Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 104 ... 109 110
Yskoud

5 uitvallers uit het lijstje van Tim. Wel nu nog 99.6%.

Hopelijk pakt Roglic morgen het rood plus etappe dan moet het goed gaan.

Milanjacks

Er is trouwens ook een stuk meer gesprint deze Vuelta dan vooraf werd aangenomen. Ik had daar mijn team redelijk omheen gebouwd maar als Philipsen en Molano(en in mindere mate Oeroenboeroe) dan alsnog uitvallen zijn de druiven zuur.

Laatst gewijzigd
Lance Beenstrong

'@La Primavera, ik heb alleen Mas extra t.o.v. jou en sta nog op 93,6%. Heb zelf 6 uitvallers uit t lijstje en Demare als enige topsprinter. Dus mijn put zal ook eindeloos blijken.

La Primavera

'@Timvideo
Roglic -> Vergt geen uitleg.
Bernal -> Na een Bernalloze Giro durfde ik het niet zonder hem aan.
Carapaz -> Had er niet persé heel veel vertrouwen in, maar wilde een tweede Ineos en het budget liet het toe. Yates sowieso nooit overwogen.
Carthy -> In de Giro niet fantastisch maar Vuelta zou toch meer zijn terrein moeten zijn.
Vlasov -> Wisselvallige renner die in een ronde de ene dag goed kan rijden, de andere dag kut. 2e JK was bijna een zekerheid.
Landa -> Met zo'n top Bahrein team zag ik hem toch als kanshebber voor het podium. Honderd keer kut en vanaf nu definitief op de zwarte lijst.
Ciccone -> Zie hem liever rijden zoals altijd ipv voor een klassement. Maar was voor zijn prijs (2,5 miljoen dacht ik?) wel eentje met veel potentie. Kan zomaar de nieuwe Pinot worden als hij niet oppast.
Padun -> Gevallen voor FOMO.
Aru -> In vorm, laatste kunstje. Reed niet verkeerd, jammer dat hij ziek werd.
Schachmann -> Gifbeker moet leeg.

Ik pretendeer zeker niet dat ik goede keuzes heb gemaakt. Maar er zit echt geen enkel lichtpuntje tussen. De Scorito moeheid vicieuze cirkel blijft draaien. Hoewel ik er eigenlijk niet aan wil, zou het verstandig zijn om een jaartje er tussenuit te gaan. :)

@milanjacks Inderdaad. Ik heb zelf 7 sprinters meegenomen omdat ik één extra sprint zag ten opzichte van wat er vaak benoemd werd. Maarja ook de verkeerde sprinters meegenomen dus kon ik er nog niet van profiteren haha.. Alleen Sprintpiet en Aberasturi doen het eigenlijk leuk. En oja beste kopman uitslag in de sprint was een 6e plek van Demare. Daarna alles buiten de top 10.

Laatst gewijzigd
Bozenik

Mijn inschatting dat het geen massasprint zou worden klopte niet. Leuk dat UAE er nog wat van probeerde te maken, jammer dat ploegen als BEX/EF dan niet helpen. De klimmetjes in de slotfase waren waarschijnlijk ook een beter moment geweest. Captain Matthews boven Démare pakte nog goed uit, maar alsnog flink gedaald.

Gefeliciteerd @Thombeg met de top-10 plek van klasbak Venturini.

Ragnar Lolbroek

Godsamme. In de rapte Großschartner er in geklikt ipv Meeus. En dan uiteraard weer een frats van Demare. 169 punten gescoord en 3% gezakt. Dit is echt met lichtjaren voorsprong mijn slechtste scorito jaar ooit. En van die acties maakt het er echt niet leuker op.

Milanjacks

Bagioli of Landa morgen.. Landa vanuit de break?

floda

Ook 6 van de lijst van Tim. Met name dat ik 3 sprinters verlies doet zeer. Vandaag daarmee de mijn laagste score ooit in sprintetappe.

Benzardi

'@La Primavera

Ik heb bijna dezelfde knuppels, ik heb alleen Ciccone en Schachmann niet, daar heb ik Lopez en GroB voor, die doen het gelukkig beter ;)

Jasperdewaal11

Ik heb even helemaal gemist dat Aru ziek is geworden ??? Waar stond dit ?

Thomberg

'@laprimavera helemaal geen gek klimteam. Carapaz had ik persoonlijk geen vertrouwen in, maarja ik koos Carthy en dat pakt ook niet best uit. Landa basl ik vooral van. Veel mensen zijn kritisch maar levert normaal veel punten op in grote ronde en beresterk team. Had echt wel wat kunnen worden in Vuelta. Door de onduidelijke verhalen geen 2de Bahrein gekozen, had anders Haig geweest. Helaas helaas…

@Bozenik ja beter dan mijn kopman (Demare). Het helpt ook niet dat Matthews onvoorstelbaar is. Ik kan beter iemand anders dan Demare kopman maken, maar moeilijk wie. Alhoewel het wel typerend is dat Aberasturi en Minali het structureel beter doen dan Demare..

Na uitvallen Ciccone wordt mijn klimteam toch zwakjes (na uitvallen Carthy en drama Landa. En eigenlijk had ik Schachmann zelfs verwacht als 10-15). Nu alleen nog
Roglic
Bernal
Yates
MAL
Vlasov

Opvuller van Hooijdonk (eindelijk Roglic in Rood?)
Knox (door Jacobsen toch puntenpakker voor me, alhoewel ik bang ben dat J uit stapt morgen)
Hamilton (heb niks beters, alleen Matthews, maar wie weet zit hij mee)
Landa

La Primavera

Ik heb even helemaal gemist dat Aru ziek is geworden ??? Waar stond dit ?

https://www.wielerflits.nl/nieuws/maagproblemen-fabio-aru-in-laatste-grote-ronde-ik-voel-mij-niet-goed/

kevinraar

244 punten gehaald gestegen van 92.2 naar 93.7

La Primavera

Lekker kevin op dat tempo komen de bekertjes vanzelf weer in zicht!

MarnixBat

Ik lees hier af en toe, maar wat een geklaag hier nu allemaal. Met 6 uitvallers en Landa en Demare in mijn team sta ik op 99,6%. Daarnaast ook nog veel bankpunten en foute kopmankeuzes.

Ik wil alleen zeggen dat iedereen tegenslagen heeft, maar dat je ook dan nog bovenin kan meedraaien.

En ja, juiste keuzes zijn deels toeval of geluk. Het is helaas geen wetenschap. Mijn team is in een uurtje bij elkaar geklikt op de zaterdagochtend van de start. Prima dat mensen veel plezier beleven aan de uren voorbereiding, maar dat geeft echt nul garantie op een goede klassering. Geluk, pech, vorm, belangen etc hebben nu eenmaal invloed die vooraf niet te voorspellen zijn.

LeoR 16

'@MarnixBat,
Klopt, iedereen heeft tegenslagen. Maar als je echt veel tegenslag hebt (of soms gewoon een gebrek aan geluk), dan doe je echt niet meer mee bij de beste 1%.
Maar zoals je zegt is het sowieso een combinatie van kennis en geluk (zowel bespaart blijven van pech als de onvoorspelbaarheid die in je voordeel valt).

Zo vond ik bij de start van de Vuelta het team van iemand in mijn vriendenpoule niet zo sterk. Hij had bijvoorbeeld zowel Storer als Bardet (die in normale omstandigheden meestal achter de betere klassementsrenners, en eventueel zelfs nog vluchters, niet heel veel punten gingen halen) maar ook bijvoorbeeld Trentin die (met Molano in de ploeg) toch een heel onzekere factor was in de sprints.

Door een val van Bardet en een onverwerkte (en onterechte) deklassering van Molano blijken dit achteraf toch topkeuzes. Ook het (in mijn ogen) gebrek aan klassementsrenners (enkel Roglic, Mas, Bernal en Kuss) breekt hem voorlopig niet op, aangezien het tot nu toe altijd feest was voor de vluchters.

Met andere woorden, de ploeg waarvan ik op voorhand dacht : 'geen gevaar, daar win ik makkelijk van', staat door 'meevallende' omstandigheden voorlopig nog steeds op 99.4% met een bijna onoverbrugbare voorsprong op mijn team ..

Laatst gewijzigd
leonstar

Ik heb het al eerder gezegd maar zal het nog eens herhalen!

Dat er wat droeftoeters in je team
Zitten die tegenvallen is meestal niet zo belangrijk aangezien je dagelijks maar 9 hoeft op te stellen.

Het allerbelangrijkste is dat je de juiste renners wel hebt!

Ik heb bijvoorbeeld geen jacobsen vergeet het dan maar!
Onmisbare renner deze vuelta!

Verder zoals eerder gezegd zijn de juiste sprinters:
Sprintpiet, dainese, matthews en minali super keuzes aangezien die (bijna) altijd presteerden wanneer je ze verwachtte!

En de juiste vluchters:
Cort, storer, en daarnaast nog bagioli en eiking gouden keuzes gebleken.

Heb je dus 5-7 tegenvallers dan maakt dat geen zak uit als je uit voorgenoemde rijtjes wel een aantal renners hebt.

Ik heb dus geen jacobsen zoals gezegd en verder uit deze rijtjes alleen matthews.
Uit t klassement zijn mas, haig en grobbschartner de meevallers die heb ik ook allen niet😂

80% is dus mijn deel en dat valt me nog mee.

De komende dagen zouden zomaar weer voor de vlucht kunnen zijn maar meer logisch scenario zou zijn dat de echte klassement gevechten komen nu! (Ik hoop het!)
Dan heb je nog wat aan dure renners van catagorie 2,5 miljoen en duurder.

Ik verwacht persoonlijk nog wel wat van yates

Morgen hopen op vuurwerk💪

Timvideo

'@Primavera ik vind jouw selectie en uitleg heel duidelijk, en ben het grotendeels helemaal eens met die inschattingen. Heb zelf ook Roglic, Bernal, Carapaz, Vlasov, Landa, Ciccone en Aru.
Carthy vond ik eigenlijk net te duur. Voor 3m was het lastiger geweest, maar dat was ook precies waarom ik MAL (en Landa) wel heb en Mas niet. In het geval Carthy pakt dat goed uit, met Mas dan weer niet.
Padun had ik ook lang erbij, maar gelukkig voor mij was Haig 1.5m en ben ik op de laatste dag overstag gegaan. Heb dan ook voor 1.5m Hamilton en die doet dan weer niets (fingers crossed voor breakaway morgen). Grossschartner was leuker geweest, maar leek niet zo in vorm dit jaar.

Ik had zelfs Bernal erbij achter Carapaz in mijn planning. Blijkt achteraf dat hij helemaal geen zin had in de Vuelta, maar zijn ploeg stuurde hem mee (tezamen met Pidcock). Ik was inderdaad ook van de groep die dachten dat Carapaz toch wel zijn punten waard zou worden (altijd het geval geweest). Tot deze keer dan natuurlijk. De groep 'Carapaz is moe' zit hier toch lekker.

Waar ik verder nog meer fout zat:

Trentin meegenomen, altijd garant voor punten. Vooraf aan de Vuelta nog getoond dat hij zelfs bij leadout goed hoog kan eindigen en toch wat hoop dat hij hier wellicht juist de sprint had mogen doen nadat Molano de kleine ronde kreeg. Niet dus, en achteraf geluk dat Molano eruit vloog. Trentin laat afgelopen dagen overigens wel zien dat hij in hele goede vorm steekt en gaat zijn punten dus nog wel waard zijn, maar als Molano nog hier zat was het volle ellende geweest.

Demare wat een lastpost. Had gewoon verwacht dat hij zich zou willen revancheren na de tour. Niet dus. Misschien is het gewoon op bij hem en zien we hem over een of twee seizoenen voor een andere sprinter leadout doen. Als ik die lamzak hier zo zie meedoen zou het me niets verbazen.

Simmons, wat een trage slak. Wat bezielde me in godsnaam om hem mee te nemen voor 1 miljoen. Ik vind het apart dat maar een kwart van de deelnemers Storer mee heeft die je met zijn vorm en resultaten vooraf en maar 500k kost. Simmons is gewoon twee maal zo duur en ook nog maar 20 jaar. Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, maar om hier 1,000,000 voor neer te tellen was eigenlijk gewoon te duur. Dan waren Kron, Vermeersch, Vine, Bayer gewoon jongens waar ik vooraf vergelijkbare verwachtingen van had en ook renners waar je van weet wanneer je ze wel of niet kan opstellen. Maar ook goedkoper.

Nou ach, eigenlijk was het ook dat Simmons in Wallonië nog liet zien dat hij wel eens wil mee sprinten en in de jeugd genoeg tijdritten gewonnen. Was lastig zat om tijdrijders bij een te schrapen voor deze Vuelta. Ach ja deze logica vergeefs, zal ik voor de rest van deze week Simmons en mijn keuze voor hem blijven vervloeken. En Demare. Als ik 500k bespaard had en Jakobsen had genomen stond ik nu met twee vingers in de neus op 99%. Die ellendige Groupama man die zo goed voor mij was in de Giro vorig jaar en nu de saboteur speelt.

Nou ik laat het hierbij. Hopelijk kunnen we allemaal nog wat genieten van de rest van deze Vuelta. Morgen ben ik bang dat de klassementsmannen zich sparen uit angst voor donderdag. Dan zal niemand zich meer kunnen verstoppen. Zaterdag is er ook nog wel wat mogelijk en als het meevalt is er daarna nog wat spanning te beleven in de tijdrit. Vervolgens is het weer gedaan met de Fantasy Games voor dit jaar en kunnen we ons allemaal weer langzaam opladen voor volgend jaar. Zodra we het dan weer oppakken kunnen we allemaal direct na de eerste de beste valpartij een dikke streep door de rekening plaatsen en zo gaan we dan gezellig verder!

ps. Schachmann lijkt me kandidaat om de nieuwe Fuglsang te worden.

Thomberg

'@LeoR, heel knap dat hij zo hoog staat. Had graag op die plek gestaan. Maar in mijn ogen zit daar dus wel een hele grote geluksfactor in. Nu ga ik uiteraard zuur klinken, maar als iemand maar 3.5 klassementsmannen meeneemt (0.5 voor Kuss) hoort hij normaal niet zo hoog te staan. Dat is eigenlijk te weinig. Pakt nu goed uit omdat hij de juiste mensen wel heeft (@leonstar legt dat helder uit). Maar ik vind er dan dus wel een grote geluksfactor inzitten om eigenlijk op de juiste ontsnappers te gokken. Of het toont aan dat alle voorbereiding er niet toe doet, dat kan ook.

Maar dat dat soort mensen bovenaan staan, frustreert me wel enigszins. Voor de Tour had ik echt goed voorbereid, maar dat viel natuurlijk tegen. Nu bij de Vuelta gelukkig maar beperkt voorbereid omdat er maar heel weinig informatie vooraf was over de vorm van renners

zomaareens

Kan trentin nog het idee vatten om Jakobsen buiten tijd te rijden? en vandaag meezitten(al is het maar voor de tussenspurt?)

LeoR 16

Mocht ik Trentin zijn, dan zou ik nu meer bezig zijn met mijn vorm te consolideren en rustig toe te werken naar het WK. Denk niet dat hij echt wakker ligt van dat puntenklassement (waar hij bij het wegvallen van FJ, ook nog met Roglic rekening moet houden).

La Primavera

https://www.youtube.com/watch?v=lBn-F2MZv98&ab_channel=EleazarM

Voor de liefhebbers de winst van Nairo Quintana op Lagos de Covadogna met Colombiaans commentaar.

~Nairoman Nairomannnn!

Laatst gewijzigd
Timvideo

Goed punt @LeoR . Trentin kan daar waarschijnlijk hoge ogen gooien in zijn huidige vorm. Naast zijn sprints zit hij ook meermaals in de break. Wellicht was het van het begin af aan al de bedoeling om de Vuelta te draaien in voorbereiding op het WK.

Ik denk wel dat als het tempo vandaag al zo hoog ligt, dat morgen juist de dag kan worden waar enkele zwaardere renners het best wel moeilijk kunnen krijgen om op tijd binnen te komen, alhoewel de limiet ook hoger zal zijn. Zaterdag zal ook nog zwaar worden.

pirazzi

Scenario: Roglic geeft de etappewinst aan Bernal en komt zelf in het rood. Dan was een opstelling met 4x Ineos en 4x Jumbo beter qua teampunten.

Timvideo

Zo veel dagen heb je niet meer voor 4 teamgenoten. Wel indrukwekkend hoor van Bernal. Roglic kan lekker wielzuigen, hoop alleen wel dat hij (of anderen) overeind blijven in deze afdaling!

Edit. Oei oei, einde ronde voor Vlasov.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 104 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.