 99% kunnen duwen.

Laatst gewijzigd
ronvisser

Bij mij betekent dit uitvaller nummer 6: Carapaz, Carthy, Ciccone, Molano, Prins Rein en Aranburu. En dan heb ik nog types als Landa, Demare, Pidcock en Padun rondfietsen. Wat een waardeloos Scorito wielerseizoen is dit voor mij zeg. Ik moet me langzamerhand serieus af gaan vragen of ik wel zo veel verstand heb van wielrennen als dat ik denk dat ik heb. Ik zou het kunnen ophangen aan het verhaal 'ongelukkige keuzes', maar zo veel ongelukkige keuzes in één ronde - of beter: in één heel wielerseizoen - dat kan geen gebrek aan geluk zijn. Dat heet gewoon onkunde.

maxverton

'@Timvideo
Uit jouw lijstje heb ik idd 7 van mijn 8 uitvallers:
Carthy, Carapaz, Ciccone, Cimolai, Schachmann, Molano en Oeroeboeroe. Verder nog als uitvaller 500k’er Bayer.

Daarnaast ook nog andere tegenvallers in mijn team als Demare, Landa, Padun. Enige lichtpuntjes zijn bij mij Mas, Pietje en Storer

Laatst gewijzigd
La Primavera

Met het uitvallen van Ciccone alleen nog Roglic, Bernal en Vlasov over in de top 20. Je zou zeggen op 30% ga je niet meer dalen. Ik denk dat de put eindeloos is.

ditisdavid

Démare wordt van voren afgezet en laat zich wegdrummen. Weer een waardeloze etappe voor mijn team dus.

Milanjacks

Demare houdt zijn benen stil.

MarvinG

Wat is er met die jongen aan de hand zeg...

Timvideo

Hoera! Ik heb Demare niet gecapped, wat een feest! Zelfs Florian Vermeersch die ik erin had gezet ipv de trui punten van Vlasov, al waren die bijna meer waard dan de 16e plaats van onze teleurstellende Fransoos.

@Primavera jeetje heb je dit jaar iets stouts gedaan dat het nu allemaal zo slecht verloopt? Mag ik vragen wat jouw klassementsrenners en klimmers team was voor deze vuelta?

En wat betreft de uitvallers heb ik inderdaad ook meer dan genoeg klunzen a la Simmons die ook niet veel opleveren. Heb een beetje het gevoel dat deze ronde het leeuwendeel van de punten bij best weinig renners terecht komt. Meerdere renners met 2+ etappe zeges. Soms spreid het zich iets meer uit geloof ik, maar dit zeg ik puur op gevoel dus ik kan het mis hebben.

1 2 ... 103 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.