Scorito - Vuelta a España 2021

1 2 ... 63 ... 109 110
Zadelpen

Team Zadelpen wel netjes op afspraak trouwens: 94%.....

Aberastuuurrriii

'@vevie zeker waar. Alleen met Mas en eventueel Valverde vind ik het lastig inschatten. Je zag in de Tour dat het toch op 1 man aan kwam. En omdat Mas ook altijd op de afspraak is in de Vuelta heb ik hem genomen. Ik heb mezelf te veel laten verleiden door de eventuele jongerenpunten van Vlasov. Maar goed, er zijn nog 18 etappes te gaan. Ben benieuwd hoe het gaat lopen

Jasperdewaal11

Jammer van carapaz en vlasov maar de rest wel op de afspraak.
Teampie zit er tot nu toe lekker in 99,6%, fingers crossed voor de komende tijd

zeewolde

'@Aberastuuurrriii de eerste jongeren punten voor Vlasov zijn binnen toch ? En Mäder valt er nog wel tussen uit ,meer jongeren punten had je niet van Vlasov kunnen verwachten

Laatst gewijzigd
Odin

Het kan dan Mader er nog tussen uitvalt maar er waren meer jongeren die vandaag harder omhoog gingen dan Vlasov. Lopez, Mader, Bernal, Cepeda en Carr. Dus Vlasov mag nog wel aan de bak als hij die allemaal voor wil blijven

vevie

'@Odin: MAL is 27z geen jongerenklassement meer.

Odin

Juan Pedro Lopez de Trek renner

Yskoud

Blij dat ik Yates er last minute nog heb ingezet ipv Kuss.

99,6%

Iemand Pidcock gezien vandaag?

Laatst gewijzigd
dewim

Hamilton en Haig vallen me vies tegen. Hopelijk een eenmalige offday van JV anders gaat Riglic zijn werk hebben met movistar en bahrein. Poels ook sterk na dat berenwerk in de tour.

Thomberg

Hmm het is nog vroeg maar L. Hamilton mag bijna op de lijst…

vevie

'@odin: je hebt helemaal gelijk. Is een goede renner. Rijdt zeer behoorlijk. Zou mooi zijn als hij en Ayuso (de laatste sowieso) weer Spanje op de kaart zetten. Ze hebben nu alleen Mas en Landa, nog. Ze moeten terug naar de gloriedagen van Contador, Rodriguez en Valverde.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Voor morgen
Matthews
Demare
Molano
Aberasturi
Bagioli
Schachmann
Roglic
Oomen
Bernal

Bank
Allegaert
Meeus

pirazzi

Is toch gewoon een massasprint morgen, zou Oomen banken dan.

zomaareens

Demare morgen..? Wel of niet mee?

Odin

'@pirazzi laatste 300/400 meter lopen nog aardig omhoog

vevie

Nog een extra tijdstraf voor ‘Richie’. 20 seconden erbij voor ‘ongeoorloofde bevoorrading’. Was een helse dag voor hem. Hopelijk komt hij er nog doorheen, anders had hij beter kunnen genieten van zijn rust en de Vuelta kunnen overslaan.

pirazzi

Oké maar het is ook geen Waalse Pijl aankomst.

Odin

Nee klopt, word wel een sprint maar lastig in te schatten wie dit wel en niet aankunnen

DerbertHijkstra

Misschien vergelijkbaar met etappe 10 van vorig jaar? Dat was 1,5km op 5,9% volgens PCS. Deze finish is het 600 meter tegen 6,5% volgens IDL. De uitslag van vorig jaar voorspelt niks goeds voor een massasprint.

Milanjacks

Ik denk dat Molano het niet aankan maar wat is je alternatief. Gaat fraile hier huishouden?

floda

Vergeet niet dat voor die laatste 600 meter de weg ook al paar km omhoog gaat. Deze finish is makkelijker dan suances vorig jaar, dus sprinters hebben iets meer kans en was al wat verder in de koers dus vermoeider. Desalniettemin stel ik ook aantal klassementsrenners op. En natuurlijk eiking voor de truipunten.

Treenert

Edit: vanwege foutieve informatie mijn te snel gepost bericht verwijderd

Laatst gewijzigd
La Primavera

Volgens mij schatten jullie de finish morgen veel te zwaar in. Laatste 600m lopen inderdaad omhoog maar op Maps ziet het er niet heel steil uit. Dat stuk Molina in is al helemaal niet zo steil en daarna zit nog een stuk afdaling.

Ze doen de eerste 600m van deze klim. Daarna ligt de finish.https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/carretera-san-francisco-molina-de-aragon

Laatste hup naar de meet is vergelijkbaar met de eerste Tourrit die Cav won afgelopen Tour. Net iets korter, maar zeker even steil.

https://www.google.com/maps/@48.3413691,-1.1956803,0a,105.8y,6.03h,82.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1s-NNvJSMli2PmOkCmSJrwqQ!2e0?source=apiv3

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2021/stage-4

Laatst gewijzigd
user26810

Dat stukje van de kerk tot aan de stierenring is echt kattenpis.

Guido Maltempi

Wat @La Primavera zegt. Zeker geen gemakkelijke sprint maar de vergelijking met Suances vorig jaar gaat behoorlijk mank. Behalve dan dat de organisatie toen óók een niet-kloppend routekaartje verspreidde, waarop de finish veel vlakker leek dan-ie in werkelijkheid was... deze keer is het juist precies andersom.

Vanaf het kerkje begint de weg omhoog te lopen maar daar zitten ze al ver in de laatste km (volgens de stip op mijn finishkaartje doen ze zelfs maar 400 meter van die klim ipv 600).

1 2 ... 63 ... 109 110

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.