Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 48 ... 109 110
Odin

Ik zou in jou geval toch wel een plekje voor Yates inruimen Kvyvit

puntenjager

'@Odin ja, heb ik wel aan getwijfeld, maar ga gewoon vol gokken op Ineos dit keer. Ik schat de (team)punten, als Ineos het goed doet, hoger in dan een lopez oid.

williams

'@kvyvit Geen Aranburu ??

vevie

Bardet idd niet voor AK. Dat maakt hem een dure rittenkaper voor 2.5 mil:

Team DSM komt in principe niet naar de Vuelta a España om een goed klassement te rijden met Romain Bardet. De Fransman stelt dat de focus ligt op etappezeges en dat beaamt ook Thymen Arensman. Beide heren gingen kort in gesprek met In de Leiderstrui.

Bardet, die een rit won in de Ronde van Burgos en zelfs even op weg leek naar eindwinst, is in uitstekende vorm. Logischerwijs wordt hij dan ook genoemd bij de kanshebbers voor het podium, maar dat is helemaal geen doel. 'Onze doelstellingen zijn na Burgos niet veranderd. Onze ambitie is om etappes te winnen met de ploeg en dat blijft zo', aldus Bardet.

Arensman geeft aan dat Bardet samen met sprinter Alberto Dainese de man is om het af te maken. 'We zijn hier voor ritsucces, we willen actief aanvallen en attractief koersen. Romain en Alberto zijn daarvoor de aangewezen mannen en ik zal ze daarin zo goed mogelijk proberen bij te staan. Romain is sterk op de aankomsten bergop en hij is in vorm, dat heeft hij in Burgos laten zien. Hij en Alberto zijn echt wel de mannen die het kunnen afronden, voor mij ligt een ondersteunende rol.'

Laatst gewijzigd
steefje9

Pfff jakobsen to do or not to do. Quick step stuurt hem niet voor niks denk ik maar mijn gevoel zegt no to do. Te weinig vlakke sprints en elk puistje is al te zwaar voor hem...

Al die a of b vragen ben ik eigenlijk niet zo van maar zoek van aranbaru, cimolai en trentin nog 1 man.

Verder ready en ik heb er zin in. Succes...

Maurimaler

zijn er veel mensen die in Jakobsen geloven, want we hebben het hier vooral over Jasper P en démare winnen alle ritten, maar als hij geen last heeft van zijn val in de Heiste pijl kan hij ook wel een 2/3 ritten winnen met hun goede trein.
en is natuurlijk 1/0,5m europunten goedkoper.

Maurimaler

'@Steefje9 sorry had u bericht nog niet gezien

Eddix

'@Thombeg mooi uiteengezet en leerzaam voor iedereen die het puzzellen lastig vind!

Persoonlijk vind ik een vraag van renner A/B niet heel erg. Veel mensen hebben niet veel kennis van wielrennen en zijn vaak opzoek naar iemand die iets kan vertellen over die renners A/B. Maar het punt van Thom is heel duidelijk, zonder een volledig overzicht is het moeilijk in te schatten wat de balans is. Er zijn tenslotte veel combinaties met een goede balans mogelijk. Het is juist leuk als je je daarin probeert te onderscheiden.

Waar ik wèl moeite mee heb, is als mensen vragen stellen waarvan het antwoord net is gegeven (en ze dus niet alle posts lezen). Ik zie geregeld iemand vragen: "wat denken jullie van deze renner". En dan staat het antwoord letterlijk 1 of 2 paginas terug.

Iedereen hier wil helpen, maar stel de juiste vragen en laat blijken dat je zelf al wel iets hebt gelezen, voor wat hoort wat!

puntenjager

'@williams voor de 1e etappe bedoel je? Wie zou ik er dan uit moeten halen?

AdelaarUnited

Waarom neemt vrijwel iedereen Aberasturi terwijl je voor hetzelfde geld Venturini hebt, zie ik hier iets over het hoofd?

Laatst gewijzigd
Jommelb

Zijn er meer mensen die Senechal overwegen? Is denk ik de laatste in de trein (wat puntjes sprokkelen als hij doorrijdt) en denk ik de aangewezen man om te sprinten als Jakobsen eraf ligt. Is daarnaast natuurlijk ook een prima aanvaller.
Maar als ik hem wissel voor een 500k geeft me dat weer wel een andere mooie optie. Ben ik te positief over Senechal?

MvdL

Welk duo levert volgens jullie de meeste punten?

Kuss en Ciccone?
Bouwman en Vlasov?

Bedankt alvast, ik ben er bijna klaar voor!

Fiepke

Met wat beperkte tijdsbesteding staat m'n team. Nog twee twijfels en dat zijn een aanvaller en klimmer inruilen voor een extra TJV en INEOS-man.

Concreet: Aru/Vine of Gesink aan de ene kant en Simmons of Van Baarle/Narvaez aan de andere kant om niet meer te hoeven wijzigen. Ik heb al 2 TJV en INEOS-mannen.

Hier kan ik nog middagje over nadenken, maar ongevraagd advies is altijd welkom haha!

daanmeels

Vlasov of Mas?

puntenjager

Nav de berichten over Bardet toch nog een last minute wijziging. Bardet + Meeus naar Landa + Venturini. Verstandig?

Dingetje

Nog even snel een team erin kunnen flatsen. Vond het erg moeilijk dit jaar, maar dat kan aan mij liggen. We gaan met 7 semi-sprinters. De echte dure rakkers blijven lekker thuis. Dit jaar in de tour en de giro al op m'n neus gegaan met de keuze voor de ''zekere'' sprinters. Nu gooien we het over een andere boeg. Ik verwacht bovendien max. 4 massasprints. Verder wat gokjes. De afgelopen 2 jaar beter dan 99% geweest in de Vuelta maar heb er nu weinig vertrouwen in. Succes allen. En ja, je moet Pidcock nemen.

La Primavera

Pfff jakobsen to do or not to do. Quick step stuurt hem niet voor niks denk ik maar mijn gevoel zegt no to do. Te weinig vlakke sprints en elk puistje is al te zwaar voor hem…

Jakobsen heb ik nooit over getwijfeld, die neem ik niet mee. Beetje een Cavendish idee maar dan nog een stap risicovoller. Aan de sprint zal het niet liggen, dat heeft hij laten zien weer te kunnen. Maar zich in deze hitte over al die bergen heen slepen lijkt me (zeker) voor hem een enorme uitputtingsslag. Die zie ik dus gewoon een DNFje halen. Voor 3,5 miljoen vind ik dat redelijk veel geld in een Vuelta dat sowieso niet barst van de sprintritten. Van de grote drie sprinters neem ik er één mee. Als dat Jakobsen zou zijn zit je in het DNF geval al snel zonder zekere kopman.

Ik ga overigens wel gewoon voor hem juichen. Dat kan je dan weer vergelijken met MvdP die ik niet mee had in de Tour. Schitterende eerste week gezien.

TrekFactory

'@Kvyvit
Landa zal waarschijnlijk meer punten halen dan Bardet. Daarnaast is Meeus gedeeld sprintkopman met Laas, dus zou ik voor Landa en Venturini gaan (eventueel zou je Venturini nog kunnen vervangen voor een andere sprinter).

Na de berichten over Bardet ben ik ook gaan twijfelen. Twijfel tussen Bardet + I.Izagirre of Pidcock + Fraile. Lastige keuze in ieder geval.

Treenert

[Quote]Waarom neemt vrijwel iedereen Aberasturi terwijl je voor hetzelfde geld Venturini hebt, zie ik hier iets over het hoofd?[/quote]Zie ik hier iets over het hoofd? Heb je ook echt gezocht dan?

Kip

Vuelta 2021: 5 should haves

Romain Bardet (2,5M)
Romain Bardet lijkt weer helemaal terug. De Fransman fietste zich naar een knappe 7e plek in de Giro en liet zich ook in de Vuelta a Burgos gelden. Hij won een rit, pakte de bergtrui en sloot – ondanks een vervelende val – af met een 6e plek in het algemeen klassement. In de slotrit verloor hij in de leiderstrui zo’n 2 minuten op eindwinnaar Mikel Landa. Bardet is in de Vuelta een man om rekening mee te houden.

Moet het nog zien waar hij voor rijdt..
Anders:

2. Guillio Ciccone (2,5M)

Giulio Ciccone was in de Giro zo’n beetje de enige die Bernal kon volgen in de eerste 2 weken van de Giro. Helaas voor hem moest hij zijn thuisronde in etappe 18 verlaten na een val. Toch smaakte deze ontdekkingstocht als klassementsrenner ongetwijfeld naar meer voor de vinnige Italiaan. En als dat niet lukt zorgt zijn aanvalsdrift wel voor genoeg punten.

Guido Maltempi

Eén pijnpuntje nog in mijn team. Molano staat er nu in, maar ben niet 100% overtuigd dat hij de sprintkopman van zijn ploeg is. Meeus is om dezelfde reden al afgevallen, in de overgebleven alternatieven Dainese en Venturini heb ik (te) weinig vertrouwen.

Iemand iets kunnen achterhalen over de rolverdeling tussen Molano en Trentin? Ik kom niet verder dan een Pools artikeltje over Majka, waarin staat dat Trentin bij de start v/h seizoen aangewezen zou zijn als (mede)kopman voor de Vuelta, naast Pog en DLC.

Kip

Mogen beide hun gang gaan zoals in burgos

Laatst gewijzigd
vevie

Ik twijfel zelf alleen nog over Ciccone meenemen. De eerste twee weken zie ik het hem hier zeker goed doen. Denk alleen dat de laatste week er teveel aan is, dus ik neig voorlopig naar hem buiten de selectie houden. Het is wel een renner die wel de eerste twee weken toch voldoende punten kan binnenhalen, zodat de laatste week door de vingers gezien kan worden.

Ketjap Manis

'@vevie Ik vind de potentie van ciccone dermate hoog dat ik niet over hem getwijfeld heb. Kon als enige redelijk aanhaken bij Bernal en is nog maar 26. Verder kopman plus een goede punch. Qua prijs/kwaliteit een duidelijke pick voor mij.

Bardet heb ik eruit gehaald. 2.5m voor een aanvaller is te gek.

Timvideo

Juist ja Bardet. Voor nu maar snel Ciccone er voor hem ingetikt. Zullen nog even nadenken of we er een andere wissel van maken.

Wat betreft Aberasturi en Venturini kan ik wel begrijpen dat het niet zo'n gemakkelijke keuze is. Voor mij is deze ook moeilijk, zal ongetwijfeld last minute voor een van de twee gaan (de verkeerde).

En wie kan mij vertellen wie er meer punten scoort, G Martin of G Martin?

1 2 ... 48 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.