Zie het ook wel gebeuren dat er een groep van 10 tot 20 vluchters voorop blijft. Types als Champoussin, Vermeersch, Carr, Bagioli ..... en anders wordt het een gevecht tussen Roglic, Carapaz, Bernal, Carthy, Ciccone of Yates. Wordt een mooie strijd. Denk niet dat Roglic zijn rode trui nog weken wil verdedigen.
Lijkt me sterk dat het peloton goede klimmers in dit stadium een flinke voorsprong in het klassement gaat geven. De laatste twee winnaars op de eerste bergaankomst vanuit de vroege vlucht waren Madrazo en King, dat lijkt me een goede graadmeter voor wie morgen weg zouden mogen.
Bagioli wil zijn witte trui verdedigen, die gaat er bij zitten verwacht ik.
Ik neem morgen Roglic, Bernal, Carapaz, Vlasov, Carthy, Landa, Ciccone, Großschartner en Bagioli mee.
Mijn bank houden o.a. Schachmann, Aranburu, Kron en Tratnik warm.
Nu al best lastig, want wellicht wil Aranburu het rood pakken vanuit de vlucht. Schachmann kan natuurlijk ook vanuit de vlucht en Kron had deze etappe, naast een aantal in week 2, ook aangestipt...
De vraag is, haalt de vlucht het? Zo vroeg in de ronde verwacht ik het nog niet, dus alle klassementskleppers opstellen.
Hier gaan morgen ook de klassementsmannen mee.
Roglic (C)
Mas
Bernal
Carapaz
Carthy
Landa
Kuss
Gross
De laatste plek twijfel ik nog over.
Pidcock. Verwacht hem nog niet goed genoeg om iets te kunnen klaarspelen eigenlijk en weet ook niet of dit zijn terrein is..
Van hooydonck. Evt berg aan teampunten
Aru. Hoe goed kunnen we hem verwachten..
Aranburu. Gaat ie op jacht naar rode trui uit vloege vlucht..
Iemand die me kan helpen?
Ik verwacht toch een mooie kopgroep..
En waarom niet met pidcock erin,
Liet zich al dan niet bewust uitzakken en heeft 5minuten
Gaat mijn ploeg in , in de hoop dat hij toch die 3 miljoen waard is, aranburu zal ook wel in vlucht willen voor puntentrui.
Twijfel nog tussen kron/mauri/vine voor 1 plek
Ik snap de argumenten wel die hier gegeven worden. Iedereen staat toch dicht in het klassement en kan zomaar een truitje pakken. Het zal aan JV liggen of de kopgroep het gaat redden. Ik verwacht zelf dat Rogliç de etappe wel wil winnen, iedereen is gretig. De laatste 20 kilometer is vrijwel alleen omhoog dus is er aardig wat marge nodig en ik verwacht niet dat die zo vroeg in de Vuelta gegeven zal worden. Ik gok op mijn klassementsrenners vandaag
Laatste plekje gaat tussen Aru, Simmons en Storer. Eigenlijk verwacht ik de klassementsmannen (waar ik Aru dan ook toe reken). Maar winnen gaat ie niet doen. Dat zouden die andere twee vanuit een vlucht wel kunnen. Na de bankpunten van aranburu wil ik dat niet nogmaals hebben... misschien toch maar een gokje wagen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.