Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 47 ... 109 110
Primavoormij

'@kevin ik zou voor Aberasturi kiezen.

ZK

Pierlo kon goed voetballen, maar heeft geen goede kijk op Aberasturi

Laatst gewijzigd
Cascoigne

Pierlo, is dat de Italiaanse evenknie van Van Bokker? Heerlijk die slechte Pro Evo namen van vroeger...

@risje89: ik pak m'n telefoon voornamelijk voor de Vuelta erbij. Maar dat vind ik dan ook leuk. Moet hem wel altijd even zoeken inderdaad:)

@Kevin: Aberasturi lekker in vorm. Mijn FOMO, maar heb Pidcock dan wel weer

Aardappel

Opeens zit Vlasov nog op de schopstoel...

Denk dat hij stiekem een lage pickrate gaat krijgen. Door Vuelta a Burgos is er natuurlijk wel een beetje vertekend beeld. Denk dat hij er wel gaat staan.

Vervanger kan Mas zijn, maar stel MAL doet het goed, heeft Mas de potentie om een goede miskoop te worden.
Andere vervanger kan Bardet zijn. Maar die zakte toch wel beetje in elkaar tijdens Vuelta a Burgos.

Iemand met het zelfde dilema?

Treenert

Welke renner gaat morgen als een komeet die berg op voor de bergtrui zoals Arndt dat bijv ook al eens deed.?

Ab Normaal

Over Cort las ik dit op Feltet:
Eigenlijk had ik best hoge verwachtingen van Magnus Cort, maar ze zijn enigszins gedempt. De Deen heeft tegenover TV2 laten weten dat hij na een pauze waarschijnlijk pas de vorm zal vinden in de tweede helft van de race en dat we daarom misschien niet al te veel in de Deen hoeven te geloven. Het is echter vaak moeilijk om te weten hoe te reageren na de eerste grote ronde, en het is moeilijk om het feit te omzeilen dat deze enkele start goed bij Cort zou moeten passen. De progressie die hij gedurende het seizoen heeft laten zien, bereikte in de Tour volledig nieuwe hoogten en men kan gemakkelijk stellen dat dit hem zelfs beter zou moeten passen dan de routes in de Tour. Als sterk sprintertype beschikt hij over de juiste combinatie van explosiviteit, acceleratiekracht, kracht en klimvaardigheid en liet hij ook met een 2e plaats in Besseges in 2020 - de eerste goede enkelstart - zien dat dit soort korte enkelstart iets is voor hem. Nu moet hij alleen nog laten zien,

Primavoormij

'@Aardappel: Vlasov houden. Denk ook dat hij onderschat wordt. Zijn 34e plaats in Burgos GC geeft een vertekend beeld vanwege die valpartij. Uit een recent interview bleek dat hij hier vrijwel geen last van heeft. Dan hebben we te maken met een Vlasov die in de Giro 4e werd, nog meedoet voor de jongerentrui, goed kan tijdrijden, goed tegen de hitte kan en houdt van de steile Vuelta beklimmingen. Top 5-6 GC en top 2 jongerentrui met goede daguitslagen ligt volledig binnen de verwachtingen. Dat zijn 350+ scoritopunten.

Aardappel

'@doe maar Renaat

Haha bedankt! Had ik even nodig.

Astarloa

Ik lees erg veel twijfels voor een gigantisch budget. Volgens mij valt het keuze maken erg mee.

De Tourminator

Kuss vorig jaar erg veel punten zie ik nu. Weer een jaar ouder, weer een jaar sterker en nog steeds Teampunten voor Roglic. Dat gaat Vlasov toch nooit halen? Ik ga voor Kuss en dan ergens een upgrade van 1M.

Laatst gewijzigd
Treenert

Heeft niet alles met budget te maken. Je wilt juist die ene Vingegaard of Hindley in je team. Als heb je 80 mln, je zult nog altijd 20 renners moeten kiezen.

Voor diegene die nog een plek en 500k over heeft nóg een optie:
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2019/stage-21

joris dor

Ga mijn team delen, veel succes aan allen ;)

Roglic
Kuss
Carapaz
Bernal
Carthy
Majka
Poels
MAL
Ion Izagirre

Demare
Matthews
Trentin
Molano
Venturini
Aberasturi

Schachman
Aranburu
Tratnik
Oliveira
Storer

Primavoormij

Uiteindelijk kun je uit de groep Carapaz/Yates./Pidcock/Sivakov/Landa/Padun/Caruso/Lopez/Mas/Valverde/Bardet/Ciccone/Vlasov/Kuss/Carthy/G. Martin/DLC/Majka er toch maar ongeveer 1/3e kiezen. Genoeg keuze lijkt me.

ploep

Heb er inderdaad 5 uit je selectie Doe maar Renaat

Tjaanameistro

ik heb bernal en vlasov allebei niet. ik begin me toch zorgen te maken

Nielsbax

Bram Tankink staat er in ieder geval in bij mij. Koopje!

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Haha dat gamecenter crashte net een browsertabblad

Wieltjeszuiger69

Wat een mooie koers is die vuelta eigenlijk! Nooit echt in verdiept, maar voor mn 2e scorito deelname nu toch goed gedaan. Slechts 1 week gepuzzeld en ik kom weer (net zoals een dag voor de tour begon) uit op een topteam maar met 500k over. Voor de tour heb ik daarom nog wijzigingen aangebracht en toch maar Hamilton meegenomen. Die knakker gaat sowieso nooit meer mee en nu zijn er zelfs genoeg alternatieven. Zal ik het zo laten of niet? Misschien is dat juíst de oplossing van de puzzel 🤔 Ik wil eigenlijk toch het budget opmaken en dus waarschijnlijk nog 1 kleine wijziging morgen…

Ik ben te trots op mn team om nu al te delen, zou iedereen dat maar zijn. Deel je team liever morgen tijdens de tijdrit, heeft de rest ook nog wat te lezen tijdens de saaiere momenten. Mijn team Wieltjeszuigers is er (bijna) klaar voor! Succes allemaal!

Kip

https://www.tissottiming.com/2021/vue/nl-nl/default/Stage/1/home

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

Bardet gaat niet voor het klassement, meer die nu aan hem twijfelen?

RemmertW

Beetje laat om nog het parcours te moeten bestuderen.
Maar etappe 4 wordt als sprintje beschreven met 3% oplopende weg.
De laatste KM stijgt echter op dit kaartje wel zo'n 70 meter, dus dat is 7%!
Iemand hier nog iets over tegen gekomen?

https://www.lavuelta.es/en/stage-4

Maestro Mello

Het zit erop! De puzzelgekte is voorbij en we kunnen langzaamaan het zilveren bekertje in de verte al gepoetst zien worden. Goud wordt het (nog) niet, want daar hebben we een paar échte kleppers voor nodig. Jongens als Hushovd, Klöden maar ook zeker Sastre. Helaas hebben zij al een tijdje hun fiets aan de wilgen gehangen, wat vergelijkbaar is met mijn resultaten van de afgelopen jaren: Niemand die er nog naar omkijkt.

Voor het eerst sinds een aantal GT’s wel écht het gevoel dat het wel eens wat kan worden deze ronde, mede door de tip van @Tompot over Lanterne Rouge. Hele fijne podcast met de nodige kennis en diepgang!

Succes nog met de laatste loodjes en veel plezier later vandaag.

Thomberg

Ok ik vind de of/of vragen ook irritant, maar aan de andere kant is dit forum ook om elkaar te helpen.

Voor de mensen met de grote stress vandaag een geruststelling: Iedereen zit met of/of vragen in zijn hoofd. Dat is de essentie van keuzes maken, het is altijd een of/of keuze.

Stel je hebt de volgende keuze (was daadwerkelijk mijn hoofd breker deze ochtend):
Yates en Rensburg of Schachman en Molano. Als andere je team niet kennen is het moeilijk om advies te geven, vooral als renners een andere rol hebben. De twee sprinters kan je tegen elkaar weg strepen maar Yates en Schachman zijn echt anders.

Eerst de sprinters: het punten plafond ligt bij Molano als je naar pure sprint kwaliteiten kijkt. Echter is door de team ordes (2 sprinters) een onzekerheid over het altijd sprinten van Molano. Hoe groot dat risico is weet niemand hier op dit forum. Dan is het belangrijk om naar team balans te kijken. Zijn beide sprinters dus geen invloed op de keuze. Dan nog teampunten. Teampunten zijn van beide niet veel te verwachten, behalve als Aru de Vuelta wint. Ik denk dat Molano meer punten pakt, maar is dat een miljoen waard..

Dan Yates of Schachman. Andere type renners met andere doelen. Puntenplafond van Yates hoger (valt over te twisten). Kans dat Y er doorheen zakt is aanwezig terwijl S zijn punten zonder klassement ook kan pakken (tijdritten, punch en ontsnapping als je hem opstelt). De team balans is belangrijk bij deze keuze, Yates in principe klassement en S aanvaller met kans op klassement. Teampunten zijn van Y wel veel hoger te verwachten. Stel Roglic valt of zakt er door dan is de kans heel hoog dat Ineos wint en ook in het geval dat Roglic wel top is, is er kans op een boel teampunten (witte trui, etappes, alsnog vueltawinst Bernal of Carapaz).

Rationeel lijkt dus (voor mij) Y en R de beste keuze. Mijn gevoel zegt echter S en M omdat ik van S een goed onderbuik gevoel heb en van Y een slechte. Als ik de vraag op het forum had gesteld hadden de antwoorden mij niet echt kunnen helpen en het zijn irritante vragen omdat de afwegingen altijd heel delicaat zijn.

In plaats van de vraag stellen kan je beter de bovenstaande afwegingen voor jezelf maken en dan uiteindelijk boot ratio of gevoel kiezen. Hopelijk helpt mijn uitleg om de keuzes te maken.

puntenjager

Hup Ineos

Roglic etappe 1 (c)
Bernal etappe 1
Carapaz etappe 1
Yates
Bardet
Ciccone
DLC etappe 1
Poels etappe 1
Aru etappe 1
Bouchard
Tratnik etappe 1
Demare
Jakobsen
Matthews etappe 1
Meeus
Molano
Allegaert
Schachmann etappe 1
Aranburu
Bagioli

Laatst gewijzigd
De Tourminator

Zou Aru deze Vuelta nog een middeltje hebben om zijn laatste koers te excelleren..... Ik krijg zo'n Pantani gevoel bij hem....

1 2 ... 47 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.